Παιδεία;... Ποια Παιδεία;

Παιδεία;... Ποια Παιδεία;


Πριν λίγες μέρες τελείωσε το 26ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας. Ε, και; Θα μου πείτε….
Λοιπόν εμένα, αυτό το «ε, και;» με τρώει! Και σπεύδω να σας εξηγήσω, γιατί. 

Επί 26 χρόνια γίνεται στη χώρα μας ένα συνέδριο διανόησης το οποίο το μαθαίνουν μόνο όσοι ασχολούνται με το αντικείμενο αυτό. Επί 26 χρόνια η χώρα μας είναι το κέντρο της παγκόσμιας διανόησης και δεν γίνεται γνωστό! Τα μέσα (για τουλάχιστον 24 χρόνια) δεν ασχολούνται, ακόμα και αν τα σκουντήσεις!!! Ψιλά γράμματα!... Τι τον ενδιαφέρει τον κόσμο τώρα ένα παγκόσμιο συνέδριο, ακόμα κι αν γίνεται στην Ελλάδα, ακόμα και αν χαίρει της εκτίμησης της διεθνούς κοινότητας, ακόμα κι αν είναι ανοιχτό για όποιο ενδιαφέρεται!

Το βρίσκετε φυσικό; Εγώ καθόλου, παρόλο που όσο κι αν κοιτάξω πίσω δεν μπορώ να βρω στιγμές της Νεοελληνικής Ιστορίας όπου η Πολιτεία, να επένδυσε ουσιαστικά στην παιδεία και την καλλιέργεια του ελληνικού λαού. Και για να μη παρεξηγηθώ, δεν εννοώ την εκπαίδευση ή το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά τις γνώσεις, την ποιότητα αυτών και την αξιοποίηση του πλούτου του πολιτισμού μας, στο να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι και πολίτες. Με δεδομένα όλα αυτά, δεν θα έπρεπε να μου κάνει εντύπωση!...

Δεν μπορώ όμως να μη στεναχωριέμαι και να μη θυμώνω, όταν βιώνουμε μια πολυεπίπεδη κρίση, η οποία μας έπιασε κυριολεκτικά στον ύπνο την οποία δεν μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε και λόγω έλλειψης παιδείας.

Όταν γαλουχήθηκαν γενιές και γενιές με το «ωχ, αδερφέ» ή το «ξέρεις ποιος είμαι εγώ», όταν πρώτα ήμασταν καταναλωτές και μετά άνθρωποι ή πολίτες, όταν βάζαμε το προσωπικό μας συμφέρον, πάνω από το κοινωνικό, ποιος θα ενδιαφερόταν για τη Φιλοσοφία, τα διεθνή συνέδρια ή την καλλιέργεια; 
Μας ήταν αρκετά τα βιβλία του συρμού, τα τραγούδια του συρμού και η Prada βαλίτσα μας, για να πάμε στις ακριβές και με πιστωτική κάρτα πληρωμένες, διακοπές μας, όχι τόσο για να περάσουμε καλά, αλλά κυρίως για να πείσουμε τον εαυτό μας, ότι είμαστε καλά.

Και τώρα που όλα αυτά σταμάτησαν, νιώθουμε σαν ψάρι έξω από το νερό, γιατί μέχρι τώρα ψάρια ήμασταν, σε μια γυάλα που έσπασε!

Υπάρχουν πανεπιστήμια ανά τον κόσμο, που έχουν ως προϋπόθεση τη γνώση Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας για να γίνουν δεκτοί οι φοιτητές και μεις δεν είμαστε σε θέση να πούμε, σε όποιον μας ρωτήσει, τι έλεγε ο Πλάτωνας ή ο Αριστοτέλης, ενώ μπορούμε να ενημερώσουμε τον καθένα τι λέει και τι τραγουδάει ο κάθε τραγουδιστής της μοδός…

Δεν μάθαμε στα παιδιά μας να διαβάζουν κλασσικούς συγγραφείς και θεωρούν την κάθε νουβέλα της ξαπλώστρας, λογοτεχνία. Κάναμε το διάβασμα καταναγκαστική δουλειά και αγκαρία, που ούτε για την ενημέρωσή μας δεν το «χρησιμοποιούμε». Προτιμάμε να ακούμε παρά να διαβάζουμε και γενικώς προτιμάμε ό,τι πιο εύκολο.

