Κλαίει μόνη της 20 χρόνια...

Κλαίει μόνη της 20 χρόνια...



Την πιο μοναχική φάλαινα του πλανήτη θα ψάξουν τώρα το φθινόπωρο στον Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό επιστήμονες και παραγωγοί ντοκιμαντέρ.

Οι ερευνητές ακούν εδώ και 20 χρόνια την φάλαινα να κλαίει μόνη της σε ασυνήθιστα υψηλές συχνότητες, ωστόσο ποτέ μέχρι σήμερα δεν κατάφεραν να την δουν από κοντά.

Η άγνωστη φάλαινα έχει το παρατσούκλι«μοναχική», επειδή επικοινωνεί με συχνότητες που δεν χρησιμοποιεί καμιά άλλη φάλαινα στον Βόρειο Ειρηνικό και εκτιμάται ότι όλα αυτά τα χρόνια κανείς δεν απάντησε στο κλάμα της.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι πιθανότατα πρόκειται για πτεροφάλαινα ή μπλε φάλαινα, ή ενδεχομένως υβρίδιο και των δυο.

Το Αμερικανικό Ναυτικό παρέδωσε τις πρώτες ηχογραφήσεις με το τραγούδι του ζώου στους επιστήμονες στα τέλη του 1980, περίοδο κατά την οποία έψαχνε για υποβρύχια στον Βόρειο Ειρηνικό με το σύστημα ηχοεντοπισμού.

Το 1989 ο Δρ. William Watkins από το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας Woods Hole άρχισε να ξεσκαρτάρει τα αρχεία και παρατήρησε ότι μια φάλαινα τραγουδούσε σε πολύ υψηλότερες συχνότητες συγκριτικά με τις υπόλοιπες.

Οι περισσότερες αρσενικές μεγάπτερες και μπλε φάλαινες τραγουδούν σε συχνότητες 17 με 18 hertz, τις οποίες οι άνθρωποι είναι αδύνατο να αντιληφθούν, ωστόσο η «μοναχική» φάλαινα εκπέμπει ήχους σε συχνότητες 52 hertz.

Ο Δρ. Watkins ξεκίνησε έρευνα και εντόπισε τη θέση του μοναχικού ζώου στον ωκεανό κατά τη διάρκεια της περιόδου αναπαραγωγής, όταν οι φάλαινες βγάζουν περισσότερους ήχους.

Ο εντοπισμός μια φάλαινας μόνο από τους ήχους της, χωρίς οπτική επαφή, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολος.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε το 2004 και κέρδισε την προσοχή των μέσων ενημέρωσης.

Έκτοτε ανεπίσημα η φάλαινα χαρακτηρίστηκε η πιο μοναχική στον πλανήτη, γιατί καμία άλλη δεν απαντά στο τραγούδι της.

Ο Δρ. Watkins πέθανε από καρκίνο πριν ολοκληρώσει την έρευνά του και το έργο του συνεχίζει η συνεργάτιδά του, Mary-Ann Daher.

Όπως δήλωσε, η κ. Daher η ερευνητική ομάδα δεν έχει δει ποτέ τη φάλαινα που μελετά και δεν γνωρίζει καν σε ποιο είδος ανήκει.

Η κατάσταση της υγείας της είναι άγνωστη, ωστόσο η φάλαινα δεν πρέπει να παρουσιάζει προβλήματα δεδομένου ότι ζει τουλάχιστον 20 χρόνια.

Οι επιστήμονες ελπίζουν να ανακαλύψουν περισσότερα στοιχεία για την μυστηριώδη φάλαινα κατά τη διάρκεια της αποστολής τους το φθινόπωρο.



Πηγή: econews.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Τα μεγάλα μου τα λάθη

Τα μεγάλα μου τα λάθη



Τα μεγάλα μου τα λάθη
θέλω ο κόσμος να τα μάθει
γιατί ό,τι τραγουδιέται
πρέπει να ξομολογιέται

Αγαπώ τους μερακλήδες
του λαού τους Ηρακλήδες
τους αυτόνομους φιλάθλους
που με γέλιο κάνουν άθλους


Δεν με κόφτει εμένα ο πλούτος

όπου Καίσαρας και Βρούτος
μα όποιος έχει το τιμόνι
να προσέχει τι σκοτώνει.

Έχω μπάρμπα στην Αυστράλια
και παππού απ' τα παράλια
μια φωνή μου λέει προχώρα
δεν τελειώνει εδώ η χώρα.

