Το δάσος Συγγρού κινδυνεύει!...

Το δάσος Συγγρού κινδυνεύει!...


Είναι σημαντικό να παραμείνει ανεξάρτητο – ανεπηρέαστο από οποιαδήποτε παρέμβαση!

Το Δάσος Συγγρού βρίσκεται επί της Λεωφόρου Κηφισίας – στα σύνορα των δήμων Κηφισιάς, Αμαρουσίου και Μελισσίων. Είναι έκτασης 950 περίπου στρεμμάτων, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους καλυμμένα με χαλέπιο πεύκη. 
Είναι το μοναδικό εναπομείναν φυσικό δάσος της μείζονος περιοχής και ίσως ολοκλήρου του λεκανοπεδίου. Τοπίο ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους (ΦΕΚ 968/1991) και ανευρέσεως αρχαιολογικών ευρημάτων.


Στο Δάσος Συγγρού στεγάζονται οι εγκαταστάσεις του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών (γραφεία, αίθουσες διδασκαλίας, θερμοκήπια, καλλιέργειες, πάρκινγκ), τα σχολεία των Αναβρύτων, ένα ΙΕΚ και ένα ΤΕΕ για γεωργική εκπαίδευση, η διατηρητέα Βίλα Συγγρού και ο διατηρητέος Αγ. Ανδρέας.
Είναι κληροδότημα της Ιφιγένειας Συγγρού προς την πάλαι ποτέ Γεωργική Εταιρεία Αθηνών με σκοπό την εκπαίδευση καλών γεωργών και κηπουρών
Μη υπαρχούσης πλέον της Γεωργικής Εταιρείας, την διαχείρισή του ασκεί σήμερα το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (ΙΓΕ),  ΝΠΔΔ εποπτευόμενο από το Υπ. Γεωργίας, το οποίο έχει και την ευθύνη της εκπληρώσεως του σκοπού του Κληροδοτήματος.
Όπως μας εξήγησε η πρόεδρος του Συλλόγου "Φίλοι του δάσους Συγγρού" κ. Χρυσάνθη Θεοδωρακοπούλου, το δάσος κινδυνεύει από κακόβουλες ενέργειες περισσότερο από δέκα χρόνια. Για το λόγο αυτό, ιδρύθηκε το 2003 ο σύλλογος, σε μια προσπάθεια των πολιτών να εμποδίσουν τους "επιτήδειους" να αλλάξουν μορφή στο υπέροχο αυτό κομμάτι της Αττικής. "Κάθε τόσο αποφεύγουμε και μια νέα απειλή" μας τόνισε χαρακτηριστικά! "Είναι σα να βρισκόμαστε σ' ένα πύργο και να αμυνόμαστε σε επίδοξους κατακτητές", συμπλήρωσε.
Και συνεχίζει: "αυτή τη στιγμή το Δάσος Συγγρού, ανήκει στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (Ι.Γ.Ε.) Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, προβλέπεται η κατάργηση του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών και η συγχώνευσή του με τον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό «Δήμητρα», ο οποίος είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και έτσι ανοίγει ο δρόμος σε πολλαπλές παρεμβάσεις, που θα αλλοιώσουν τη μορφή και τη χρήση του Δάσους Συγγρού". 
Δεν θα μας έκανε μεγάλη εντύπωση, αν λόγω και της οικονομικής κρίσης, μέσα από αυτή τη διαδικασία, δούμε στο μέλλον το δάσος να νοικιάζεται όλο ή μέρος του, σε κάποιο όμιλο για εμπορική χρήση, θα προσθέταμε εμείς.
Πολλοί Δήμαρχοι των όμορων δήμων Κηφισιάς, Αμαρουσίου, Εκάλης, έχουν εκφράσει ανοιχτά τη συμπαράσταση τους, τόσο στο σύλλογο, όσο και στο Δάσος Συγγρού, δηλώνοντας αντίθετοι με την πρόθεση του υπουργείου. Πιο συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος Κηφισιάς κ. Χιωτάκης στα εγκαίνια της Ανθοκομικής Έκθεσης Κηφισιάς, αναγνώρισε στην ομιλία του, τη σημασία του εθελοντικού έργου ενάντια σε κάθε κακόβουλη προσπάθεια αλλοίωσης των δασών.

