"Βυθίζονται" ορισμένες περιοχές στην Ελλάδα;

"Βυθίζονται" ορισμένες περιοχές στην Ελλάδα;



Ορισμένες περιοχές της Ελλάδας βυθίζονται, ενώ άλλες ανυψώνονται σύμφωνα με δορυφορικές παρατηρήσεις το αποτέλεσμα των οποίων γνωστοποίησε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA).
Ειδικότερα, οι δορυφόροι ERS-1 και ERS-2 συνέλεξαν δεδομένα τα οποία έτυχαν επεξεργασίας από το λογισμικό “Wide Area Processor” (WAP).

Το σύστημα WAP (Wide Area Processor) αναλύει δεδομένα από δορυφορικά ραντάρ, των οποίων η ακτινοβολία ανακλάται πάνω σε μεταλλικές κατασκευές και κτήρια και επιστρέφει πίσω το δορυφόρο.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ορισμένες περιοχές της Ελλάδας βυθίζονται κατά περίπου 10 χιλιοστά κάθε χρόνο.

Υψηλή καθίζηση, μεταξύ άλλων, ανιχνεύθηκε στην Αθήνα, στη Λάρισα και γύρω από τον Κορινθιακό κόλπο, ενώ μεικτές ήταν οι τάσεις παραμόρφωσης του εδάφους στη Θεσσαλονίκη.

Μέχρι στιγμής έχει χαρτογραφηθεί η μισή ηπειρωτική Ελλάδα.

Ο εν λόγω επεξεργαστής χρησιμοποιείται για τη δημιουργία χαρτών ακριβείας για την παραμόρφωση της Γης, οι οποίες θα χρησιμεύσουν για την ανίχνευση και την παρακολούθηση των γεωλογικών φαινομένων.

—Οι αιτίες της παραμόρφωσης των εδαφών

Σύμφωνα με την ESA, οι παράγοντες που προκαλούν υποχωρήσεις ή βυθίσεις των εδαφών περιλαμβάνουν την εξόρυξη μεταλλευμάτων, τους σεισμούς και την εξόρυξη φυσικού αερίου. Αντίθετα ανυψώσεις προκαλούν η υπόγεια διόγκωση των ηφαιστείων ή οι συγκρούσεις τεκτονικών πλακών.

Για την εξαγωγή δεδομένων με ακρίβεια, ο WAP εφαρμόζει την τεχνική της συμβολομετρίας η οποία βασίζεται στο συνδυασμό εικόνων που συλλέχθηκαν στο πέρας του χρόνου και μέσω των οποίων εντοπίζονται οι παραμορφώσεις των εδαφών με ακρίβεια χιλιοστού.

Σε επόμενη φάση ο WAP θα εκτελέσει υπολογισμούς για ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο, καθώς έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται δεδομένα από διάφορους αισθητήρες, έτσι ώστε να μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν οι πληροφορίες και από άλλους δορυφόρους (Envisat, ALOS, TerraSAR-Χ και τον μελλοντικό Sentinel-1).

Οι νέες αυτές δυνατότητες θα επιτρέψουν τη συγκέντρωση πολύτιμων γεωπληροφοριών από το διάστημα, την παρακολούθηση των σεισμικών κινδύνων, των ηφαιστείων, των πεδινών παράκτιων καθιζήσεων και την άμυνα κατά των πλημμυρών και των υδρογεωλογικών κινδύνων όπως οι κατολισθήσεις.

Ο βελτιωμένος WAP αναπτύχθηκε από το Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής (DLR) στο πλαίσιο του έργου της ESA «GSE Terrafirma».









πηγή: econews.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Οικολογικό ξεβούλωμα σωλήνων

Οικολογικό ξεβούλωμα σωλήνων


Εάν οι σωλήνες του σπιτιού σας χρειάζονται ξεβούλωμα, τότε μπορείτε να καταφύγετε σε προϊόντα που υπάρχουν σε κάθε νοικοκυριό και να δώσετε εύκολα λύση στο πρόβλημά σας.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να ρίξετε στο σωλήνα:

μισό φλιτζάνι μαγειρική σόδα και 
ένα φλιτζάνι ξύδι. 

Αφήστε το μείγμα να δράσει για μερικά λεπτά (15 -20) και μετά αδειάστε στο σωλήνα μια τσαγιέρα βραστό νερό.
Αυτό είναι όλο!

Οι σωλήνες ξεβουλώνουν γρήγορα, εύκολα και χωρίς βλαβερές αναθυμιάσεις. Δοκιμάστε το!...
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Βάλτε τη λεβάντα, στο σπιτικό σας!

