Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Ελγίνεια, όπως λέμε Έλγιν;

Είναι μέρες τώρα που πηγαίνοντας στο βράχο της Ακρόπολης με τον 7χρονο ανιψιό μου και μετά στο Μουσείο της Ακρόπολης, συνειδητοποίησα πόσα εγκληματικά (τολμώ να πω) λάθη έχουν γίνει σε ότι αφορά τα μάρμαρα, που αντί να βρίσκονται στην πατρίδα τους, κοσμούν ένα ξένο μουσείο έστω κι αν αυτό είναι ένα από τα γνωστότερα του κόσμου, όπως το Βρετανικό Μουσείο!

Πάντα θύμωνα με τη σκέψη ότι τα κλοπιμαία βρίσκονται μακριά από τους νόμιμους κατόχους τους, τον ελληνικό λαό, αλλά η ερώτηση του ανιψιού μου, με τάραξε περισσότερο.


Αφού ξεναγηθήκαμε μαζί με τους τουρίστες και είδε και θαύμασε την αξεπέραστη τέχνη των προγόνων του, ρωτά με όλη την αφέλεια και την απορία της ηλικίας του.
- Γιατί λείπει το άγαλμα στο Ερέχθειο; 
- Γιατί όπως σας εξήγησε και η δασκάλα σας, πριν από πολλά πολλά χρόνια κάποιος Βρετανός, την αφαίρεσε από τη θέση της, μαζί με μέρος του αετώματος του Παρθενώνα... Δεν θυμάσαι, που σας είπε και το όνομά του;
- Ναι!!! Μας είπε πως τον λένε Έλγιν και τα μάρμαρα που έκλεψε, Ελγίνεια!!!

Αυτό ήταν!!! Σα να με χτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα!!! Τι ειρωνικό που ακούστηκε!!! Στο μυαλό του μικρού και πόσων άλλων δεν είμαι σε θέση να ξέρω, έχουν καταγραφεί τα κλοπιμαία με το όνομα του κλέφτη!!! Καταπληκτικό και εξοργιστικό!...

Κάποτε η Μελίνα Μερκούρη, δήλωσε σε Βρετανούς αρμόδιους: "Αφαιρώντας τα μάρμαρα μας, αφαιρέσατε τη σημαία μας" (When you took them, you took our flag). Αυτή η σημαία όμως δεν θα μπορούσε ποτέ να αλλάξει όνομα ή όχι;...

Ελληνική πρωτοτυπία, βλακώδης σκέψη ή κάτι χειρότερο, κανείς δεν μπορεί να δώσει σαφή απάντηση... 

Ίσως να μην έχει και τόση σημασία για κάποιους η ονομασία, όμως για τα παιδιά μας, είναι σημαντικό. Δεν φτάνει που έχουν κλαπεί και δεν μπορούν να τα δουν από κοντά στη θέση που τους αρμόζει, καταγράφονται και στο μυαλό τους με το όνομα του εγκληματία που τα αφαίρεσε!

Αν θέλουν με αυτό τον τρόπο να μη ξεχαστεί ο κλέφτης το πέτυχαν, δεν μπορώ να πω, όμως τόσα χρόνια που ονομάζονται έτσι, στο τέλος κάποιοι θα θεωρήσουν πως ο Έλγιν αντί να τα κλέψει, τα φιλοτέχνησε...

Ας γυρίσουν επιτέλους στην πατρίδα τους, να λάβουν τη θέση και το όνομα που τους πρέπει, για να αποκατασταθεί και η Ιστορία!
Σκεφτείτε το!...

Μαρίνα



Τα αγαπημένα του μήνα

Όταν τα παιδιά ντύνονταν Πιερότοι και Κολομπίνες...

Βλέποντας παλιές ελληνικές ταινίες διαπιστώνει κανείς πως η ενδυμασία των αποκριών έχει κι αυτή τη μόδα της. Μπορεί σήμερα τα παιδιά να διαλέγουν μέσα από μια μεγάλη ποικιλία τις στολές τους, με επικρατέστερες αυτές των ηρώων παραμυθιών ή cartoon, τις παλαιότερες δεκαετίες όμως τα πράγματα ήταν λίγο πιο απλά...
Εμπνευσμένες από την Κομέντια ντελ άρτε (Commedia dell'arte) οι στολές ήταν λιγότερο πρωτότυπες και περισσότερο κλασσικές. 

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Να θυμηθούμε την κυρά Σαρακοστή;

Ένα ξεχασμένο έθιμο, από τα παλαιότερα του τόπου μας, που σχετίζεται με το Πάσχα. Δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα ημερολόγιο, το οποίο μετρούσε τις μέρες που μεσολαβούν από το Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα, ως τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το ιδιότυπο αυτό ημερολόγιο, είχε τη φιγούρα μιας γυναίκας, που έμοιαζε στην όψη με καλόγρια, είχε σταυρωμένα τα χέρια της γιατί προσευχόταν, είχε στο κεφάλι ή στο λαιμό της ένα σταυρό, γιατί πήγαινε στην εκκλησία, δεν είχε στόμα, γιατί νήστευε και είχε επίσης επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της νηστείας.
Από το πρώτο Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα και κάθε Σάββατο, έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι, ήταν αυτό του Μ. Σαββάτου. 

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα και οι σχεδιαστές της δεκαετίας του 1940

Εύκολα θα μπορούσε κανείς να πει πως σε μια δεκαετία, που σημαδεύτηκε από ένα Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως αυτή του 40, η μόδα δεν θα έχει και πολλά να επιδείξει.
Ασφαλώς  οι πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες μπορούν να καθορίσουν ως ένα μεγάλο βαθμό τη μόδα, όμως η ανάγκη των ανθρώπων και κυρίως των γυναικών να νιώσουν ευπαρουσίαστες και ελκυστικές δεν σταματά.
Έτσι, οι γυναίκες της εποχής με τα ελάχιστα μέσα, που διαθέτουν προσπαθούν να μετατρέψουν τα ρούχα τους, σύμφωνα με αυτά που φορούν τα είδωλα του κινηματογράφου όπως η Rita Hayworth.      
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...