Πάντα το αίμα τούτο τ' άλικο
δρόμο απτάλικο γεννά
μπαγλαμά στο πανωφόρι
δώστε βάση δορυφόροι.

Τα μεγάλα μου τα λάθη 
θέλω ο κόσμος να τα μάθει
γιατί χάνω τα νερά μου
μακριά απ τα όνειρά μου.

Έχω ένα σεκλέτι μάγο
κι όπως παίρναμε τον πάγο
τυλιχτό σε μια λινάτσα
τη δροσιά του να 'χεις ράτσα.

Έχω μπάρμπα στην Αυστράλια
και παππού απ' τα παράλια
μια φωνή μου λέει προχώρα
δεν τελειώνει εδώ η χώρα.

Πάντα το αίμα τούτο τ άλικο
δρόμο απτάλικο γεννά
μπαγλαμά στο πανωφόρι
δώστε βάση δορυφόροι.

Μια φωνή μου λέει προχώρα
δεν τελειώνει εδώ η χώρα
ο πατέρας απ τον Πόντο
δεν τα λέω εγώ στο βρόντο.


Στίχοι: Λ. Νικολακοπούλου, μουσική: Γ. Σπάθας 
Εμείς το ακούσαμε τραγουδισμένο από το Βασίλη Λέκκα.

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Τα Παιδιά Μαθαίνουν Αυτό που Ζουν

Τα Παιδιά Μαθαίνουν Αυτό που Ζουν



Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην επίκριση, μαθαίνουν να αποδοκιμάζουν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην εχθρότητα, μαθαίνουν να είναι επιθετικά.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στο φόβο, μαθαίνουν να φοβούνται.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στον οίκτο, μαθαίνουν να λυπούνται τον εαυτό τους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στο χλευασμό, μαθαίνουν να είναι συνεσταλμένα.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στη ζήλια, μαθαίνουν να ζηλεύουν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στη ντροπή, μαθαίνουν να νιώθουν ένοχα.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ενθάρρυνση, μαθαίνουν να έχουν αυτοπεποίθηση.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ανεκτικότητα, μαθαίνουν να έχουν υπομονή.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στον έπαινο, μαθαίνουν να εκτιμούν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην αποδοχή, μαθαίνουν να αγαπούν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην επιδοκιμασία, μαθαίνουν να αγαπούν τον εαυτό τους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην αναγνώριση, μαθαίνουν ότι είναι καλό να έχουν στόχους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην προσφορά, μαθαίνουν να είναι γενναιόδωρα.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ειλικρίνεια, μαθαίνουν να είναι φιλαλήθη.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στη δικαιοσύνη, μαθαίνουν να είναι δίκαια.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην καλοσύνη και το ενδιαφέρον, μαθαίνουν να δείχνουν σεβασμό.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνουν να έχουν πίστη στον εαυτό τους και τους γύρω τους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην αποδοχή και τη φιλία, μαθαίνουν να βρίσκουν αγάπη μέσα στον κόσμο.

Δρ. Ντόροθυ Λο Νόλτε
ψυχοπαιδαγωγός





[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Σπιτική μάσκα μαλλιών με μπανάνα και γιαούρτι

Σπιτική μάσκα μαλλιών με μπανάνα και γιαούρτι



Φτιάξτε τη δική σας κρέμα μαλλιών από μπανάνα και γιαούρτι. Οι βιταμίνες A, B5, E και C που περιέχει το φρούτο σε συνδυασμό με οξέα του γιαουρτιού, θα βοηθήσουν τα μαλλιά σας να γίνουν πιο δυνατά, μαλακά και λαμπερά ενώ ταυτόχρονα θα δείχνουν πολύ πιο πλούσια.

Συστατικά που θα χρειαστείτε:
½ μπανάνα
¼ της κούπας, γιαούρτι πλήρες.

Πώς θα φτιάξετε τη μάσκα:
Βήμα 1ο: Λιώστε σε ένα μίξερ τη μπανάνα και το γιαούρτι, μέχρι να δημιουργηθεί ένα ομοιογενές μίγμα.
Βήμα 2ο: Έπειτα αλείψτε το μείγμα σε βρεγμένα μαλλιά. Σιγουρευτείτε ότι βάλατε τη μάσκα σε όλο το μήκος των μαλλιών, ξεκινώντας από τη ρίζα.
Βήμα 3ο: Τυλίξτε τα μαλλιά σας με μια υγρή πετσέτα και αφήστε τη μάσκα να απορροφηθεί για περίπου 10 λεπτά.
Βήμα 4ο: Ξεβγάλτε καλά τα μαλλιά σας με νερό και έπειτα λουστείτε κανονικά με το σαμπουάν σας.

