Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και διατροφή

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγονται


Πριν μάθουμε ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουν όσοι έχουν γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, καλό είναι να μάθουμε τι ακριβώς είναι. 
Η ΓΟΠ όπως γράφεται για συντομία, είναι η άνοδος των στομαχικών υγρών στον οισοφάγο κατά τη διάρκεια του φαγητού ή μετά από αυτό. Τα υγρά αυτά είναι όξινα και για το λόγο αυτό δημιουργούν το αίσθημα καψίματος και της ξινής επίγευσης. Μπορεί μάλιστα να εμφανιστούν μετά την κατανάλωση αλκοόλ ή ακόμα και κατά τη διάρκεια του ύπνου, διαρκώντας κάποιες ώρες.
Η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση είναι πολύ συνηθισμένη αφού το 40% των Ελλήνων την παρουσιάζει, ενώ μόνο το 10% γνωρίζει ότι πάσχει από αυτή. 
Αιτίες που την προκαλούν
Στους περισσότερους ανθρώπους όταν υπάρχει ΓΟΠ υπάρχει και χαλάρωση του σφιγκτήρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος του οισοφάγου και επιτρέπει τη δίοδο της τροφής από τον οισοφάγο στο στομάχι. Με τη χαλάρωση αυτή, μπορεί το περιεχόμενο του στομάχου να γυρίζει πίσω στον οισοφάγο, μαζί με τα γαστρικά υγρά.
Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η εμφάνιση της ΓΟΠ ήταν σε φάσεις έντονου άγχους, σε υπέρβαρα άτομα, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, σε υπέρβαρα άτομα ή μετά από κάποιες χειρουργικές επεμβάσεις όπως επίσης σε άτομα με διαφραγματοκήλη.

Τι κάνει κακό στη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.
  1. Τα μεγάλα γεύματα, τα πολύ λιπαρά γεύματα, τα τηγανητά φαγητά και οι λιπαρές σάλτσες.
  2. Οι μεγάλες και αμάσητες μπουκιές.
  3. Η κατανάλωση υγρών μαζί με το φαγητό και κυρίως τα αεριούχα.
  4. Τα γεύματα αργά το βράδυ, ιδιαιτέρως όταν είναι υγρά όπως σούπες ή γάλα.
  5. Η σοκολάτα, ο καφές, το τσάι, η μέντα και το αλκοόλ.
  6. Τα μπαχαρικά
  7. Η κατάκλιση, το σκύψιμο αλλά και η ανύψωση αντικειμένων μέσα σε δύο ώρες μετά το γεύμα.
  8. Τα στενά ρούχα και το σφίξιμο κοντά στην κοιλιά
  9. Το κάπνισμα
  10. Τα παραπανίσια κιλά

Τι βοηθάει
  • Τα μικρά, συχνά γεύματα που είναι ελαφρά σε λιπαρά και θερμίδες
  • Η καλή μάσηση της τροφής. Κάθε μπουκιά να μασιέται πάνω από 15 φορές.
  • Η αποφυγή υγρών τόσο στη διάρκεια του γεύματος όσο και για 45 λεπτά μετά.
  • Μπορεί κάποιος να πιει 20 λεπτά πριν 1-2 ποτήρια, όχι όμως αεριούχα.
  • Ο περιορισμός της σοκολάτας, των σιροπιαστών υγρών, του αλκοόλ, του τσαγιού, της μέντας και της καφεΐνης.
  • Ο περιορισμός των χυμών φρούτων
  • Η αποφυγή των πολύ όξινων τροφών
  • Ο περιορισμός των μπαχαρικών
  • Η αποφυγή της κατάκλισης, του σκυψίματος και της ανύψωσης αντικειμένων για δύο ώρες μετά το γεύμα.
  • Η αποφυγή των στενών ρούχων, κυρίως στη μέση. Όχι στα στενά παντελόνια και φούστες και στις στενές ζώνες.
  • Περιορισμός στην κατανάλωση αεριούχων ποτών, γάλακτος και σούπας αργά το βράδυ.
Έτσι συμπεραίνουμε πως η σωστότερη αντιμετώπιση είναι να παρατηρηθούν τα συμπτώματα και η συχνότητά τους, καθώς και οι διατροφικές συνήθειες και αλλαγές που μπορεί να κάνει κάποιος και με τη βοήθεια του γιατρού να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

