«Είσαι κι εσύ μάνα και ξέρεις»…




Κάθε χρόνο αυτή η μέρα ήταν ξεχωριστή για μένα, όπως φαντάζομαι για όλους σας. Από τότε που ήμουν παιδί και φτιάχναμε κάρτες με την καθοδήγηση της δασκάλας μας, για τις προσφέρουμε στη μαμά, μέχρι τώρα, που είμαι και η ίδια μαμά.
Κάθε χρόνο, βλέπω το πρόσωπό της να φωτίζεται όταν της λέω, πόσο την αγαπάω και πόσο περήφανη νιώθω για τον τρόπο, που με μεγάλωσε. 
Όμως αυτή η λάμψη στα μάτια της από τότε που την έκανα γιαγιά, σα να είναι πιο δυνατή, σα να λέει κάτι...


Δεν τη ρώτησα ποτέ, γιατί καταλαβαίνω, πως τώρα είμαστε πιο κοντά από πριν. Τώρα είμαστε και οι δυο μαμάδες, τώρα καταλαβαινόμαστε αλλιώς. Ένας μυστικός κώδικας θαρρείς και ενώνει τις γυναίκες όταν γίνονται μαμάδες και μπορούν να καταλάβουν καλύτερα η μια την άλλη.

«Είσαι κι εσύ μάνα και ξέρεις» δεν είναι η φράση, που χρησιμοποιείται σαν σύνθημα ταύτισης συναισθημάτων και σκέψεων; Σαν δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ μανάδων;

Έτσι μου έρχονται στο μυαλό, τα ξενύχτια της όταν αρρώσταινα και με φρόντιζε αγόγγυστα, όταν αργούσα να γυρίσω σπίτι κι έβλεπα επιστρέφοντας την αγωνία στα μάτια της, χωρίς να μπορώ ούτε να την καταλάβω, ούτε και να τη δικαιολογήσω, όταν μου κρατούσε το χέρι πηγαίνοντας να γεννήσω το δικό μου παιδί και δίνοντας κουράγιο στον άντρα μου, όταν… Μα δεν θυμάμαι και ποτέ να ήταν μακριά μου! 
Πάντα παρούσα σε ό,τι χρειαζόμουν κι ας ήμασταν τρία παιδιά. Παρούσα και στους τρεις! Πώς τα κατάφερνε, πάντα αναρωτιόμουν!...

Μέχρι, που έγινα κι εγώ μάνα και κατάλαβα! Και κάθε μέρα που περνά την καταλαβαίνω και πιο πολύ!

Αν πρέπει λοιπόν, να πω κάτι για τη σημερινή μέρα, θα είναι αυτό: ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ

Πέρα από αγάπη και ευγνωμοσύνη, στη μάνα αξίζει κατανόηση, για τον αγώνα, που δίνει να σταθεί στα παιδιά της, να τα μεγαλώσει να τα καθοδηγήσει, να τα αναστήσει.

Και μια προτροπή. Ας σταθούμε δίπλα και ας βοηθήσουμε, με όποιο τρόπο μπορούμε, τις μάνες που έχασαν παιδιά και τα παιδιά, που έχασαν αυτό το θείο δώρο που λέγεται Μάνα. Αυτός είναι ο καλύτερος φόρος τιμής για όλες τις μανούλες του κόσμου.

Σας το λέω γιατί, είμαι κι εγώ μάνα και ξέρω!...



to e-periodiko mas
0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μου τη γνώμη σας αφού πρώτα διαβάσετε την "Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων" του blog, που θα βρείτε στην κορυφή της πλαϊνής μπάρας, αν μπαίνετε από υπολογιστή ή κάτω από τη φόρμα σχολίων, αν μπαίνετε από smartphone ή tablet. Ευχαριστώ!

find "to e-periodiko mas" on instagram