Μια καλή, μια ανάποδη...



Κάθε χρόνο τέτοιες μέρες θυμάμαι τη γιαγιά μου. Ήταν βλέπετε ένα βροχερό βράδυ του Γενάρη λίγο μετά την Πρωτοχρονιά, που καθόμουν μαζί της και βαριόμουν αφόρητα. Μικρό κορίτσι του δημοτικού κι όσο σκεφτόμουν πως το σχολείο άρχιζε ξανά, μια μελαγχολία με κυρίευε. Είχαμε παίξει επιτραπέζια, μου είχε πει για πολλοστή φορά το αγαπημένο μου παραμύθι και δεν είχα τι άλλο να κάνω. Εκείνη συνέχιζε πια το πλεχτό της με περισσή προσήλωση κι εγώ, γυρνούσα γύρω από το τραπέζι και ψευτογκρίνιαζα αναζητώντας την απόλυτη προσοχή της.

Για μια στιγμή σταμάτησε, χαμήλωσε τα γυαλιά της και με κοίταξε στα μάτια. «Βαριέσαι; Έλα να σου μάθω τη ζωή!» μου είπε κι εγώ ξαναπήρα τη θέση μου δίπλα της γεμάτη περιέργεια. Έβγαλε τότε από τη ντουλάπα ένα ζευγάρι βελόνες, πήρε κι ένα κουβάρι νήμα και άρχισε να μου δείχνει πλέξιμο…

«Να κοίτα, έτσι μπαίνουν οι πόντοι και γίνεται η αρχή…» και με γοργές κινήσεις πέρασε το νήμα στη βελόνα για να συνεχίσει το μάθημα. Τα δάχτυλά της χρησιμοποιούσαν με τέτοια μαεστρία το νήμα και τη βελόνα, που για λίγα λεπτά έμεινα να κοιτώ κι ας μην καταλάβαινα. Όσο όμως εκείνη συνέχιζε, τόσο εγώ αναρωτιόμουν τι σχέση μπορεί να έχει όλο αυτό, με αυτό που μου υποσχέθηκε. Τη ζωή!

«Μου είπες θα μου μάθεις τη ζωή αλλά εσύ, μου μαθαίνεις πλέξιμο» τη σταμάτησα ενοχλημένη. «Πόσο μικρή με νομίζεις, δηλαδή;» αναρωτήθηκα φωναχτά κι εκείνη γέλασε καλοσυνάτα.

«Το αντίθετο! Σε νομίζω τόσο μεγάλη, που πρέπει να μάθεις κάποια πράγματα» μου απάντησε σοβαρά. «Λοιπόν, η ζωή καρδιά μου, είναι σαν το πλέξιμο. Διαλέγεις το νήμα, τις βελόνες, το σχέδιο και ξεκινάς. Παίρνεις βαθιά ανάσα και ρίχνεσαι στη δουλειά για να φτιάξεις το δικό σου πουλόβερ. Αυτό, που δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο! Πολλά θα έχουν το ίδιο χρώμα με το δικό σου, κάποια άλλα μπορεί να έχουν το ίδιο σχέδιο, αλλά αυτό που θα φτιάξεις εσύ θα είναι μοναδικό, όπως κι εσύ! Έτσι ακριβώς όπως και η ζωή σου. Τα υλικά είναι πάνω κάτω ίδια, όμως ο καθένας από μας, τη φτιάχνει με το τρόπο του και είναι τόσο διαφορετική από των άλλων, όσο διαφορετικοί είναι και οι άνθρωποι! Αν προσέξεις και διαλέξεις ωραίο σχέδιο, τότε η δημιουργία σου θα είναι όμορφη, αν πάλι κάνεις λάθος, το ξηλώνεις και ξεκινάς από την αρχή. Δεν θέλει βιασύνες, δε θέλει απογοήτευση, θέλει υπομονή!» μου είπε χαμογελώντας και μου έδωσε το νήμα και τις βελόνες.

«Έλα πάμε μαζί, μια καλή μια ανάποδη και ξανά. Όταν προχωρήσει κι άλλο θα το μετρήσουμε για να δούμε αν σου κάνει και μετά, θα συνεχίσουμε…»

Έτσι πέρασε εκείνο το βράδυ και πολλά, πολλά ακόμα βράδια. Με «μια καλή, μια ανάποδη», χιλιάδες σκέψεις, που μεσολάβησαν από τότε μέχρι σήμερα και ακόμα περισσότερες στιγμές και πράξεις. Όλες ήταν στο ίδιο μοτίβο, πάντα. Μια καλή, μια ανάποδη ακριβώς όπως το πλέξιμο, ακριβώς όπως τη ζωή!...

... 

Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό περιοδικό MakaZine και θέλησα μ' αυτό να ξεκινήσει η καινούργια χρονιά, αφού αναφέρεται σε ένα πολύ αγαπημένο μου πρόσωπο, που δεν είναι πια στη ζωή, αλλά το κουβαλώ μέσα μου, πολύτιμο φυλαχτό.

Καλή χρονιά!


to e-periodiko mas
22 Σχόλια

22 σχόλια:

  1. οπως η ζωη, αυτο ακριβως Μαρινα μου
    μου θυμησες και την δικη μου γιαγια σημερα

    καλη εβδομαδα
    καλημερα
    σε φιλω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Κική μου, καλή σου εβδομάδα!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!!
      Φιλιά!
      Μ

      Διαγραφή
  2. Τι σοφία κουβαλούσαν αυτές οι γυναίκες που εν πολλοίς ήταν και αγράμματες!
    Νάχεις ζωή να τη θυμάσαι Μαρίνα μου γλυκειά ,ειναι πολύτιμοι οδηγοί στη ζωή μας τα δικά τους διδάγματα.
    Φιλιά πολλά και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με περισσότερες καλές παρά ανάποδες στιγμές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρά μου, έχεις απόλυτο δίκιο! Κουβαλούσαν μια απίστευτη σοφία, που δεν διδάσκεται στα σχολεία...
      Σ' ευχαριστώ πολύ που πέρασες και για τα όμορφα λόγια που άφησες!
      ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ φίλη, με υγεία και χαρά στο σπιτικό σου!!
      Πολλά φιλιά
      Μ

      Διαγραφή
  3. Υπέροχη ανάρτηση! Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας. Σοφά τα λόγια της γιαγιάς σου. Είμαι σίγουρη ότι ήταν υπέροχος άνθρωπος. Να είσαι πάντα καλά και να ζήσεις να τη θυμάσαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σ' ευχαριστώ πολύ!! Για μένα, ήταν η καλύτερη γιαγιά του κόσμου, που ευτύχισα να τη δω να κανακεύει και να παίζει και με την κόρη μου...
      Να είσαι κι εσύ καλά, φίλη!
      Σε φιλώ γλυκά
      Μ

      Διαγραφή
  4. Τι γλυκό και τρυφερό !!!! Ακριβώς έτσι είναι η ζωή.... μια καλή, μια ανάποδη, όπως το είπε και η σοφή γιαγιά !!!! Να είσαι καλά να την θυμάσαι με αγάπη και με τόσο όμορφες αναμνήσεις !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ράνια μου!! Μόνο όμορφες αναμνήσεις έχω από κείνη, που την κρατούν ολοζώντανη μέσα μου!! Είμαι τυχερή που την είχα!
      Φιλιά πολλά
      Μ

      Διαγραφή
  5. Πόσο υπέροχο!
    Έκανες πολύ καλά που το μοιράστηκες μαζί μας!
    Μια καλή μια ανάποδη!
    Αλλά διαφορετικό το πουλόβερ της καθεμιάς κι ας έχει ίδια νήματα, ίδια σχέδια και ίδιες ακόμα βελόνες!
    Να είσαι γερή να θυμάσαι την γιαγιά σου!
    ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ, ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΡΊΝΑ ΜΟΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαρβάρα μου, σ'ευχαριστώ πολύ!!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλιά πολλά φίλη, καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία στο σπιτικό σου!
      Μ

      Διαγραφή
  6. Και μεταφέρεται τώρα σε μας με τα λόγια σου. Με την ζεστασιά του και ότι το συνοδεύει.
    Κάθε φορά έχεις τη δύναμη να μας μεταφέρεις σε κάτι δυνατό συναισθηματικά Μαρίνα μου.
    Να είσαι καλά κορίτσι μου, καλή χρονιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου, με τιμούν τα λόγια σου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!!
      Καλή χρονιά και σε σένα φίλε μου!
      Μ

      Διαγραφή
  7. Να είσαι καλά που ξεκίνησες τη χρονιά μ' αυτό το υπέροχο "πλεχτό" Μαρίνα μου!
    Σεβασμός στη γιαγιά (πόσα χρωστάμε σ' αυτές τις σοφές γιαγιάδες μας!) που με απλό τρόπο σου μάθαινε τις αλήθειες της ζωής.
    Καλόπλεχτη η νέα χρονιά σου Μαρινάκι μου, με ανθεκτικά νήματα και όσο το δυνατόν λιγότερους "κόμπους"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου αγαπημένη, πόσο σ' ευχαριστώ!!
      Καλόπλεχτη και η δική σου χρονιά, φίλη (τι υπέροχη ευχή)
      Σε φιλώ
      Μ

      Διαγραφή
  8. Υπέροχο και συγκινητικό, Μαρινάκι μου!
    Και πόσο εύστοχο!
    Να τη θυμάσαι με αγάπη, μάτια μου!
    Αγκαλιά μεγάλη από εμένα και πολλά ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ ολόγλυκα, μαζί με τις πιο τρυφερές μου ευχές για μια καλοσυνάτη νέα χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφα λόγια!!
      Γιάννα μου αγαπημένη, σ' ευχαριστώ πολύ!!!
      Πολλά φιλιά με μια εξίσου μεγάααλη αγκαλιά!!
      Καλή χρονιά και σε σένα με υγεία και ό,τι επιθυμεί η καρδιά σου!!
      Μ

      Διαγραφή
  9. Τι σοφή γιαγιά! Ακριβώς έτσι είναι η ζωή και δεν το χα σκεφθεί ποτέ. Μια καλή μια ανάποδη! Πολύ μου άρεσε...συγκινητικό και σοφό!
    Φιλιά πολλά Μαρίνα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ όμορφο κείμενο. Εύστοχα και ουσιαστικό. Μακάρι να σκέφτονταν όλοι έτσι και να συμβούλευα με τον ίδιο τρόπο, τους νεότερους.
    Καλή χρονιά!
    Εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πόσο με συγκίνησες... Τίποτα άλλο, μόνο: 😍😍😍😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε μου τη γνώμη σας αφού πρώτα διαβάσετε την "Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων" του blog, που θα βρείτε στην κορυφή της πλαϊνής μπάρας, αν μπαίνετε από υπολογιστή ή κάτω από τη φόρμα σχολίων, αν μπαίνετε από smartphone ή tablet. Ευχαριστώ!

find "to e-periodiko mas" on instagram