Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

"Το δημόσιο Πανεπιστήμιο πρέπει να προστατευτεί"


Ο πρόεδρος του τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ, Ιωάννης Σταυρακάκης, μιλάει στην Ελένη Μπαμπαλιούτα...

Τι θα γίνει επιτέλους με την Παιδεία, αναρωτιέται η κοινή γνώμη. Θα μπει μια τάξη και το ελληνικό πανεπιστήμιο θα "σκυταλοδρομήσει", αμιλλώμενο τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου ή θα παραμείνει αποτελματωμένο και απαξιωμένο; Η ελπίδα δεν είναι αβάσιμη αν λάβει κανείς υπόψη ότι το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ απέσπασε λαμπρές διεθνείς διακρίσεις και το 2011 έφτασε να συγκαταλέγεται μεταξύ των εκατό καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου.
Ο καθηγητής Ιωάννης Σταυρακάκης συζήτησε με την Ελένη Μπαμπαλιούτα και τα "Επίκαιρα" για τα μεγάλα προβλήματα του πανεπιστημίου Αθηνών.


Κύριε καθηγητά, πού αποδίδετε την επιτυχία του τμήματός σας;
Μετά τα τόσα άσχημα που ακούγονται για το ελληνικό πανεπιστήμιο ας πούμε και λίγα καλά. Το 2011, πέρα από τη διάκριση που πήρε το τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στα εκατό καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, απέσπασε εξαιρετικά σχόλια από πέντε διακεκριμένους επιστήμονες του εξωτερικού που το αξιολόγησαν: επιστημονικό δυναμικό υψηλού επιπέδου και με τόσες διακρίσεις που σπάνια συναντά κανείς σε ένα μόνο Τμήμα, άριστες δημοσιεύσεις, μεγάλη και υψηλού κύρους ερευνητική χρηματοδότηση από το εξωτερικό, σύγχρονα εκπαιδευτικά προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα κατά τα διεθνή πρότυπα. 
Όλη αυτή η επιτυχία οφείλεται στο σωστό τρόπο επιλογής του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η κουλτούρα που χτίστηκε στο Τμήμα από τη στιγμή της ίδρυσής του, το 1989, και σε όλη του την πορεία ήταν αυτή της αναγνώρισης της αριστείας. 
Η αλήθεια είναι όμως ότι μετά το 2011, με όλα αυτά που έχουν συμβεί στο ελληνικό πανεπιστήμιο, το Τμήμα μοιραία διολισθαίνει στην παγκόσμια κατάταξη κι αυτό επηρεάζει τους δικούς μας αποφοίτους που θέλουν να πάνε στο εξωτερικό, όπως και τη γενικότερη φήμη του ΕΚΠΑ. 

Ποια προβλήματα αντιμετωπίσατε στο Τμήμα σας και πώς κατορθώσατε να τα υπερβείτε;
Τα προβλήματα είναι τεράστια και οφείλονται στη διοικητική παραλυσία του ΕΚΠΑ, την ενίσχυση της αντιπαραγωγικής κρατικής γραφειοκρατίας τόσο στις προμήθειες όσο και στη διαχείριση εθνικών ερευνητικών χρηματοδοτήσεων σε βαθμό τέλματος, τον πρόχειρο και ασαφή νέο "συνδυαστικό" νόμο πλαίσιο με τις απίστευτες αστοχίες του και τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης του ΕΚΠΑ. 

Τεράστια ζημιά έγινε στο πλαίσιο του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, που διαχειρίζεται τα ερευνητικά προγράμματα όταν το ΕΚΠΑ δεν λειτουργούσε πέρσι και σε τέσσερις μήνες αδυνατούσαμε να λάβουμε και να διανείμουμε σε Ευρωπαίους χρηματοδότηση για να εκτελεσθούν τα προγράμματα. Δυσφημιστήκαμε στους εταίρους της ΕΕ, μας απειλούσαν ότι θα πάρουν τα χρήματα πίσω. Αποτέλεσμα ήταν πολλοί συνάδελφοι Έλληνες να μην είναι πλέον τόσο καλοδεχούμενοι στο εξωτερικό. 

