Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

"Exhibit B" - έκθεση ενάντια στο ρατσισμό


Ο διεθνούς κύρους Νοτιοαφρικανός δραματουργός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος και εικαστικός Brett Balley είναι ο εμπνευστής και δημιουργός μιας έκθεσης ενάντια στο ρατσισμό, που φιλοξενείται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (Ακαδημίας 23) και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 29 Μαίου.


Ο B. Balley μας καλεί και μας προκαλεί να έρθουμε πρόσωπο με πρόσωπο με τις προκαταλήψεις με στόχο να μας υπενθυμίσει "αυτόν τον κόσμο της άνισα κατανεμημένης εξουσίας, όπου στερεότυπα και αντιλήψεις πως ένα έθνος, μια φυλή, ένα γένος, μια σεξουαλική προτίμηση, μια θρησκεία, μια ιδεολογία ή ένα πολιτισμικό πλαίσιο είναι ανώτερο από όλα τα άλλα", όπως ο ίδιος επεσήμανε στο μήνυμά του για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, όταν του ζητήθηκε από την UNESCO το 2014,


Πρόκειται για μια έκθεση - performance που έχει παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο η οποία φέρνει στη μνήμη του κοινού την ιστορία του ρατσισμού αλλά και τις απάνθρωπες πολιτικές απέναντι στους μετανάστες και τους πρόσφυγες σε διάφορα μέρη του πλανήτη.

Το "Exhibit B" όπως ονομάζεται η έκθεση παρουσιάζει ένα κατάλογο θηριωδιών που όχι μόνο διαπράχθηκαν αλλά κυρίως αποκρύφτηκαν από τις Ευρωπαϊκές Μ. Δυνάμεις στην Αφρική. Με αιτιολογία τον πολιτισμό νομιμοποίησαν πολιτικές λεηλασίες και υποδούλωσαν τους λαούς της. Η έκθεση έρχεται να αποδώσει φόρο τιμής στους Αφρικανούς (άνδρες και γυναίκες) των οποίων η αξιοπρέπεια ποδοπατήθηκε μέσα από τη διαδικασία αυτή. Οι ερμηνευτές της έκθεσης στέκονται ακίνητοι παρουσιάζοντας το δράμα που έζησαν τόσες χιλιάδες άνθρωποι από το 19ο αι. και τον 20ο αλλά και σήμερα.


Αξίζει να αναφέρουμε πως οι ερμηνευτές προέρχονται από την Αθήνα, με μόνη εξαίρεση το Exhibit Quartet με τους τραγουδιστές από τη Ναμίμπια οι οποίοι περιοδεύουν μαζί με την παραγωγή. Η έκθεση έχει ήδη παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο, από τη Ν. Αφρική ως την ηπειρωτική Ευρώπη και από τη Ρωσία μέχρι τη Λατινική Αμερική.

Λίγα λόγια για τον Brett Balley
Γεννήθηκε το 1967 στη Ν. Αφρική και είναι διεθνώς διακεκριμένος δραματουργός, σκηνοθέτης θεάτρου και όπερας, δημιουργός site - specific performance, σκηνογράφος και εικαστικός. Επί 19 χρόνια είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του οργανισμού Third World Bunfight, που εδρεύει στο Κέηπ Ταουν και έχει ως αποστολή την παραγωγή παραστάσεων θεάτρου και όπερας, εικαστικών εγκαταστάσεων, μουσικών θεαμάτων και site - specific performance που εστιάζουν τόσο στις ιστορικές όσο και στις τρέχουσες σχέσεις Δύσης και Αφρικής.

Περισσότερες πληροφορίες για τη μοναδική αυτή έκθεση, διαβάστε εδώ.

Σχόλια

Τα αγαπημένα του μήνα

Η Μαρία Κανελλάκη μιλάει στο e-περιοδικό μας για το βιβλίο της και όχι μόνο...