Το αναγνωστικό κοινό περιορίζεται στο καταπληκτικό(!) ποσοστό του 7% του πληθυσμού, σε μια χώρα που μετρά δύο νόμπελ λογοτεχνίας!!!

Είμαστε μια χώρα, που ενώ έχει (για παράδειγμα) τμήμα Κοινωνιολογίας σε Πανεπιστήμιό της δεν έχει Κοινωνιολόγους σε θέσεις που τους χρειάζεται και τους «αντικαθιστά» με Κοινωνικούς Λειτουργούς.

Είμαστε μια χώρα που είναι απ’ τη μια άκρη ως την άλλη αρχαιολογικός χώρος και εμείς δεν έχουμε ιδέα για την αξία του, με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να υπερασπιστούμε την κληρονομιά μας, όπως της αξίζει.

Είμαστε ένας λαός, που ενώ όλοι έχουμε άποψη για την παιδεία, δεν έχουμε παιδεία, έχουμε μόνο εκπαίδευση!!!
Δεν είναι κρίμα;…



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ενριέτα Λακς: Η αφανής ηρωίδα της Ιατρικής!

Ενριέτα Λακς: Η αφανής ηρωίδα της Ιατρικής!



Το 1951 πεθαίνει από καρκίνο της μήτρας η Ενριέτα Λακς, κάνοντας την οικογένειά της να ζήσει μια τραγωδία. Όμως για την ιατρική έρευνα και όλους εμάς, ήταν εκείνη που έσωσε και εξακολουθεί να σώζει εκατομμύρια ζωές, αφού τα κύτταρα από τον όγκο της εξακολουθούν να ζουν στο εργαστήριο και χάρη σ' αυτά έχουν γίνει μερικές απο τις πιο σημαντικές ανακαλύψεις αλλά και θεραπείες, όπως το εμβόλιο για την πολιομυελίτιδα, τη χημειοθεραπεία, την κλωνοποίηση και την χαρτογράφηση των κυττάρων.

Η Ενριέτα Λακς ήταν μια φτωχή καπνεργάτρια, γεννημένη το 1920, η οποία πέθανε από καρκίνο της μήτρας στην πτέρυγα για τους μαύρους του νοσοκομείου John Hopkins, μόλις στα 31 της χρόνια. Πίσω της άφησε πέντε παιδιά και τα κύτταρά της, που καταγράφηκαν ως τα πρώτα αθάνατα κύτταρα στην ιστορία της Ιατρικής.

Όσο διάστημα νοσηλευόταν οι γιατροί, χωρίς να το γνωρίζει ούτε η ίδια αλλά ούτε και η οικογένειά της, αφαίρεσαν δύο μεγάλα κομμάτια από τη μήτρα της. Επί πολλά χρόνια οι πανεπιστημιακοί γιατροί προσπαθούσαν να δημιουργήσουν μια κυτταρική αλυσίδα συνεχούς αναπαραγωγής, αλλά τα κύτταρα δεν επιζούσαν. Τα κύτταρα όμως της Ενριέτας ήταν τα πρώτα που επιβίωσαν και δημιούργησαν έτσι μια αλυσίδα κυττάρων που είναι στην κυριολεξία, αθάνατη.

