Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Τα λάθη των... αντηλιακών!

to e-periodiko mas

Παρά τα όσα γνωρίζουμε για την έκθεση στον ήλιο και τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί, τα τελευταία 35 χρόνια τα περιστατικά θανατηφόρου μελανώματος (καρκίνος του δέρματος) έχουν τριπλασιαστεί.
Η κύρια αιτία γι' αυτό είναι όχι μόνο η έλλειψη αντηλιακού, αλλά και το λάθος αντηλιακό καθώς και ο λανθασμένος τρόπος εφαρμογής του, που μπορεί να το καταστήσει ανύπαρκτο.
Αποφύγετε αυτά τα λάθη, για ένα ανώδυνο καλοκαίρι!



1. Παρεμβολές

Εσείς φοράτε το αντηλιακό σας και βγαίνετε στον ήλιο. Αν όμως παίρνετε φάρμακα όπως η ιβουπροφαίνη, αντιισταμινικά, αντιβιοτικά όπως η τετρακυκλίνη και η δοξυκυκλίνη και πολλές θεραπείες ακμής, που περιέχουν υπεροξείδιο του βενζολίου, τότε το αντηλιακό σας χάνει τη δύναμή του και θα πρέπει να καταφύγετε την προστασία ρούχων, πλατύγυρου καπέλου και πυκνής σκιάς, για να αποφύγετε τα εγκαύματα.

2. Δεν είναι αρκετό...

Ακόμα κι αν είστε επιμελείς στην εφαρμογή του αντηλιακού, πιθανόν να μη χρησιμοποιείτε αρκετό. Σύμφωνα με τους ειδικούς γιατρούς, τουλάχιστον μια ουγγιά αντηλιακό, θα πρέπει να απλώνεται στο δέρμα, κάθε δύο ώρες, έτσι ώστε να υπάρχει επαρκής κάλυψη. Δυστυχώς οι μελέτες δείχνουν πως οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν μόνο το ένα τέταρτο της ποσότητας που θα έπρεπε να χρησιμοποιούν, κάνοντας έτσι το αντηλιακό τους, αδύναμο.

3. Μη το τρίβετε...

Λέτε πως προσέχετε και βάζετε συχνά αντηλιακό, αλλά παρόλα αυτά καίγεστε; Μήπως φταίει ο τρόπος που το απλώνετε στην επιδερμίδα σας; Μελέτες δείχνουν πως είναι πιο αποτελεσματικό όταν το απλώνετε σε ένα λεπτό φιλμ και λιγότερο αποτελεσματικό, όταν το τρίβετε μέχρι να απορροφηθεί εντελώς από την επιδερμίδα.
Γι' αυτό, την επόμενη φορά που θα βγείτε στον ήλιο, φροντίστε το δέρμα σας να είναι ενυδατωμένο και σωστά προστατευμένο.

4. Αργοπορημένη προστασία...

Αν όταν φτάσετε στην παραλία, το πρώτο πράγμα που κάνετε είναι να βγάλετε από την τσάντα το αντηλιακό σας, ξανασκεφτείτε το!! Θα πρέπει να θυμάστε ότι τα προϊόντα αυτά, χρειάζονται τουλάχιστον 30 λεπτά για να ενεργοποιηθεί η προστασία τους. Επομένως όταν τα εφαρμόζετε φτάνοντας στην παραλία, μάλλον χάσατε το "πάρτι" και αφήσατε το δέρμα σας, στο έλεος της ηλιακής ακτινοβολίας. 

5. Το παιχνίδι των αριθμών

Κοιτάτε το δείκτη προστασίας του αντηλιακού και επιλέγετε εκείνο με το μεγαλύτερο, πιστεύοντας πως έτσι είστε καλύτερα προστατευμένοι από τα εγκαύματα. Λάθος. Όταν επιλέγουμε μεγάλο δείκτη προστασίας π.χ. spf 50 ή spf 60 κ.ο.κ. έχουμε την ψευδαίσθηση πως είμαστε αρκούντως προστατευμένοι και δεν επαναλαμβάνουμε την επάλειψη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καούμε και στη συνέχεια να αναρωτιόμαστε τι έφταιξε.
Ο μόνος τρόπος πραγματικής προστασίας είναι η επιλογή ενός δείκτη από 15 έως 50 και οι συχνές επαλείψεις.

