Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Τα άχρηστα cd, χρήσιμα για τον καθαρισμό λυμάτων!

Μια δεύτερη ευκαιρία στα παραπεταμένα CD σας υπόσχεται να δώσει ομάδα ερευνητών από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Ταϊβάν, αξιοποιώντας τα για τον καθαρισμό λυμάτων.

Ο Ντιν Πινγκ Τσάι και οι συνάδελφοί του πρόκειται, αυτήν την εβδομάδα, να παρουσιάσουν τη συσκευή που ανέπτυξαν και η οποία χρησιμοποιεί οπτικούς δίσκους για να διασπάσει τους οργανικούς ρύπους στα λύματα καθαρίζοντας το νερό. Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι το όφελος είναι διπλό, αφού η φθηνή και αποδοτική μέθοδος που επινόησαν μπορεί παράλληλα να βοηθήσει ώστε λιγότερα άχρηστα CD να καταλήγουν στις χωματερές.
«Οι οπτικοί δίσκοι είναι φθηνοί, εύκολα διαθέσιμοι και πολύ διαδεδομένοι», δήλωσε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας προσθέτοντας ότι κάθε χρόνο κατασκευάζονται σχεδόν 20 δισεκατομμύρια CD.



Η ομάδα του Τσάι χρησιμοποίησε την επιφάνεια των δίσκων ως πλατφόρμα για την ανάπτυξη μικροσκοπικών νανοράβδων οξειδίου του ψευδαργύρου, που το πάχος τους δεν ξεπερνά το ένα χιλιοστό αυτού της ανθρώπινης τρίχας. Αυτός ο ημιαγωγός μπορεί να λειτουργήσει ως φωτοκαταλύτης που διασπά τους οργανικούς ρύπους στο νερό μόλις έρθει σε επαφή με υπεριώδη ακτινοβολία.

Η ανθεκτικότητα των δίσκων και το γεγονός ότι μπορούν να περιστραφούν σε πολύ υψηλές ταχύτητες σημαίνει ότι το νερό εξαπλώνεται με ομοιόμορφο τρόπο καθώς στάζει στην επιφάνεια, ενώ η ακτινοβολία διεισδύει ευκολότερα, διασπώντας τους ρύπους πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με άλλες μεθόδους.
Οι ερευνητές δοκίμασαν την εφεύρεσή τους χρησιμοποιώντας πορτοκαλί μπογιά, την οποία διέλυσαν σε νερό. Είδαν ότι, μετά από μόλις μια ώρα χρήσης, το 95% της μπογιάς είχε εξαφανιστεί. Όπως λένε, η συσκευή μπορεί να καθαρίσει 150 ml ανά λεπτό και να χρησιμοποιηθεί με ευκολία σε μικρές μονάδες διαχείρισης λυμάτων, χωρίς να καταναλώνει πολύ ρεύμα.

Επόμενος στόχος τους είναι να βελτιώσουν την αποδοτικότητα της εφεύρεσης, κάτι που μπορεί να γίνει στοιβάζοντας οπτικούς δίσκους σε πολλά επίπεδα.


πηγή

Τα αγαπημένα του μήνα

Όταν τα παιδιά ντύνονταν Πιερότοι και Κολομπίνες...

Βλέποντας παλιές ελληνικές ταινίες διαπιστώνει κανείς πως η ενδυμασία των αποκριών έχει κι αυτή τη μόδα της. Μπορεί σήμερα τα παιδιά να διαλέγουν μέσα από μια μεγάλη ποικιλία τις στολές τους, με επικρατέστερες αυτές των ηρώων παραμυθιών ή cartoon, τις παλαιότερες δεκαετίες όμως τα πράγματα ήταν λίγο πιο απλά...
Εμπνευσμένες από την Κομέντια ντελ άρτε (Commedia dell'arte) οι στολές ήταν λιγότερο πρωτότυπες και περισσότερο κλασσικές. 

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Να θυμηθούμε την κυρά Σαρακοστή;

Ένα ξεχασμένο έθιμο, από τα παλαιότερα του τόπου μας, που σχετίζεται με το Πάσχα. Δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα ημερολόγιο, το οποίο μετρούσε τις μέρες που μεσολαβούν από το Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα, ως τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Το ιδιότυπο αυτό ημερολόγιο, είχε τη φιγούρα μιας γυναίκας, που έμοιαζε στην όψη με καλόγρια, είχε σταυρωμένα τα χέρια της γιατί προσευχόταν, είχε στο κεφάλι ή στο λαιμό της ένα σταυρό, γιατί πήγαινε στην εκκλησία, δεν είχε στόμα, γιατί νήστευε και είχε επίσης επτά πόδια, ένα για κάθε εβδομάδα της νηστείας.
Από το πρώτο Σάββατο μετά την Καθαρή Δευτέρα και κάθε Σάββατο, έκοβαν ένα πόδι. Το τελευταίο πόδι, ήταν αυτό του Μ. Σαββάτου. 

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα και οι σχεδιαστές της δεκαετίας του 1940

Εύκολα θα μπορούσε κανείς να πει πως σε μια δεκαετία, που σημαδεύτηκε από ένα Παγκόσμιο Πόλεμο, όπως αυτή του 40, η μόδα δεν θα έχει και πολλά να επιδείξει.
Ασφαλώς  οι πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες μπορούν να καθορίσουν ως ένα μεγάλο βαθμό τη μόδα, όμως η ανάγκη των ανθρώπων και κυρίως των γυναικών να νιώσουν ευπαρουσίαστες και ελκυστικές δεν σταματά.
Έτσι, οι γυναίκες της εποχής με τα ελάχιστα μέσα, που διαθέτουν προσπαθούν να μετατρέψουν τα ρούχα τους, σύμφωνα με αυτά που φορούν τα είδωλα του κινηματογράφου όπως η Rita Hayworth.      
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...