Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Η πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα για ξένους φοιτητές στην Ελλάδα


Η πρώτη διαδικτυακή πύλη με πληροφορίες, που αφορούν τη φοίτηση και τη διαβίωση ξένων, που θέλουν να σπουδάσουν σε ελληνικά Πανεπιστήμια, είναι γεγονός! Η ερευνητική ομάδα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου στηριζόμενη στην προπτυχιακή εργασία του Αφγανού μεταπτυχιακού φοιτητή Αράς Χεμάτι, δημιούργησε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα με ό,τι χρειάζεται να γνωρίζει κάθε αλλοδαπός φοιτητής, που θέλει να σπουδάσει στη χώρα μας.


Στο "studyingreece.edu.gr" που είναι σε λειτουργία, υπό την αιγίδα πλέον, των υπουργείων Εξωτερικών και Παιδείας λειτουργεί ένα εργαλείο προσέλκυσης ξένων φοιτητών. Όπως αναφέρει ο επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Πανεπιστημίου κ. Χρήστος Μιχαλακέλης η Ελλάδα μέχρι τώρα ήταν από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες, που δεν διέθετε διαδικτυακό τόπο. Οι πληροφορίες ήταν όχι μόνο ελάχιστες και διάσπαρτες αλλά και στα ελληνικά με αποτέλεσμα να αποθαρρύνεται ένας δυνητικός φοιτητής ειδικά, όταν δεν ήξερε πού να ψάξει.


Η ομάδα του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, που έστησε την πλατφόρμα studyingreece. Στο κέντρο με το κόκκινο πουκάμισο, ο Αφγανός φοιτητής Αράς Χεμάτι. Δεύτερος από αριστερά ο καθηγητής Χρ. Μιχαλακέλης και δίπλα του η καθηγήτρια Χρύσα Σοφιανοπούλου


Ο κ. Α. Χεμάτι αναφέρει ότι μέσα από την πτυχιακή του διαπίστωσε πως το κέρδος για την Ελλάδα είναι μεγάλο, αφού όσο περισσότεροι είναι οι αλλοδαποί φοιτητές, τόσο καλύτερο όνομα αποκτούν τα ελληνικά Πανεπιστήμια. Εκτός των άλλων, υπάρχει και οικονομικό όφελος αφού κάθε παιδί θα ξοδέψει τουλάχιστον 500 € μηνιαίως για τις σπουδές του. Άλλες χώρες διαφημίζουν τις σπουδές σε αντίθεση με την Ελλάδα.
Ο Α. Χεμάνι που είναι ο μοναδικός Αφγανός φοιτητής στην χώρα μας, ξεκίνησε τις σπουδές του το 2008. Μεγαλωμένος στο Ιράν τελείωσε το σχολείο και πέρασε στις εξετάσεις αλλά ως Αφγανός δεν είχε δικαίωμα να σπουδάσει. Στα χρόνια που μεσολάβησαν εργάστηκε ως ράφτης αναγκασμένος να ξεχάσει τις σπουδές, μέχρι τη στιγμή που συναντήθηκε τυχαία με τον τότε πρέσβη της Ελλάδας στο Ιράν, ο οποίος τον βοήθησε να έρθει στη χώρα μας και να πάρει υποτροφία.

Για να παρακολουθήσει στο Πανεπιστήμιο, έπρεπε να μάθει ελληνικά και να εξεταστεί μαζί με 800 υποψηφίους για την επάρκεια της γλώσσας, όμως χωρίς τη δική του διάθεση να μάθει καλά τα ελληνικά, δεν θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο χώρο της σχολής, ούτε και να παρακολουθήσει με άνεση τα μαθήματα.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα που δημιουργήθηκε, πάτησε στα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Αράς, αφού η πτυχιακή του εργασία ήταν η βάση στο όλο εγχείρημα. Διαπιστώνοντας πως το σύνολο των πληροφοριών, που ένας αλλοδαπός φοιτητής μπορούσε να βρει στο διαδίκτυο και αφορούσε την Ελλάδα, ήταν στα ελληνικά και ήταν ελλειπείς. Τώρα, η διαδικασία εγγραφής αλλά και πληροφορίες για τις σπουδές, το τόπο διαμονής και σίτισης καθώς και πού θα μεταφράσει έγγραφα, βρίσκονται στη διάθεση κάθε ξένου φοιτητή, που θέλει να σπουδάσει σε ελληνικό Πανεπιστήμιο, όπως αναφέρει η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου επίκουρη καθηγήτρια που μετέχει στην ομάδα.