 «Ό,τι δεν περιλαμβάνεται σήμερα στο σχέδιο πόλεως είναι Δάσος και πρέπει να διαφυλαχτεί. Οι αναδασώσεις να συνεχιστούν παντού στην Πεντέλη και να ξεκινήσουν και στην Πάρνηθα. Τα περιαστικά δάση, ο Κηφισός ποταμός, το Κτήμα Συγγρού,  προστατεύονται και διαφυλάσσονται θεσμικά αλλά κυρίως από εθελοντές από κάθε αλλοίωση των χαρακτηριστικών τους», ανέφερε.
Το ίδιο το ΙΓΕ, έχει καταθέσει σειρά νομικών επιχειρημάτων κατά του «επίμαχου» Σχεδίου Προσθήκης στο νομοσχέδιο καθώς επίσης και ο Δήμος Αμαρουσίου ο οποίος σε υπόμνημά του αναφέρει: « Είμαστε αντίθετοι σε ό,τι δεν διασφαλίζει μελλοντικά τον δασικό χαρακτήρα του κτήματος».


Ποιο είναι το όραμα των φίλων του Δάσους Συγγρού
  • Ένα Δάσος Συγγρού – όαση οξυγόνου, γαλήνης και φυσικής απόλαυσης για τον ταλαιπωρημένο κάτοικο του λεκανοπεδίου και τη βιωματική εξοικείωσή του με τη φύση.

  • Ένα Δάσος Συγγρού – κόσμημα με μόνες εντός του εγκαταστάσεις το ΙΓΕ, τα σχολεία και μία πρότυπη γεωργική βιβλιοθήκη για όλην την Ελλάδα.

  • Ένα Δάσος Συγγρού – πολύτιμο δείγμα αυθεντικού αττικού τοπίου με μόνη εντός του χρήση την γεωργική εκπαίδευση που όρισε η Ιφιγένεια Συγγρού.
Τα παρακάτω δεδομένα δείχνουν πόσο αναγκαία είναι η προστασία του Δάσους Συγγρού και η διάσωσή του από οποιουδήποτε είδους «ανάπλασης» και «αξιοποίησης», που θα οδηγούσαν 950 στρέμματα φυσικού κάλλους και οξυγόνου σε τσιμέντο:



– Η Αθήνα σπάει αρνητικό ρεκόρ στο πράσινο (από τα 2,5 τ.μ./κάτοικο, έχουμε φτάσει αισίως στα 2, έναντι 9 που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας).
– Η πόλη μας σπάει θετικά ρεκόρ στους μοντέρνους ρύπους (όζον και αιωρούμενα σωματίδια).
– Η Αθήνα χάνει 3.000 δέντρα κάθε χρόνο.






Από αγαθή συγκυρία (βλ. διαθήκη Συγγρού), το Δάσος Συγγρού είναι το τελευταίο εναπομείναν κομμάτι φυσικού Αττικού δάσους του λεκανοπεδίου. Η πόλη μας είναι γεμάτη κτίρια, χώρους εστίασης (καφετέριες κ.λ.π.), θέατρα, πολιτιστικά κέντρα. Μας λείπει το πράσινο και το καθαρό οξυγόνο. Είμαστε πολύ τυχεροί για την ύπαρξή του Δάσους Συγγρού και είναι στο χέρι μας να συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τα πολύτιμα αγαθά που μας προσφέρει.

Για το λόγο αυτό πρέπει να διατηρήσουμε κλειστή την "Κερκόπορτα" που πάει ν' ανοίξει το νομοσχέδιο, δε νομίζετε;...


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Του Κουτρούλη ο γάμος

Του Κουτρούλη ο γάμος


(από πού προήλθε η φράση;)


«Έγινε του Κουτρούλη ο γάμος» ή «Έγινε του Κουτρούλη το πανηγύρι» λέμε οι νεότεροι Έλληνες όταν πρόκειται για θορυβώδη συνάθροιση ή μεγάλη ακαταστασία. Ποιος είναι όμως αυτός ο Κουτρούλης και γιατί ο γάμος του να γίνει παροιμιώδης;

Ο καβαλλάριος (ιππότης) Ιωάννης ο Κουτρούλης, που πιθανώς ζούσε στη Μεθώνη, συγκατοίκησε με γυναίκα που είχε φύγει από το συζυγικό σπίτι μετά από σκάνδαλο, όπως φαίνεται. Η μη νόμιμη αυτή συγκατοίκηση τράβηξε την προσοχή της εκκλησίας, η οποία αφόρισε τη γυναίκα.
Πέρασαν εν τω μεταξύ δεκαεφτά χρόνια, και ο Κουτρούλης, μη εννοώντας να απομακρυνθεί από τη γυναίκα, πάντοτε προσπαθούσε να του επιτραπεί να την παντρευτεί νόμιμα. Πόσο μεγάλο θα ήταν το σκάνδαλο, και επομένως πόσο γνωστό στη μικρή κοινωνία της Μεθώνης, ο καθένας το φαντάζεται.
Ο νόμιμος και πρώτος σύζυγος που αντιδρούσε, για δεκαεφτά χρόνια βασάνιζε τον Κουτρούλη.