Βάλτε τη λεβάντα, στο σπιτικό σας!




Η λεβάντα ή λιβανάκι ή χαμολίβανο είναι ένα σημαντικό ηρεμιστικό βότανο, που όμως είναι περισσότερο γνωστή για το γλυκό άρωμά της και λιγότερο για τις φαρμακευτικές της ιδιότητες. Έγινε δημοφιλής ως φάρμακο στα μέλη του Μεσαίωνα και το 1620 ήταν ένα από τα φαρμακευτικά βότανα που πήραν μαζί τους στο Νέο Κόσμο οι Προσκυνητές. Περιγράφηκε από τον βοτανολόγο John Parkinson (1640) ως "ιδιαίτερα καλή η χρήση της για την ψυχική οδύνη και τους πόνους του κεφαλιού και του μυαλού".
Σήμερα η λεβάντα (ή L. angustifolia) χρησιμοποιείται ευρέως στην αρωματοποιία.

Φυσικό περιβάλλον & καλλιέργεια
Φυτό ιθαγενές της Γαλλίας και της Δυτικής Μεσογείου, η λεβάντα καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο για το πηκτικό της έλαιο και φυτεύεται σε κήπους φθάνοντας προς βορρά μέχρι τη Νορβηγία.
Πολλαπλασιάζεται με σπόρους και μοσχεύματα και ευδοκιμεί σε ηλιόλουστες τοποθεσίες. Τα άνθη της συλλέγονται το πρωί στο μέσον του καλοκαιριού και ξηραίνονται ή αποστάζονται για να παραχθεί το αιθέριο έλαιο.


Συγγενή είδη
Η λεβάντα η στάχυς (L. spica) περιέχει περισσότερο έλαιο από την L.officinalis, αλλά κατώτερης ποιότητας. Η L. stoechas χρησιμοποιείται ως αντισηπτικό για πλύσεις σε πληγές, έλκη και δοθιήνες στην Ισπανία και την Πορτογαλλία. Ακόμη το έλαιό της είναι κατώτερης ποιότητας από αυτό της L. officinalis.

Έρευνα
Έλαιο λεβάντας: Έγιναν έρευνες πάνω στο αιθέριο έλαιο για πολλές δεκαετίες και αποδείχθηκε ότι έχει πολύ χαμηλή τοξικότητα και αξιόλογη αντισηπτική και αντιβακτηριακή δράση.  Βοηθά στην ελάττωση του πόνου και καταπραΰνει τη νευρική διέγερση.
Άνθη: Τα άνθη της λεβάντας ολόκληρα, είναι επίσης γνωστό ότι έχουν αντισηπτικές και αντιβακτηριακές ιδιότητες. Ηρεμούν τα νεύρα, ελαττώνουν τη μυική ένταση και καταπραΰνουν τους πόνους στα έντερα και τα αέρια.
Τοποθετούμενα εξωτερικά, είναι εντομοκτόνα και φλογιστικά (ερεθίζουν και διεγείρουν τοπικά την κυκλοφορία του αίματος).

Παραδοσιακές & σύγχρονες χρήσεις
Νευρικό σύστημα: Η λεβάντα είναι πασίγνωστη για την ηρεμιστική και κατευναστική της δράση και συνδυάζεται με άλλα ηρεμιστικά βότανα για την ανακούφιση από την έλλειψη ύπνου, τον εκνευρισμό, τους πονοκεφάλους και τις ημικρανίες.
Ακόμη χρησιμοποιείται για να καταπραΰνει την κατάθλιψη.
Πέψη: Όπως πολλά βότανα με σημαντική περιεκτικότητα σε πτητικό έλαιο, η λεβάντα απαλύνει τη δυσπεψία και τους κολικούς και ανακουφίζει από τα αέρια και τον τυμπανισμό.
Άσθμα: Η ηρεμιστική δράση της λεβάντας, την καθιστά χρήσιμη για ορισμένους τύπους άσθματος ιδιαίτερα όταν το χαρακτηριστικό τος είναι η υπερβολική νευρικότητα.
Αιθέριο έλαιο: Το έλαιο είναι ένα ανεκτίμητο γιατρικό πρώτων βοηθειών. Είναι ισχυρό αντισηπτικό, βοηθώντας στην επούλωση εγκαυμάτων, πληγών και δοθιήνων. Αν τριφτεί πάνω σε τσιμπήματα εντόμων, ανακουφίζει από τον πόνο και την φλεγμονή και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την θεραπεία της ψώρα και των ψειρών στο κεφάλι.