Με τη Μαρία Κανελλάκη συναντηθήκαμε εντελώς τυχαία στα διαδικτυακά μονοπάτια. Ήταν ίσως λίγο καρμική η συνάντηση αυτή, γιατί από την ανάρτηση, που διάβασα στο blog της το Απάγκιο, κατάλαβα πόσο ξεχωριστός άνθρωπος είναι και πόσα κοινά έχουμε. Γυρίζοντας το χρόνο πίσω σ' εκείνη την ανάρτηση του 2015 για τους τόπους της σύγχρονης ιστορικής μνήμης πρέπει να πω πως δεν έπαψα ούτε στιγμή να ανακαλύπτω πτυχές ενός ανθρώπου με ευαισθησίες και δυνατή πένα.

Από τότε μεσολάβησαν πολλές αναρτήσεις και φορά τη φορά τη γνώριζα όλο και καλύτερα, μέσα από τα κείμενά της, την ευαισθησία της σε κοινωνικά θέματα και την αγάπη της για τον καθημερινό άνθρωπο, που αγωνίζεται σε δύσκολους καιρούς. Θα μπορούσα να σας μιλήσω για τη Μαρία, αλλά προτίμησα να σας μεταφέρω μια κουβέντα που είχα μαζί της με αφορμή το βιβλίο της "Ιστορίες της διπλανής κρίσης", που το αγάπησα πραγματικά. Σας αφήνω να την απολαύσετε...


Σε γνώρισα μέσα από την πένα σου στο «Απάγκιο» σου, που έγινε και δικό μου απάγκιο κ…

Ανοιξιάτικο δειλινό...

Τι τραγούδι να πω για σένα, τι λουλούδι να σου βρω, ποιες λέξεις να διαλέξω, να περιγράψω το λυγμό...
Αυτόν, που πνίγει με αυθάδεια τα λόγια αυτόν, που βυθίζει τη ψυχή σε θάλασσα ανταριασμένη και σκοτεινή...
Με τη φυγή σου αλλάξαν όλα!
'Εγινε δείλι το πρωινό
για όλους εκείνους που σ'αγαπάνε
χτύπημα είναι οδυνηρό.
Το ξέρω, θα ΄ρθει τώρα η νύχτα το ξέρω, θα ΄ρθει πάλι η αυγή.
Όλα θα μπούνε ξανά σε κύκλο
όμως, εσύ δεν θα ΄σαι εκεί!

Τη μηχανή του χρόνου θα γυρίζω
για να σε βρίσκω να περπατάς
μέσα από θύμισες αγαπημένες
και να μου χαμογελάς

Καμιά φυγή σου δεν θα εμποδίσει
αυτό το αντάμωμα το νοερό
κι όσα μοιραστήκαμε θα ζωντανεύουν
μέσα στου χρόνου το κενό.

                                                                                          Στη Λένα...


Η φωτογραφία αυτή συμμετείχε στο 3ο Δρώμενο Φωτογραφίζειν, της καλής μου φίλης
Μαρίας Νικολάου από το "Μια ματιά στον ήλιο με γιορτινά".
Την τράβηξα ένα ανοιξιάτικο δειλινό και το επόμενο πρωί έμαθα πως η αγαπημένη εφηβ…

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Σύνορα...

Της λησμονιάς το σύνορο, πέρασα απόψε πάλι βουή κι αντάρα η ψυχή, πισωπατά στις αναμνήσεις κι αποζητά τη χαμένη ευτυχία, εκεί που σταματά ο χρόνος
Έλα να συναντηθούμε στο μονοπάτι το κρυφό με μια αγκαλιά να ξεχαστούμε στου κόσμου το απόβραδο εκεί που κανείς δεν ορίζει τίποτα, εκεί που χάνεται ο ήλιος
Στο απέραντο σύμπαν θα γίνω ιχνηλάτης σου με της ψυχής μου το φως θα φέξω τα βήματά σου, για να με βρεις για να ορίσεις απ' την αρχή το είναι μου
Μη φοβηθείς! Τα όνειρα είναι για να τα ζούμε πρώτα στις σκέψεις μας Οι λέξεις έγιναν για να μιλούν πρώτα στην ψυχή μας Τα σύνορα έγιναν για κείνους που δεν βλέπουν...

... Οι οι τρεις πρώτες σειρές (που αποτελούνται από 25 λέξεις), έλαβαν μέρος στο διαδικτυακό δρώμενο 25 Λέξεις #11 της καλής μου φίλης Μαρίας Νικολάου που οργανώνει ακούραστα στο blog της "Το Κείμενο".

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.