Άλλο πρόβλημα είναι το θέμα των μετεγγραφών. Η Πολιτεία έσπειρε Τμήματα σ' ολόκληρη τη χώρα για μικροπολιτικούς λόγους. Όμως δεν έρχεται να υποστηρίξει το εγχείρημά της, με αποτέλεσμα το ΕΚΠΑ, να δέχεται τεράστιους αριθμούς φοιτητών με μειωμένη χρηματοδότηση και τελικά φοιτητές να εισπράττουν υποβαθμισμένη ποιότητα σπουδών. 

Πώς βλέπετε τις εξαγγελίες του νέου πρύτανη για αλλαγή και περιφρούρηση των πανεπιστημιακών χώρων;
Έχουμε από το καλοκαίρι κατάληψη σε ένα υπαίθριο κυλικείο από μια συγκεκριμένη κομματική φοιτητική παράταξη. Είχαμε ενημερώσει τον προηγούμενο πρύτανη, αλλά δεν έγινε τίποτα. Δεν υπάρχει έλεγχος δυστυχώς. Είναι αδιανόητο να υπάρχουν χώροι όπου δεν έχει πρόσβαση για φύλαξη η διοίκηση του κτιρίου. 
Υπάρχει επίσης επιδείνωση των προβλημάτων ασφαλείας, με διαρκείς κλοπές από αγνώστους και αυθαιρεσίες από διάφορες ομάδες του πανεπιστημιακού και εξω - πανεπιστημιακού χώρου. Η ανασφάλεια που νιώθουμε είναι τεράστια. Τους τελευταίους έξι μήνες είχαμε οκτώ διαρρήξεις. Χάσαμε εξοπλισμό άνω των 100.000 ευρώ. Για όλες αυτές τις καταστροφές φορολογείται ο Έλληνας πολίτης. Το δημόσιο πανεπιστήμιο πρέπει να προστατευτεί. 
Με τον καινούργιο πρύτανη, τον κ. Φορτσάκη, είχαμε μια συνάντηση. Μας ανέπτυξε τα σχέδιά του αμέσως μόλις ανέλαβε - προσωπικά τα βλέπω πολύ θετικά. Έχει τεράστιο έργο μπροστά του, αλλά το ΕΚΠΑ πρέπει να προχωρήσει και να ξεπεράσει τα τεράστια προβλήματα. 
Πέρα από τον τουρισμό και τη ναυτιλία, η εκπαίδευση - καινοτομία θεωρώ ότι μπορεί να είναι η άλλη βαριά βιομηχανία της χώρας. Είναι παγκόσμια αναγνωρισμένο ότι μπορούμε να παράγουμε υψηλής ποιότητας αποφοίτους, παρά τα προβλήματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κυρίως δε στην Τριτοβάθμια. Κι αυτό, γιατί έχουμε εξαιρετική "ντόπια πρώτη ύλη".

Από τη μια όμως τα προβλήματα του ελληνικού πανεπιστημίου, σε συνάρτηση με τις άστοχες ενέργειες της Πολιτείας, και από την άλλη η μη ύπαρξη σχεδιασμού και πλαισίου αξιοποίησης του δυναμικού των αποφοίτων μειώνουν δραματικά τα όποια οφέλη αντλεί η χώρα από τη σημαντική της εκπαίδευση στην παιδεία. 