6. Παρακολουθώντας το ρολόι

Πολλοί από μας έχουν κάνει μέρος της καθημερινής τους ρουτίνας, το αντηλιακό τόσο το πρωί όσο και το μεσημέρι. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό όταν είναι εκτεθειμένοι στον ήλιο, ανεξάρτητα από τον δείκτη προστασίας. Πρέπει κάθε δύο ώρες σύμφωνα με τις συμβουλές της παγκόσμιας ιατρικής κοινότητας, να επαναλαμβάνουμε την επάλειψη. Αν αυτό σας είναι δύσκολο να το θυμηθείτε, δοκιμάστε να βάλετε υπενθύμιση στο κινητό σας, όταν είστε στον ήλιο. Έτσι κάθε δύο ώρες θα μπορείτε να ανανεώνετε την προστασία.

7. Πίνοντας στον ήλιο

Αν καίγεστε εύκολο ή κάνετε κηλίδες και πανάδες από τον ήλιο, μήπως πίνετε το ποτό σας στην παραλία; Ακόμα και οι χυμοί εσπεριδοειδών μπορούν να κάνουν το δέρμα φωτοευαίσθητο, αν καταναλώνονται στην παραλία. Προτιμήστε ένα καφέ ή το αθώο νεράκι, για να χαρείτε τον ήλιο με ασφάλεια.

8. Σκουπίστε τον ιδρώτα

Ο ιδρώτας που βρέχει το δέρμα, αποδυναμώνει το αντηλιακό ξεπλένοντάς το. Όσο κι αν είναι αδιάβροχο, η δύναμή του μειώνεται. Για το λόγο αυτό, σκουπίστε τον ιδρώτα από το δέρμα σας και ανανεώστε το αντηλιακό σας, αν ιδρώνετε πολύ, ακόμα κι αν κάνετε μια μικρή βόλτα στον ήλιο.

9. Πέρασε ο καιρός του

Πολλές φορές αγοράζουμε αντηλιακά εκτός εποχής, γιατί βρίσκουμε καλύτερες τιμές. Θα πρέπει όμως να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τέτοιες αγορές. Ο λόγος είναι απλός. Τα προϊόντα αυτά, όπως και όλα τα καλλυντικά, έχουν ημερομηνία λήξης. Έτσι όταν τα αγοράζουμε εκτός εποχής και τα ανοίξουμε είτε για να δούμε την υφή τους, είτε για να τα δοκιμάσουμε, είτε έτσι απλά για να τα μυρίσουμε, μειώνουμε τη διάρκεια ζωής τους και την αποτελεσματικότητά τους. Αν πάλι αγοράσουμε ένα προϊόν που δεν έχει ημερομηνία λήξης, θα πρέπει να το πετάξουμε αν περάσουν τρία χρόνια από την ημέρα αγορά του.

10. Πολλές ετικέτες και ορολογίες

Μπερδεύεστε από τις ετικέτες και τις ορολογίες που χρησιμοποιούν στις περιγραφές τους τα αντηλιακά προϊόντα; Δεν είναι παράδοξο αφού τις περισσότερες φορές, πρέπει να είναι κανείς χημικός για να καταλάβει τι ακριβώς σημαίνουν όλα αυτά που αναφέρονται πάνω στις συσκευασίες. Ένας εύκολος τρόπος για να απεμπλακείτε από όλο αυτό τον "πονοκέφαλο" χωρίς να καταλήξετε με έγκαυμα, είναι να επιλέξετε ένα αντηλιακό ευρέος φάσματος με sfp 50 και κάτω. Αποφύγετε τα αδιάβροχα, εκτός αν ιδρώνετε πάρα πολύ ή βρίσκεστε πολλές ώρες κάτω ή μέσα στο νερό. Περισσότερες πληροφορίες για τα εμπορικά σήματα, μπορείτε να πάρετε στο EWG’s sunscreen guide.

Καλές βουτιές!...


πηγή: huffingtonpost.com

Τα αγαπημένα του μήνα

Μια θάλασσα...

Δως μου μια θάλασσα να σεργιανίσω Δως μου μια θάλασσα να πιω Δως μου μια θάλασσα να σου αποδείξω Πόσο στ’ αλήθεια σ’ αγαπώ
Να την οργώσω, να τη γυρίσω Απ’ άκρη σ’ άκρη να τη διαβώ Σκαρί να φτιάξω να ταξιδέψω Και να σου φέρω το θησαυρό
Αυτόν που κρύψαν τρανοί κουρσάροι Αυτόν που ζήλεψε όλη η γη Αυτόν που λένε οι ποιητάδες Κι όλου του κόσμου οι ναυαγοί
Αυτόν θα φέρω και θ’ ακουμπήσω Μέσα στα χέρια σου τα δυο Να δω τα μάτια σου να λάμπουν Κι ένα χαμόγελο γλυκό
Κι αν με ρωτήσεις πώς τον λένε «Αθανασία» θα σου πω! Γιατί να ξέρεις, την κερδίζεις όσο σου λένε «σ’ αγαπώ»!


Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ένα έγκλημα καταστρέφει την Αττική! - ΕΝΙΑΙΑ ΚΙΝΗΣΗ BLOGGER

Στεκόμαστε στο πλευρό των κατοίκων του Δήμου Μαραθώνα και υπερασπιζόμαστε το δικαίωμά τους να προστατεύσουν τη ΒΑ Αττική και όχι μόνο, από την καταστροφή, που θα επιφέρει ο ΧΥΤΥ Μαραθώνα. ΔΕΝ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΙΩΠΗΛΟΙσε μια σειρά παράλογων και παράνομων ενεργειών που γίνονται, με πρώτο το σημείο που κατασκευάζεται. Βρίσκεται σε βουνό το οποίο εξαφανίστηκε σταδιακά για τη δημιουργία του, μια ανάσα απ’ τη θάλασσα. Στο σημείο βρίσκονται πηγές και ρέματα τα οποία καταλήγουν στις κοντινές παραλίες στον Ευβοϊκό (Μαραθώνα, Σχοινιά, Ν. Μάκρη, Σέσι) και ήδη με μια μικρή μπόρα κατεβαίνει λάσπη σε όλη την ακτογραμμή. Φανταστείτε να κατεβαίνουν τοξικά υπολείμματα. Με τη λειτουργία του θα μολυνθεί όχι μόνο η ακτογραμμή αλλά και η θάλασσα, θέτοντας σε κίνδυνο την αλιεία και το κολύμπι. Παίρνουμε θέση και ψηφίζουμε εδώ
ΔΕΝ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΙΩΠΗΛΟΙ ΟΤΑΝθα επηρεαστεί άμεσα ο υδροφόρος ορίζοντας όπως συμβαίνει στη Φυλή, πουσύμφωνα με την έκθεση του καθ. Γεωλογίας & Περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κ. Λέκκα, …

Όταν τα παιδιά ντύνονταν Πιερότοι και Κολομπίνες...

Βλέποντας παλιές ελληνικές ταινίες διαπιστώνει κανείς πως η ενδυμασία των αποκριών έχει κι αυτή τη μόδα της. Μπορεί σήμερα τα παιδιά να διαλέγουν μέσα από μια μεγάλη ποικιλία τις στολές τους, με επικρατέστερες αυτές των ηρώων παραμυθιών ή cartoon, τις παλαιότερες δεκαετίες όμως τα πράγματα ήταν λίγο πιο απλά...
Εμπνευσμένες από την Κομέντια ντελ άρτε (Commedia dell'arte) οι στολές ήταν λιγότερο πρωτότυπες και περισσότερο κλασσικές. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...