Η ερευνητική ομάδα του Χ. Πανεπιστημίου, που δημιούργησε αυτή την διαδικτυακή πύλη, απαρτίζεται από φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες και καθηγητές. Η μεγαλύτερη δυσκολία που συνάντησαν ήταν η συλλογή πληροφοριών. Παρόλα αυτά βρήκαν το υλικό, το μετάφρασαν στα αγγλικά και το κατηγοριοποίησαν ανά πόλη, αντικείμενο και Πανεπιστήμιο. 

Η ιστοσελίδα απευθύνεται σε ξένους φοιτητές οι οποίοι θέλουν να κάνουν σπουδές σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, αλλά και στους φοιτητές που έρχονται μέσω Erasmus+, ενώ θα υπάρξει μέριμνα για τις δυνατότητες των προσφύγων να σπουδάσουν στην Ελλάδα. Η πλατφόρμα έχει ήδη παρουσιαστεί σε ημερίδα για τον Εκσυγχρονισμό της Ανώτατης Εκπαίδευσης και στόχος είναι να επιτευχθεί χρηματοδότηση, γιατί μέχρι τώρα όλα τα έξοδα για την υλοποίησή της καλύπτονταν από τα μέλη της ερευνητικής ομάδας.

Τα αγαπημένα του μήνα

Όταν τα παιδιά ντύνονταν Πιερότοι και Κολομπίνες...

Βλέποντας παλιές ελληνικές ταινίες διαπιστώνει κανείς πως η ενδυμασία των αποκριών έχει κι αυτή τη μόδα της. Μπορεί σήμερα τα παιδιά να διαλέγουν μέσα από μια μεγάλη ποικιλία τις στολές τους, με επικρατέστερες αυτές των ηρώων παραμυθιών ή cartoon, τις παλαιότερες δεκαετίες όμως τα πράγματα ήταν λίγο πιο απλά...
Εμπνευσμένες από την Κομέντια ντελ άρτε (Commedia dell'arte) οι στολές ήταν λιγότερο πρωτότυπες και περισσότερο κλασσικές. 

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Να θυμηθούμε την κυρά Σαρακοστή;

Ένα ξεχασμένο έθιμο, από τα παλαιότερα του τόπου μας, που σχετίζεται με το Πάσχα. Δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα ημερολόγιο, το οποίο μετρούσε τις μέρες που μεσολαβούν από το Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα, ως τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το ιδιότυπο αυτό ημερολόγιο, είχε τη φιγούρα μιας γυναίκας, που έμοιαζε στην όψη με καλόγρια, είχε σταυρωμένα τα χέρια της γιατί προσευχόταν, είχε στο κεφάλι ή στο λαιμό της ένα σταυρό, γιατί πήγαινε στην εκκλησία, δεν είχε στόμα, γιατί νήστευε και είχε επίσης επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της νηστείας.
Από το πρώτο Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα και κάθε Σάββατο, έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι, ήταν αυτό του Μ. Σαββάτου. 

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα και οι σχεδιαστές της δεκαετίας του 1940

Εύκολα θα μπορούσε κανείς να πει πως σε μια δεκαετία, που σημαδεύτηκε από ένα Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως αυτή του 40, η μόδα δεν θα έχει και πολλά να επιδείξει.
Ασφαλώς  οι πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες μπορούν να καθορίσουν ως ένα μεγάλο βαθμό τη μόδα, όμως η ανάγκη των ανθρώπων και κυρίως των γυναικών να νιώσουν ευπαρουσίαστες και ελκυστικές δεν σταματά.
Έτσι, οι γυναίκες της εποχής με τα ελάχιστα μέσα, που διαθέτουν προσπαθούν να μετατρέψουν τα ρούχα τους, σύμφωνα με αυτά που φορούν τα είδωλα του κινηματογράφου όπως η Rita Hayworth.      
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...