Με δεδομένη την ανθεκτικότητά τους, στάλθηκαν δείγματα σε όλα τα πανεπιστημιακά νοσοκομεία της Αμερικής και στη συνέχεια σε όλο τον κόσμο. Τα κύτταρα μπήκαν σε μαζική παραγωγή και έχουν φτάσει ακόμα και στο διάστημα, σε ειδικό δορυφόρο, έτσι ώστε να εξεταστεί η ανθεκτικότητά τους και σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας. Τα κύτταρα της Ενριέτας στα χρόνια που ακολούθησαν έχουν υποστεί ακτινοβολίες, έχουν έρθει σε επαφή με ποικίλους ιούς και τοξίνες και φυσικά, κάθε καινούργιο φάρμακο που ανακαλύπτεται ελέγχεται πάνω τους.

Κανείς μας δεν θα μάθει ποτέ πώς θα ένιωθε η ίδια ή η οικογένειά της για την κληρονομιά που άφησε πίσω της, αφού κανείς τους δεν είχε ενημερωθεί. Το χειρότερο όμως είναι ότι ενώ η Ενριέτα βοηθούσε την εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης, ούτε η ίδια, ούτε και κανένα μέλος της οικογένειάς της δεν είχαν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, εφόσον στις ΗΠΑ, το σύστημα υγείας είναι ιδιωτικό και έχουν πρόσβαση σ' αυτό, μόνο όσοι μπορούν να το πληρώσουν. Κατά συνέπεια, ότι τα κύτταρά της βοήθησαν να ανακαλυφθεί δεν μπορούσαν να φτάσουν ούτε ως απλό φάρμακο στα παιδιά της.

Παρόλο που τα κύτταρά της έκαναν πολλούς ανθρώπους πλούσιους (είναι πατενταρισμένα και πωλούνται 230 €, το φιαλίδιο), ούτε σεντ δεν πηγαίνει στους Λακς. Η Ενριέτα μάλιστα ενταφιάστηκε χωρίς ταφόπλακα, γιατί δεν είχε χρήματα η οικογένειά της.

Μόλις το 2010, μπήκε μια ταφόπλακα στο σημείο ταφής της. Είναι αφιερωμένη στη μνήμη μια γυναίκας, που "άγγιξε τη ζωή πολλών"...

Πρόσφατα, κυκλοφόρησε και στα ελληνικά το βιβλίο της δημοσιογράφου Ρεμπέκα Σκλουτ, το οποίο έχει ως τίτλο: " Η αιώνια ζωή της Ενριέτα Λακς" και ανασυνθέτει στις 350 σελίδες του, την πορεία της Ενριέτα και της οικογένειάς της, ενώ παράλληλα παρακολουθεί την επιστημονική έρευνα και τις εξελίξεις στη γενετική, εμβαθύνοντας ακόμα και στην προσωπική διαδρομή του ερευνητή, στο εργαστήριο του οποίου, αναπτύχθηκαν τα κύτταρα της Ενριέτα με την κωδική ονομασία HELA. 

Το βιβλίο αυτό, μόλις τον περασμένο μήνα κατέκτησε το βραβείο της Αμερικανικής Ακαδημίας Επιστημών, ενώ έχει κατακτήσει και άλλες διακρίσεις. Μέρος των εσόδων του, πηγαίνουν στο Ίδρυμα Ενριέτα Λακς, που η δημοσιογράφος Ρεμπέκα Σκλουτ έχει ιδρύσει και διευθύνει, για να τιμήσει την προσφορά της στην ανθρωπότητα.

πηγή: wikipedia.org




[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
26ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας

26ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας


Ολοκλήρωσε χθες τις εργασίες του το 26ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας (12 - 17 Ιουλίου) με απόλυτη επιτυχία. Θέμα του Συνεδρίου ήταν "Ελληνική Φιλοσοφία και ηθικά και πολιτικά ζητήματα στην παγκοσμιοτική εποχή μας".

Οργανώθηκε από τη Διεθνή Εταιρεία Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΔΕΕΦ), το Διεθνές Κέντρο Ελληνικής Φιλοσοφίας και Πολιτισμού (ΔΙΚΕΦΙΠ) με συμμετοχή της Νοτιοαφρικανικής Εταιρείας για την Ελληνική Φιλοσοφία και τις Ανθρωπιστικές Επιστήμες (SASGPH).


