Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Όταν ο πολιτισμός γιορτάζει

Διεθνής Ημέρα Μουσείων

Πριν από 39 χρόνια, το 1977 το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) καθιέρωσε τη 18η Μαίου, ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων προσπαθώντας με τον τρόπο αυτό να αναδείξει όσο περισσότερο γίνεται το ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία.

Τα μουσεία είναι φορείς της πολιτιστικής κληρονομιάς ενός τόπου, είναι πηγή μόρφωσης και καλλιέργειας, ενώ παράλληλα βοηθούν στην κατανόηση ενός λαού μέσα από τον πολιτισμό του. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να γίνουν και φορείς ειρήνης και συνεργασίας μεταξύ των λαών.
Αυτός είναι και ο απώτερος στόχος του εορτασμού αυτού.

Κάθε χρόνο σε όλες τις χώρες, που είναι μέλη του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων πραγματοποιούνται (στα πλαίσια του εορτασμού) ομιλίες, εκθέσεις, συναντήσεις και διερευνάται ένα ειδικό κάθε φορά θέμα, που συνδέεται με τα μουσεία και το ρόλο που έχουν ή μπορούν να έχουν στη σύγχρονη κοινωνία.


Το ελληνικό τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων κάθε χρόνο το Μάιο διοργανώνει διάφορες πολιτιστικές εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, με αφορμή τον εορτασμό, ενώ τιμά και ένα (ή περισσότερα) ελληνικά μουσεία,στο οποίο γίνεται η κεντρική εκδήλωση της Διεθνούς Ημέρας.
Αξίζει να αναφέρουμε πως την 18η Μαίου, η είσοδος σε όλα τα μουσεία, είναι ελεύθερη.

Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων επιλέγει κάθε χρονιά, ένα θέμα που αφορά τα μουσεία και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Για φέτος το θέμα είναι "Μουσεία και πολιτιστικά τοπία", αφού κάθε μουσειακός χώρος είναι άμεσα συνδεδεμένος με το τοπίο που τον περιβάλλει.

Τιμώμενο μουσείο για το 2016 (από το ελληνικό τμήμα του ΔΣΜ) είναι το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το οποίο συμπληρώνει περισσότερο από ένα αιώνα προσφοράς στη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Η εβδομάδα που διανύουμε έχει μια ακόμα πολιτιστική γιορτή, την Ευρωπαϊκή Νύχτα Μουσείων, που είναι το Σάββατο 21 Μάη.

Για να δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων σε όλη την Ελλάδα, πατήστε εδώ.

Μη χάσετε την ευκαιρία...



Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...