Tip: Μπορείτε ακόμα, πριν βάλετε την υγρή πετσέτα στα μαλλιά σας, να προσθέστε σε αυτή μερικές σταγόνες από το αγαπημένο σας αιθέριο έλαιο (γιασεμί, λεβάντα, κανέλα).


ΠΗΓΗ:Fay'sbook.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Οι Μικρασιάτες σφραγίζουν την ελληνική μουσική

Οι Μικρασιάτες σφραγίζουν την ελληνική μουσική


Η μεγάλη διαφορά πολιτιστικής στάθμης των Ελλήνων της Ανατολής σε σχέση με τους ντόπιους έδωσε στους Μικρασιάτες μουσικούς την ευκαιρία να επιβάλουν το δικό τους τρόπο ζωής, κοινωνικής συμπεριφοράς, ψυχαγωγίας και μουσικών ακουσμάτων. Έτσι επηρέασαν καταλυτικά και την ελληνική δισκογραφία που άρχισε να αναπτύσσεται στην Ελλάδα μετά το 1924. Τη δεκαετία του 1920 ιδρύθηκαν οι πρώτες και πιο σημαντικές δισκογραφικές εταιρείες, όπως η γερμανική Odeon record στη Θεσσαλονίκη (1924), η αγγλική Grammophone record, με τα σήματα της Columbia και η His Master's Voice (1926-27) η γαλλική Pathe (1927) και οι γερμανικές Polydor και Homokorde-Electro (1928).


Οι Έλληνες της Σμύρνης, και όχι μόνο, είχαν αναπτύξει μεγάλο λαογραφικό πλούτο με έθιμα, παραδόσεις, θρύλους, παραμύθια αλλά και τραγούδια τα οποία απηχούσαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μοναδικής αυτής πολιτείας της Ανατολής. Στη Σμύρνη και στην ευρύτερη περιοχή συνυπήρχαν χωρίς διακρίσεις τραγούδια διαφόρων ειδών: δημοτικά, αστικά, λαϊκά, τραγούδια του μουσικού θεάτρου, ευρωπαϊκές μελωδίες και οπερέτες αλλά και αμανέδες. Παραλλαγή και εξέλιξη του σμυρναίϊκου τραγουδιού ήταν και το ρεμπέτικο, του οποίου οι πραγματικές ρίζες ανάγονται στη βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική αλλά και στο δημοτικό τραγούδι του ελληνόφωνου πληθυσμού της Μικράς Ασίας και των νησιών του Αιγαίου, τραγούδια με ρίζες ανατολίτικες, ρωμέικη καρδιά, αστικό χαρακτήρα και χρώμα μάγκικο. Η μουσική και τα τραγούδια των Ελλήνων της Μικράς Ασίας έγιναν γνωστά στην Ελλάδα κυρίως μετά τη Μικρασιατική καταστροφή και λίγο πριν από τη δεκαετία του 1930 και υπήρξαν καταλυτικά ως προς τη διαμόρφωση και την εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού.
Τη δεκαετία αυτή σπουδαίοι συνθέτες πέρασαν στη δισκογραφία στο χώρο του ελαφρού τραγουδιού, της οπερέτας, του μελοδράματος και της επιθεώρησης. Ανάμεσά τους οι Διονύσης Λαυράγκας, Δημήτρης Ρόιδος, Μανώλης Καλομοίρης, Ναπολέων Λαμπελέτ, Θεόφραστος Σακελλαρίου, Σίμων Καρακάσης, Ιωάννης Κομνηνός, Νίκος Χατζηαποστόλου και Κλέων Τριανταφύλλου ή Αττίκ. Στα τέλη της δεκαετίας εμφανίζονται στη δισκογραφία και σπουδαίες λαϊκές φωνές, όπως οι Στελλάκης Περπινιάδης, Κώστας Ρούκουνας, Ρόζα Εσκενάζυ, Μαρίζα Φραντζεσκοπούλου ή Πολίτισσα, που θα κυριαρχήσουν την επόμενη δεκαετία.

Από το βιβλίο "η γειτονιά μας, η παλιά" εκδόσων Σαββάλα
Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
1 Σχόλια
Καθαρίστε τα νεφρά σας, με λιγότερο από 1 €!

Καθαρίστε τα νεφρά σας, με λιγότερο από 1 €!



Κατά τη γνώμη μας, καλύτερα θα ήταν να πάρετε βιολογικό μαϊντανό, εκτός αν έχετε στον κήπο ή τη γλάστρα.

