Σελίδες

Ετικέτες

Αρχική σελίδα

24/4/14

Είναι "μαγικά" τα συμπληρώματα διατροφής;

Κάθε τόσο ακούμε ή διαβάζουμε για κάποιο καταπληκτικό συμπλήρωμα που θα μας βοηθήσει να κάνει ο οργανισμός μας καλύτερη καύση λίπους και έτσι να οδηγηθούμε σε γρήγορη απώλεια βάρους ή θα μας βοηθήσει να φτιάξουμε το σώμα που επιθυμούμε...
Για να μην αναφέρουμε το μεγάλο αριθμό και την ποικιλία σκευασμάτων που βρίσκει κανείς στο φαρμακείο ή ακόμα και στο γυμναστήριο της γειτονιάς.



Οι αθλητές καταφεύγουν σε τέτοιες λύσεις, επειδή πιστεύουν ότι αυξάνουν έτσι, την βραχυπρόθεσμη απόδοσή τους ή ότι βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα της προπόνησή τους, κάτι που κάνουν όλο και περισσότεροι μαθητές οι οποίοι συμμετέχουν σε αθλήματα ή κάνουν πρωταθλητισμό.
Αυτός είναι και ο λόγος, που προϊόντα τα οποία διαφημίζονται ότι μειώνουν το λίπος του σώματος, αυξάνοντας τη μυική μάζα, γίνονται πασίγνωστα και best sellers, ταχύτατα.

Μας λένε όμως αλήθεια; Τι ακριβώς συμβαίνει;

Η αλήθεια ως συνήθως βρίσκεται κάπου στη μέση.

Σύμφωνα με την κ. Γεωργιουδάκη Νατάσσα (MSc, Διατροφολόγο-Διαιτολόγο), σε γενικές γραμμές, οι συστηματικά δραστήριοι άνθρωποι, έχοντας ως κίνητρο την εμφάνιση ή την καλή φυσική κατάσταση, αλλά και όσοι ασχολούνται σοβαρά με τον αθλητισμό, δεν χρειάζονται περισσότερα θρετπιτκά συστατικά από αυτά που τους προσφέρει μια ισορροπημένη διατροφή.

Η διαφορά των διατροφικών συνθηκών ανάμεσα σε αθλητές και μη αθλητές, είναι ότι οι αθλητές χρειάζονται να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες από τις ίδιες τροφές, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να λαμβάνουν μεγαλύτερη ποσότητα τροφής συνολικά, με ποικιλία τροφών από όλες τις ομάδες τροφίμων, ώστε να καλύπτουν τις μεγαλύτερες ενεργειακές τους ανάγκες, λόγων των προπονήσεων.

Υπάρχουν βεβαίως και περιπτώσεις όπου η λήψη κάποιου συμπληρώματος διατροφής κρίνεται αναγκαία και σε κάποιες άλλες επιβεβλημένη. Αυτές είναι π.χ. η έλλειψη κάποιου θρεπτικού συστατικού, η περίοδος εγκυμοσύνης, κάποια έντονη προπονητική ή αγωνιστική περίοδος ή κάποια περίοδος έντονου στρες, όπου υπάρχει δυσκολία στην κάλυψη των αναγκών του οργανισμού από την διατροφή.

Αυτό που είναι σημαντικό να καταλάβουμε είναι πως τα συμπληρώματα δεν αντικαθιστούν την ισορροπημένη διατροφή, αλλά καταναλώνονται συμπληρωματικά (όπως το λέει η λέξη) και ενισχύοντάς τη. Έτσι, καλό είναι πριν καταναλώσουμε κάποιο συμπλήρωμα, να παίρνουμε την γνώμη ενός ειδικού, έτσι ώστε να ξέρουμε πόσο ασφαλές - αποτελεσματικό θα είναι στον οργανισμό μας.


πηγή: iatronet.gr
Blogger Widget