Χριστουγεννιάτικες σκέψεις στο Αλφάβητο...

Χριστουγεννιάτικες σκέψεις στο Αλφάβητο...


Άλλος ένας Δεκέμβρης ήρθε…
βάζω τα γιορτινά μου, να τον δεχτώ
γιατί όλα καλυτερεύουν,
μ’ ένα χαμόγελο ζεστό.
Δεν ξέρω πώς θα ‘ναι αυτά τα Χριστούγεννα, στον κόσμο.
Έξω, οι πόλεμοι καλά κρατούν…
ζητούν ελπίδα οι ξεριζωμένοι,
 παρηγοριά οι πληγωμένοι
ήλιο να δούνε, να μη χαθούν.

Θέλω να σβήσω την αδικία,
να κάνω δώρο την ευτυχία!
Ίσως και να΄ναι για κάποιους αστείο,
καλό για άλλους, ρομαντικό.
Λιώνω τους πάγους της αδιαφορίας
με την αγάπη για οδηγό.

Να πάμε ένα βήμα ακόμα, πέρα,
ξημέρωμα να βρούμε φωτεινό.
Όλοι να δούμε με άλλα μάτια,
παιδιά να γίνουμε για μια στιγμή.
Ρόδα να γίνουν όλοι οι πόνοι
σιγή να γίνουν οι στεναγμοί.

Τέλος να πάρει κάθε ασχήμια
ύφος ν’ αλλάξει αυτή η γη.
Φωνή να γίνει τρανή, η αγάπη
χαρά να δώσει σ’ όποιον πονά,
ψυχή να δώσει σε κάθε ελπίδα
ωδή να γίνει στην Ανθρωπιά!



Είναι το δικό μου Αλφάβητο Xmas edition, αφιερωμένο στην αγαπημένη μου συνονόματη Blogger της διπλανής πόρτας και την Nastenka, που την παρότρυνε να το μοιραστεί και να μας καλέσει να συμμετέχουμε.



Marina
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Μαρία Κάλλας - η απόλυτη ντίβα!

Μαρία Κάλλας - η απόλυτη ντίβα!



Στις 2 Δεκεμβρίου του 1923 έρχεται στη ζωή η Μαρία Σοφία Άννα Καικιλία Καλογεροπούλου, που έμελλε να γοητεύσει όλο τον κόσμο με τη μοναδική φωνή της και την απαράμιλλη ερμηνεία της. Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη από Έλληνες γονείς, που βρέθηκαν στην αμερικανική μεγαλούπολη αναζητώντας καλύτερη τύχη. Δεν είναι άλλη από τη Μαρία Κάλλας, που έγραψε ιστορία στο λυρικό τραγούδι παγκοσμίως, ανανέωσε την όπερα με τα φωνητικά και τα υποκριτικά της προσόντα και αποτελεί σημείο αναφοράς για κάθε λυρική τραγουδίστρια.

Με τη μουσική ξεκίνησε να ασχολείται σε πολύ νεαρή ηλικία. Στα 11 κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό παιδικών φωνών. Τρία χρόνια αργότερα στα 14 της και αφού προηγήθηκε το διαζύγιο των γονιών της εγκαταστάθηκε στην Αθήνα με τη μητέρα και την αδελφή της. Έτσι, εγγράφηκε στο Εθνικό Ωδείο και σπούδασε τραγούδι δίπλα στην Μαρία Τριβέλλα, πιάνο δίπλα στην Ήβη Πανά και μελόδραμα δίπλα στην Γιώργο Καρακαντά.

Στην όπερα του Μασκάνι "Καβαλερία Ρουστικάνα" σε μια παράσταση μαθητών του ωδείου, ήταν ο πρώτος ρόλος της, ενώ δύο χρόνια αργότερα (1939) εγγράφεται στο Ωδείο Αθηνών για να σπουδάσει τραγούδι στην τάξη της διάσημης τραγουδίστριας της όπερας Ελβίρα ντε Ιντάλγκο.

Στη Λυρική Σκηνή του  Βασιλικού Θεάτρου, προσλαμβάνεται από το 1940 και ως το 1945, εμφανιζόμενη ως "Βεατρίκη" στην οπερέτα Βοκκάκιος του Σουπέ το 1941, στην Τόσκα το 1942 & 1943, στον Κάμπο το 1944 & 1945, στην Καβαλερία Ρουστικάνα (ξανά το 1944), στον Φιντέλιο το 1944, την οπερέτα Ο Ζητιάνος Φοιτητής το 1945 και στον Πρωτομάστορα του Μανώλη Καλομοίρη (1944) το οποίο είναι και το μοναδικό έργο ελληνικό έργο που τραγούδησε.

