Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Ψεύτικες… γεύσεις και φαγητά



          Κάθε μέρα χωρίς ποτέ να το καταλαβαίνουμε, καταναλώνουμε τροφές με γεύσεις που δεν υπάρχουν. Μιλάμε για τις faux γεύσεις που κατακλύζουν καθημερινά τη γεύση μας. Από τις οδοντόκρεμες με γεύση γλυκάνισο, μέχρι τα μπισκότα χωρίς σοκολάτα, αλλά με carob που θυμίζει σοκολάτα.

          Βέβαια όλα αυτά δεν είναι καινούργια. Όσα χρόνια υπάρχει η μαγειρική, άλλα τόσα υπάρχουν και τα ψεύτικα φαγητά και γεύσεις. Η πραγματικότητα είναι, πως όλο αυτό το πολύπλοκο σύστημα ψεύτικων γεύσεων, μπορεί με τα χρόνια να οδηγήσει σε
νέες γενιές Ελλήνων, που δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν την πραγματική από την ψεύτικη γεύση, οπότε και την αδυναμία επιλογής πραγματικού (φυσικού ) φαγητού.
      Θέλετε ένα παράδειγμα; Μια κλασσική συνταγή για κρουασάν, περιέχει αλεύρι, βούτυρο, αλάτι, ζάχαρη, μαγιά, γάλα και αβγά.
Υλικά δηλαδή που βρίσκονται σε κάθε σπίτι και θα μπορούσαμε να τα παρασκευάσουμε σπίτι μας εύκολα. Αν ρίξουμε μια ματιά στο
οποιοδήποτε σούπερ – μάρκετ υπάρχουν συσκευασμένα κρουασάν, τα οποία περιέχουν 54 συστατικά, ανάμεσα στα οποία λείπουν τα 5 από τα 7 βασικά συστατικά της παραδοσιακής συνταγής.
        Το ίδιο συμβαίνει και με δεκάδες άλλα προϊόντα, που αποτελούν καθημερινές επιλογές δικές μας ή των παιδιών μας. Αν τα παιδιά δεν έχουν γευτεί τις πραγματικές γεύσεις των φρούτων για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουν τις ψεύτικες
γεύσεις φρούτων, που υπάρχουν σε πολλά είδη τροφής κυρίως στα παγωτά που λατρεύουν αυτές οι ηλικίες.
         Ο λόγος που χρησιμοποιούνται αυτές οι γεύσεις και όχι τα φυσικά συστατικά, είναι κυρίως οικονομικοί, αλλά και συντήρησης.
Τα χημικά συστατικά διατηρούνται αναλλοίωτα για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και είναι πιο φτηνά. Επιπλέον τα χημικά συστατικά έχουν σταθερότητα γεύσης, κάτι που η φύση ευτυχώς δεν έχει. Η παραγωγή εξάλλου τυποποιημένου φαγητού, προϋποθέτει τεράστιες αγορές. Η φύση όμως έχει μια δυναμική η οποία είναι βασισμένη στην εντοπιότητα.
         Παρόλα αυτά θα είναι καλύτερα να προβληματιστούμε λίγο παραπάνω για τις τροφές που καταναλώνουμε. Είναι υποχρεωτικό να γνωρίζουμε τη χημική γεύση του μάνγκο για παράδειγμα, από το να γευόμαστεντην πραγματική γεύση του σταφυλιού ή του
πορτοκαλιού, που είναι γεμάτη η χώρα μας;
Από τη στιγμή, που δεν είναι μόνο θέμα απλής επιλογής γεύσης, αλλά και επιλογής υγείας, καλό θα ήταν να καταναλώνουμε φυσικά προϊόντα που έχει άφθονα η χώρα μας, αντί για χημικές εξωτικές γεύσεις.

Πηγή στοιχείων και πληροφοριών:
Περιοδικό «Εικόνες»

Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...