Περνούν τα χρόνια και τα νεφρά μας φιλτράρουνε το αίμα αφαιρώντας άλατα, δηλητήρια και κάθε τι ανεπιθύμητο, που μπαίνει στο σώμα μας.
Με την πάροδο του χρόνου τα άλατα συσσωρεύονται και αυτό απαιτεί θεραπευτική αγωγή καθαρισμού.

Πως γίνεται αυτό ;

Είναι πολύ εύκολο. Πρώτα πάρε ένα μάτσο μαϊντανό και πλύνε το για να καθαρίσει.Ύστερα ψιλόκοψέ το και βάλτο σε μια κατσαρόλα, ρίξε καθαρό νερό,βράσε το για ένα δεκάλεπτο, άφησέ το να κρυώσει , κατόπιν φιλτράρισέ το, άδειασέ το σε ένα καθαρό μπουκάλι και βάλε το μέσα στο ψυγείο να κρυώσει.

Πίνε ένα ποτήρι την ημέρα και θα διαπιστώσεις πως όλα τα άλατα και άλλα δηλητήρια να φεύγουν από τα νεφρά σου.
Επίσης θα νοιώσεις την διαφορά που ποτέ πριν δεν είχες νοιώσει.

Ο μαϊντανός είναι γνωστός σαν το καλύτερο καθαρτικό για τα νεφρά και είναι φυσικό.



Από την κ. Ελισσάβετ Μπαλταρέτσου, ιατρό καρδιολόγο, Δ/ντρια του Κέντρου Υγείας Ν. Τήνου - Κυκλάδων

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ο ελληνικός κινηματογράφος στη δεκαετία του 1920

Ο ελληνικός κινηματογράφος στη δεκαετία του 1920


Η τρίτη δεκαετία του 20ου αιώνα, αρχίζει για τον ελληνικό κινηματογράφο με μια σημαδιακή καταγραφή συμβάντων. Πρόκειται για μικρής διάρκειας ταινίες της Μικρασιατικής εκστρατείας. Κύριοι πρωταγωνιστές του κατορθώματος λήψης σκηνών από τη μάχη με τα πενιχρά μέσα που διέθεταν τότε οι κινηματογραφιστές, ήταν οι αδελφοί Γαλιάδη, ο Χεπ και ο Γεώργιος Προκοπίου.

Ο Προκοπίου τράβηξε περίπου 14.000 μέτρα φιλμ, που διασώθηκε για να χρησιμεύσει ως υλικό αναφοράς για τις μετέπειτα ταινίες που είχαν ως θέμα την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας. Το Υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να εκμεταλλευτεί αφενός τα ηρωικά κατορθώματα του ελληνικού στρατού και αφετέρου τις δυνατότητες του κινηματογράφου, ανέθεσε στο Δημήτρη Γαλιάδη το γύρισμα μιας επίκαιρης επικής ταινίας, με τίτλο "Το ελληνικό θαύμα", με Ρώσους πρωταγωνιστές.

Ο ελληνικός κινηματογράφος, έστω και ερασιτεχνικά, έχει βρει το δρόμο του. Μετά τον πόλεμο οι Μικρασιάτες που στοιβάζονται στις παράγκες θα αναζητήσουν μια φτηνή διασκέδαση για να ξεφύγουν από τα μεγάλα γεγονότα. Αυτό σημαίνει ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για μελόδραμα και ρωμέικη κωμωδία.

Στη δεκαετία του 1920 ο ελληνικός κινηματογράφος εμφανίζει δύο σπουδαίους κωμικούς. Ο ένας είναι ο Νίκος Σφακιανός, με το ψευδώνυμο Βιλάρ και ο άλλος είναι ο Μιχαήλ Μιχαήλ του Μιχαήλ. Ο Βιλάρ είχε ήδη μια πετυχημένη καριέρα στο μουσικό θέατρο. Την εποχή που ο Τσάπλιν γύριζε το "Ειδύλλιο στους αγρούς" και το "Μια μέρα χαράς" ο Βιλάρ σκηνοθετούσε τον εαυτό του στο έργο "Ο Βιλάρ στα γυναικεία λουτρά του Φαλήρου". Ερασιτεχνική παραγωγή αλλά πλούσιο ταλέντο, που τελείωσε άδοξα εξαιτίας των δύσκολων χρόνων της Μικρασιατικής καταστροφής.


Από το βιβλίο "η γειτονιά μας η παλιά"

Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram