Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Γνωρίζετε το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης;

Το Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης ( Μ.Ε.Π.Τ.) είναι ένα πρωτοποριακό Μουσείο, από τα ελάχιστα στον κόσμο που εκθέτουν έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών 5 έως 14 ετών και ιδρύθηκε το 1994 από το Σωματείο Φίλων του ως κοινωφελές, μη κερδοσκοπικό Σωματείο, Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου που επιδιώκει πολιτιστικούς σκοπούς. 

Είναι αναγνωρισμένο από τα Υπουργεία Πολιτισμού και Τουρισμού και Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και συμμετέχει στο Δίκτυο Μουσείων και Πολιτιστικών Φορέων του Ιστορικού Κέντρου Αθηνών.

Σκοπός του είναι, η ανάδειξη της μοναδικότητας της παιδικής τέχνης και ειδικότερα:

• η διαφύλαξη, μελέτη και προβολή της παιδικής τέχνης

• η αισθητική καλλιέργεια των παιδιών και η ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους

• η οργάνωση εκπαιδευτικών και εικαστικών δραστηριοτήτων

• η οργάνωση Διαγωνισμών Παιδικής Ζωγραφικής

• η ανανέωση εκθέσεων παιδικής τέχνης στο χώρο του

• η ανταλλαγή εκθέσεων με Μουσεία, Ιδρύματα, καλλιτεχνικά εργαστήρια και αντίστοιχους φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.


Εστιάζει στην εκπαίδευση μέσω της τέχνης προτείνοντας ένα νέο πρότυπο Μουσείου-Σχολείου

Απευθύνεται στα παιδιά και στους ενήλικες, γονείς, εκπαιδευτικούς, καλλιτέχνες, και επιδιώκει τη συνεργασία με επιστήμονες, ερευνητές, και όσους ενδιαφέρονται για την παιδική τέχνη.

Οι συλλογές του Μουσείου περιλαμβάνουν 7.000 έργα και εμπλουτίζονται ανά έτος.


Από αυτό, οργανώθηκε το 1ο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Παιδική Τέχνη-Σύγχρονη Τέχνη» με αφορμή τον εορτασμό των 10 χρόνων λειτουργίας του.

Το Συνέδριο, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, πραγματοποιήθηκε στις 14 & 15 Οκτωβρίου 2005, στο Νέο Κτίριο του Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς, με εισηγήσεις Ακαδημαϊκών, διακεκριμένων Πανεπιστημιακών, εξειδικευμένων επιστημόνων, εικαστικών με εμπειρία στην εκπαίδευση και στελεχών του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης.

Το Συνέδριο στόχευε στην κατανόηση της σημασίας της γλώσσας του παιδικού σχεδίου, εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους η αναγκαία φωνή της παιδικής έκφρασης συντελεί στην πορεία εξέλιξης του παιδιού προς ένα δημιουργικό άτομο.
Ο Διευθυντής του Museo Cantonale d’ Arte, στο Lugano της Ελβετίας, Marco Franciolli παρουσίασε την έκθεση “Les enfants terribles” που οργανώθηκε από το αντίστοιχο Μουσείο με αντικείμενο τη Γλώσσα της Παιδικής Ηλικίας στην Τέχνη, 1909-2004, η οποία ενέπνευσε κορυφαίους ζωγράφους όπως ο Picasso, Klee, Mirό, Kandinsky. 


Με τον τίτλο: "Μια στιγμή από το Καρναβάλι. Να ΄μαι κι εγώ!" την Κυριακή 23/2, υποδέχεται τα παιδιά για μασκάρεμα.

Στην επίσκεψή σας μπορείτε να δείτε τις εξής εκθέσεις: 
"Εγώ το παιδί, ο κόσμος μου κι ο κόσμος όλος".
"Αν τα δέντρα μιλούσαν".
"Στο εργαστήριο με τον Γκίκα".
Διάρκεια εκθέσεων ως 15 Ιουνίου 2014.

Βρίσκεται Kόδρου 9, προέκταση οδού Bουλής, στην Πλάκα


Πηγή: childrensartmuseum.gr

Τα αγαπημένα του μήνα

Όταν τα παιδιά ντύνονταν Πιερότοι και Κολομπίνες...

Βλέποντας παλιές ελληνικές ταινίες διαπιστώνει κανείς πως η ενδυμασία των αποκριών έχει κι αυτή τη μόδα της. Μπορεί σήμερα τα παιδιά να διαλέγουν μέσα από μια μεγάλη ποικιλία τις στολές τους, με επικρατέστερες αυτές των ηρώων παραμυθιών ή cartoon, τις παλαιότερες δεκαετίες όμως τα πράγματα ήταν λίγο πιο απλά...
Εμπνευσμένες από την Κομέντια ντελ άρτε (Commedia dell'arte) οι στολές ήταν λιγότερο πρωτότυπες και περισσότερο κλασσικές. 

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Να θυμηθούμε την κυρά Σαρακοστή;

Ένα ξεχασμένο έθιμο, από τα παλαιότερα του τόπου μας, που σχετίζεται με το Πάσχα. Δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα ημερολόγιο, το οποίο μετρούσε τις μέρες που μεσολαβούν από το Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα, ως τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το ιδιότυπο αυτό ημερολόγιο, είχε τη φιγούρα μιας γυναίκας, που έμοιαζε στην όψη με καλόγρια, είχε σταυρωμένα τα χέρια της γιατί προσευχόταν, είχε στο κεφάλι ή στο λαιμό της ένα σταυρό, γιατί πήγαινε στην εκκλησία, δεν είχε στόμα, γιατί νήστευε και είχε επίσης επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της νηστείας.
Από το πρώτο Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα και κάθε Σάββατο, έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι, ήταν αυτό του Μ. Σαββάτου. 

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα και οι σχεδιαστές της δεκαετίας του 1940

Εύκολα θα μπορούσε κανείς να πει πως σε μια δεκαετία, που σημαδεύτηκε από ένα Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως αυτή του 40, η μόδα δεν θα έχει και πολλά να επιδείξει.
Ασφαλώς  οι πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες μπορούν να καθορίσουν ως ένα μεγάλο βαθμό τη μόδα, όμως η ανάγκη των ανθρώπων και κυρίως των γυναικών να νιώσουν ευπαρουσίαστες και ελκυστικές δεν σταματά.
Έτσι, οι γυναίκες της εποχής με τα ελάχιστα μέσα, που διαθέτουν προσπαθούν να μετατρέψουν τα ρούχα τους, σύμφωνα με αυτά που φορούν τα είδωλα του κινηματογράφου όπως η Rita Hayworth.      
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...