Πριν εκπνεύσει το 1945 επιστρέφει στην Αμερική όπου ζει ο πατέρας της για να κάνει διεθνή καριέρα, αλλάζοντας παράλληλα και το επίθετό της σε Κάλλας. Για δύο χρόνια (ως το 1947) παραμένει άνεργη. Μια επιτυχημένη οντισιόν όμως θα της δώσει την "Τζοκόντα" στην ομώνυμη όπερα του Πονκιέλι στην Αρένα της Βερόνας. Σ' ένα από τους σπουδαιότερους λυρικούς χώρους της Ιταλίας θα γίνει το διεθνές ντεμπούτο της, εκείνο τον Αύγουστο του '47.

Ο διάσημος Τούλιο Σεραφίν ο οποίος θαύμαζε τη φωνή της και έγινε δάσκαλός της ήταν ο μαέστρος της παράστασης και τη βοήθησε να διευρύνει τους τεχνικούς και ερμηνευτικούς της ορίζοντες. Στη Βερόνα ζούσε και ο Τζιανμπατίστα Μενεγκίνι βιομήχανος, που την αγάπησε τόσο ως καλλιτέχνιδα, όσο και ως γυναίκα και την παντρεύτηκε τον Απρίλη του 1949, παρά την μεγάλη διαφορά ηλικίας, αφού είχε τα διπλάσια χρόνια από εκείνον. Τον ίδιο χρόνο εμφανίζεται στο Μπουένος Άιρες και το 1950 στο Μεξικό.

Η βοήθειά του σημαντική, κάνει την καριέρα της να απογειωθεί σε ρόλους δραματικής υψίφωνου, αφού έχει και ρόλο μάνατζερ. Το 1951 η "Σκάλα" του Μιλάνου υποκλίθηκε στο ταλέντο της με τους Σικελικούς Εσπερινούς, ενώ τρία χρόνια αργότερα η μέχρι τότε ευτραφής Κάλλας θα ακολουθήσει διαιτητική θεραπεία έτσι ώστε να απαλλαγεί από τα περιττά κιλά και να μπορεί να ενσαρκώνει τους ρόλους της και με την φυσική της εμφάνιση. Ο σύζυγός της παρέχοντας της κάθε οικονομική κάλυψη την απαλλάσσει από την βιοτική ενασχόληση κι έτσι, αφοσιώνεται στην καλλιτεχνική της πορεία.

Το 1956 η Μαρία Κάλλας θα περάσει τις πύλες της Μητροπολιτικής Όπερας της Ν. Υόρκης (ΜΕΤ) και θα επιβάλλει τους όρους της καταβάλλοντας το μεγαλύτερο ποσό που είχε μέχρι τότε πληρώσει ποτέ ο θίασος καλλιτέχνη. Ο διευθυντής της μάλιστα θα δηλώσει πως η πρώτη εμφάνιση της Κάλλας στη ΜΕΤ ήταν η συναρπαστικότερη βραδιά της ζωής του.

Η εξαντλητική δίαιτα όμως καθώς και οι φωνητικοί ακροβατισμοί κάνουν την Κάλλας να θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την ποιότητα της φωνής της, η οποία σταδιακά αρχίζει να αδυνατίζει στις υψηλές νότες. Αυτό δεν εμπόδισε όμως το κοινό που την άκουσε στο Ηρώδειο το καλοκαίρι του 1957, στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, να την αποθεώσει.

Ουσιαστικά, από το 1958 αρχίζει η πτώση. Τον Ιανουάριο της χρονιάς αυτής αποχωρεί με την πρώτη πράξη της "Νόρμας" και αποδοκιμάζεται από το κοινό. ενώ το Μάιο της ίδιας χρονιάς η "Σκάλα" του Μιλάνου, θα διακόψει το συμβόλαιο μαζί της. Ο Τύπος που μέχρι τότε την εκθείαζε, τώρα της ρίχνει χολή και σχολιάζει με περισσή κακοήθεια, κάθε της κίνηση.

Η συνεργασία της με τον Αλέξη Μινωτή και το Γιάννη Τσαρούχη στη Μήδεια του Κερουμπίνι στην Όπερα του Ντάλας, γίνεται μέσα στον ίδιο χρόνο και μεταφέρεται ένα χρόνο μετά (1959) στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου, όπου στη θριαμβευτική πρεμιέρα η Μ. Κάλλας θα γνωρίσει τον μεγάλο έρωτα της ζωής της, τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Το καλοκαίρι του 1960 επιστρέφει στην Ελλάδα, για να τραγουδήσει στην Επίδαυρο "Νόρμα" και ένα χρόνο μετά, πάντα στον ίδιο χώρο, "Μήδεια". Ήταν μια παράσταση που μεταφέρθηκε και στη Σκάλα του Μιλάνου (1961 - 1962), όμως δεν στάθηκε ικανή να αποτρέψει το τέλος στης σταδιοδρομίας της στα ιταλικά θέατρα. Όταν το 1962 τραγούδησε Όμπερον στο Λονδίνο, οι Τάιμς έγραψαν "Τώρα πια η φωνή της μπορεί να χαρακτηριστεί άσχημη και εκτός τόνου", αφήνοντας όμως ανεπηρέαστο το κοινό που συνέχιζε να την αποθεώνει.

Το καλοκαίρι του 1964, βρέθηκε σε μια μουσική εκδήλωση του φεστιβάλ της Λευκάδας συνοδευόμενη από τον Ωνάση. Εκεί θα θελήσει να τραγουδήσει χωρίς πρόβα την άρια της Σαντούτσα από την Καβαλερία Ρουστικάνα, που ήταν και ο πρώτος ρόλος της καριέρας της, ενώ το 1965 μετά από την εξαιρετική Τόσκα που τραγούδησε στη σκηνή του Κόβεντ Γκάρντεν, ακολούθησε ένας καλλιτεχνικός θρίαμβος στην Όπερα των Παρισίων με τη Νόρμα. Τα φωνητικά προβλήματα ήταν υπαρκτά, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το κοινό να την αποθεώσει.

Είναι η εποχή που προτεραιότητα δείχνουν να έχουν τα προσωπικά της. Έτσι, ζητά διαζύγιο από τον σύζυγό της για να παντρευτεί τον Ωνάση, αλλά ο Μενεγκίνι της το αρνήται. Ένα χρόνο μετά (1966) αφήνει την αμερικανική υπηκοότητα και παίρνει την ελληνική έτσι ώστε να μπορέσει να λυθεί και τυπικά ο γάμος της, ελπίζοντας να της κάνει πρόταση γάμου ο Ωνάσης. Εκείνος όμως τον Ιούλιο του 1968, θα παντρευτεί τη χήρα του Αμερικανού Προέδρου Κένεντι, Τζάκυ, κάτι που φέρνει σε απόλυτη θλίψη τη μεγάλη ντίβα.

Προσπαθώντας να βγει από το τέλμα, επανέρχεται στα καλλιτεχνικά δρώμενα με την κινηματογραφική εκδοχή της Μήδειας του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία του Πιερ Πάολο Παζολίνι το 1969, ηχογραφεί δίσκους, δίνει ρεσιτάλ και διδάσκει όπερα στη μουσική σχολή Τζούλιαρντ της Ν. Υόρκης. Το 1973 σκηνοθετεί μαζί με τον Τζουζέπε ντι Στέφανο το έργο "Σικελικοί Εσπερινοί" και την ίδια χρονιά ξεκινά μαζί του παγκόσμια περιοδεία. Στις 8 Δεκεμβρίου το κοινό της Όπερας των Παρισίων όπου τραγούδησε, θα την καλέσει στη σκηνή, με το ασταμάτητο χειροκρότημά του, δέκα φορές! Η τελευταία της εμφάνιση θα είναι στο Σαπόρο της Ιαπωνίας το Δεκέμβρη του 1974. Από τότε και μετά, κλείστηκε στο διαμέρισμά της στο Παρίσι και έφυγε από τη ζωή τρία χρόνια αργότερα, στις 16 Σεπτεμβρίου του 1977, από καρδιακή προσβολή. Ήταν μόλις 54 χρόνων.

Μπορεί ο θάνατός της σύμφωνα με την επίσημη ιατρική έκθεση να οφειλόταν σε καρδιακή ανακοπή, αλλά όπως εξηγούν οι Ιταλοί επιστήμονες που τον ερεύνησαν, η θεραπεία για την δερματομυοσίτιδα από την οποία έπασχε, βασίζεται σε κορτιζονούχα και ανοσοκατασταλτικά σκευάσματα, τα οποία είναι πιθανό να επιφέρουν σταδιακά καρδιακή ανεπάρκεια. Έτσι, εξηγείται πλήρως ο ξαφνικός θάνατός της. Αφορμή για τη διερεύνηση στάθηκαν οι ηχογραφήσεις της Μ. Κάλλας στο στούντιο και στις ζωντανές εμφανίσεις της. Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο της φασματογραφικής ανάλυσης οι επιστήμονες εξέτασαν τις ηχογραφήσεις ίδιων τραγουδιών σε διαφορετικές χρονικές περιόδους, για να διαπιστώσουν τη μυική χαλάρωση και την αλλοίωση της φωνής της λόγω της πάθησης, που είχε. Η διαγνωσμένη από τον Μάριο Τζακοβάτσο από το 1975, δερματομυοσίτιδα είχε κρατηθεί κρυφή μέχρι το 2002.

Η κηδεία της έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου και αποτεφρώθηκε όπως επιθυμούσε, ενώ δύο χρόνια αργότερα την άνοιξη του 1979 σκορπίστηκε η τέφρα της στο Αιγαίο, που αγαπούσε.


Πηγή πληροφοριών: sansimera.grwikipedia.org
Κείμενο: "to e-periodiko mas"


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Στιγμές jazz σε μια έκθεση!

Στιγμές jazz σε μια έκθεση!



Το Athens House of Photography παρουσιάζει από το Σάββατο 5 Δεκεμβρίου και ως τις 27 του μήνα την έκθεση φωτογραφίας και το φωτογραφικό λεύκωμα του Ανδρέα Ζαχαράτου με τίτλο "Jazz Moments".

Ο Ανδρέας Ζαχαράτος μέσα από το φακό του, αιχμαλωτίζει στιγμές από την ελληνική και τη διεθνή τζαζ σκηνή και τις αποτυπώνει, αναδεικνύοντας το συναίσθημα και το δυναμισμό της τζαζ μουσικής. Φωτογραφίες μοναδικές συνθέτουν μια "άλλη μουσική", αφού οι νότες γίνονται εικόνες δημιουργώντας μια εξαίσια φωτογραφική σύνθεση, που δεν αφήνει κανένα αδιάφορο.

Πρόκειται για μια έκθεση, που μαγεύει κάθε επισκέπτη με το απαράμιλλο σε ομορφιά φωτογραφικό υλικό που εστιάζει στη λεπτομέρεια για να οδηγήσει τη ματιά στον άνθρωπο, που δημιουργεί τους ήχους και τα συναισθήματα μιας μουσικής τόσο ξεχωριστής και τόσο διαχρονικής, όπως είναι η jazz.

Ο Ανδρέας Ζαχαράτος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1961 και σπούδασε photograghy και ciematography στην σχολή κινηματογράφου του Λυκούργου Σταυράκου στην Αθήνα, αποφοιτώντας με άριστα. Εργάστηκε ως Διευθυντής Φωτογραφίας από το 1985 ως σήμερα στον κινηματογράφο και την τηλεόραση (Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.).

Από το 1993 εκθέτει φωτογραφίες του, συμπληρώνοντας 18 ατομικές εκθέσεις, ενώ έχει εκδώσει ένα  ακόμα φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο "ΜΑΝΗ ΑΠΟ ΠΕΤΡΑ & ΧΡΟΝΟ". Έχει βραβευθεί σε φωτογραφικούς διαγωνισμούς τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη και έχει συμμετάσχει ως Διευθυντής Φωτογραφίας ταινιών τεκμηρίωσης σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Για πολλά χρόνια δίδαξε βασικές αρχές Φωτογραφίας, εικονοληψία, αισθητική εικόνας, διεύθυνση φωτογραφίας κινηματογράφου και τηλεόρασης σε κρατικά αλλά και ιδιωτικά Ι.Ε.Κ. στον κλάδο των Μ.Μ.Ε.

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει η Τζένη Λυκουρέζου και το Athens House of Photography, βρίσκεται στην οδό Ζηρίνη 23 στην Κηφισιά. Το φωτογραφικό λεύκωμα "Jazz Moments" είναι από τις εκδόσεις "Τόπος".