Το μασάζ με λίγες σταγόνες στους κροτάφους ανακουφίζει από τους πονοκεφάλους και αν προστεθούν 5 σταγόνες στο νερό του μπάνιου το βράδυ, καταπραΰνουν τη μυϊκή ένταση, τονώνουν το νευρικό σύστημα και υποβοηθούν στον καλό ύπνο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αν πάλι δεν έχετε αιθέριο έλαιο ρίξτε μια πρέζα άνθη λεβάντας στο νερό και θα έχετε το ίδιο αποτέλεσμα.


Σπίτι: Αν το καλοκαίρι κόψετε και αποξηράνετε τα άνθη της λεβάντας, μπορείτε να τα βάλετε σε τούλινα σακουλάκια και να αρωματίσετε τις ντουλάπες και τα συρτάρια σας, κρατώντας μακριά κάθε ανεπιθύμητο επισκέπτη (σκόρο, ζωύφια...) με υγιεινό τρόπο.





Να σημειώσουμε ότι η συμβουλή του γιατρού, θα ήταν ο καλύτερος τρόπος χρήσης του βοτάνου, για θεραπευτικούς σκοπούς.




πηγή: Βοτανοθεραπεία - Μεγάλη εγκυκλοπαίδεια θεραπευτικών φυτών
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Τα άχρηστα cd, χρήσιμα για τον καθαρισμό λυμάτων!

Τα άχρηστα cd, χρήσιμα για τον καθαρισμό λυμάτων!



Μια δεύτερη ευκαιρία στα παραπεταμένα CD σας υπόσχεται να δώσει ομάδα ερευνητών από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ταϊβάν, αξιοποιώντας τα για τον καθαρισμό λυμάτων.

Ο Ντιν Πινγκ Τσάι και οι συνάδελφοί του  παρουσίασαν τη συσκευή που ανέπτυξαν και η οποία χρησιμοποιεί οπτικούς δίσκους για να διασπάσει τους οργανικούς ρύπους στα λύματα καθαρίζοντας το νερό. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι το όφελος είναι διπλό, αφού η φθηνή και αποδοτική μέθοδος που επινόησαν μπορεί παράλληλα να βοηθήσει ώστε λιγότερα άχρηστα CD να καταλήγουν στις χωματερές.

«Οι οπτικοί δίσκοι είναι φθηνοί, εύκολα διαθέσιμοι και πολύ διαδεδομένοι», δήλωσε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας προσθέτοντας ότι κάθε χρόνο κατασκευάζονται σχεδόν 20 δισεκατομμύρια CD.

Η ομάδα του Τσάι χρησιμοποίησε την επιφάνεια των δίσκων ως πλατφόρμα για την ανάπτυξη μικροσκοπικών νανοράβδων οξειδίου του ψευδαργύρου, που το πάχος τους δεν ξεπερνά το ένα χιλιοστό αυτού της ανθρώπινης τρίχας. Αυτός ο ημιαγωγός μπορεί να λειτουργήσει ως φωτοκαταλύτης που διασπά τους οργανικούς ρύπους στο νερό μόλις έρθει σε επαφή με υπεριώδη ακτινοβολία.

Η ανθεκτικότητα των δίσκων και το γεγονός ότι μπορούν να περιστραφούν σε πολύ υψηλές ταχύτητες σημαίνει ότι το νερό εξαπλώνεται με ομοιόμορφο τρόπο καθώς στάζει στην επιφάνεια, ενώ η ακτινοβολία διεισδύει ευκολότερα, διασπώντας τους ρύπους πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με άλλες μεθόδους.

Οι ερευνητές δοκίμασαν την εφεύρεσή τους χρησιμοποιώντας πορτοκαλί μπογιά, την οποία διέλυσαν σε νερό. Είδαν ότι, μετά από μόλις μια ώρα χρήσης, το 95% της μπογιάς είχε εξαφανιστεί. Όπως λένε, η συσκευή μπορεί να καθαρίσει 150 ml ανά λεπτό και να χρησιμοποιηθεί με ευκολία σε μικρές μονάδες διαχείρισης λυμάτων, χωρίς να καταναλώνει πολύ ρεύμα.

Επόμενος στόχος τους είναι να βελτιώσουν την αποδοτικότητα της εφεύρεσης, κάτι που μπορεί να γίνει στοιβάζοντας οπτικούς δίσκους σε πολλά επίπεδα.



πηγή
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Coco Chanel, η γυναίκα που άλλαξε τον ρου της μόδας

Coco Chanel, η γυναίκα που άλλαξε τον ρου της μόδας



Coco Chanel ήταν το ψευδώνυμο της Gabrielle Bonheur Chanel, μιας από τις διασημότερες σχεδιάστριες μόδας του 20ου αιώνα. Γεννήθηκε στις 19 Αυγούστου του 1883 και μεγάλωσε σε γαλλικό ορφανοτροφείο.  Οι δυσκολίες της νεαρής ζωής της, την ενέπνευσαν να ακολουθήσει έναν ριζικά διαφορετικό τρόπο ζωής, πρώτα πάνω στο σανίδι, όπου απόκτησε το παρατσούκλι "Coco" και έπειτα ως κατασκευάστρια και πωλήτρια γυναικείων καπέλων.
Άνοιξε το πρώτο της κατάστημα το 1909 στο Παρίσι, με γυναικεία καπέλα και έχοντας πολύ ταλέντο και ελάχιστη υπομονή, κατάφερε να δημιουργήσει τον ομώνυμο οίκο μόδας που παραμένει στην επικαιρότητα έως σήμερα.
Η δημιουργός του πιο δημοφιλούς αρώματος παγκοσμίως (Chanel Νο 5) (1925) και του μικρού μαύρου φορέματος, υπήρξε πρωτοπόρος στις καινοτομίες και ίσως άθελά της εκφραστής του φεμινισμού. Υπήρξε η πρώτη γυναίκα παγκοσμίως που φόρεσε παντελόνι και καθιέρωσε ανδρικά αξεσουάρ στη γυναικεία γκαρνταρόμπα, απαλλάσσοντας τις γυναίκες από τους κορσέδες που δυσκόλευαν την καθημερινότητά τους.
Καθόλου τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι συσχετίστηκε με το μοντέρνο κίνημα, συμπεραλαμβανομένων των DiaghilevPicassoStravinsky και Cocteau. Όπως αυτοί οι καλλιτέχνες έτσι και η Chanel, ήταν αποφασισμένη να σπάσει τους παλαιούς κώδικες και να βρει ένα τρόπο να εκφράσει τον εαυτό της. Ο Cocteau μάλιστα, είπε κάποτε γι' αυτή ότι, "ήταν κάτι σαν θαύμα, δούλεψε στον κόσμο της μόδας με κανόνες οι οποίοι είχαν αξία μόνο για τους ζωγράφους, τους ποιητές και τους μουσικούς".

 Οι καινοτομίες της είναι βασικά κομμάτια της γκαρνταρόμπας πολλών γενεών γυναικών: τα jersey ταγέρ και φορέματα, τα ντραπέ τουρμπάνια, τα πουκάμισα, οι πλισέ φούστες, τα γυναικεία πουλόβερ, οι μπλούζες χωρίς γιακά, τα tweed (πλεχτά) ταγέρ, τα blazer, οι δίχρωμες (μπεζ με μαύρη μύτη) γόβες χωρίς φτέρνα, τα strapless φορέματα, οι καμπαρντίνες... 
Δημιούργησε  επίσης τη ζώνη-αλυσίδα, το total look, τα κοσμήματα στα ρούχα, το κασμιρένιο κάρντιγκαν, την καπιτονέ τσάντα με την αλυσίδα, τις γυναικείες πυτζάμες (τις οποίες κατόρθωσε να κάνει και κοινωνικά αποδεκτές), το unisex στυλ, το gypsy look και τα γυναικεία παντελόνια, ενώ επίσης, αυτή ήταν που καθιέρωσε το μαύρισμα και τα κοντά μαλλιά στις γυναίκες.
Η σχεδιάστρια χρησιμοποίησε, επίσης, τα ζωηρά χρώματα και τα θηλυκά τυπωμένα σιφόν στα σχέδιά της που αφορούσαν στην πρωινή ένδυση. Τα βραδινά της σύνολα ακολούθησαν τη μακριά και λεπτή γραμμή για την οποία η σχεδιάστρια ήταν γνωστή, αλλά και το ενσωματωμένο τούλι, τη δαντέλα, και τα διακοσμητικά στοιχεία που μαλακώνουν και κάνουν ρομαντικότερο το ένδυμα.

Το διαμέρισμά της και ο ιματισμός της ακολουθούσαν την αγαπημένη της χρωματική παλέτα, σκιές του μπεζ, του μαύρου και του λευκού. Αντικείμενα από τη συλλογή τέχνης της και τα θεατρικά ενδιαφέροντά της, της παρείχαν την κατάλληλη έμπνευση για τα θέματα των collections της. Όταν η Chanel παρευρέθηκε σ’ ένα χορό μεταμφιεσμένων, ντύθηκε σαν μια φιγούρα από πίνακα του Watteau και αργότερα ξαναδούλεψε αυτό το κοστούμι και το μετέτρεψε σε γυναικείο κοστούμι.
Η αυξανόμενη φήμη της Chanel ως πρωτοποριακής σχεδιάστριας, ενδυνάμωσε την επιθυμία της υψηλής κοινωνίας να την συμπεριλάβει στους κύκλους της. Η κοινωνία άλλωστε, πάντα αγαπά να βρίσκεται κοντά στην δημιουργικότητα.
«Δεν μπήκα στην κοινωνία αυτή επειδή έπρεπε να σχεδιάσω ρούχα. Σχεδίασα ρούχα, ακριβώς επειδή μπήκα στην κοινωνία αυτή. Επειδή ήμουν η πρώτη που έζησε τη ζωή αυτού του αιώνα» είχε πει η ίδια η Chanel.
Η Coco Chanel δεν ήταν απλά μπροστά από την εποχή της. Ήταν μπροστά από τον ίδιο της τον εαυτό. Εάν κάποιος κοιτάξει τις δουλειές των σύγχρονων σχεδιαστών μόδας, τόσο διαφορετικών μεταξύ τους, όπως οι Tom Ford, Helmut Lang, Miuccia Prada, Jil Sander και Donatella Versace, βλέπει ότι πολλές δημιουργίες τους αντανακλούν τις δικές της δημιουργίες. Αποδεικνύεται, δηλαδή, πως το γούστο της και η αίσθηση του στυλ που διέθετε, υπερπηδούν τη μόδα του σήμερα.


Το αγαπημένο ταγέρ Chanel                                                                             

Οτιδήποτε και αν είναι, είτε ένα ταγέρ του 30, είτε του 60, το κλασικό ταγέρ Chanel έχει τις "boxy" -τετράγωνες- γραμμές. Το χαρακτηριστικό ταγέρ της, επίσης, έχει λεπτή και συγκεκριμένη πλέξη (που είναι μια μοναδική τεχνική αργαλειού), ενώ το σακάκι ευθυγραμμίζεται με τη φούστα και έχει μαύρα τελειώματα. Τα κουμπιά είτε μοιάζουν με νομίσματα, είτε είναι χρυσά με το διπλό λογότυπο των "CC" να επιδεικνύεται πάνω τους και συνδυάζονται με μεγάλα μαργαριταρένια περιδέραια κοστουμιών. Υπάρχει πάντα ένα ζωνάρι που ράβεται στη μέση της φούστας, για να αποτρέπεται η μπλούζα από την ολίσθηση και το φερμουάρ τοποθετείται στην πλευρά της φούστας για να είναι πιο άνετη. Από μία άποψη, το να φοράει κάποιος ένα ταγέρ Chanel, είναι όπως το να φοράει ένα οποιοδήποτε άλλο περίκομψο ταγέρ, το οποίο, όμως, έχει φτιαχτεί ειδικά για να ταιριάζει στις κινήσεις αυτού που το φορά και να διατηρεί την τέλεια χάρη του και την κομψότητά του.
Το γνωστό, αυτό, ταγέρ της Chanel, που προωθήθηκε το 1923, περιλάμβανε μια φούστα στο μήκος του γόνατου (για πρώτη φορά στην ιστορία της γυναικείας μόδας, οι γυναίκες έδειχναν τους γυμνούς τους αστραγάλους σε δημόσια θέα - οι άνθρωποι είχαν εκπλαγεί από αυτό το νέο στυλ) ή παντελόνι για γυναίκες, δημιουργώντας το πρωτοποριακό για την εποχή ανδρόγυνο στυλ, το οποίο, επίσης, περιλάμβανε το γυναικείο πουκάμισο και τη γραβάτα, που κανένας άλλος σχεδιαστής δεν είχε τολμήσει να χρησιμοποιήσει.
Τα ταγέρ αυτά, εξαφάνιζαν την γυναικεία μέση και διέθεταν απλότητα. Τα ταγέρ της ταίριαζαν στον τρόπο ζωής των ανθρώπων και δεν ήταν απλά μόδα. Η ίδια έλεγε «φτιάχνω ρούχα μέσα στα οποία οι γυναίκες μπορούν να ζουν, να αναπνέουν, να αισθάνονται άνετα και να φαίνονται νεότερες». Το σκεπτικό πίσω από αυτά βρισκόταν σε πλήρη αντίθεση με το σκεπτικό που έφτιαχναν τα ρούχα πριν από αυτήν.
Ο ίδιος ο CHRISTIAN DIOR είπε: « με ένα μαύρο πουλόβερ και δέκα σειρές μαργαριτάρια ξεσήκωσε την μόδα», αφήνοντας ανεξίτηλο το αποτύπωμά της, θα προσθέσουμε...

Πηγή: wikipedia.org

κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram