Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Ο ελληνικός κινηματογράφος τη δεκαετία του 1930

Η δεκαετία αυτή ξεικινά με μια σειρά από ταινίες της Νταγκ Φίλμς, που τα σενάριά τους υπογράφουν γνωστοί συγγραφείς και παίζουν οι καλύτεροι ηθοποιοί του Βασιλικού Θεάτρου. Έχει όμως παρέλθει η εποχή του βωβού κινηματογράφου και το κοινό υποδέχεται με ενθουσιασμό τις ομιλούσες ταινίες.
Έτσι η Νταγκ Φίλμς, παρουσιάζει την οπερέτα του Χατζηαποστόλου "Οι Απάχηδες των Αθηνών", όπου πρωταγωνιστούσε ο τενόρος της Λυρικής Σκηνής Πέτρος Επιτροπάκης. Μαζί του πρωταγωνιστούσε η Μαίρη Σαγκάνου, που ήταν από τις πρώτες καλλιτέχνιδες του Βασιλικού Θεάτρου.

Η σημαντική επιτυχία της ταινίας, έδωσε στη Νταγκ Φίλμς την αφορμή για την επόμενη ταινία της που είχε τον τίτλο "Φίλησέ με Μαρίτσα", που παρά την μεγάλη της επιτυχία, η εταιρία μετά από αυτή, διαλύθηκε. 
Παράλληλα με την ίδρυση της Νταγκ Φιλμς, δημιουργήθηκαν κι άλλες εταιρίες όπως η Ηρώ Φίλμς και η Ακρόπολη Φίλμς, η οποία παρουσίασε μια σειρά από μικρές κωμωδίες με πρωταγωνιστή ένα πολύ καλό μιμητή του Σαρλώ, τον Κίμωνα Σταθόπουλο. 
Την ίδια εποχή ο Ορέστης Λάσκος αποφασίζει να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο και να γυρίσει την πασίγνωστη ταινία "Δάφνης και Χλόη" η οποία θεωρείται η πρώτη ρεαλιστική ταινία του ελληνικού κινηματογράφου, απασχολώντας θετικά και την Ευρώπη.
Παρά το γεγονός ότι οι ταινίες της εποχής ήταν γυρισμένες με πενιχρά οικονομικά και απαρχαιομένα τεχνικά μέσα, χρησιμοποιώντας μάλιστα θεατρικούς ηθοποιούς χωρίς εμπειρία στα εκφραστικά μέσα του κινηματογράφου, το κοινό αγκάλιασε τις ταινίες με θέρμη, αξιοσημείωτη. Κάποιες από τις ταινίες της περιόδου αυτής γυρίστηκαν στην Αίγυπτο, άλλες με ελληνοαιγυπτιακή συνεργασία και άλλες απλώς χρησιμοποιώντας τα αιγυπτιακά κινηματογραφικά στούντιο που είχαν καλύτερο μηχανικό εξοπλισμό, καθαρότερη φωτογραφία και πιο φροντισμένο μοντάζ.
Στα πρώτα βήματα του ελληνικού κινηματογράφου πρωτοστάτησαν πολλά ονόματα όπως ο Μπαχατώρης, ο Μαδράς, οι αδελφοί Γαζιάδη, ο Γιόζεφ Χεπ, ο Γ. Προκοπίου, ο Ορέστης Λάσκος, ο Τάκης Δαδήρας, ο Φιλοποίμην Φίνος, ο Αντώνης Ζερβός και άλλοι. Δεν ήταν λίγοι και οι σπουδαίοι ηθοποιοί του θεάτρου που συμμετείχαν στα πρώτα αυτά βήματα του κινηματογράφου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έπαψαν να υπηρετούν το θέατρο, όπως ο Αιμίλιος Βεάκης, ο Κώστας Μουσούρης, ο Μήτσος Μυράτ, η Κυβέλη, η Μαρίκα Κοτοπούλη και πολλοί άλλοι. Η Καίτη Πάνου και η Ζινέτ Λακάζ ήταν η μόνες που έπαιζαν αποκλειστικά στον κινηματογράφο, χωρίς να έχουν σχέση με το θέατρο, αλλά και χωρίς να έχουν καμμιά κινηματογραφική εκπαίδευση.

πηγή

Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η πρώτη Ελληνίδα φοιτήτρια.

Στις μέρες μας, είναι αυτονόητο και πολύ συνηθισμένο, οι κοπέλες να σπουδάζουν στο Πανεπιστήμιο και μάλιστα στατιστικές μελέτες αναφέρουν πως (σε ορισμένες τουλάχιστον σχολές), είναι περισσότερες από τα αγόρια.

Δεν ήταν όμως πάντα έτσι. Οι γυναίκες σ' όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα, ήταν ανθρώπινα όντα υποδεέστερα των ανδρών. Δεν είχαν ούτε πρόσβαση, αλλά ούτε και δικαίωμα στη μόρφωση, με μόνη αιτία, το φύλο τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...