Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Τα λάθη των... αντηλιακών!

to e-periodiko mas

Παρά τα όσα γνωρίζουμε για την έκθεση στον ήλιο και τους κινδύνους που αυτό εγκυμονεί, τα τελευταία 35 χρόνια τα περιστατικά θανατηφόρου μελανώματος (καρκίνος του δέρματος) έχουν τριπλασιαστεί.
Η κύρια αιτία γι' αυτό είναι όχι μόνο η έλλειψη αντηλιακού, αλλά και το λάθος αντηλιακό καθώς και ο λανθασμένος τρόπος εφαρμογής του, που μπορεί να το καταστήσει ανύπαρκτο.
Αποφύγετε αυτά τα λάθη, για ένα ανώδυνο καλοκαίρι!



1. Παρεμβολές

Εσείς φοράτε το αντηλιακό σας και βγαίνετε στον ήλιο. Αν όμως παίρνετε φάρμακα όπως η ιβουπροφαίνη, αντιισταμινικά, αντιβιοτικά όπως η τετρακυκλίνη και η δοξυκυκλίνη και πολλές θεραπείες ακμής, που περιέχουν υπεροξείδιο του βενζολίου, τότε το αντηλιακό σας χάνει τη δύναμή του και θα πρέπει να καταφύγετε την προστασία ρούχων, πλατύγυρου καπέλου και πυκνής σκιάς, για να αποφύγετε τα εγκαύματα.

2. Δεν είναι αρκετό...

Ακόμα κι αν είστε επιμελείς στην εφαρμογή του αντηλιακού, πιθανόν να μη χρησιμοποιείτε αρκετό. Σύμφωνα με τους ειδικούς γιατρούς, τουλάχιστον μια ουγγιά αντηλιακό, θα πρέπει να απλώνεται στο δέρμα, κάθε δύο ώρες, έτσι ώστε να υπάρχει επαρκής κάλυψη. Δυστυχώς οι μελέτες δείχνουν πως οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν μόνο το ένα τέταρτο της ποσότητας που θα έπρεπε να χρησιμοποιούν, κάνοντας έτσι το αντηλιακό τους, αδύναμο.

3. Μη το τρίβετε...

Λέτε πως προσέχετε και βάζετε συχνά αντηλιακό, αλλά παρόλα αυτά καίγεστε; Μήπως φταίει ο τρόπος που το απλώνετε στην επιδερμίδα σας; Μελέτες δείχνουν πως είναι πιο αποτελεσματικό όταν το απλώνετε σε ένα λεπτό φιλμ και λιγότερο αποτελεσματικό, όταν το τρίβετε μέχρι να απορροφηθεί εντελώς από την επιδερμίδα.
Γι' αυτό, την επόμενη φορά που θα βγείτε στον ήλιο, φροντίστε το δέρμα σας να είναι ενυδατωμένο και σωστά προστατευμένο.

4. Αργοπορημένη προστασία...

Αν όταν φτάσετε στην παραλία, το πρώτο πράγμα που κάνετε είναι να βγάλετε από την τσάντα το αντηλιακό σας, ξανασκεφτείτε το!! Θα πρέπει να θυμάστε ότι τα προϊόντα αυτά, χρειάζονται τουλάχιστον 30 λεπτά για να ενεργοποιηθεί η προστασία τους. Επομένως όταν τα εφαρμόζετε φτάνοντας στην παραλία, μάλλον χάσατε το "πάρτι" και αφήσατε το δέρμα σας, στο έλεος της ηλιακής ακτινοβολίας. 

5. Το παιχνίδι των αριθμών

Κοιτάτε το δείκτη προστασίας του αντηλιακού και επιλέγετε εκείνο με το μεγαλύτερο, πιστεύοντας πως έτσι είστε καλύτερα προστατευμένοι από τα εγκαύματα. Λάθος. Όταν επιλέγουμε μεγάλο δείκτη προστασίας π.χ. spf 50 ή spf 60 κ.ο.κ. έχουμε την ψευδαίσθηση πως είμαστε αρκούντως προστατευμένοι και δεν επαναλαμβάνουμε την επάλειψη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να καούμε και στη συνέχεια να αναρωτιόμαστε τι έφταιξε.
Ο μόνος τρόπος πραγματικής προστασίας είναι η επιλογή ενός δείκτη από 15 έως 50 και οι συχνές επαλείψεις.

6. Παρακολουθώντας το ρολόι

Πολλοί από μας έχουν κάνει μέρος της καθημερινής τους ρουτίνας, το αντηλιακό τόσο το πρωί όσο και το μεσημέρι. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό όταν είναι εκτεθειμένοι στον ήλιο, ανεξάρτητα από τον δείκτη προστασίας. Πρέπει κάθε δύο ώρες σύμφωνα με τις συμβουλές της παγκόσμιας ιατρικής κοινότητας, να επαναλαμβάνουμε την επάλειψη. Αν αυτό σας είναι δύσκολο να το θυμηθείτε, δοκιμάστε να βάλετε υπενθύμιση στο κινητό σας, όταν είστε στον ήλιο. Έτσι κάθε δύο ώρες θα μπορείτε να ανανεώνετε την προστασία.

7. Πίνοντας στον ήλιο

Αν καίγεστε εύκολο ή κάνετε κηλίδες και πανάδες από τον ήλιο, μήπως πίνετε το ποτό σας στην παραλία; Ακόμα και οι χυμοί εσπεριδοειδών μπορούν να κάνουν το δέρμα φωτοευαίσθητο, αν καταναλώνονται στην παραλία. Προτιμήστε ένα καφέ ή το αθώο νεράκι, για να χαρείτε τον ήλιο με ασφάλεια.

8. Σκουπίστε τον ιδρώτα

Ο ιδρώτας που βρέχει το δέρμα, αποδυναμώνει το αντηλιακό ξεπλένοντάς το. Όσο κι αν είναι αδιάβροχο, η δύναμή του μειώνεται. Για το λόγο αυτό, σκουπίστε τον ιδρώτα από το δέρμα σας και ανανεώστε το αντηλιακό σας, αν ιδρώνετε πολύ, ακόμα κι αν κάνετε μια μικρή βόλτα στον ήλιο.

9. Πέρασε ο καιρός του

Πολλές φορές αγοράζουμε αντηλιακά εκτός εποχής, γιατί βρίσκουμε καλύτερες τιμές. Θα πρέπει όμως να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τέτοιες αγορές. Ο λόγος είναι απλός. Τα προϊόντα αυτά, όπως και όλα τα καλλυντικά, έχουν ημερομηνία λήξης. Έτσι όταν τα αγοράζουμε εκτός εποχής και τα ανοίξουμε είτε για να δούμε την υφή τους, είτε για να τα δοκιμάσουμε, είτε έτσι απλά για να τα μυρίσουμε, μειώνουμε τη διάρκεια ζωής τους και την αποτελεσματικότητά τους. Αν πάλι αγοράσουμε ένα προϊόν που δεν έχει ημερομηνία λήξης, θα πρέπει να το πετάξουμε αν περάσουν τρία χρόνια από την ημέρα αγορά του.

10. Πολλές ετικέτες και ορολογίες

Μπερδεύεστε από τις ετικέτες και τις ορολογίες που χρησιμοποιούν στις περιγραφές τους τα αντηλιακά προϊόντα; Δεν είναι παράδοξο αφού τις περισσότερες φορές, πρέπει να είναι κανείς χημικός για να καταλάβει τι ακριβώς σημαίνουν όλα αυτά που αναφέρονται πάνω στις συσκευασίες. Ένας εύκολος τρόπος για να απεμπλακείτε από όλο αυτό τον "πονοκέφαλο" χωρίς να καταλήξετε με έγκαυμα, είναι να επιλέξετε ένα αντηλιακό ευρέος φάσματος με sfp 50 και κάτω. Αποφύγετε τα αδιάβροχα, εκτός αν ιδρώνετε πάρα πολύ ή βρίσκεστε πολλές ώρες κάτω ή μέσα στο νερό. Περισσότερες πληροφορίες για τα εμπορικά σήματα, μπορείτε να πάρετε στο EWG’s sunscreen guide.

Καλές βουτιές!...


πηγή: huffingtonpost.com

Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...