Τα αγαπημένα του μήνα

Μιχαήλ Λαβρόσφσκι-ο ζωντανός θρύλος του χορού που ήρθε στη χώρα μας

Μια μεγάλη επετειακή παράσταση πραγματοποιήθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 2017 στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης και στις 20 & 21 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στην Αθήνα αφιερωμένες από τα μπαλέτα Μπολσόι στα 75 χρόνια του ζωντανού θρύλου Μιχαήλ Λαμπρόφσκι ο οποίος μάλιστα συμπρωταγωνίστηκε με τον κορυφαίο χορευτή του κόσμου Ιβάν Βασίλιεφ. Η συνέντευξη που έδωσε στην Ελένη - Βασιλική Μπαμπαλιούτα για τα "Επίκαιρα" έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Πριν σας παραθέσουμε τη συνέντευξη, αξίζει να σημειώσουμε πως παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη, κομμάτι από την όπερα μπαλέτο "Αμόκ", που έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί το 2018, σε σκηνοθεσία και χορογραφία του Λαβρόφσκι. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη παραγωγή των Μπολσόι στην οποία θα λάμψουν με τον Ιβάν Βασίλιεφ, τον Μιχαή Λαβρόφσκι, τη Νίνα Βινογκράντοβα και όλα τα άλλα υπέρλαμπρα αστέρια του χορευτικού σύμπαντος.


Είναι εκπληκτικό που σας έχουμε στην Ελλάδα και γιορτάζετε την απίστευτη σταδιοδρομία σας στο κλασσ…

Ο Οκτώβρης που αγαπώ...

Όταν αποφάσισα να φύγω από την Αθήνα για την εξοχή, ο κυριότερος λόγος ήταν η φύση. Μεγαλωμένη σε διάφορες επαρχιακές πόλεις, που τότε δε γνώριζαν καν τη λέξη «πολυκατοικία», ήξερα τις αυλές με τα οπωροφόρα και τα σπίτια με τα γεράνια στα παράθυρα. Έβλεπα τις εποχές να αλλάζουν και τα δέντρα να φορούν τα χρώματα και τα αρώματα του κάθε μήνα, πριν έρθει η στιγμή να αλλάξει η διακόσμηση στο σπίτι από καλοκαιρινή σε φθινοπωρινή όπως κάνουμε τώρα στις μεγαλουπόλεις…
Το χώμα μύριζε βροχή πολύ πριν οι στάλες της βρέξουν το μέτωπό μας παίζοντας κρυφτό στις αλάνες  και τα φύλλα που έπεφταν από τα δέντρα ήταν το φθινοπωρινό χαλί της αυλής μας και έκαναν τα πατήματά μας πάνω του, ηχηρά και αφράτα… Αυτά ξαναζώ στην εξοχή, νιώθοντας τυχερή και αρνούμενη να αποχωριστώ τις παιδικές αναμνήσεις… βλέπετε είμαι από κείνους που δεν μπορούν να ζουν σε ένα τόπο με μόνο μία ή έστω δύο εποχές… μ’ αρέσουν όλες, μ' αρέσει η εναλλαγή, ο ήλιος, η ζέστη, η βροχή, το κρύο και οι μυρωδιές που τα συνοδεύουν.
Γι’ α…

A Jewel Made in Greece στο Μουσείο Τέχνης της Ν. Υόρκης

Η έκθεση A Jewel Made in Greece μετά την επιτυχημένη πορεία της στην Ελλάδα, ανοίγει τα φτερά της για τη Ν. Υόρκη, παρουσιάζοντας το ελληνικό κόσμημα σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία τέχνης και desing του κόσμου.

Η κ. Μαίρη Σαμόλη που είναι η διοργανώτρια της έκθεσης το 2013 είχε την ιδέα να δημιουργήσει μια ευέλικτη και καλαίσθητη πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να μετέχουν Έλληνες σχεδιαστές - παραγωγοί σύγχρονου κοσμήματος, αναπτύσσοντας έτσι ένα δημιουργικό διάλογο ανάμεσα στον πολιτισμό της σύγχρονης τέχνης και στον πολιτισμό της ιστορίας του Ελληνικού κοσμήματος, με σκοπό να παρουσιάσει το σύγχρονο ελληνικό κόσμημα τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Το 2014 η ιδέα πήρε σάρκα και οστά ξεκινώντας την παρουσίαση στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων μια ομαδική έκθεση Σύγχρονου Δημιουργικό Κοσμήματος η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του Νομισματικού Μουσείου και του Μουσείου Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη. Πολλά ακόμη ελλ…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...