Τα πράγματα όμως μεταβλήθηκαν το Μάιο του 1394. Ο Πατριάρχης Αντώνιος ο Δ', στον οποίο η αφορισθείσα παρουσίασε διαζύγιο που είχε γίνει επί του εν τω μεταξύ αποθανόντος επισκόπου Μεθώνης Καλογεννήτου, με το οποίο ο γάμος θεωρούνταν νομίμως διαλελυμένος, αναγνώρισε το δίκιο της και με γράμματά του και προς τον μητροπολίτη Μονεμβασίας και τον επίσκοπο Μεθώνης επίτρεψε την με τις ευχές της εκκλησίας τέλεση του γάμου, εάν όμως αποδεικνυόταν ότι ο Κουτρούλης δεν είχε καμιά ιδιαίτερη σχέση με τη γυναίκα, με την οποία συγκατοικούσε, για όσο αυτή ζούσε με τον πρώτο σύζυγό της.
Τι αποδείχτηκε δεν ξέρουμε. φαίνεται όμως ότι η ανάκριση των ιεραρχών πιστοποίησε την αθωότητα του Κουτρούλη και έτσι ο γάμος έγινε. Αν θα γίνει ή όχι ο γάμος, συζητιόταν για δεκαεφτά ολόκληρα χρόνια, και όταν επιτέλους έγινε, έγινε το ζήτημα της ημέρας. Στα στόματα των γυναικών και των περιέργων θα περιφερόταν αναμφίβολα η φράση «'Έγινε του Κουτρούλη ο γάμος», όπου όλη η σπουδαιότητα έπεφτε στο ρήμα «έγινε».


Κατά το γάμο ωστόσο, που μάλλον πανηγύρι ήταν, είναι φυσικό να έγινε έκτακτο και εξαιρετικό γλέντι, αφενός μεν σε πείσμα του πρώτου συζύγου, αφετέρου δε για ικανοποίηση του πολύπαθου και καταξοδεμένου δεύτερου συζύγου, ο οποίος δεν ήταν κάποιος άγνωστος, ήταν ο εξαιτίας των γεγονότων διαβόητος καβαλλάριος Ιωάννης Κουτρούλης.


Στη φράση κατόπιν «Έγινε του Κουτρούλη ο γάμος» τονιζόταν όχι πλέον η λέξη «έγινε», αλλά η γενική «του Κουτρούλη», η οποία έγινε συνώνυμη με το «θορυβωδώς» και η οποία είναι σήμερα η ιδιαίτερη λέξη όλης της φράσης.
Η φράση έγινε ευρύτατα γνωστή στα νεότερα χρόνια και μέσα από το ομώνυμο σατιρικό θεατρικό έργο του Αλέξανδρου Ρίζου-Ραγκαβή (1845), με το οποίο σατιρίζει και στηλιτεύει τα πολιτικά ήθη της εποχής του Όθωνα.



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ο ελληνικός κινηματογράφος τη δεκαετία του 1930

Ο ελληνικός κινηματογράφος τη δεκαετία του 1930



Η δεκαετία αυτή ξεικινά με μια σειρά από ταινίες της Νταγκ Φίλμς, που τα σενάριά τους υπογράφουν γνωστοί συγγραφείς και παίζουν οι καλύτεροι ηθοποιοί του Βασιλικού Θεάτρου. Έχει όμως παρέλθει η εποχή του βωβού κινηματογράφου και το κοινό υποδέχεται με ενθουσιασμό τις ομιλούσες ταινίες.

Έτσι η Νταγκ Φίλμς, παρουσιάζει την οπερέτα του Χατζηαποστόλου "Οι Απάχηδες των Αθηνών", όπου πρωταγωνιστούσε ο τενόρος της Λυρικής Σκηνής Πέτρος Επιτροπάκης. Μαζί του πρωταγωνιστούσε η Μαίρη Σαγκάνου, που ήταν από τις πρώτες καλλιτέχνιδες του Βασιλικού Θεάτρου.

