Η πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα για ξένους φοιτητές στην Ελλάδα



Η πρώτη διαδικτυακή πύλη με πληροφορίες, που αφορούν τη φοίτηση και τη διαβίωση ξένων, που θέλουν να σπουδάσουν σε ελληνικά Πανεπιστήμια, είναι γεγονός! Η ερευνητική ομάδα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου στηριζόμενη στην προπτυχιακή εργασία του Αφγανού μεταπτυχιακού φοιτητή Αράς Χεμάτι, δημιούργησε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα με ό,τι χρειάζεται να γνωρίζει κάθε αλλοδαπός φοιτητής, που θέλει να σπουδάσει στη χώρα μας.

Στο "studyingreece.edu.gr" που είναι σε λειτουργία, υπό την αιγίδα πλέον, των υπουργείων Εξωτερικών και Παιδείας λειτουργεί ένα εργαλείο προσέλκυσης ξένων φοιτητών. Όπως αναφέρει ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Πανεπιστημίου κ. Χρήστος Μιχαλακέλης η Ελλάδα μέχρι τώρα ήταν από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες, που δεν διέθετε διαδικτυακό τόπο. Οι πληροφορίες ήταν όχι μόνο ελάχιστες και διάσπαρτες αλλά και στα ελληνικά με αποτέλεσμα να αποθαρρύνεται ένας δυνητικός φοιτητής ειδικά, όταν δεν ήξερε πού να ψάξει.

Ο κ. Α. Χεμάτι αναφέρει ότι μέσα από την πτυχιακή του διαπίστωσε πως το κέρδος για την Ελλάδα είναι μεγάλο, αφού όσο περισσότεροι είναι οι αλλοδαποί φοιτητές, τόσο καλύτερο όνομα αποκτούν τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Εκτός των άλλων, υπάρχει και οικονομικό όφελος αφού κάθε παιδί θα ξοδέψει τουλάχιστον 500 € μηνιαίως για τις σπουδές του. Άλλες χώρες διαφημίζουν τις σπουδές σε αντίθεση με την Ελλάδα.

Ο Α. Χεμάνι που είναι ο μοναδικός Αφγανός φοιτητής στην χώρα μας, ξεκίνησε τις σπουδές του το 2008. Μεγαλωμένος στο Ιράν τελείωσε το σχολείο και πέρασε στις εξετάσεις αλλά ως Αφγανός δεν είχε δικαίωμα να σπουδάσει. Στα χρόνια που μεσολάβησαν εργάστηκε ως ράφτης αναγκασμένος να ξεχάσει τις σπουδές, μέχρι τη στιγμή που συναντήθηκε τυχαία με τον τότε πρέσβη της Ελλάδας στο Ιράν, ο οποίος τον βοήθησε να έρθει στη χώρα μας και να πάρει υποτροφία.

Για να παρακολουθήσει στο Πανεπιστήμιο, έπρεπε να μάθει ελληνικά και να εξεταστεί μαζί με 800 υποψηφίους για την επάρκεια της γλώσσας, όμως χωρίς τη δική του διάθεση να μάθει καλά τα ελληνικά, δεν θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο χώρο της σχολής, ούτε και να παρακολουθήσει με άνεση τα μαθήματα.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα που δημιουργήθηκε, πάτησε στα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Αράς, αφού η πτυχιακή του εργασία ήταν η βάση στο όλο εγχείρημα. Διαπιστώνοντας πως το σύνολο των πληροφοριών, που ένας αλλοδαπός φοιτητής μπορούσε να βρει στο διαδίκτυο και αφορούσε την Ελλάδα, ήταν στα ελληνικά και ήταν ελλιπείς. Τώρα, η διαδικασία εγγραφής αλλά και πληροφορίες για τις σπουδές, το τόπο διαμονής και σίτισης καθώς και πού θα μεταφράσει έγγραφα, βρίσκονται στη διάθεση κάθε ξένου φοιτητή, που θέλει να σπουδάσει σε ελληνικό Πανεπιστήμιο, όπως αναφέρει η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου επίκουρη καθηγήτρια που μετέχει στην ομάδα.

Η ερευνητική ομάδα του Χ. Πανεπιστημίου, που δημιούργησε αυτή την διαδικτυακή πύλη, απαρτίζεται από φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες και καθηγητές. Η μεγαλύτερη δυσκολία που συνάντησαν ήταν η συλλογή πληροφοριών. Παρόλα αυτά βρήκαν το υλικό, το μετάφρασαν στα αγγλικά και το κατηγοριοποίησαν ανά πόλη, αντικείμενο και Πανεπιστήμιο.

Η ιστοσελίδα απευθύνεται σε ξένους φοιτητές οι οποίοι θέλουν να κάνουν σπουδές σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, αλλά και στους φοιτητές που έρχονται μέσω Erasmus+, ενώ θα υπάρξει μέριμνα για τις δυνατότητες των προσφύγων να σπουδάσουν στην Ελλάδα. Η πλατφόρμα έχει ήδη παρουσιαστεί σε ημερίδα για τον Εκσυγχρονισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης και στόχος είναι να επιτευχθεί χρηματοδότηση, γιατί μέχρι τώρα όλα τα έξοδα για την υλοποίησή της καλύπτονταν από τα μέλη της ερευνητικής ομάδας.


to e-periodiko mas
0 Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πείτε μου τη γνώμη σας αφού πρώτα διαβάσετε την "Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων" του blog, που θα βρείτε στην κορυφή της πλαϊνής μπάρας, αν μπαίνετε από υπολογιστή ή κάτω από τη φόρμα σχολίων, αν μπαίνετε από smartphone ή tablet. Ευχαριστώ!

find "to e-periodiko mas" on instagram