Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Η αντιγήρανση δεν είναι θέμα των πλαστικών χειρουργών!...

to e-periodiko mas

Παρακολούθησα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, την τελευταία παράσταση της διάσημης μπαλαρίνας, Maya Plisetskaya. Κατά τη διάρκεια και βλέποντάς τη στη σκηνή, συνειδητοποίησα ποιά είναι η βάση της αντιγήρανσης. Να αγαπάς με πάθος αυτό που κάνεις, να δημιουργείς και παράλληλα να γυμνάζεσαι διατηρώντας ένα χαμηλό σωματικό βάρος. Το πρώτο τρέφει το πνεύμα, το δεύτερο το σώμα. Είναι 85 ετών αλλά δεν έδειχνε πάνω από 60, αδύνατη, με χαμόγελο και σπίθα στα μάτια, εκφράζοντας το πάθος της για τη δουλειά της, σα να ξεκινούσε τώρα.
Οι ιατρικές θεωρίες για την Αντιγήρανση πολλές, οι επικρατέστερες και πλέον τεκμηριωμένες όμως είναι δύο:


1) Το μήκος των τελομερών. Τελομερή, είναι τα άκρα των χρωμοσωμάτων που όσο μεγαλώνουμε μικραίνουν και γερνάμε και
2) Η θεωρία των ελευθέρων ριζών. Το σώμα “σκουριάζει” όπως το σίδερο στη βροχή. Η ακτινοβολία ηλιακή και χημική, το άγχος, η κακή διατροφή, το κάπνισμα, είναι οι βασικότεροι παράγοντες που μας οξειδώνουν. Άμυνά μας, η σωστή διατροφή, ο υγιεινός τρόπος ζωής και ίσως, η χρήση αντιοξειδωτικών σκευασμάτων.
Αντιγήρανση δεν είναι μόνο η ομορφιά, είναι η πρόληψη όλων των εκφυλιστικών ασθενειών που συνδέονται με το γήρας, όπως καρδιομεταβολικά νοσήματα, διαβήτης, οστεοπόρωση, Αλτσχάιμερ.
Τα βασικά βήματα  είναι:
1.Πάθος για ζωή, δημιουργία, αγάπη για αυτό που κάνουμε. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να ξυπνάμε το πρωί και να αγκομαχούμε για τη δουλειά μας. Αντισταθείτε στα “πρέπει” και βάλτε τα “θέλω” σας μπροστά. Ο οργανισμός διαισθάνεται την καθημερινή πάλη και αυξάνει τις ορμόνες του στρες, οι οποίες μας γερνάνε.
2.Εσωτερική ηρεμία. Είναι δύσκολο να το πετύχετε. Θέλει πιθανά αναθεώρηση της ζωής και εστίαση στα βασικότερα σημεία της. Δεν ασχολούμαστε με μικροπράγματα. Αφιερώστε 10 λεπτά δύο φορές την ημέρα στο να ηρεμήσετε. Προσευχηθείτε, κλείστε τα μάτια και σκεφτείτε κάτι όμορφο, κάντε γιόγκα, τάε τσι, διαλογισμό. Αναπνεύστε σωστά. Η σωστή αναπνοή διατηρεί την ισορροπία συμπαθητικού και παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος.
3.Σωστή διατροφή. “Είμαστε ό,τι τρώμε”. Αν δεμ πάρουμε τα σωστά θρεπτικά στοιχεία (βιταμίνες, μέταλλα, αμινοξέα), ο οργανισμός φθείρεται. Το κεντρικό νευρικό σύστημα αποδυναμώνεται, ο ρυθμός του μεταβολισμού επιβραδύνεται, το συκώτι και το έντερο- τα βασικότερα όργανα αποτοξίνωσης, υπολειτουργούν. Συχνά, μικρά γεύματα, που δεν αυξομειώνουν το σάκχαρο του αίματος, με τα απαραίτητα αμινοξέα και ωφέλιμα λιπαρά, είναι η συνταγή της επιτυχίας. Φρούτα, λαχανικά καθημερινά, με τα χρώματα “του ουράνιου τόξου”, οργανικά ή πλυμένα καλά με εκχύλισμα σπόρων γκρέιπφρουτ. Λιπαρά ψάρια, κρέατα από ζώα που τρέφονται με γρασίδι και αυγά από κότες ελευθέρας βοσκής. Από τις βασικότερες θεωρίες για αντιγήρανση είναι “ο θερμιδικός περιορισμός” (caloric restriction).
4.Πολύ νερό. Είμαστε 70% νερό. Ο οργανισμός γερνάει χωρίς την απαραίτητη υγρασία και οι ιστοί δεν αναπλάθονται. Πολύ νερό, κατά προτίμηση φίλτρου και αποφυγή αλκόολ. Σίγουρα το κόκκινο κρασί περιέχει ρεσβερατρόλη, από τα καλύτερα αντιοξειδωτικά, αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει να πίνουνε μπουκάλια. “Παν μέτρον άριστον”.
5.Καλός ύπνος. Είναι απαραίτητες τουλάχιστον 6 ώρες ποιοτικού ύπνου, οι οποίες να περιλαμβάνουν το διάστημα 12-4 το πρωί όπου εκκρίνεται η ορμόνη της αντιγήρανσης. Ιδανικά θα ήταν και 10-30 λεπτά σιέστα το μεσημέρι. Αναπλάθονται τα κύτταρα του εγκεφάλου και μειώνεται ο κίνδυνος για καρδιαγγειακά νοσήματα, σακχαρώδη διαβήτη και Αλτσχάιμερ.
6.Άσκηση. Σωστή και ποιοτική όμως, και όχι υπεράθληση. Μπορεί να είναι το γυμναστήριο, το γρήγορο περπάτημα, το κολύμπι, οι δουλειές του σπιτιού, η βόλτα με το σκύλο. 20-30 λεπτά καθημερινά πρέπει να είναι η βάση. Προσέξτε τη σωστή αναπνοή. Η διαφραγματική αναπνοή, αυτή των τραγουδιστών, είναι η ιδανική. Η γιόγκα μπορεί να σας το διδάξει αυτό.
7.Ιατρικές εξετάσεις και χορήγηση συμπληρωμάτων διατροφής. Ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα περιλαμβάνει βιοχημικές και ορμονολογικές εξετάσεις αίματος, ούρων, σάλιου, μέτρηση βιταμινών, μετάλλων, αμινοξέων και λιπαρών οξέων. Μόνο ένας εξειδικευμένος ιατρός, με εμπειρία, μπορεί να τις εκτιμήσει και να προχωρήσει σε θεραπεία και σχεδιασμό ολοκληρωμένου προγράμματος.   
Μαρία Ψωμά
Ιατρός-Βιοπαθολόγος
mariapsoma@mylady.gr
Πηγή: Mylady.gr

Τα αγαπημένα του μήνα

Σε είπαν μάνα…

Ο πόνος και η χαρά ενώθηκαν για να σε φτιάξουν κι έδωσες στην αγάπη νόημα  Γη που ανθεί κάθε ανοιξιάτικο πρωί Πεταλούδα που αλαφροπετάς στον ήλιο μουρμουρίζοντας τραγούδι ομορφιάς
Με την ανάσα σου ανάσα δίνεις Με το χάδι σου φαρμάκια παίρνεις Πόσα λάθη ξόρκισαν τα δάκρυά σου Πόσο πόνο μαλάκωσε η αγκαλιά σου
Μ’ όλου του κόσμου τα στοιχειά παλεύεις χωρίς κανένα δισταγμό Απάνεμο λιμάνι εσύ, για κάθε θαλασσοδαρμένο σκαρί Κυματοθραύστης αγέρωχος Φάρος άσβηστος
Σε είπαν αρχή και χαμογέλασες Σε είπαν ζωή και κοκκίνισες Σε είπανμάνακαι δάκρυσες

Τα 5 λάθη που γερνούν τα χέρια μας

Τα χέρια μαρτυρούν την ηλικία, έλεγαν οι γυναίκες στο παρελθόν και είχαν δίκιο! Εκείνες φορούσαν γάντια για να τα προστατεύουν όλες τις εποχές. Στις μέρες μας κάτι τέτοιο μοιάζει αδιανόητο. Αυτό δεν σημαίνει όμως, πως δεν μπορούμε να αποφύγουμε πέντε βασικά λάθη, σε ό,τι αφορά την περιποίησή τους.
Αν λοιπόν δεν θέλετε να γεράσουν τα χεράκια σας πριν από σας, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα.

Αντιγηραντική προστασία
Όταν μιλάμε για αντιγηραντική φροντίδα του δέρματος, το μυαλό πάει συνήθως στα μάτια, στο πρόσωπο, το λαιμό. Όμως τα χέρια μας είναι το ίδιο εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες όπως και το πρόσωπό μας και χρειάζονται προστασία.

Μαζί με τα μάτια και το λαιμό, είναι τα πρώτα που εμφανίζουν σημάδια γήρανσης. Εμφανίζουν κηλίδες, ρυτίδες και χάνοντας το κολλαγόνο το δέρμα των χεριών αρχίζει να φαίνεται λεπτό και ευαίσθητο.

Για το λόγο αυτό, την επόμενη φορά που θα απλώσετε την κρέμα προσώπου σας, κρατήστε μια μικρή ποσότητα και απλώστε τη στα χέρια σας.

Προστασία από τον ήλιο
Η ηλια…

Όταν οι bloggers μαζεύονται...

Μπορεί για πολλούς το blogging να είναι για κείνους που δεν έχουν τι να κάνουν, για μας όμως που ασχολούμαστε με αυτό βάζοντας την ψυχή μας και εκθέτοντας σκέψεις, απόψεις, κατασκευές και ενδιαφέροντα, μπορεί να γίνει πολύ σημαντικό μέσα από τις δράσεις του.

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Η Αττική σε κίνδυνο!

Έχοντας δεδομένα κάποια πράγματα στη ζωή μας, δεν συνειδητοποιούμε τον κίνδυνο που εγκυμονούν για την υγεία και το περιβάλλον. Άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους περιβάλλον και υγεία, είναι αυτά, που πρέπει να προστατεύονται με κάθε μέσο για να μπορούν να απολαμβάνουν ποιότητα ζωής, όλοι οι άνθρωποι!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...