Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Η ιστορία του μπουζουκιού

Το λαοφιλές αυτό μουσικό όργανο, όπως και όλα τα λαούτα, έχει καταγωγή από την αρχαία Ελλάδα, όπου ονομαζόταν πανδούρα ή πανδουρίδιον ή απλώς τρίχορδο, γιατί είχε τρεις χορδές. Καλύτερη απόδειξη της καταγωγής του, αποτελούν τα μάρμαρα της εποχής, που σήμερα φιλοξενούνται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, με γνωστότερο, αυτό της Μαντινείας (4ος αι. π.Χ.) το οποίο απεικονίζει το μυθικό αγώνα μεταξύ του Απόλλωνα και της Μαρσύας, όπου η αρχαιοελληνική πανδούρα (πανδουρίδα) παίζεται από μια μούσα καθισμένη σ' ένα βράχο.

Κάποιοι δέχονται την τουρκική προέλευση της ονομασίας του και μόνο (buzuq), η οποία όμως, είναι πολύ πιθανό να είναι περσική. Όπως και να έχει, γεγονός είναι ότι το μουσικό αυτό όργανο, πέρασε από την αρχαία Ελλάδα, στο Βυζάντιο, επέζησε στην Τουρκοκρατία και ανθεί μέχρι σήμερα, παρόλο που πέρασε από μια περίοδο αμφισβήτησης.
Παραλλαγές του, υπήρξαν πολλές από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας και είχε και αντίστοιχα πολλά ονόματα, όπως πανδούρα ή πανδουρίδα, τρίχορδον που αναφέρθηκαν ήδη, αλλά και ταμπουράς, θαμπούρα, ταμπούριν, ψαλτήριον, μπουζούκι και πολλά ακόμη, με τα οποία ονομάζονταν και άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα όργανα της ίδιας οικογένειας. 
Το μπουζούκι συνδέθηκε με το ρεμπέτικο τραγούδι από το 1935, που σχηματίστηκε η πρώτη ρεμπέτικη κομπανία, η "Τετράδα του Πειραιώς" την οποία ίδρυσε ο θρύλος του μουσικού αυτού είδους, ο Μάρκος Βαμβακάρης και την αποτελούσαν (εκτός από τον ίδιο) ο Στράτος Παγιουμτζής ο οποίος έπαιζε ένα ξεχωριστό είδος μπουζουκιού τρίχορδου, με πολύ μακρύ και βαθύ, αλλά στενής επιφάνειας, καπάκι που λεγόταν γόνατο και έβγαζε ιδιαίτερο ήχο, ο Ανέστης Δελιάς και ο Γιώργος Μπάτης.
Ο Μανώλης Χιώτης ήταν ο άνθρωπος που έκανε τη μεγάλη αλλαγή στην τεχνική του μπουζουκιού, όταν πρόσθεσε μία χορδή και το κούρδισε στη λογική της κιθάρας. Ο περιβόητος Ζοζέφ υπήρξε ξακουστός κατασκευαστής, ο οποίος έφτιαχνε μπουζούκια για τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες. Λέγεται μάλιστα πως, το πρώτο τετράχορδο το έφτιαξε εκείνος, για λογαριασμό του Μανώλη Χιώτη και κάτω από τις υποδείξεις του, στις αρχές της δεκαετίας του 1950.
Το τετράχορδο μπουζούκι, όντας πιο πολυφωνικό έδινε τη δυνατότητα για περισσότερες και πιο περίπλοκες συγχορδίες τις οποίες, τις έχουμε ήδη απολαύσει και αγαπήσει καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας του.
Όχι άδικα λοιπόν, το μπουζούκι είναι συνδεδεμένο με την Ελλάδα, εκφράζοντας με τον πιο δυνατό τρόπο, τον έλληνα που τραγουδά τον πόνο, τη χαρά, την αγάπη ή την απώλεια...

πηγή πληροφοριών

Τα αγαπημένα του μήνα

Μιχαήλ Λαβρόσφσκι-ο ζωντανός θρύλος του χορού που ήρθε στη χώρα μας

Μια μεγάλη επετειακή παράσταση πραγματοποιήθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 2017 στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης και στις 20 & 21 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στην Αθήνα αφιερωμένες από τα μπαλέτα Μπολσόι στα 75 χρόνια του ζωντανού θρύλου Μιχαήλ Λαμπρόφσκι ο οποίος μάλιστα συμπρωταγωνίστηκε με τον κορυφαίο χορευτή του κόσμου Ιβάν Βασίλιεφ. Η συνέντευξη που έδωσε στην Ελένη - Βασιλική Μπαμπαλιούτα για τα "Επίκαιρα" έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Πριν σας παραθέσουμε τη συνέντευξη, αξίζει να σημειώσουμε πως παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη, κομμάτι από την όπερα μπαλέτο "Αμόκ", που έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί το 2018, σε σκηνοθεσία και χορογραφία του Λαβρόφσκι. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη παραγωγή των Μπολσόι στην οποία θα λάμψουν με τον Ιβάν Βασίλιεφ, τον Μιχαή Λαβρόφσκι, τη Νίνα Βινογκράντοβα και όλα τα άλλα υπέρλαμπρα αστέρια του χορευτικού σύμπαντος.


Είναι εκπληκτικό που σας έχουμε στην Ελλάδα και γιορτάζετε την απίστευτη σταδιοδρομία σας στο κλασσ…

Ο Οκτώβρης που αγαπώ...

Όταν αποφάσισα να φύγω από την Αθήνα για την εξοχή, ο κυριότερος λόγος ήταν η φύση. Μεγαλωμένη σε διάφορες επαρχιακές πόλεις, που τότε δε γνώριζαν καν τη λέξη «πολυκατοικία», ήξερα τις αυλές με τα οπωροφόρα και τα σπίτια με τα γεράνια στα παράθυρα. Έβλεπα τις εποχές να αλλάζουν και τα δέντρα να φορούν τα χρώματα και τα αρώματα του κάθε μήνα, πριν έρθει η στιγμή να αλλάξει η διακόσμηση στο σπίτι από καλοκαιρινή σε φθινοπωρινή όπως κάνουμε τώρα στις μεγαλουπόλεις…
Το χώμα μύριζε βροχή πολύ πριν οι στάλες της βρέξουν το μέτωπό μας παίζοντας κρυφτό στις αλάνες  και τα φύλλα που έπεφταν από τα δέντρα ήταν το φθινοπωρινό χαλί της αυλής μας και έκαναν τα πατήματά μας πάνω του, ηχηρά και αφράτα… Αυτά ξαναζώ στην εξοχή, νιώθοντας τυχερή και αρνούμενη να αποχωριστώ τις παιδικές αναμνήσεις… βλέπετε είμαι από κείνους που δεν μπορούν να ζουν σε ένα τόπο με μόνο μία ή έστω δύο εποχές… μ’ αρέσουν όλες, μ' αρέσει η εναλλαγή, ο ήλιος, η ζέστη, η βροχή, το κρύο και οι μυρωδιές που τα συνοδεύουν.
Γι’ α…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...