Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Ψεύτικες… γεύσεις και φαγητά



          Κάθε μέρα χωρίς ποτέ να το καταλαβαίνουμε, καταναλώνουμε τροφές με γεύσεις που δεν υπάρχουν. Μιλάμε για τις faux γεύσεις που κατακλύζουν καθημερινά τη γεύση μας. Από τις οδοντόκρεμες με γεύση γλυκάνισο, μέχρι τα μπισκότα χωρίς σοκολάτα, αλλά με carob που θυμίζει σοκολάτα.

          Βέβαια όλα αυτά δεν είναι καινούργια. Όσα χρόνια υπάρχει η μαγειρική, άλλα τόσα υπάρχουν και τα ψεύτικα φαγητά και γεύσεις. Η πραγματικότητα είναι, πως όλο αυτό το πολύπλοκο σύστημα ψεύτικων γεύσεων, μπορεί με τα χρόνια να οδηγήσει σε
νέες γενιές Ελλήνων, που δεν θα έχουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν την πραγματική από την ψεύτικη γεύση, οπότε και την αδυναμία επιλογής πραγματικού (φυσικού ) φαγητού.
      Θέλετε ένα παράδειγμα; Μια κλασσική συνταγή για κρουασάν, περιέχει αλεύρι, βούτυρο, αλάτι, ζάχαρη, μαγιά, γάλα και αβγά.
Υλικά δηλαδή που βρίσκονται σε κάθε σπίτι και θα μπορούσαμε να τα παρασκευάσουμε σπίτι μας εύκολα. Αν ρίξουμε μια ματιά στο
οποιοδήποτε σούπερ – μάρκετ υπάρχουν συσκευασμένα κρουασάν, τα οποία περιέχουν 54 συστατικά, ανάμεσα στα οποία λείπουν τα 5 από τα 7 βασικά συστατικά της παραδοσιακής συνταγής.
        Το ίδιο συμβαίνει και με δεκάδες άλλα προϊόντα, που αποτελούν καθημερινές επιλογές δικές μας ή των παιδιών μας. Αν τα παιδιά δεν έχουν γευτεί τις πραγματικές γεύσεις των φρούτων για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουν τις ψεύτικες
γεύσεις φρούτων, που υπάρχουν σε πολλά είδη τροφής κυρίως στα παγωτά που λατρεύουν αυτές οι ηλικίες.
         Ο λόγος που χρησιμοποιούνται αυτές οι γεύσεις και όχι τα φυσικά συστατικά, είναι κυρίως οικονομικοί, αλλά και συντήρησης.
Τα χημικά συστατικά διατηρούνται αναλλοίωτα για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και είναι πιο φτηνά. Επιπλέον τα χημικά συστατικά έχουν σταθερότητα γεύσης, κάτι που η φύση ευτυχώς δεν έχει. Η παραγωγή εξάλλου τυποποιημένου φαγητού, προϋποθέτει τεράστιες αγορές. Η φύση όμως έχει μια δυναμική η οποία είναι βασισμένη στην εντοπιότητα.
         Παρόλα αυτά θα είναι καλύτερα να προβληματιστούμε λίγο παραπάνω για τις τροφές που καταναλώνουμε. Είναι υποχρεωτικό να γνωρίζουμε τη χημική γεύση του μάνγκο για παράδειγμα, από το να γευόμαστεντην πραγματική γεύση του σταφυλιού ή του
πορτοκαλιού, που είναι γεμάτη η χώρα μας;
Από τη στιγμή, που δεν είναι μόνο θέμα απλής επιλογής γεύσης, αλλά και επιλογής υγείας, καλό θα ήταν να καταναλώνουμε φυσικά προϊόντα που έχει άφθονα η χώρα μας, αντί για χημικές εξωτικές γεύσεις.

Πηγή στοιχείων και πληροφοριών:
Περιοδικό «Εικόνες»

Τα αγαπημένα του μήνα

Μιχαήλ Λαβρόσφσκι-ο ζωντανός θρύλος του χορού που ήρθε στη χώρα μας

Μια μεγάλη επετειακή παράσταση πραγματοποιήθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 2017 στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης και στις 20 & 21 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στην Αθήνα αφιερωμένες από τα μπαλέτα Μπολσόι στα 75 χρόνια του ζωντανού θρύλου Μιχαήλ Λαμπρόφσκι ο οποίος μάλιστα συμπρωταγωνίστηκε με τον κορυφαίο χορευτή του κόσμου Ιβάν Βασίλιεφ. Η συνέντευξη που έδωσε στην Ελένη - Βασιλική Μπαμπαλιούτα για τα "Επίκαιρα" έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Πριν σας παραθέσουμε τη συνέντευξη, αξίζει να σημειώσουμε πως παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη, κομμάτι από την όπερα μπαλέτο "Αμόκ", που έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί το 2018, σε σκηνοθεσία και χορογραφία του Λαβρόφσκι. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη παραγωγή των Μπολσόι στην οποία θα λάμψουν με τον Ιβάν Βασίλιεφ, τον Μιχαή Λαβρόφσκι, τη Νίνα Βινογκράντοβα και όλα τα άλλα υπέρλαμπρα αστέρια του χορευτικού σύμπαντος.


Είναι εκπληκτικό που σας έχουμε στην Ελλάδα και γιορτάζετε την απίστευτη σταδιοδρομία σας στο κλασσ…

Ο Οκτώβρης που αγαπώ...

Όταν αποφάσισα να φύγω από την Αθήνα για την εξοχή, ο κυριότερος λόγος ήταν η φύση. Μεγαλωμένη σε διάφορες επαρχιακές πόλεις, που τότε δε γνώριζαν καν τη λέξη «πολυκατοικία», ήξερα τις αυλές με τα οπωροφόρα και τα σπίτια με τα γεράνια στα παράθυρα. Έβλεπα τις εποχές να αλλάζουν και τα δέντρα να φορούν τα χρώματα και τα αρώματα του κάθε μήνα, πριν έρθει η στιγμή να αλλάξει η διακόσμηση στο σπίτι από καλοκαιρινή σε φθινοπωρινή όπως κάνουμε τώρα στις μεγαλουπόλεις…
Το χώμα μύριζε βροχή πολύ πριν οι στάλες της βρέξουν το μέτωπό μας παίζοντας κρυφτό στις αλάνες  και τα φύλλα που έπεφταν από τα δέντρα ήταν το φθινοπωρινό χαλί της αυλής μας και έκαναν τα πατήματά μας πάνω του, ηχηρά και αφράτα… Αυτά ξαναζώ στην εξοχή, νιώθοντας τυχερή και αρνούμενη να αποχωριστώ τις παιδικές αναμνήσεις… βλέπετε είμαι από κείνους που δεν μπορούν να ζουν σε ένα τόπο με μόνο μία ή έστω δύο εποχές… μ’ αρέσουν όλες, μ' αρέσει η εναλλαγή, ο ήλιος, η ζέστη, η βροχή, το κρύο και οι μυρωδιές που τα συνοδεύουν.
Γι’ α…

A Jewel Made in Greece στο Μουσείο Τέχνης της Ν. Υόρκης

Η έκθεση A Jewel Made in Greece μετά την επιτυχημένη πορεία της στην Ελλάδα, ανοίγει τα φτερά της για τη Ν. Υόρκη, παρουσιάζοντας το ελληνικό κόσμημα σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία τέχνης και desing του κόσμου.

Η κ. Μαίρη Σαμόλη που είναι η διοργανώτρια της έκθεσης το 2013 είχε την ιδέα να δημιουργήσει μια ευέλικτη και καλαίσθητη πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να μετέχουν Έλληνες σχεδιαστές - παραγωγοί σύγχρονου κοσμήματος, αναπτύσσοντας έτσι ένα δημιουργικό διάλογο ανάμεσα στον πολιτισμό της σύγχρονης τέχνης και στον πολιτισμό της ιστορίας του Ελληνικού κοσμήματος, με σκοπό να παρουσιάσει το σύγχρονο ελληνικό κόσμημα τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Το 2014 η ιδέα πήρε σάρκα και οστά ξεκινώντας την παρουσίαση στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων μια ομαδική έκθεση Σύγχρονου Δημιουργικό Κοσμήματος η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του Νομισματικού Μουσείου και του Μουσείου Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη. Πολλά ακόμη ελλ…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...