Η σημαντική επιτυχία της ταινίας, έδωσε στη Νταγκ Φίλμς την αφορμή για την επόμενη ταινία της που είχε τον τίτλο "Φίλησέ με Μαρίτσα", που παρά την μεγάλη της επιτυχία, η εταιρία μετά από αυτή, διαλύθηκε.

Παράλληλα με την ίδρυση της Νταγκ Φιλμς, δημιουργήθηκαν κι άλλες εταιρίες όπως η Ηρώ Φίλμς και η Ακρόπολη Φίλμς, η οποία παρουσίασε μια σειρά από μικρές κωμωδίες με πρωταγωνιστή ένα πολύ καλό μιμητή του Σαρλώ, τον Κίμωνα Σταθόπουλο.


Την ίδια εποχή ο Ορέστης Λάσκος αποφασίζει να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο και να γυρίσει την πασίγνωστη ταινία "Δάφνης και Χλόη" η οποία θεωρείται η πρώτη ρεαλιστική ταινία του ελληνικού κινηματογράφου, απασχολώντας θετικά και την Ευρώπη.

Παρά το γεγονός ότι οι ταινίες της εποχής ήταν γυρισμένες με πενιχρά οικονομικά και απαρχαιομένα τεχνικά μέσα, χρησιμοποιώντας μάλιστα θεατρικούς ηθοποιούς χωρίς εμπειρία στα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου, το κοινό αγκάλιασε τις ταινίες με θέρμη, αξιοσημείωτη. Κάποιες από τις ταινίες της περιόδου αυτής γυρίστηκαν στην Αίγυπτο, άλλες με ελληνοαιγυπτιακή συνεργασία και άλλες απλώς χρησιμοποιώντας τα αιγυπτιακά κινηματογραφικά στούντιο που είχαν καλύτερο μηχανικό εξοπλισμό, καθαρότερη φωτογραφία και πιο φροντισμένο μοντάζ.


Στα πρώτα βήματα του ελληνικού κινηματογράφου πρωτοστάτησαν πολλά ονόματα όπως ο Μπαχατώρης, ο Μαδράς, οι αδελφοί Γαζιάδη, ο Γιόζεφ Χεπ, ο Γ. Προκοπίου, ο Ορέστης Λάσκος, ο Τάκης Δαδήρας, ο Φιλοποίμην Φίνος, ο Αντώνης Ζερβός και άλλοι. Δεν ήταν λίγοι και οι σπουδαίοι ηθοποιοί του θεάτρου που συμμετείχαν στα πρώτα αυτά βήματα του κινηματογράφου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έπαψαν να υπηρετούν το θέατρο, όπως ο Αιμίλιος Βεάκης, ο Κώστας Μουσούρης, ο Μήτσος Μυράτ, η Κυβέλη, η Μαρίκα Κοτοπούλη και πολλοί άλλοι. Η Καίτη Πάνου και η Ζινέτ Λακάζ ήταν η μόνες που έπαιζαν αποκλειστικά στον κινηματογράφο, χωρίς να έχουν σχέση με το θέατρο, αλλά και χωρίς να έχουν καμμιά κινηματογραφική εκπαίδευση.




πηγή
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Τα βρήκε μπαστούνια

Τα βρήκε μπαστούνια


(από πού προήλθε η φράση;)

Η προέλευση της φράσης ανάγεται σε ένα πραγματικό γεγονός, που έλαβε χώρα κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα από μια μονομαχία.
Εκατό χρόνια μετά το πάρσιμο του φρουρίου της Ακροκορίνθου από το Λέοντα το Σγουρό, οι Φράγκοι γιόρτασαν στην Κόρινθο με μεγάλη τελετή αυτή την επέτειο. Οι ευγενείς έκαναν ιππικούς αγώνες κάτω από τα βλέμματα των ωραίων γυναικών. Νικητές ξεχώρισαν δυο: Ο Ελληνογάλλος δούκας των Αθηνών Γουίδος - μόλις 20 χρονών - και ο Νορμανδός Μπουσάρ, φημισμένος καβαλάρης και οπλομάχος.


Εκείνη την ημέρα κάλεσε σε μονομαχία ο «Μπάιλος» του Μορέα, Νικόλαος Ντε Σαιντομέρ, τον παλατίνο της Κεφαλλονιάς Ιωάννη, που φοβήθηκε τη δύναμη του αντιπάλου του κι αρνήθηκε να χτυπηθεί με την πρόφαση ότι το άλογό του ήταν αγύμναστο. 

Αλλά ο Μπουσάρ τον ντρόπιασε μπροστά σε όλους, γιατί ανέβηκε πάνω σ' αυτό το ίδιο το άλογο κι έκανε τόσα γυμνάσματα, ώστε να κινήσει το θαυμασμό των θεατών. Ύστερα, καλπάζοντας γύρω από την κονίστρα, φώναξε δυνατά: «Να το άλογο που μας παρέστησαν αγύμναστο».
Αυτό βέβαια, ήταν αρκετό για να προκαλέσει το θανάσιμο μίσος του Ιωάννη, ο οποίος έστειλε κρυφά έναν υπηρέτη του για να αλλάξει τα δυο ξίφη του Μπουσάρ με δυο πανομοιότυπα, αλλά ξύλινα, αυτά δηλαδή που είχαν για να γυμνάζονται οι αρχάριοι. Τα ξύλινα αυτά ξίφη τα ονόμαζαν «μπαστέν» και οι Έλληνες τα έλεγαν «μπαστούνια».
Όταν ο υπηρέτης κατάφερε να τα αλλάξει, ο Ιωάννης κάλεσε τον Μπουσάρ αμέσως σε μονομαχία. Ανύποπτος εκείνος τράβηξε το πρώτο ξίφος του και το βρήκε ξύλινο. Τραβά και το δεύτερο, κι αυτό «μπαστούνι». Και τα δυο τα βρήκε «μπαστούνια». Ο Ιωάννης κατάφερε τότε να τον τραυματίσει θανάσιμα στο στήθος.
Από τότε έμεινε η φράση: «Τα βρήκε μπαστούνια» και φυσικά δεν έχει σχέση με τα τραπουλόχαρτα ή τα μπαστούνια που γνωρίζουμε
.




[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Στρίγγλιζαν τα μεγάφωνα για κάποια απεργία...

Στρίγγλιζαν τα μεγάφωνα για κάποια απεργία...


…κι ακούγονταν παράφωνα τραγούδια του συρμού (που λέει και το τραγούδι).

Κι επειδή η Πρωτομαγιά ως γνωστόν δεν είναι αργία, είναι απεργία, αλλά και μια ευκαιρία για αποδράσεις εις τας εξοχάς, είπα να συνδυάσω τα ασυνδύαστα και να πάω μια εκδρομή στην Κρήτη. Μικρότερη, έμεινα επί μία ολόκληρη δεκαετία στο Ηράκλειο της Κρήτης κι επειδή οι δικοί μου ζούσαν πάντα στην Αθήνα έχω κάνει άπειρα δρομολόγια με το καράβι και μάλιστα τις περισσότερες φορές ταξίδευα μόνη. Όταν γνώρισα τον άντρα μου, μια από τις πρώτες ερωτήσεις που μου έκανε (δεδομένου ότι τότε ήταν ναυτικός) ήταν η εξής: “Φαντάζομαι ότι πάντοτε ενημερώνεις στη ρεσεψιόν του πλοίου για το θέμα της ακοής σου, έτσι δεν είναι;

“H δική μου αντίδραση ήταν να πέσω από τα σύννεφα, που λένε οι δημοσιογράφοι (είπα να κάνω πιο γλαφυρό το κείμενο) και να απαντήσω: “όχι βέβαια, δεν έχω ενημερώσει ποτέ κανέναν, θα έπρεπε;!”

“Και βέβαια θα έπρεπε”, μου απάντησε, “σοβαρολογείς; Αν κινδυνέψει πχ να βυθιστεί το καράβι, πως θα το ξέρει το πλήρωμα να έρθει να ειδοποιήσει εσένα ειδικά; ” “E, καλά”, είπα εγώ, “πρώτον σιγά μην βυθίζονται τα πλοία στο Αιγαίο στην εποχή μας, το τελευταίο ήταν στη Φαλκονέρα πριν από 40 χρόνια. Δεύτερον, άμα δω τους άλλους να τρέχουν πανικόβλητοι, δεν μπορεί, θα την ψυλλιαστώ την δουλειά.”

“Κι αν κοιμάσαι και δεν πάρεις πρέφα τίποτα; ” μου λέει. “E, τότε δεν βαριέσαι, θα πάω σούμπιτη στον βυθό, χι χι” απάντησα με την χαρακτηριστική άνεση και αφέλεια της (τότε) ηλικίας μου. Μέχρι που έγινε το ναυάγιο του Σάμινα και μου κόπηκαν τα γελάκια…Μαχαίρι, όμως.
Από τότε αποφάσισα πως, αν ξαναταξιδέψω μόνη με οποιοδήποτε μέσο θα ενημερώνω ασφαλώς το πλήρωμα. Στην πραγματικότητα δεν τίθεται θέμα για τα καράβια (απ’ όσο γνωρίζω), ωστόσο εκεί που υπάρχει πρόβλημα είναι με τα αεροπλάνα. Στα οποία, όπως με πληροφόρησαν, δεν επιτρέπεται να ταξιδεύουν περισσότερα από 4 άτομα με ειδικές ανάγκες στην ίδια πτήση, επειδή οι αεροσυνοδοί είναι επιφορτισμένοι να προσέχουν ο καθένας από έναν ΑμεΑ επιβάτη σε περίπτωση που συμβεί ο,τιδήποτε.
Έτσι, για παράδειγμα τα μέλη ενός αναπηρικού συλλόγου που θα θελήσουν να κάνουν μια ομαδική εκδρομή με αεροπλάνο (πχ τα μέλη κάποιας από τις ομοσπονδίες ή τους συλλόγους κωφών Ελλάδας – υπάρχουν πάνω από 15 διαφορετικοί σύλλογοι), θα πρέπει, για λόγους ασφαλείας, να χωριστούν σε τετράδες και να ταξιδέψουν με διαφορετικές πτήσεις.
Αυτή τη φορά στο ταξίδι μου συνοδευόμουν από τη μητέρα και τον αδερφό μου, με θάλασσα κάλμα μπουνάτσα (άλα της και ναυτική ορολογία η δικιά σου! ) και, εφ’ όσον δεν μας σάστιζε κανένα ξαφνικό προβέτζο του καιρού, που θα έλεγε και ο Καββαδίας, θα φτάναμε στη Μεγαλόνησο σε εξίμιση ωρίτσες και μάλιστα ταξιδεύοντας μέρα μεσημέρι.
Θεώρησα, λοιπόν, εντελώς περιττό να ενημερώσω για την κώφωσή μου. Την ώρα όμως που πίναμε καφέ στο σαλόνι με τους δικούς μου άρχισε να στριγγλίζει το μεγάφωνο.
Το μεγάφωνο εγώ, όπως και άλλα παιδιά με παρόμοιο πρόβλημα με το δικό μου, το αντιλαμβάνομαι. Δηλαδή, όταν φοράω το ακουστικό μου αντιλαμβάνομαι το στρίγγλισμα και τη μεταλλική φωνή και ξέρω ότι μιλάει το μεγάφωνο. Φυσικά, είναι αδύνατον να ξεχωρίσω έστω και μία λέξη. Μάταιος κόπος.

Όταν λοιπόν αντιλαμβάνομαι το γνωστό στρίγγλισμα, αν είμαι με παρέα κάθομαι και περιμένω ήσυχα ήσυχα να τελειώσει η ανακοίνωση και στη συνέχεια να μου εξηγήσουν (αν έχουν την ευγενή καλωσύνη) τι ειπώθηκε.




Σε αυτή τη φάση, βλέπω τη μαμά και τον αδερφό μου να σκάνε στα γέλια ακούγοντας την ανακοίνωση. Μετά γύρισαν και μου είπαν: “Ξέρεις τι είπε; Είπε, αν είστε άτομο με ειδικές ανάγκες ή έχετε πρόβλημα όρασης ή ακοής παρακαλούμε να ενημερώσετε αμέσως στη ρεσεψιόν! ”




Έτσι, μου λύθηκε κι εμένα η απορία γιατί τόσα χρόνια δεν με είχε ενημερώσει κανείς γι’ αυτό το θέμα. Αφού…στρίγγλιζε το μεγάφωνο, βρε! Πως και δεν το είχα αντιληφθεί ως τώρα;
Όταν μάλιστα τελείωσαν οι ανακοινώσεις, με διαβεβαίωσαν ότι στη συνέχεια ακούστηκε το εξής τραγούδι από τα μεγάφωνα:




Με αεροπλάνα και βαπόρια




και με τους φίλους τους παλιούς




τριγυρνάμε στα σκοτάδια




και όμως εσύ δεν μας ακούς










Σοφία Κολοτούρου

από το βιβλίο της: "Κουφός είσαι ρε, δεν ακούς;"
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram