Η "μοναχική παρέλαση" στη χρονιά του covid-19


h-monaxiki-parelasi-sth-xronia-tou-covid-19


Η 28η Οκτωβρίου είναι μια μέρα ξεχωριστή για την Ελλάδα. Μέχρι και το 2019 οι παρελάσεις, στρατιωτικές και μαθητικές, έδιναν τον τόνο από τη μία άκρη της χώρας ως την άλλη.

Γιορτή! Φιέστα με σημαιάκια στρατιωτικά εμβατήρια, λόγους επετειακούς και υψηλό εθνικό φρόνημα!

Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να είναι έτσι, όμως ο covid-19 ήρθε να ανατρέψει το γνώριμο σκηνικό και ίσως να δώσει αφορμή να "γιορτάσουμε" την επέτειο με μνήμη. Να τιμήσουμε όλους του ήρωες, αφανείς ή όχι, με ένα τρόπο λιγότερο φανταχτερό, αλλά περισσότερο ουσιαστικό.

Κι αυτό, γιατί έδωσε αφορμή για γνώση μέσα από την αναδρομή στα γεγονότα της εποχής, που κόστισε εκατομμύρια θυμάτων και πακτωλό αίματος σ' ολόκληρη την ανθρωπότητα. 

Οι μαθητές σε όλες τις βαθμίδες μέσα στις σχολικές αίθουσες, έμαθαν, αφουγκράστηκαν, διδάχτηκαν για τον αγώνα των Ελλήνων κατά του φασισμού και τίμησαν με γνώση, τον ηρωισμό και τις θυσίες των ανθρώπων που πρόταξαν τα στήθη τους με κάθε τρόπο υπερασπιζόμενοι την πατρίδα και την ακεραιότητά της.

Δεν ξόδεψαν χρόνο σε πρόβες για βήμα συγχρονισμένο και γοργό, αλλά αφιέρωσαν χρόνο να μάθουν και να παραδειγματιστούν από τους προγόνους τους.

Μέσα σ' αυτό το κλίμα ένας 16χρονος μαθητής ο Θάνος Ζαμπάκης, από το Νέο Σούλι Σερρών είχε την ιδέα να σκηνοθετήσει ένα βίντεο με τη "μοναχική παρέλαση" των μαθητών του χωριού του στη χρονιά του κοροναϊού και με αυτό τον τρόπο να τιμήσει με τρόπο μοναδικά συγκινητικό την επέτειο του ΟΧΙ, αφού η μοναχική πορεία του κάθε παιδιού με τη γαλανόλευκη στα χέρια, δίνει ένα ηχηρό μήνυμα πως μέσα από τη γνώση της ιστορίας μας και το παράδειγμα των προγόνων μας ο καθένας από εμάς μπορεί να σηκώνει την πατρίδα ψηλά, σε κάθε βήμα, κάθε μέρα!

Αν παρακολουθήσετε το βίντεο θα καταλάβετε...



to e-periodiko mas
12 Σχόλια

12 σχόλια:

  1. Συγκλονιστικό βίντεο! Μπράβο στα παιδιά, για την ιδέα, την έμπνευση και την εκπληκτική τους δουλειά! Αυτή είναι η πιο έντιμη "κατάθεση στεφάνου" στο μνημείο της πλατείας τους. Σιωπηλά, μοναχικά, αλλά και με άπειρο σεβασμό που είναι έκδηλος στα πρόσωπά τους.
    Ευχαριστούμε Μαρίνα μου! Ό,τι πιο ουσιαστικά πατριωτικό, διάβασα και είδα σήμερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρία μου! Νομίζω πως το βίντεο αυτό δίνει ένα δυνατό μήνυμα που οφείλουμε να ακούσουμε όλοι!
      Σ' ευχαριστώ που πέρασες φίλη και για τα όμορφα λόγια σου!
      Σε φιλώ
      Μ

      Διαγραφή
  2. Συγκινητικό το βιντεο και η πρωτοβουλία. Και ναι πρέπει τα παιδιά να μάθουν την ουσία της χθεσινής ημέρας. Αλλά ξέρεις τι άλλο μου προκάλεσε το βίντεο; Στενοχώρια. Αυτά τα παιδιά είναι λίγα, τα περισσότερα δεν μετέχουν. Και διοργάνωσαν αυτά τα λίγα,μια παρέλαση διαφορετική, αλλά παρέλαση με τιμή στη σημαία όπως αξίζει. Όμως του κλέψαμε τη χρονιά αυτή, τη συμμετοχή όπως είχαν προετοιμαστεί, την περηφάνια να περπατούν σε όλο το χωριό τους με παράστημα και βηματισμό, με το βλέμμα στη σημαία. Τους κλέψαμε με τον κόσμο που φτιάξαμε ακούσια ή εκούσια το χρόνο που δεν θα γυρίσει ξανά πίσω...
    Μπράβο στα παιδιά και σε σένα Μαρίνα μου που μας έδειξες όλη την όμορφη δουλειά
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ουδέν κακόν αμιγές καλού, Αννούλα μου! Μπορεί ο χρόνος να μη γυρίζει πίσω αλλά μας δίνεται τη δυνατότητα να τον διαχειριστούμε έτσι που να γίνει η κάθε μας στιγμή ουσιαστική και σημαντική. Η κάθε εμπειρία έχει την αξία της και προσθέτει σοφία στο δισάκι τους...
      Σ' ευχαριστώ πολύ που πέρασες φίλη!
      Πολλά φιλιά
      Μ

      Διαγραφή
  3. Βρήκα συγκλονιστικό το βίντεο! Τι ακολουθεί άραγε; Θα ανατραπεί αυτή η κατάσταση ή θα είναι η καινούργια πραγματικότητα του μέλλοντός μας;
    Άλματα κάνει η ζωή μας και δεν είμαστε έτοιμοι να τα αφομοιώσουμε όλα αυτά. Ευτυχώς. Έτσι μας μένουν περιθώρια αντίστασης και αντίδρασης.
    Σ'ευχαριστούμε Μαρίνα που το μοιράστηκες μαζί μας!
    Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ' ευχαριστώ Μαρία μου για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια! Συμφωνώ φίλη, άλματα κάνει η ζωή μας, άλματα που δεν τα φανταζόμασταν κι ας ευχηθούμε να μη σβήσει η ελπίδα ούτε και η διάθεση για αγώνα για κάτι καλύτερο.
      Σε φιλώ
      Καλή σου μέρα
      Μ

      Διαγραφή
  4. Τουλαχιστον αυτα τα παιδια ξερουν τι γιορταζουμε.Τα περισσοτερα δεν γνωριζουν.το εχουν δειξει τα γκαλοπ πολλες φορες.Ας ευχηθουμε του χρονου με καλυτερες συνθηκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο Λίτσα μου... πολλά παιδιά δεν γνωρίζουν. Ίσως αυτές οι δύσκολες συνθήκες να γίνουν αφορμή για όλους να σκύψουν στην ουσία και τη γνώση, γιατί μόνο έτσι οι συνθήκες γίνονται καλύτερες μια μέρα.
      Σ' ευχαριστώ που πέρασες
      Φιλιά
      Μ

      Διαγραφή
  5. Μπορεί να πέρασε η μέρα που γιορταζε η πατρίδα μας την επέτειο του όχι και να ήρθα καθυστερημενη Μαρίνα μου αλλά συγκλονίστηκα το ιδιο παρακολουθώντας το βίντεο.. ήταν σαν χίλες παρελάσεις μαζί..αυτά παιδιά τουλάχιστον ήξεραν τι τιμούσαν!! ουσιαστική η συμμετοχή τους...
    Ας ευχηθούμε στο μέλλον να είναι καλύτερα και πιο ουσιαστικά το πως θα γιορτάζεται αυτή η μέρα.!
    Να είσαι καλα Μαρίνα μου καλό μήνα να έχεις φιλιαααα!! ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου αγαπημένη κι εγώ με καθυστέρηση μεγάλη σου απαντώ και ζητώ συγγνώμη γι' αυτό. Χαίρομαι που σου άρεσε το βίντεο. Κι εγώ έτσι ακριβώς ένιωσα βλέποντάς το. Ας ενώσουμε τις ευχές μου για ένα πιο ουσιαστικό εορτασμό του χρόνου τέτοια μέρα!
      Να είσαι πάντα καλά φίλη και να περνάς όμορφα με τους αγαπημένους σου!
      Σε φιλώ γλυκά
      Μ

      Διαγραφή
  6. Κλειστείτε στα σπίτια γιατί ο κορονοϊός δεν αστειεύεται έχασα τον αδερφό μου από αυτόν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νατάσα μου ειλικρινά δεν έχω λόγια! Λυπάμαι τόσο πολύ για την απώλειά σου!! Σ' ευχαριστώ που το μοιράζεσαι μαζί μας και ελπίζω το μήνυμά σου να ταρακουνήσει όλους μας!!
      Με συγκλονίζει αυτό που περνάς και εύχομαι από την ψυχή μου, να βρεις παρηγοριά στον πόνο σου κρατώντας τον αδερφό σου ζωντανό στη μνήμη σου!
      Να ζήσεις να τον θυμάσαι κορίτσι μου, θερμά συλλυπητήρια!!
      Μ

      Διαγραφή

Πείτε μου τη γνώμη σας αφού πρώτα διαβάσετε την "Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων" του blog, που θα βρείτε στην κορυφή της πλαϊνής μπάρας, αν μπαίνετε από υπολογιστή ή κάτω από τη φόρμα σχολίων, αν μπαίνετε από smartphone ή tablet. Ευχαριστώ!

find "to e-periodiko mas" on instagram