Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Το ρεμπέτικο τραγούδι επικρατεί στη δεκαετία 1930 - 1940

Η δεκαετία του 1930, παρά την ολοκληρωτική ανάπτυξη όλων των ειδών του ελληνικού τραγουδιού (ελαφρό, δημοτικό, λαϊκό, επιθεωρησιακό), θεωρείται η κατ' εξοχήν περίοδος της επικράτησης του ρεμπέτικου τραγουδιού.




Η πρώτη σπουδαία γενιά των μικρασιατών συνθετών όπως ο Κώστας Σκαρβέλης, ο Βαγγέλης Παπάζογλου, ο Παναγιώτης Τούντας, ο Σπύρος Περιστέρης, ο Γρηγόρης Ασίκης, ο Γιάννης Δραγάτσης κ.α. δίνει τη σκυτάλη στο Μάρκο Βαμβακάρη, το Γιώργο Μπάτη, τον Ανέστη Δελλιά, το Δημήτρη Γκόγκο γνωστότερο ως Μπαγιαντέρα, το Μανώλη Χρυσαφάκη, τον Κώστα Ρούκουνα και άλλους, ενώ λίγο πριν τη μεταξική λογοκρισία μια νέα γενιά έρχεται να απογειώσει το ρεμπέτικο τραγούδι. Δεν είναι άλλοι από τους Βασίλη Τσιτσάνη, Γιάννη Παπαϊωάννου, Απόστολο Χατζηχρήστο και Μανώλη Χιώτη.



Την ίδια εποχή στη σκηνή της επιθεώρησης κυριαρχεί ένα δίδυμο Πέτρος Κυριακού και Γιώργος Καμβύσης οι οποίοι μεταφέρουν το ρεμπέτικο τραγούδι στο σανίδι και μέσα απ' αυτό αναδεικνύονται ως τραγουδιστές οι ηθοποιοί Βασίλης Αυλωνίτης, Βασίλης Μεσολογγίτης, Γιάννης Ιατρού, οι αδελφές Καίτη και Σοφία Βερώνη και φυσικά οι Άννα και Μαρία Καλουτά, τα γνωστά μας Καλουτάκια.

Δύο σημαντικοί θεσμοί δημιουργούνται με το κλείσιμο της δεκαετίας του ΄30. Η ίδρυση της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ραδιοφωνίας το 1938 και η γέννηση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής το 1939.




Οι γυναίκες ρεμπέτισσες έχουν τη δική τους λαμπρή ιστορία στη δεκαετία του 1930. Ξεχωριστές φωνές που άφησαν το δικό τους ανεξίτηλο στίγμα, τραγουδώντας Τούντα, Τσιτσάνη, Παπάζογλου, Σκαρβέλη, Βαμβακάρη, Περιστέρι και άλλους. 
Φωνές όπως η Ρίτα Αμπατζή, η Ιωάννα Γεωργακοπούλου και η Ρόζα Εσκενάζυ. Στο ενεργητικό τους έχουν εκατοντάδες ηχογραφήσεις τραγουδιών που έγιναν γνωστά κι αγαπημένα μέσα από τη δική τους ερμηνεία.




Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...