Η έκθεση είναι ανοιχτή για το κοινό κάθε Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 17:00 - 21:00 και Τετάρτη και Σάββατο: 10:00 - 15:00
Για οποιαδήποτε πληροφορία μη διστάσετε να απευθυνθείτε στα τηλέφωνα: 210 52 28 696 - 6981 ή να στείλτε μήνυμα στο info@phototheatron.com


Καλή σας εβδομάδα!
Πληροφορίες από: culturenow.gr 
Κείμενο: "to e-periodiko mas"

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Στολίδια που ταξιδεύουν...

Στολίδια που ταξιδεύουν...



Είναι από τις ομορφότερες στιγμές δημιουργίας όταν φτιάχνεις κάτι μικρό με λίγα υλικά και πολλή αγάπη και αυτό ταξιδεύει και γίνεται μια τόση δα σταγόνα βοήθειας σε ανθρώπους, που την έχουν ανάγκη.

Πριν κάμποσες βδομάδες, διαβάσαμε για την προσπάθεια και τα bazzar που οργανώνουν φίλες blogger. Ο χρόνος πίεζε κι εμείς, τα μόνα που είχαμε έτοιμα για να τα παρουσιάσουμε στο περιοδικό μας, ήταν μερικές χειροποίητες μπάλες για το δέντρο.

Δείτε πόσο απλά υλικά χρησιμοποιήσαμε...


Γίνονται εύκολα, τοποθετώντας αρχικά με μια καρφίτσα το κορδόνι ή την κορδέλα πάνω στην μπάλα από φιλιζόλ, για να μπορεί να κρεμαστεί. Στη συνέχεια τυλίξαμε το τούλι δημιουργώντας ένα πουγκάκι, το στερεώσαμε με κορδέλα, τα μεγάλα τα διακοσμήσαμε και με τις τσόχινες μαργαρίτες και, έτοιμα!


Αυτές λοιπόν, χωρίσαμε σε δύο πακέτα και στείλαμε το ένα στο bazzar του Ξεblogάρισμα. Το παρέλαβε η καλή μας φίλη Μαρία Νικόλ Λιακοπούλου. Το άλλο το στείλαμε στο "Άρτος Δράση", και το παρέλαβε η επίσης καλή μας φίλη Ρένα Χριστοδούλου.


Και για τις δύο δράσεις μάθαμε από το Stars and Incicles και την αγαπημένη Κάτια Μαρκοίζου.

Θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά φίλες, για την ευκαιρία που μας δώσατε να φανούμε χρήσιμες. Να είστε πάντα καλά!


Marina - Olga
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η ωραιότερη εποχή του χρόνου!

Η ωραιότερη εποχή του χρόνου!



Ο μήνας των Χριστουγέννων έφτασε! Ο μήνας που καταφέρνει να μας κάνει όλους λίγο πιο ευαίσθητους, πιο ανθρώπινους, πιο ρομαντικούς... ο ομορφότερος μήνας του χρόνου!

Κάθε Δεκέμβρη ξυπνά μέσα μας το παιδί, που όλοι κρύβουμε. Αυτό το παιδί, που δεν έπαψε ποτέ να ονειρεύεται, να αγαπά, να προσπαθεί να απαλύνει την ασχήμια, που πιστεύει στον Αι Βασίλη και στα θαύματα, που μοιράζει χαμόγελα, που σκέφτεται τους άλλους...

Κι όσο οι συνθήκες δυσκολεύουν, τόσο πιο έντονα μας θυμίζει αυτά τα μικρά, τα ουσιαστικά, τα σημαντικά που κάνουν την καθημερινότητα όλων, να παίρνει χρώμα χαρωπό, να γεμίζει ήχους γλυκούς χριστουγεννιάτικων τραγουδιών και την ατμόσφαιρα αγάπη!

Αυτό το μήνα, σκεφτείτε πόσα πράγματα μπορείτε να κάνετε όχι με το πορτοφόλι σας, αλλά με την ψυχή σας! Αυτή την ανεκτίμητη ψυχή που μπορεί να γίνει πλούσια μ' ένα χαμόγελο και πάμπλουτη με την αγάπη. Τρόποι πάντα βρίσκονται όταν υπάρχει θέληση, ας μην τους αφήσουμε να χαθούν.

Να έχετε όλοι, ένα χαρούμενο μήνα!


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram