Το πράσινο μόνο... είναι αρκετό;

Το πράσινο μόνο... είναι αρκετό;




           Κοιτάζω έξω από το παράθυρό μου... Η φύση μοιάζει με ένα ανυπέρβλητο σε τέχνη ζωγραφικό πίνακα. Ότι εποχή και να’ ναι η ομορφιά του τοπίου σε καθηλώνει.... Καταλαβαίνει κανείς όλες τις εποχές και πάντα έχει να θαυμάσει κάτι όμορφο, άλλοτε άγριο, άλλοτε ήμερο, άλλοτε χαρούμενο, αλλά πάντα γοητευτικό!

            Αυτό με μάγεψε σ’ αυτό το τόπο και αποφάσισα να εγκατασταθώ! Στάθηκε όνειρο ζωής για μένα, το σπίτι στην εξοχή όπου θα μπορώ να βλέπω ουρανό, να αναπνέω ελεύθερα και να κυκλοφορώ χωρίς προβλήματα...
            Έτσι δεν έπαψα στιγμή, από την ώρα που πήρα με την οικογένειά μου την απόφαση της εγκατάστασης μέχρι και σήμερα που μιλάμε, να λέω σ’ όλους μας τους φίλους, πόσο τυχερή νιώθω που τα κατάφερα και πόσο ωραία είναι να μυρίζεις το χώμα μετά τη βροχή, ή να βλέπεις το χιόνι να πέφτε πάνω στις μάντρες των σπιτιών...
            Κάθε τόσο καλούσα τους φίλους μας να μας επισκεφτούν για να καταλάβουν αυτά που τους έλεγα!
            Όλοι τους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση. Λίγο γιατί ήθελαν να μας δουν, λίγο γιατί τους είχα ζαλίσει με τη φύση και τα ωφέλη της. Όλοι τους ενθουσιάστηκαν με τον τόπο. Μετά την πρώτη τους επίσκεψη, όλοι φρόντιζαν να έχουν χρόνο για να μένουν όλο και περισσότερο κάθε φορά.
            Κάποιοι μάλιστα, άρχισαν να ψάχνουν τρόπους για να κάνουν την ίδια «απόπειρα» μετακίνησης. Τότε ήταν που άρχισαν οι ερωτήσεις...
            Στις περισσότερες απαντούσα με επιτυχία! Κάποιες όμως ήταν αδύνατο να τις απαντήσω χωρίς να συμπεριλάβω στα λόγια μου τη λέξη «δυστυχώς».
            Υπάρχει στο Βαρνάβα, τρόπος να συνεχίσουν τα παιδιά μου τα μαθήματα κιθάρας η πιάνου; Όχι, δυστυχώς, αλλά υπάρχει στο Καπανδρίτι!
            Υπάρχει κολυμβητήριο στο Βαρνάβα; Όχι, δυστυχώς, αλλά υπάρχει σε κοντινό δήμο. Θα χρειαστείτε όμως αυτοκίνητο. Έτσι κάνουν όλοι εδώ! Μετακινούνται με το αυτοκίνητο και βρίσκουν ό,τι χρειάζονται. Τουλάχιστον, υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος μεταφοράς; Όχι δυστυχώς. Τα δρομολόγια του λεωφορείου είναι τόσο αραιά, (δυο την ημέρα )που θυμίζουν ξεχασμένο τόπο στα σύνορα και μάλιστα, προηγούμενων δεκαετιών...
            Πάρκο,Πλατεία; Αυτή ήταν η χαριστική «βολή»! ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν έχουμε! Μα πώς είναι δυνατόν; Σ’ ένα τόσο όμορφο και μεγάλο σε έκταση τόπο δεν υπάρχουν πλατείες; Ή έστω ένα πάρκο για να πηγαίνουν τα παιδιά με τα ποδήλατά τους και να κινούνται με ασφάλεια; Όχι δεν υπάρχουν. Γίνονται προσπάθειες, αλλά....
            Τι να τους πω; Πώς να τους εξηγήσω; Όταν μάλιστα βλέπουν να υπάρχουν στις κοινότητες που προηγούνται στο δρόμο τους μέχρι να φτάσουν στο Βαρνάβα;
            Μένω απλά να αναρωτιέμαι.... Τελικά το πράσινο μόνο, είναι αρκετό;
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ζούμε στιγμές τρέλλας

Ζούμε στιγμές τρέλλας


Αλαλούμ! Πώς αλλιώς να περιγράψει κανείς αυτό που ζούμε; Το λες και θέατρο του παραλόγου βέβαια και πάλι μέσα είσαι!! Διαβασμένοι αδιάβαστοι, όλοι κοιτάνε να εξιλεωθούν στα μάτια μας!!!
Τι καλά! Σου δίνουν μια χαρά την ευκαιρία να διαπιστώσεις το μέγεθος της βλακείας και της επικινδυνότητάς τους.  Και μεις με όπλο το χιούμορ, το χαμόγελο και την ελπίδα κοιτάμε να τα βγάλουμε πέρα… Μη διαπραγματεύσιμα αυτά! Αλλά δεν γεμίζουν στομάχι, να πάρει η ευχή! Δεν πληρώνουν λογαριασμούς, ούτε και δάνεια!!! Οπότε έρχεται η ώρα του ταμείου και σε βρίσκουν με …έλλειμμα!!!
 Τι είπα τώρα! Έλλειμμα; Αυτό να μαγειρέψω βρε παιδιά, όπως γίνεται τόσα χρόνια τώρα! Είναι της μόδας και γω κάθομαι και σκάω, πώς να γεμίσω το τσουκάλι πάλι σήμερα!!! Αλλά τέτοιο φαγητό, να το φάω μόνη μου; Δε λέει, ντροπή!!
Θα τους το πάω εκεί στου Μαξίμου και θα τους το σερβίρω περιμένοντας πάνω από το κεφάλι τους μέχρι να το φάνε, όπως έκανε η μαμά μου όταν ήμουν μικρή και δεν έτρωγα τα ρεβίθια!!  Θα ρωτήσουν: «Τι μας σερβίρετε μαντάμ;» και θα απαντήσω: «Έλλειμμα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας, κύριοι μαζί με την ποδοπατημένη μου αξιοπρέπεια!» Αυτό!!!!

Μαρίνα


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Δημοκρατία...

Δημοκρατία...



«Η δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται, διότι
κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας
και της ισότητας,
διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν
την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία,
την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και
την αναρχία ως ευδαιμονία.»

Ισοκράτης (436 – 338 π.Χ.)
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η ιστορία των κόκκινων χειλιών

Η ιστορία των κόκκινων χειλιών



Τα κόκκινα σαγηνευτικά χείλη ήταν ανέκαθεν το αγαπημένο των γυναικών και το γνωρίζουμε όλοι. Εκείνο που δεν γνωρίζουμε όλοι, είναι πότε ξεκίνησαν οι γυναίκες να βάφουν τα χείλη τους και με τι μεθόδους - προϊόντα. Πόσο παλιά είναι αυτή η διαδικασία; Ελάτε να το ανακαλύψουμε!

· Η Κλεοπάτρα της Αιγύπτου, χρησιμοποιούσε λιωμένα κόκκινα σκαθάρια για να βάφει τα χείλη της σε έντονο κόκκινο χρώμα.

· Το κραγιόν έγινε διάσημο τον 16ο αιώνα χάρη στην Βασίλισσα Ελισάβετ I και τις κυρίες της αυλής της, που έβαφαν τα χείλη τους με ένα μίγμα από κερί μέλισσας και υδραργυρούχο σουλφίδιο.

· Τα πρώτα κραγιόν σε μεταλλικές θήκες εμφανίστηκαν στην αγορά το 1915.

· Η μέση γυναίκα καταναλώνει περίπου 2 με 3 κιλά κραγιόν στη διάρκεια της ζωής της γλύφοντας τα χείλη της. Τώρα ξέρετε γιατί χρειάζεται να ανανεώνεται το κραγιόν σας μετά το φαγητό!

· Κατά τη Χρυσή Εποχή του Ισλάμ, ο Ανδαλουσιανός Άραβας ιατρός και φαρμακοποιός Abu al-Qasim al-Zahrawi (Abulcasis) δημιούργησε το πρώτο κραγιόν σε στερεά μορφή, χρησιμοποιώντας άρωμα και άλλα συστατικά πεπιεσμένα σε καλούπια. Περιέγραψε τη διαδικασία στην εγκυκλοπαίδεια του περί ιατρικής και φαρμακολογίας, την Al-Tasrif.

· Το 1770, το Βρετανικό Κοινοβούλιο πέρασε ένα νόμο σύμφωνα με τον οποίο όποια γυναίκα φορούσε κραγιόν θα δικαζόταν για μαγεία.

· Η Max Factor, η make-up artist των αστέρων, δημιούργησε το λιπ-γκλος το 1930.

· Η δημοτικότητα του κραγιόν αυξήθηκε κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο χάρη στη βιομηχανία του σινεμά και το μακιγιάζ έγινε συνήθεια για τις γυναίκες.

· Το 1950, η Αμερικανίδα φαρμακοποιός Hazel Bishop δημιούργησε το πρώτο μακράς διαρκείας κραγιόν.


πηγή πληροφοριών: oriflame.com





[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
1 Σχόλια
Ο πρώτος αρχηγός της αποκριάς του 1900

Ο πρώτος αρχηγός της αποκριάς του 1900



Αποκριάτικος αθηναϊκός τύπος, που γέμιζε με χαρά τη πόλη, την περίοδο των Απόκρεω. Το επάγγελμά του ήταν κοσμηματογράφος κι ειδικότητά του, να φτιάχνει επιγραφές καταστημάτων και να δίνει ονόματα που ταίριαζαν απόλυτα με το χώρο σε λαϊκά καφενεία και οινοπωλεία. Σ’ αυτόν οφείλονται οι σοφές επιγραφές: «Οινοπωλείον. Βερεσέ σήμερα δεν έχει, αύριο έχει», το «Ψυχής ιατρείον» και πολλά άλλα.

Είχε γίνει διάσημος και περιζήτητος ανάμεσα στους ομότεχνούς του και περνούσε τον καιρό του στην πλατεία Ηρώων στου Ψυρρή. Όλο το χρόνο εργαζόταν και περίμενε να ‘ρθουν οι Απόκριες, για να παρουσιαστεί μπροστά στον κόσμο, μεταμφιεσμένος πάνω σε άρμα, διακωμωδώντας τους πολίτες για οποιουσδήποτε λόγους.

Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε σαν ποιητής του κάρου. Και πάνω από το κάρο, απηύθυνε στους διαβάτες σατυρικά δίστιχα, που για καιρό πολύ μετά τα έλεγε ο κόσμος.

Όταν γινόταν απόπειρα να καθιερωθεί η αθηναϊκή Αποκριά, ο Θεοδοσίου πήρε ενεργό μέρος. Αυτός έγινε διακοσμητής των αρμάτων των προσωπιδοφόρων και κατασκεύαζε την επίσημη είσοδο του καρνάβαλου στην πόλη. Η επινοητικότητά του σ’ αυτό το έργο, ήταν σπάνια.

Κι επειδή ήταν λαμπρός κοσμηματογράφος, διακοσμούσε τα άρματα με πολλή τέχνη κι έβαζε επιγραφές που ήταν άξιες καλύτερης τύχης…

Δεν αρκούνταν όμως μόνο σ’ αυτά, αλλά εξέδιδε από καιρό σε καιρό και σατυρική εφημερίδα έμμετρη, που διακωμωδούσε όσα συνέβαιναν στη συνοικία όπου έμενε. Οι στίχοι του Θεοδοσίου μπορούμε να πούμε πως είναι η ηθογραφία και τα χρονικά της συνοικίας του Ψυρρή και δεν στερούνταν κάποιας περιγραφικής χάρης. Να μια από τις σάτιρές του.

Ο Νικολάκης ο κουτσός με το σταχτί καπέλο,

τη σιδερώστρα τη γνωστή αγάπησε Αγγέλω.

Μα η Αγγέλω γι’ άλλονε είχε κρυφή αγάπη,

κι επροτιμούσε πιο πολύ το Χρίστο το χασάπη.


Μ’ αυτόν τα συχνοέψηνε μες το σιδερωτάδικο

κι έτσι γενόταν του κουτσού του Νικολάκη άδικο.

Μ’ αυτός που ήτανε ακουστό άλλοτε παλικάρι,

με το Χριστάκη πιάστηκε μια μέρα στο παζάρι.

Μα ο Χριστάκης του ‘σπασε με το ραβδί την κούτρα του

κι η Αγγέλω σιδέρωσε τα ματωμένα μούτρα του.


Με την εφημερίδα του ο Θεοδοσίου έδινε την εικόνα της ζωής και της κίνησης της περίεργης εκείνης συνοικίας, που διατήρησε τα παλιά της ήθη.

Γι΄αυτό το φύλλο του ήταν περιζήτητο ανάμεσα στους κατοίκους της. Κατά το 1930 αρρώστησε και δεν μπορούσε να δουλεύει αλλά και να εκδίδει την εφημερίδα του. Και ο χαρούμενος αυτός τύπος που πέρασε τη ζωή του ανάμεσα στη χαρά και την ευθυμία, κατάντησε θλιβερός, τις τελευταίες μέρες του. Παρουσιαζόταν στα καφενεία της πλατείας Ηρώων, σερνόμενος και με στίχους προανήγγελλε το προσεχές τέλος του.


Δέστε με πώς κατάντησα,

θα σβήσω σ’ ένα μήνα και πια δεν θα με ξαναδείς

στους δρόμους σου Αθήνα.

Πραγματικά, σε λίγο καιρό πέθανε και η

Αθήνα δεν τον είδε πια να παρελαύνει, ανάμεσα

στους μασκαρεμένους της Αποκριάς.


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: ο μήνας της Αποκριάς

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ: ο μήνας της Αποκριάς



ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΤΡΙΩΔΙΟ

Τι είναι το Τριώδιο;
Τριώδιο είναι το βιβλίο της Εκκλησιαστικής Ακολουθίας των ύμνων που ψάλλονται από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου, μέχρι και του Μ. Σαββάτου. Με την εμφάνιση και τον βαθμιαίο καταρτισμό του σαρανταημέρου της νηστείας προ του Πάσχα, ακολούθησε και η ανάγκη της δημιουργίας σχετικής ασματικής ποίησης και της συλλογής της σε ένα βιβλίο. Έτσι δημιουργήθηκε το εκκλησιαστικό βιβλίο Τριώδιο, το οποίο αρχικά περιείχε τρεις ωδές. Περιλαμβάνει ιερά ποιήματα από τον 5ο ως τον 15ο αιώνα. Το πρώτο έντυπο του Τριωδίου εξεδόθη στην ελληνική γλώσσα το 1522 μ.Χ.

Αποκριά ετυμολογικά σημαίνει μακριά από το κρέας. Εκκλησιαστικά, είναι η περίοδος προετοιμασίας του ανθρώπου, ψυχικής και σωματικής, για βιώσει το Θείο Πάθος και την ανάσταση του Σωτήρα Χριστού..
Περιλαμβάνει τις τρεις εβδομάδες πριν από την Μεγάλη Σαρακοστή, που ανοίγει το Τριώδιο. Η περίοδος αυτή προσδιορίζεται από τις Κυριακές του «Τελώνου και Φαρισαίου», του «Ασώτου», των «Απόκρεω» και της «Τυρινής». Η Μεγάλη Σαρακοστή ξεκινά από την Καθαρά Δευτέρα.
Αποκριά (λαογραφικά): η περίοδος αυτή συνδυάζεται με το έθιμο του «Καρνάβαλου» που είναι η «θεότητα» της Αποκριάς. Είναι έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας, του «μασκαρέματος».
Για την προέλευσή του υπάρχουν πολλές εκδοχές: μεταμφιέσεις εμφανίζονται γύρω στο 2000 π.Χ. στην Ασία, και συγκεκριμένα στη Μεσοποταμία και τη Βαβυλώνα. "Η δούλα ντύνεται κυρά και ο υπηρέτης αφέντης". Στον Ελλαδικό χώρο, εξαπλώνεται η Διονυσιακή λατρεία από την Αρχαϊκή εποχή και μετά, με διάφορες γιορτές όπως τα Βάκχεια, Κώμοι, Λήναια, Ανθεστήρια. Κάποια στοιχεία τους, τα συναντούμε και σήμερα όπως οι μεταμφιέσεις, οι χοροί, η οινοποσία, και η ευθυμία που γενικευόταν και έφτανε σε επίπεδα παροξυσμού.
 Κατά τούς Ρωμαϊκούς χρόνους οργανώνονταν γιορτές προς τιμή του Βάκχου, του Κρόνου, τα Λουπερκάλια και τα Σατουρνάλια.
Στη Βυζαντινή εποχή εμφανίζονται οι καλένδες με γιορτές και μεταμφιέσεις, που φτάνουν μέχρι και τον "γυναικισμό των στρατιωτών".
 Στη Νεώτερη Ελλάδα, κυριαρχούν οι μεταμφιέσεις και η προσωπιδογραφία, κυρίως στη Βόρειο Ελλάδα. "Αι Απόκρεω πανηγυρίζονται πανδήμως και μεγαλοπρεπώς" και συνδέονται άμεσα με τις Βυζαντινές Καλένδες.
 Είναι πιθανό να υπήρξε μια συγχώνευση εθίμων από την αρχαιότητα ως σήμερα που έχουν σχέση με την αναγέννηση της φύσης. Το βέβαιο είναι πάντως ότι οι εορτασμοί αυτοί, πέρασαν από πολιτισμό σε πολιτισμό δεχόμενοι επιρροές από διάφορες κουλτούρες. Κύρια στοιχεία της Αποκριάς, είναι το κέφι, η ευτυχία, οι αστεϊσμοί και προπαντός οι μεταμφιέσεις. Στοιχεία που της δίνουν έναν εντελώς ιδιαίτερο τόνο και τη διαφοροποιούν ουσιαστικά από τις άλλες μέρες του χρόνου.
Μασκαρεμένες ομάδες, χόρευαν, γλεντούσαν, σατίριζαν έχοντας και τα ιδιαίτερα έθιμά τους. Ήταν ευκαιρία για ξεφάντωμα και χίλια δυο πειράγματα. Μεγαλύτερα κέντρα ξεφαντώματος ήταν όπως και σήμερα άλλωστε, η Πλάκα της Αθήνας, η Θήβα με το «βλάχικο γάμο», όπου όπως και σήμερα αρχίζει την Τσικνοπέμπτη και αποτελείται από το προξενιό, το γάμο και το γλέντι των συμπεθέρων, όλα αυτά γεμάτα με αθυροστομία, γλέντι και χορό και η Πάτρα με το καρναβάλι της, που είναι το μεγαλύτερο της Ελλάδας και κορυφώνεται την τελευταία Κυριακή των Αποκρεών, με τη μεγάλη παρέλαση των αρμάτων και το κάψιμο του «Καρνάβαλου».
            Στη Μακεδονία και συγκεκριμένα στη Νάουσα οι άντρες μεταμφιέζονται σε «Μπούλες» και «Γενίτσαρους». Ξεκινούν από κάθε γειτονιά φορώντας κέρινες μάσκες και καταλήγουν στην πλατεία της πόλης όπου στήνεται μεγάλο γλέντι.
            Στη Θεσσαλονίκη, στο χωριό Σοχός, οι μεταμφιεσμένοι καλύπτουν το πρόσωπό τους με πλεχτή μάσκα στολισμένη με κορδέλες και χάντρες. Στη μέση τους, κρεμούν βαριά κουδούνια που χτυπούν καθώς περπατούν και χορεύουν.
            Στην παλιά Αθήνα, κυρίως στην Πλάκα, μασκαρεμένοι οι άνθρωποι χτυπούσαν τις πόρτες των σπιτιών και οι νοικοκυρές τους έδιναν λουκουμάδες. Ο χαρτοπόλεμος και οι σερπαντίνες της εποχής, ήταν τα φασόλια, οι φακές και το ρύζι, που πετούσαν ο ένας στον άλλο.
            Το γαϊτανάκι ήταν ένα πασίγνωστο έθιμο, αγαπητό σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας. Το γαϊτανάκι ήταν ένα κοντάρι όπου στην κορυφή του στηρίζονταν χρωματιστές κορδέλες, που τις κρατούσαν οι μασκαράδες και χόρευαν κυκλικά γύρω απ’ αυτό. Καθώς χόρευαν και κινούνταν σε αντίθετη φορά, οι κορδέλες τυλίγονταν γύρω από το κοντάρι μέχρι να το καλύψουν όλο.
            Το Τριώδιο τελειώνει με την Καθαρή Δευτέρα, που ουσιαστικά είναι η πρώτη μέρα της Σαρακοστής. Χαρακτηριστικά είναι τα φαγητά της ημέρας αυτής, που είναι νηστίσιμα και το ψωμί, που είναι η γνωστή σε όλους μας «λαγάνα». Το γλέντι βέβαια δεν σταματά αν και το σύμβολο της ημέρας αυτής, είναι αναμφισβήτητα ο χαρταετός, που παλαιότερα ήταν χειροποίητος.

πηγή πληροφοριών: wikipedia.org
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η ιστορία του ”αγαπημένου” Άγιου Βαλεντίνου

Η ιστορία του ”αγαπημένου” Άγιου Βαλεντίνου



13-14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

14 Φεβρουαρίου του Αγίου Βαλεντίνου (Άγιος της καθολικής εκκλησίας). Θεωρείται η ημέρα των ερωτευμένων. Τρεις εκδοχές υπάρχουν για το λόγο που καθιερώθηκε αυτή η ημέρα…

* για να δοθεί χριστιανική υπόσταση στα «λουμπερκάλια», μια γιορτή της αγάπης με ειδωλολατρικές ρίζες.

* λόγω μιας αρχαίας πεποίθησης ότι τα πουλιά ξεκινούν να ζευγαρώνουν στις 14-2.

* λόγω της επετείου του θανάτου του Αγίου Βαλεντίνου, ο όποιος μαρτύρησε για την αγάπη.

Πολλοί διαφορετικοί μύθοι υπάρχουν για τον άγιο αυτό. Ας δούμε όμως ποιος ήταν αυτός ο άγιος που η γιορτή του συνδέθηκε με τους απανταχού ερωτευμένους όλου του κόσμου. Ο άγιος Βαλεντίνος γεννήθηκε στην πόλη Terni της Ιταλίας γύρω στο 175 μ.Χ. Έγινε ο πρώτος επίσκοπος το 197 μ.Χ. και πέθανε το 273 μ.Χ. στις 14 Φεβρουαρίου.

Ξεκινώντας από την Αγγλία τον 17ο αιώνα έχοντας χριστιανικές και ρωμαϊκές αναφορές, ο πρώτος θρύλος που συναντάμε γι’ αυτόν, είναι αγγλοσαξονικός και θέλει τον άγιο Βαλεντίνο, να συνηθίζει να δωρίζει στους νέους επισκέπτες του, ένα λουλούδι από τον κήπο του. Σε δύο από αυτούς γεννήθηκε η αγάπη που τους έφερε σε γάμο και έζησαν τόσο ευτυχισμένοι, που κι άλλοι νέοι ακολούθησαν το παράδειγμά τους, επισκεπτόμενοι το Terni.

Ένας άλλος θρύλος θέλει τον άγιο Βαλεντίνο, να υπηρετεί ως ιερέας στη Ρώμη κατά τον 3ο μ.Χ. αιώνα. Όταν ο αυτοκράτορας Κλαύδιος απαγόρευσε στους στρατιώτες του να παντρεύονται, ο άγιος δεν συμβιβάστηκε με την διαταγή και πάντρευε κρυφά τους στρατιώτες, που του το ζητούσαν. Μόλις έμαθε ο Κλαύδιος τι γινόταν, εξοργίστηκε και διέταξε τη θανάτωσή του.

Ένας άλλος θρύλος, λέει ότι ήταν φυλακισμένος σε ρωμαϊκή φυλακή, που ερωτεύτηκε την κόρη του δεσμοφύλακά του, γεγονός που τον οδήγησε στην εκτέλεση. Λίγο πριν πεθάνει άφησε στην κόρη του δεσμοφύλακα, μια επιστολή με την υπογραφή «from your Valentine» (από τον Βαλεντίνο σου), φράση που έχει μείνει μέχρι και σήμερα.

To 1840 ήταν κοινός τόπος η ανταλλαγή μικρών σημειωμάτων με ευχές μεταξύ των ερωτευμένων. Το ίδιο χρονικό διάστημα, η γιορτή διαδόθηκε στην Αμερική. Με την πάροδο του χρόνου, η γιορτή πήρε οικουμενικό χαρακτήρα. Στη χωρά μας γιορτάστηκε για πρώτη φορά το 1977.

13 Φεβρουαρίου των Αγίων Ακύλα και Πρισκίλας (Άγιοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας). Πρόκειται για ένα ζευγάρι από την Ιουδαία που έπειτα από κατήχηση από τον Απόστολο Παύλο έκανε ιεραποστολές και τελικά μαρτύρησε επί Νέρωνα.

Πιο γνωστή είναι σαφώς η 14η Φεβρουαρίου, αν και έχει κατηγορηθεί συχνά ως η ημέρα των καταστημάτων και των ανθοπωλείων. Οι απανταχού ερωτευμένοι και αγαπημένοι συνεχίζουν να τη γιορτάζουν ανταλλάσσοντας δώρα και όρους...


πηγή πληροφοριών: matia.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram