Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

"Exhibit B" - έκθεση ενάντια στο ρατσισμό


Ο διεθνούς κύρους Νοτιοαφρικανός δραματουργός, σκηνοθέτης, σκηνογράφος και εικαστικός Brett Balley είναι ο εμπνευστής και δημιουργός μιας έκθεσης ενάντια στο ρατσισμό, που φιλοξενείται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση (Ακαδημίας 23) και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 29 Μαίου.


Ο B. Balley μας καλεί και μας προκαλεί να έρθουμε πρόσωπο με πρόσωπο με τις προκαταλήψεις με στόχο να μας υπενθυμίσει "αυτόν τον κόσμο της άνισα κατανεμημένης εξουσίας, όπου στερεότυπα και αντιλήψεις πως ένα έθνος, μια φυλή, ένα γένος, μια σεξουαλική προτίμηση, μια θρησκεία, μια ιδεολογία ή ένα πολιτισμικό πλαίσιο είναι ανώτερο από όλα τα άλλα", όπως ο ίδιος επεσήμανε στο μήνυμά του για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου, όταν του ζητήθηκε από την UNESCO το 2014,


Πρόκειται για μια έκθεση - performance που έχει παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο η οποία φέρνει στη μνήμη του κοινού την ιστορία του ρατσισμού αλλά και τις απάνθρωπες πολιτικές απέναντι στους μετανάστες και τους πρόσφυγες σε διάφορα μέρη του πλανήτη.

Το "Exhibit B" όπως ονομάζεται η έκθεση παρουσιάζει ένα κατάλογο θηριωδιών που όχι μόνο διαπράχθηκαν αλλά κυρίως αποκρύφτηκαν από τις Ευρωπαϊκές Μ. Δυνάμεις στην Αφρική. Με αιτιολογία τον πολιτισμό νομιμοποίησαν πολιτικές λεηλασίες και υποδούλωσαν τους λαούς της. Η έκθεση έρχεται να αποδώσει φόρο τιμής στους Αφρικανούς (άνδρες και γυναίκες) των οποίων η αξιοπρέπεια ποδοπατήθηκε μέσα από τη διαδικασία αυτή. Οι ερμηνευτές της έκθεσης στέκονται ακίνητοι παρουσιάζοντας το δράμα που έζησαν τόσες χιλιάδες άνθρωποι από το 19ο αι. και τον 20ο αλλά και σήμερα.


Αξίζει να αναφέρουμε πως οι ερμηνευτές προέρχονται από την Αθήνα, με μόνη εξαίρεση το Exhibit Quartet με τους τραγουδιστές από τη Ναμίμπια οι οποίοι περιοδεύουν μαζί με την παραγωγή. Η έκθεση έχει ήδη παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο, από τη Ν. Αφρική ως την ηπειρωτική Ευρώπη και από τη Ρωσία μέχρι τη Λατινική Αμερική.

Λίγα λόγια για τον Brett Balley
Γεννήθηκε το 1967 στη Ν. Αφρική και είναι διεθνώς διακεκριμένος δραματουργός, σκηνοθέτης θεάτρου και όπερας, δημιουργός site - specific performance, σκηνογράφος και εικαστικός. Επί 19 χρόνια είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του οργανισμού Third World Bunfight, που εδρεύει στο Κέηπ Ταουν και έχει ως αποστολή την παραγωγή παραστάσεων θεάτρου και όπερας, εικαστικών εγκαταστάσεων, μουσικών θεαμάτων και site - specific performance που εστιάζουν τόσο στις ιστορικές όσο και στις τρέχουσες σχέσεις Δύσης και Αφρικής.

Περισσότερες πληροφορίες για τη μοναδική αυτή έκθεση, διαβάστε εδώ.

Τα αγαπημένα του μήνα

Όταν τα παιδιά ντύνονταν Πιερότοι και Κολομπίνες...

Βλέποντας παλιές ελληνικές ταινίες διαπιστώνει κανείς πως η ενδυμασία των αποκριών έχει κι αυτή τη μόδα της. Μπορεί σήμερα τα παιδιά να διαλέγουν μέσα από μια μεγάλη ποικιλία τις στολές τους, με επικρατέστερες αυτές των ηρώων παραμυθιών ή cartoon, τις παλαιότερες δεκαετίες όμως τα πράγματα ήταν λίγο πιο απλά...
Εμπνευσμένες από την Κομέντια ντελ άρτε (Commedia dell'arte) οι στολές ήταν λιγότερο πρωτότυπες και περισσότερο κλασσικές. 

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Να θυμηθούμε την κυρά Σαρακοστή;

Ένα ξεχασμένο έθιμο, από τα παλαιότερα του τόπου μας, που σχετίζεται με το Πάσχα. Δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα ημερολόγιο, το οποίο μετρούσε τις μέρες που μεσολαβούν από το Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα, ως τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το ιδιότυπο αυτό ημερολόγιο, είχε τη φιγούρα μιας γυναίκας, που έμοιαζε στην όψη με καλόγρια, είχε σταυρωμένα τα χέρια της γιατί προσευχόταν, είχε στο κεφάλι ή στο λαιμό της ένα σταυρό, γιατί πήγαινε στην εκκλησία, δεν είχε στόμα, γιατί νήστευε και είχε επίσης επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της νηστείας.
Από το πρώτο Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα και κάθε Σάββατο, έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι, ήταν αυτό του Μ. Σαββάτου. 

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα και οι σχεδιαστές της δεκαετίας του 1940

Εύκολα θα μπορούσε κανείς να πει πως σε μια δεκαετία, που σημαδεύτηκε από ένα Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως αυτή του 40, η μόδα δεν θα έχει και πολλά να επιδείξει.
Ασφαλώς  οι πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες μπορούν να καθορίσουν ως ένα μεγάλο βαθμό τη μόδα, όμως η ανάγκη των ανθρώπων και κυρίως των γυναικών να νιώσουν ευπαρουσίαστες και ελκυστικές δεν σταματά.
Έτσι, οι γυναίκες της εποχής με τα ελάχιστα μέσα, που διαθέτουν προσπαθούν να μετατρέψουν τα ρούχα τους, σύμφωνα με αυτά που φορούν τα είδωλα του κινηματογράφου όπως η Rita Hayworth.      
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...