1926, το αυτοκίνητο αντικαθιστά τον ίππο στην πρωτεύουσα


Σε χρονογράφημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου στο περιοδικό "Νέα Εστία" αναφέρονται τα εξής: " Εξετοπίσθη βαθμηδόν ο ίππος εις τα Αθήνας όσον και η κοντσίνα υπό του πόκερ. Δεν θα υπάρχει μετ' ολίγον ούτε μόνιππον. Εμειώθη και αυτό το κάρρον, διότι μετακομίζεται πλέον και ο μούστος δι' αυτοκινήτων. Παραδόξως όμως, ενώ αχρηστεύθη ο ίππος εις την πρωτεύουσαν ανεπτύχθη τον τελευταίον καιρόν, ζωηρότατον ενδιαφέρον δι' αυτόν, εις τας ιπποδρομίας. Εγνώριζον ταύτας οι περισσότεροι κάτοικοι των Αθηνών και του Πειραιώς εξ ακοής...."

Το 1926, τα πρώτα συγκοινωνιακά προβλήματα άρχισαν να απασχολούν τους Αθηναίους. Λεωφορεία άρχισαν να εκτελούν τις συγκοινωνίες και σε ένα χρονογράφημά του ο Γρηγόριος Ξενόπουλος, γράφει πως είδε μια μέρα ένα λεωφορείο στην οδό Πατησίων να έχει το όνομα "Ιππονίκη". Ήταν πολύ πετυχημένη ονομασία, σχολιάζει, γιατί τα αυτοκίνητα είχαν ακριβώς εκείνη την εποχή νικήσει τους ίππους και μάλιστα οι αρμόδιοι συζητούσαν να καταργήσουν τα αμάξια με τα άλογα γιατί εμπόδιζαν τα αυτοκίνητα να κινηθούν με ταχύτητα. Οι εταιρείες που είχαν αναλάβει τις συγκοινωνίες προέτρεπαν τους αμαξάδες να γίνουν σωφέρ ή να πάρουν αποζημίωση παραδίδοντας την άμαξα και τα άλογα.

Από το βιβλίο "η γειτονιά μας η παλιά", των Ν & Γ Σαραντόπουλου
Κείμενο: to e-periodiko mas
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μου τη γνώμη σας αφού πρώτα διαβάσετε την "Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων" του blog, που θα βρείτε στην κορυφή της πλαϊνής μπάρας, αν μπαίνετε από υπολογιστή ή κάτω από τη φόρμα σχολίων, αν μπαίνετε από smartphone ή tablet. Ευχαριστώ!

find "to e-periodiko mas" on instagram