πηγή: iatronet.gr

Τα αγαπημένα του μήνα

Σε είπαν μάνα…

Ο πόνος και η χαρά ενώθηκαν για να σε φτιάξουν κι έδωσες στην αγάπη νόημα  Γη που ανθεί κάθε ανοιξιάτικο πρωί Πεταλούδα που αλαφροπετάς στον ήλιο μουρμουρίζοντας τραγούδι ομορφιάς
Με την ανάσα σου ανάσα δίνεις Με το χάδι σου φαρμάκια παίρνεις Πόσα λάθη ξόρκισαν τα δάκρυά σου Πόσο πόνο μαλάκωσε η αγκαλιά σου
Μ’ όλου του κόσμου τα στοιχειά παλεύεις χωρίς κανένα δισταγμό Απάνεμο λιμάνι εσύ, για κάθε θαλασσοδαρμένο σκαρί Κυματοθραύστης αγέρωχος Φάρος άσβηστος
Σε είπαν αρχή και χαμογέλασες Σε είπαν ζωή και κοκκίνισες Σε είπανμάνακαι δάκρυσες

Τα 5 λάθη που γερνούν τα χέρια μας

Τα χέρια μαρτυρούν την ηλικία, έλεγαν οι γυναίκες στο παρελθόν και είχαν δίκιο! Εκείνες φορούσαν γάντια για να τα προστατεύουν όλες τις εποχές. Στις μέρες μας κάτι τέτοιο μοιάζει αδιανόητο. Αυτό δεν σημαίνει όμως, πως δεν μπορούμε να αποφύγουμε πέντε βασικά λάθη, σε ό,τι αφορά την περιποίησή τους.
Αν λοιπόν δεν θέλετε να γεράσουν τα χεράκια σας πριν από σας, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα.

Αντιγηραντική προστασία
Όταν μιλάμε για αντιγηραντική φροντίδα του δέρματος, το μυαλό πάει συνήθως στα μάτια, στο πρόσωπο, το λαιμό. Όμως τα χέρια μας είναι το ίδιο εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες όπως και το πρόσωπό μας και χρειάζονται προστασία.

Μαζί με τα μάτια και το λαιμό, είναι τα πρώτα που εμφανίζουν σημάδια γήρανσης. Εμφανίζουν κηλίδες, ρυτίδες και χάνοντας το κολλαγόνο το δέρμα των χεριών αρχίζει να φαίνεται λεπτό και ευαίσθητο.

Για το λόγο αυτό, την επόμενη φορά που θα απλώσετε την κρέμα προσώπου σας, κρατήστε μια μικρή ποσότητα και απλώστε τη στα χέρια σας.

Προστασία από τον ήλιο
Η ηλια…

Όταν οι bloggers μαζεύονται...

Μπορεί για πολλούς το blogging να είναι για κείνους που δεν έχουν τι να κάνουν, για μας όμως που ασχολούμαστε με αυτό βάζοντας την ψυχή μας και εκθέτοντας σκέψεις, απόψεις, κατασκευές και ενδιαφέροντα, μπορεί να γίνει πολύ σημαντικό μέσα από τις δράσεις του.

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Η Αττική σε κίνδυνο!

Έχοντας δεδομένα κάποια πράγματα στη ζωή μας, δεν συνειδητοποιούμε τον κίνδυνο που εγκυμονούν για την υγεία και το περιβάλλον. Άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους περιβάλλον και υγεία, είναι αυτά, που πρέπει να προστατεύονται με κάθε μέσο για να μπορούν να απολαμβάνουν ποιότητα ζωής, όλοι οι άνθρωποι!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...