Το Συνέδριο τελούσε υπό την Εποπτεία της Διεθνούς Ακαδημαϊκής Επιτροπής και διεξήχθη στη Βουλιαγμένη Αττικής, με σκοπό ν' αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα και πλαίσιο έρευνας για τα κρίσιμα και καίρια προβλήματα της εποχής μας κατά τον 21ο αιώνα , σε συνάφεια προς την Ελληνική Φιλοσοφία.

 Το Συνέδριο ήταν ανοικτό σε όλους τους φιλοσοφούντες, ειδικούς στην Ελληνική φιλοσοφία, θεωρητικούς και φιλοσόφους της ηθικής και της πολιτικής ζωής, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων , ειδικούς στην επικοινωνία, κυβερνητικά στελέχη και σε όσους πολίτες ενδιαφέρονται.


 Ποιες είναι οι αρχές, τα πλαίσια και τα όρια, τα οποία πρέπει να προσδιορίζουν την πολιτική και ηθική δράση ώστε να δίνεται νόημα στον τρόπο ζωής του σύγχρονου ανθρώπου και να τίθενται στέρεες βάσεις για τις σχέσεις μεταξύ της ηθικής, της πολιτικής ζωής των εθνών και των λαών;
 Στο πνεύμα αυτό, είναι ενδεικτικές μερικές από τις κυριότερες θεματικές περιοχές του Συνεδρίου:

1.Σόλων, Κλεισθένης, Αισχύλος, Πυθαγόρειοι καθώς  και οι απόψεις των άλλων Προσωκρατικών διανοητών σε σχέση προς τα πολιτικά και ηθικά προβλήματα της εποχής μας
2. Σωκράτης, Πλάτων και πλατωνική παράδοση (Platonism) και τα πολιτικά και ηθικά προβλήματα της εποχής μας
3.Αριστοτέλης και η Αριστοτελική παράδοση και τα πολιτικά και ηθικά προβλήματα της εποχής μας
4. Η στωική φιλοσοφία και τα πολιτικά και ηθικά προβλήματα της εποχής μας
5.Η επικούρεια φιλοσοφία και τα πολιτικά και ηθικά προβλήματα της εποχής μας
6. Η κυνική φιλοσοφία και τα πολιτικά και ηθικά προβλήματα της εποχής μας
7. Η μετακλασική ελληνική φιλοσοφία και τα πολιτικά και ηθικά προβλήματα της εποχής μας
8.Ανακοινώσεις που συγκρίνουν τα ανωτέρω θέματα της ελληνικής φιλοσοφίας με άλλες φιλοσοφικές παραδόσεις της Ανατολής και της Δύσεως γίνονται δεκτές.


Στο Συνέδριο αυτό (που συμμετείχαν πάνω από 70 σύνεδροι- επιστήμονες), συμμετέχουν ως εισηγητές Έλληνες και ξένοι Καθηγητές φιλοσοφίας και φιλόσοφοι ,ερευνητές και πνευματική άνθρωποι όπως:

* Ο Πρόεδρος της Nοτιοαφρικανικής Εταιρείας για την Ελληνική Φιλοσοφία και τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, Καθηγητής κ. Αναστάσιος Λαδικός, Πανεπιστήμιο Νοτίου Αφρικής. 

* Ο Επίτιμος Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Ελληνικής Φιλοσοφίας, Καθηγητής Φιλοσοφίας στο Korea University, κ. Hong-Bin Lim

* Η Επίτιμος Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Ελληνικής Φιλοσοφίας, Καθηγήτρια στο Dowling College, USA, κ. Linda Ardito


* Ο Επίτιμος Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Ελληνικής Φιλοσοφίας, Καθηγητής Φιλοσοφίας, κ. Χρήστος Ευαγγελίου, Towson University των Η.Π.Α. 

* Ο  Επίτιμος Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Ελληνικής Φιλοσοφίας και 
Καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Tsukuba, Ιαπωνία, κ. Shigeru Yonezawa

* Ο  Επίτιμος    Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Ελληνικής Φιλοσοφίας, Καθηγητής κ. Thomas M. Robinson, Πανεπιστήμιο του Τορόντο, Καναδάς.

* Η Καθηγήτρια Lilia Castle  Professor of Philosophy  Chaminade  University of Honolulu, Hawaii,  USA

* Ο  Ευάγγελος Μουτσόπουλος  Καθηγητής Φιλοσοφίας  του Πανεπιστημίου Αθηνών, Ακαδημαϊκός 

* Hong-Bin Lim  Professor of Philosophy  Korea University, Seoul  Honorary President of IAGP  Korea.


Αξίζει να σημειώσουμε πως στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία καταρρίπτοντας ρεκόρ συμμετοχών, ιδιαίτερα νέων σε ηλικία, ενώ μεγάλη ήταν και η αποδοχή  και από τα Media, εδραιώνοντας τη χώρα μας ως λίκνο των γραμμάτων και της διανόησης τόσο σε διεθνές, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, παρά τις δύσκολες οικονομικά συνθήκες, που βιώνουμε!...




[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ρίγανη, ένα ιθαγενές ευρωπαϊκό βότανο!

Ρίγανη, ένα ιθαγενές ευρωπαϊκό βότανο!



Η ρίγανη, είναι ιθαγενής της Ευρώπης και έχει εγκλιματιστεί και στη Μέση Ανατολή. Το φυτό ευδοκιμεί  σε ασβεστολιθικά εδάφη, κυρίως κοντά στη θάλασσα. Συλλέγεται την περίοδο της ανθοφορίας της, το καλοκαίρι.

Συστατικά
Η ρίγανη περιέχει πτητικό έλαιο που αποτελείται από καρβακρόλη, θυμόλη, που αναστέλλουν την ανάπτυξη των βακτηρίων του Staphylococcus aureus και της Pseudomonas aeruginosa, ενώ εμποδίζουν και τη δράση των ελευθέρων ριζών, β-βισαβολένιο, καρυοφυλλένιο, λιναλοόλη και βορνεόλη, ταννίνες, ρητίνη, στερόλες και φλαβονοειδή. Η καρβαρόλη και η θυμόλη είναι αντιβακτηριακές και αντιμηκυτιακές. Η καρβακρόλη, μάλιστα, που περιέχεται στη ρίγανη, καταπολεμά τον νοροϊό, ο οποίος ευθύνεται (ως επί το πλείστον) για την εμφάνιση ιογενούς γαστρεντερίτιδας σε ενήλικες και παιδιά.


Η ρίγανη, την οποία χρησιμοποιούσαν πολύ οι αρχαίοι Έλληνες, είχε στη φαρμακευτική σημαντικότερο ρόλο από τη συγγενή της ματζουράνα. Ο βοτανολόγος του 18ου αιώνα K'Eogh περιέγραφε τη ρίγανη γράφοντας ότι έχει "θερμή ξηρά φύση. Είναι καλή για τους πόνους στο στομάχι και την καρδιά και ακόμη χρήσιμη για το βήχα, την πλευρίτιδα και τις εμφράξεις στους πνεύμονες και τη μήτρα. Επίσης τονώνει το κεφάλι και τα νεύρα."

Συντελεί στη ρύθμιση του τυμπανισμού και διεγείρει την έκκριση της χολής. Όντας ισχυρά αντισηπτική, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη θεραπεία παθήσεων του αναπνευστικού, όπως ο βήχας, η αμυγδαλίτιδα, η βροχίτιδα και το άσθμα. 
Ακόμη, θεωρείται ασφαλές εμμηναγωγό. Το αραιωμένο έλαιό της μπορεί να επαλειφθεί σε δόντια και αρθρώσεις που πονούν. Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και τη μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης του καρκίνου του προστάτη.

Αναμφισβήτητα αποτελεί το αγαπημένο μυρωδικό της Μεσογείου και είναι πλούσια σε βιταμίνη C, Ε, Κ, μαγνήσιο, ψευδάργυρο, κάλιο, νιασίνη, φώσφορο, σίδηρο, καθώς και σε β-καροτίνη. Καλό είναι λοιπόν, να μη λείπει από τη διατροφή μας και αν μας δοθεί η ευκαιρία για μια βόλτα στη φύση, μπορούμε να τη μαζέψουμε και να την ξεράνουμε μόνοι μας, έτσι ώστε να την έχουμε για όλο το χρόνο.


Σημείωση: Δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως φάρμακο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η εξωτερική χρήση μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό του δέρματος. Το αιθέριο έλαιό της δεν πρέπει να χρησιμοποιείται εσωτερικά.




πηγή: Βοτανοθεραπεία - Μεγάλη εγκυκλοπαίδεια θεραπευτικών φυτών

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Βγήκε από τα ρούχα του

Βγήκε από τα ρούχα του


(Από πού προήλθε η φράση;)

Όταν ο Ιούλιος Καίσαρας θύμωνε με κάποιον, προτού τον μαλώσει, έλεγε τρεις φορές απ’ έξω το λατινικό αλφάβητο. Έτσι, όταν τελείωνε, τα νεύρα του ήταν ήσυχα και μπορούσε να μιλήσει με ηρεμία. Καποτε, που κάποιος φίλος του τον ειρωνεύτηκε άσχημα γι’ αυτό, ο Ιούλιος Καίσαρας σήκωσε το χέρι του και τον χτύπησε στο πρόσωπο. Ο φίλος του, που δεν περίμενε κάτι τέτοιο, τον ρώτησε για ποιο λόγο του φέρθηκε τόσο βάρβαρα.
- Απλούστατα, αποκρίθηκε εκείνος, γιατί δεν είπα τρεις φορές το αλφάβητό μου κι έτσι δεν μπόρεσα να κρατήσω τα νεύρα μου.

Οι αρχαίοι Έλληνες επίσης, χαρακτήριζαν το θυμό με διάφορες εκφράσεις. Έλεγαν: "Ουδέν οργής ειδικώτερον", "θυμού κράτει" και άλλα. 
Ο φιλόσοφος Αθηνόδωρος πάλι, όταν γέρασε και θέλησε ν’ αποσυρθεί από την αυλή του αυτοκράτορα Αυγούστου, του είπε καθώς τον αποχαιρετούσε: "Ενθυμού, Καίσαρ, ίνα θυμωμένος ων, μη λέγης η πράττης τι η διακεκριμένως επαναλάβης όλα τα γράμματα του αλφαβήτου". Τοτε όμως ο Κλαύδιος - πρωτοξάδελφος του Αυγούστου, αγράμματος - που άκουσε τη συμβουλή, ρώτησε τον Αθηνόδωρο, τι έπρεπε να κάνει, όταν αυτός θύμωνε, αφού δεν ήξερε να πει το αλφάβητο.
- Εσύ, απάντησε ο φιλόσοφος, αφού δεν ξέρεις γράμματα, να κάνεις κάτι άλλο: Να βγαίνεις απ’ τα ρούχα σου και να παίρνεις ένα παγωμένο λουτρό.


Η φράση: "να βγαίνεις απ’ τα ρούχα σου" έκανε τόση εντύπωση τότε, ώστε όπου πήγαινε κανείς και όπου στεκόταν, την άκουγε. 
Αλλά και στην εποχή μας, όταν κάποιος θυμώνει περισσότερο απ’ όσο πρέπει, λέμε ότι "βγήκε από τα ρούχα του".



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram