Ας ζεστάνουμε όλοι το "αυγό της αλληλεγγύης"

Ας ζεστάνουμε όλοι το "αυγό της αλληλεγγύης"


https://toperiodikomas.blogspot.com/2019/04/blog-post.html
Τι είναι το "αυγό της αλληλεγγύης" θα μου πείτε και θα σας εξηγήσω... είναι όλα αυτά τα όμορφα και ευγενικά συναισθήματα που κρύβουμε μέσα μας για το συνάνθρωπο. Συχνά, σα να ντρεπόμαστε γι' αυτά, ξεχνάμε ότι υπάρχουν, ενώ είναι άλλες φορές, που συμβαίνει κάτι συνταρακτικό, το περίβλημα του αυγού σπάει με μιας και πλημμυρίζουν όλα τα συναισθήματα και μας κατακλύζουν. Τότε, μέσα σ' όλη την ανθρώπινη υπερβολή μας, πνίγουμε με περίσσια αγάπη και κινήσεις αλληλεγγύης όλους γύρω μας, για να βρεθούμε πάλι στο μηδέν, σα να αδειάσαμε από συναίσθημα και πρέπει να φορτιστούμε ξανά!

Όμως, αν καταλάβουμε πως αυτό που μας χαρακτηρίζει ως ανθρώπους είναι να απλώνουμε το χέρι σε εκείνο που το χρειάζεται, αν βγούμε από τον εύθραυστο μικρόκοσμό μας και μπούμε στη θέση (για μια στιγμή) όλων όσων υποφέρουν, έχουμε κάνει το πρώτο ουσιαστικό βήμα για να κρατήσουμε ζεστό το "αυγό της αλληλεγγύης" και με απλές πράξεις να δώσουμε στήριξη σε όσους λυγίζουν από τις δυσκολίες, σε όσους είναι λιγότερο τυχεροί από μας. Σε όσους αναζητούν μια θέση στον ήλιο, όπως έχουν δικαίωμα! Είναι σα να τους κάνουμε χώρο, γιατί όλοι χωράμε κάτω από τον ήλιο!!

Με αυτές τις σκέψεις το e-periodiko mas σας καλεί να συμμετέχετε σε ένα διήμερο συζητήσεων και αλληλεγγύης που διοργανώνει το blogaki στο χώρο chimeres.space (Πυθοδώρου 6, Αθήνα) από τις 10:00 το πρωί ως τις 6:00 το απόγευμα, το Σάββατο 20/4 και την Κυριακή 21/4/2019.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

Σάββατο, 20/4
11:00 "Αλληλεγγύη και κοινωνικές αντιστάσεις στην Αθήνα της κρίσης: 8 χρόνια Μυρμήγκι (Κωστής Μεγαλιός, αλληλέγγυος από το Μυρμήγκι)
και "Ο άγριος πρόγονος της αλληλεγγύης" (Αλεξάνδρα Μητραβέλλα)
13:00 εύκολα diy για λαμπάδες και πασχαλινές συνθέσεις (Μαριλένα Φραγκιαδάκη)

Κυριακή, 21/4
11:00 "Έμφυλη βία και φεμινιστικό κίνημα: διεκδικώντας την ορατότητα, οργανώνοντας την αντίσταση" (Δάφνη Χασούρου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια Πολιτικής Επιστήμης και Κοινωνιολογίας, μέλος του κινηματικού συντονισμού "Συνέλευση 8η Μάρτη")
15:00 "Αντιστάσεις και κινήματα για το παρόν και το μέλλον - Εξορύξεις υδρογονανθράκων, διαχείριση απορριμάτων (Δέσποινα Σπανούδη, συμμετέχει: Κόκκινη Κινηματική Οικολογία [Κοκκοι], Περιβαλλοντικό Δίκτυο Αθήνας και Πέτρος Ψαρρέας, συμμετέχει: Κόκκινη Κινηματική Οικολογία [Κοκκοι], Πρωτοβουλία Αθήνας ενάντια στις εξορύξεις υδρογονανθράκων)

Και τις δύο μέρες:
παζάρι με χειροποίητες δημιουργίες bloggers και διάθεση του συλλογικού βιβλίου "Αλάτι, ζάχαρη κι αλληλεγγύη" το οποίο έχει πια τυπωθεί και το προλογεί η αγαπημένη φίλη συγγραφέας και blogger Κική Κωνσταντίνου, για τη στήριξη των δομών Μυρμήγκι και Το σπίτι για την ενδυνάμωση και τη χειραφέτηση των γυναικών, έκθεση φωτογραφιας bloggers με θέμα "το χέρι που δίνεται".

Και μια υπενθύμιση: Συνεχίζετε να στέλνετε μέχρι τις 15/4/2019 ΔΩΡΕΑΝ τα δέματά σας και τις φωτογραφίες σας με λίγα λόγια για λεζάντα (φωτό και πληροφορίες για την αποστολή στο womaninblog@gmail.com).


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
8 Σχόλια
Διακοσμητικά αυγουλάκια καλυμμένα με χρυσή άμμο

Διακοσμητικά αυγουλάκια καλυμμένα με χρυσή άμμο


diakosmitika-diakosmitika-avgoulakia-kalimena-me-xrisi-ammo

Μια εύκολη και γρήγορη κατασκευή, για να διακοσμήσετε το σπίτι πασχαλινά, έχω να σας προτείνω σήμερα. Είναι πάρα πολύ απλή αφού με ελάχιστα υλικά και σχετικά λίγο χρόνο μπορείτε να τα φτιάξετε.

Ας δούμε τι χρειάζεστε...

  • Άμμος σε χρυσαφένιο χρώμα που υπάρχει σε όλα τα καταστήματα με είδη χειροτεχνίας
  • κόλλα κρυσταλλική (κι αυτή υπάρχει στα ίδια καταστήματα)
  • αυγουλάκια από φελιζόλ
Πώς θα τα φτιάξετε:
  1. Πάρτε μια μικρή ποσότητα κόλλας και αραιώστε τη με λίγο νερό έτσι ώστε να έχετε ένα ελαφρά παχύρρευστο υγρό.
  2. Καρφώστε το κάθε αυγουλάκι σε μια οδοντογλυφίδα και με ένα πινέλο απλώστε την κόλλα σε όλη του την επιφάνεια.
  3. Στη συνέχεια βουτήξτε το με τη βοήθεια της οδοντογλυφίδας σε ένα μπωλ όπου θα έχετε αδειάσει την άμμο, φροντίζοντας να καλυφθεί όλη η επιφάνεια του αυγού. 
  4. Το αφήνετε να στεγνώσει καλά και αν υπάρξουν κενά, επαναλάβετε τη διαδικασία.
diakosmitika-diakosmitika-avgoulakia-kalimena-me-xrisi-ammo

Αυτό ήταν όλο! Μόλις στεγνώσουν τα αυγουλάκια μπορείτε να τα τοποθετήσετε σε βάζα, καλαθάκια ή και φαναράκια όπως έκανα εγώ και να τα χαρείτε όλη την πασχαλιάτικη περίοδο.

diakosmitika-diakosmitika-avgoulakia-kalimena-me-xrisi-ammo

Όπως πάντα, περιμένω τη γνώμη σας!


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
20 Σχόλια
Απρίλιος, ο μήνας του Πάσχα

Απρίλιος, ο μήνας του Πάσχα


aprilios-o-minas-tou-pasxa

O Απρίλιος, δεύτερος μήνας της Άνοιξης είναι ο Μουνιχιών των αρχαίων προγόνων μας και περιλαμβάνει 30 ημέρες από την εποχή του Ιουλίου Καίσαρα, αντί 29 που είχε ως τότε. Η λέξη Απρίλιος προέρχεται από το λατινικό Aprillis και το ρήμα aperire, που σημαίνει «ανοίγω». Το όνομά του συνεπώς είναι συνδεδεμένο με τον καιρό που «ανοίγει» αφού μεγαλώνει η μέρα, το κρύο μαλακώνει και η Άνοιξη δείχνει όλο το όμορφό της πρόσωπο.Ο Νέρων σε ανάμνηση της αποτυχημένης απόπειρας δολοφονίας εναντίον του, θέλησε ανεπιτυχώς να τον μετονομάσει σε Νερώνιο.

Οι Ρωμαίοι είχαν πολλές γιορτές αφιερωμένες σε διάφορους θεούς όπως την Αφροδίτη και τον Απόλλωνα (1η Απριλίου) την Κυβέλη (Μεγαλήσια 4 ως και 10 Απριλίου) και στις 22 του μήνα, γιόρταζαν τα Vinalia priora, γιορτές με μεγάλες κρασοκατανύξεις αφού ήταν οι πρώτες γιορτές κρασιού του χρόνου. Τα Ρωμαϊκά Ανθεστήρια γιορτάζονταν στα τέλη του μήνα και ήταν γιορτές αφιερωμένες στη θεά της βλάστησης και της Άνοιξης, τη Flora.

Στην Ελλάδα ο λαός ονομάζει τον Απρίλη και Λαμπριάτη αφού συνήθως γιορτάζει το Πάσχα το μήνα αυτό. Μαζί με το Μάιο είναι οι κατ’ εξοχήν μήνες των λουλουδιών, που τραγουδήθηκαν περισσότερο από όλους τους μήνες και συνδέθηκαν με τον έρωτα, το χαμόγελο και τη χαρά της ζωής.

Σε κάποιες περιοχές ονομάζουν τον Απρίλη και «Γρίλλη» δηλαδή γκρινιάρη, επειδή αυτόν το μήνα συνήθως τελείωναν τα αποθέματα της προηγούμενης συγκομιδής, αποκαλείται επίσης και «Τιναχτοκοφινίτης» επειδή τινάζουν τα κοφίνια για να τα καθαρίσουν, ενώ αποκαλείται και «Αι - Γεωργίτης» από τη γιορτή του Αγ. Γεωργίου στις 23 του μήνα.

Τα ψέματα της Πρωταπριλιάς είναι έθιμο σε ολόκληρη την Ευρώπη, που ήρθε στην Ελλάδα την εποχή των Σταυροφοριών, έχοντας τις ρίζες του στους αρχαίους Κέλτες. Τον Απρίλιο που μαλάκωνε ο καιρός, συνήθιζαν να πηγαίνουν για ψάρεμα την πρωταπριλιά. Όμως τις περισσότερες φορές γύριζαν πίσω με άδεια χέρια και έτσι επινοούσαν ψεύτικες ιστορίες για μεγάλα ψάρια, δημιουργώντας το έθιμο που γνωρίζουμε ως σήμερα.

Ο Απρίλιος είναι ο μήνας που ως επί το πλείστον γιορτάζεται το Πάσχα. Βέβαια υπάρχουν φορές που το Ορθόδοξο Πάσχα μπορεί να γιορταστεί μέχρι και στις 8 Μαΐου (1983). Οι ρίζες της γιορτής του Πάσχα βρίσκονται στην αρχαία Αίγυπτο, όπου γιόρταζαν την εαρινή ισημερία. Από εκεί πέρασε στους Εβραίους ως «Πεσάχ», σε ανάμνηση της Εξόδου τους από την αιχμαλωσία, για να φτάσει στους χριστιανούς ταυτιζόμενο με τον σταυρικό θάνατο Του Ιησού Χριστού την περίοδο του Εβραϊκού Πάσχα, που γιορταζόταν την ημέρα της πρώτης εαρινής πανσέληνου.

Υπήρξαν μεγάλες διαφορές στον εορτασμό του Πάσχα από τις διάφορες εκκλησίες και για το λόγο αυτό η Α’ Οικουμενική Σύνοδος, που συγκαλέστηκε από τον Μέγα Κωνσταντίνο στη Νίκαια της Βιθυνίας, το 325 μ.Χ. θέσπισε τον τρόπο προσδιορισμού της γιορτής του Πάσχα, ώστε να γιορτάζεται την Κυριακή μετά την πρώτη πανσέληνο της Άνοιξης και αν η πανσέληνος συμβεί Κυριακή, τότε να εορτάζεται την επομένη Κυριακή για να μην συμπίπτει με τον εορτασμό του εβραϊκού Πάσχα. Έτσι, ο εορτασμός του Πάσχα συνδέθηκε με την εαρινή ισημερία και την πρώτη πανσέληνο της Άνοιξης.

Να έχετε ένα όμορφο μήνα!


Πηγή πληροφοριών: wikipedia.org
Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
15 Σχόλια
Η πολυβραβευμένη ποιήτρια Σταυρούλα Δεκούλου-Παπαδημητρίου μιλά στο e-περιοδικό μας

Η πολυβραβευμένη ποιήτρια Σταυρούλα Δεκούλου-Παπαδημητρίου μιλά στο e-περιοδικό μας


i-polivravevmeni-poiitria-stavroula-dekoulou-papadimitriou-mila-sto-e-periodiko-mas

Σήμερα έχω τη χαρά και την τιμή να σας παρουσιάσω τη συζήτηση που είχα με την αγαπημένη μου φίλη, ποιήτρια και blogger Σταυρούλα Δεκούλου - Παπαδημητρίου, την οποία γνώρισα μέσα από την πένα της στα διαδικτυακά μονοπάτια και έγινε για μένα πολύτιμη συνοδοιπόρος σ' αυτή την περιπέτεια που ονομάζεται blogging και όχι μόνο. Μέσα από τα γραπτά της μου κράτησε πολλές φορές συντροφιά κάνοντάς με να δακρύσω, να χαρώ, να γευτώ την ομορφιά των λόγων της και να γίνω κοινωνός της δικής της ματιάς στον κόσμο.

Ας τη γνωρίσουμε καλύτερα, διαβάζοντας όσα μου είπε...

Σταυρούλα μου με αφορμή την έκδοση της πρώτης σου ποιητικής συλλογής, η οποία έχει εξαιρετική ανταπόκριση, θα ήθελα να σε γνωρίσουν καλύτερα οι αναγνώστες του περιοδικού. Μίλησέ μου για σένα. Είσαι ένας ευαίσθητος άνθρωπος, εκφραστική μέσα από την πένα σου, αλλά εγώ θέλω να μάθω πώς είναι η Σταυρούλα στην καθημερινότητά της.

Μαρίνα μου, καταρχήν να σ’ ευχαριστήσω τόσο για τη φιλία σου και τη συμπόρευσή μας και να σε συγχαρώ για το εξαιρετικό περιοδικό σου που μου κρατά πολλές φορές συντροφιά.

Η μέρα μου ξεκινά πριν την αυγή, γύρω στις πεντέμισι όταν εργάζομαι και στις έξι στα ρεπό μου. Έχω τρία μικρά παιδιά από τριάμισι έως δεκατριών χρόνων καθένα με τις δικές του ανάγκες. Δεν μπορείς ν’ αφήσεις κανένα παραπονεμένο, μα ούτε και θα το ήθελα. Έτσι κλέβω από τον δικό μου χρόνο. Φαντάζομαι πως όλες οι μανούλες το ίδιο κάνουν.

Εργάζομαι στη εντατική μονάδα νεογνών του Παίδων δεκαεπτά χρόνια. Η δουλειά μου έχει κυλιόμενο ωράριο. Δεν έχω συγκεκριμένες αργίες ή σαββατοκύριακα, δεν έχει μέρα ή νύχτα. Εκεί, στο μετερίζι του πόνου, φροντίζουμε τα μωρά άλλων μανάδων. Παραπαίουμε μεταξύ ζωής και θανάτου και υπάρχουν φορές που χάνουμε, δυστυχώς, τη μάχη με τη ζωή. Στο χώρο της δουλειάς μου ντύνεσαι το ένδυμα της ταπεινότητας, αντιλαμβάνεσαι το φθαρτό του ανθρώπου μα και το μεγαλείο της ψυχής, φιλτράρεις τα θέλω σου και απολυμαίνεις την ψυχή σου από τις επίπλαστες λάμψεις και απολαύσεις.

Επιστρέφοντας σπίτι, κρύβω το πρόσωπό μου στην αγκαλιά των παιδιών μου και ακούω την καρδιά τους να χτυπά και ύστερα συνεχίζω με όσο χρόνο έχει περισσέψει από τη μέρα μου. Φτιάχνω γλυκά για το σπίτι ή τη δουλειά, παίζουμε puzzle με τη μικρούλα μου ή διαβάζουμε παραμύθια αγκαλιά στον καναπέ ή μπροστά στο τζάκι.

Πώς ξεκίνησες την περιπέτεια που λέγεται γράψιμο και πότε;

Θυμάμαι να γράφω από πάντα. Το πρώτο μου γραπτό δημοσιεύτηκε όταν ήμουν δεκατριών χρόνων στο περιοδικό Ντομίνο. Ήταν μια μικρή έκθεση που είχα γράψει στο σχολείο. Βέβαια αυτό δεν το έμαθαν ποτέ οι συντάκτες του περιοδικού. Έχω ακόμα κρατημένα τα αποκόμματα. Όταν έφτιαξα τον λογαριασμό μου στο Facebook άρχισα να γράφω δημόσια, κάποιοι φίλοι μου είπαν λάβω μέρος σε κάποιους διαγωνισμούς και φαίνεται πως η γραφή μου άρεσε. Από τότε και ύστερα τα πράγματα κύλησαν μόνα τους. Με προσέγγισαν άνθρωποι να λάβω μέρος σε ποιητικές ανθολογίες, να πάρω μέρος σε κριτικές επιτροπές λογοτεχνικών διαγωνισμών, να προλογίσω ή να παρουσιάσω τα βιβλία τους. Στη συνέχεια ήρθε και το μπλογκ. Τώρα που τα αναλογίζομαι όλα αυτά, Μαρίνα μου, νομίζω πως ήταν ένας μονόδρομος που ήταν γραφτό να διαβώ.

Υπήρξε κάτι που πυροδότησε τη διαδικασία ή απλά ήταν ανάγκη να μιλήσεις από καρδιάς;

Συνηθίζω να λέω πως έχω πολύ νερό μέσα μου. Αλλά όπως στο νερό που όταν φτάσει στο σημείο βρασμού πρέπει να εκτονώσεις τον ατμό, έτσι κι εγώ. Η γραφή βγαίνει από μέσα μου σαν κραυγή, σαν ανάσα που αν δεν πάρω θα σταματήσω να ζω. Γράφω αυτόματα. Ξεκινώ από τον πρώτο στίχο ή την πρώτη σειρά της παραγράφου και σταματώ σαν φτάσω στην τελευταία. Δεν θυμάμαι ποτέ τον εαυτό μου να γυρίζει γύρω από ένα ποίημα ή μια λέξη. Ποτέ όμως. Αν δεν γράψω την στιγμή που έρχεται η σκέψη και το αφήσω για αργότερα οι λέξεις ξεθωριάζουν και το νόημά τους για μένα χάνεται.

Θα έλεγε κανείς πως οι σπουδές σου δεν συνάδουν με την ποίηση; Τι απαντάς;

Είμαι παιδί της Νοσηλευτικής, μέσω τρίτης δέσμης. Διάβαζα Οδύσσεια και Ιλιάδα. Μελετούσα Σωκράτη, Πλάτωνα, Καργάκο, Φίλια και Παπανούτσο. Στο επάγγελμά μου βρέθηκα από τα τερτίπια του συστήματος των Πανελλαδικών και εργάζομαι χωρίς να παραπονιέμαι γιατί ξεπληρώνω ένα τάμα μου εδώ και δεκαοχτώ χρόνια. Ανεξαρτήτως όλων αυτών όμως εγώ νομίζω ότι η ποίηση είναι το ίχνος που αφήνει η ψυχή μας αν της επιτρέψουμε να κρατήσει μια γραφίδα στο νοητό της χέρι. Ο καθένας μπορεί να γράψει. Η διαφορά έγκειται στο πόσο μπορείς ν’ αγγίξεις την ψυχή του αναγνώστη.

Τι ρόλο έπαιξε η οικογένειά σου σε όλη αυτή τη διαδρομή που έκανες ως τώρα;

Η οικογένειά μου είναι ο φάρος μου στα σκοτεινά, το σημείο αναφοράς μου κάθε που ο κόσμος γύρω μου ανταριάζει. Είναι πάντα εκεί να χαμογελούν στα όμορφα και να μου κρατούν το χέρι στα δύσκολα. Γράφω παραμύθια γιατί έχω γονείς που μου επέτρεψαν να είμαι και να ζήσω σαν παιδί. Γράφω ποίηση γιατί είχα την τύχη να αγαπήσω και ν’ αγαπηθώ και να γεννήσω τα παιδιά της αγάπης που ένιωσα. Όλα είναι αλληλένδετα.

Έχεις βραβευθεί πολλές φορές για ποιήματά σου. Πόση ευθύνη φόρτωσαν στις πλάτες σου αυτά τα βραβεία ή λειτούργησαν βοηθητικά δίνοντάς σου ώθηση για να συνεχίσεις;

Σίγουρα οι βραβεύσεις ειδικά σε μεγάλους λογοτεχνικούς διαγωνισμούς στρέφουν τα φώτα πάνω σου, οπότε όσο να ‘ναι σου χαρίζουν μια αναγνωσιμότητα ανάμεσα στους λογοτεχνικούς κύκλους. Σε προσωπικό επίπεδο δεν σου κρύβω ότι με χαροποίησε το γεγονός ότι άνθρωποι που ασχολούνται με τη γραφή χρόνια ξεχώρισαν τα λόγια μου, ανάμεσα σε τόσα άλλα. Ευθύνη νιώθω κάθε φορά που εκτίθεμαι γραπτώς και ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη όταν έχω εγώ τον ρόλο του κριτή στους διαγωνισμούς. Με ενοχλεί αφόρητα η σκέψη ότι μπορεί να αδικήσω κάποιον έστω και άθελά μου.

Μίλησέ μου για τον «Αστερισμό του Ιβίσκου». Είναι η πρώτη σου ποιητική συλλογή. Πώς ένιωσες κρατώντας το βιβλίο στα χέρια σου;

Ο Αστερισμός του Ιβίσκου ήταν μια συλλογή έτοιμη από καιρό που οι αναποδιές της ζωής δεν επέτρεψαν να βγει στο φως νωρίτερα. Όταν ήρθε εκείνη η ώρα τα συναισθήματα ήταν ανάμικτα. Όπως όταν γεννάς ένα παιδί. Μια ανακούφιση που γεννήθηκε και είναι καλά, μια ανείπωτη χαρά που είδε το φως και μια αγωνία να το γνωρίσεις από την αρχή, να μεγαλώσεις μαζί του. Μαζί με τα παιδιά μου ο Ιβίσκος μου είναι η παρακαταθήκη μου σε αυτόν τον κόσμο. Να μην παραλείψω βέβαια να πω πως το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής ανήκει στη φίλη φωτογράφο και μπλόγκερ Μαρία Καρβούνη, γεγονός που με κάνει να χαίρομαι ακόμα περισσότερο. Κάθε φορά που το κοιτώ είναι σαν να βλέπω τη ματιά της Μαρίας μέσα από τον φακό της.

Τι ονειρεύεται η Σταυρούλα; Τι θα άλλαζες αν μπορούσες, στον κόσμο και στη ζωή σου

Αν θα μπορούσα τον κόσμο να άλλαζα, θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα που λέει και το τραγούδι.

Μέσα μου θεωρώ πως κάθε φορά που ανακουφίζω τα νοσηλευόμενα νεογνά μας απ’ ό,τι τα δυσκολεύει, παρηγορώ τους γονείς τους, τους βοηθώ να καταλάβουν, τους εκπαιδεύω να τα φροντίζουν κάνω τον κόσμο καλύτερο.

Λίγο φαγητό σε κάποιον που πεινά, μια κουβέρτα σε κάποιον που κρυώνει, λίγο νερό στη γαρδένια που διψά…. συμπόνια, συμπόνια, συμπόνια Μαρίνα μου. Ο κόσμος μας είναι γεμάτος πληγές.

Στη ζωή μου… θα ήθελα να έχω περισσότερες Κυριακές με τα παιδιά μου, τώρα που είναι ακόμα μικρά.

Για το τέλος άφησα την καθιερωμένη ευχή για το περιοδικό και τους αναγνώστες του…

Εύχομαι όλα όσα επιθυμείτε και ονειρεύεστε κάθε βράδυ να ξημερώνουν αλήθειες κάθε αυγή στο προσκεφάλι σας.
...

Με αυτή την υπέροχη ευχή έκλεισε η κουβέντα μας κάνοντάς μου πεποίθηση, πως η όμορφη κυρά των λόγων που γνώρισα στο "Λογισμών αραξοβόλι" αξίζει την αγάπη και το θαυμασμό όλων μας!

Ένα μεγάλο ευχαριστώ Σταυρούλα για τη φιλία σου και όσα μοιράστηκες μαζί μου!
Καλοτάξιδος ο "Αστερισμός του Ιβίσκου", που μπήκε στην καρδιά μας!


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
29 Σχόλια
Το θέατρο "Αλκμήνη" υποδέχεται τους "Παίχτες" του Ν. Γκογκόλ

Το θέατρο "Αλκμήνη" υποδέχεται τους "Παίχτες" του Ν. Γκογκόλ


to-theatro-alkmini-ipodechete-tous-paiktes-tou-gogol

Μια πολύ ενδιαφέρουσα παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο Αλκμήνη στα Κάτω Πετράλωνα, με τίτλο "Οι Παίκτες" του Νικολάι Γκογκόλ σε μετάφραση του Άλεξ Γκρομπένκο, από τις 4 Μαΐου ως τις 2 Ιουνίου 2019 . Τη διασκευή και τη σκηνοθεσία υπογράφουν ο Μάνος Καβίδας και ο Μανώλης Βαζαίος.

Όπως αναφέρουν οι σκηνοθέτες, το έργο γράφτηκε χρόνια πριν, είναι όμως πάντα επίκαιρο αφού μιλάει άμεσα στη συνείδηση όλων. Με αφορμή το παιχνίδι της χαρτοπαιξίας ο Γκογκόλ διαπραγματεύεται ένα από τα "αιώνια αθεράπευτα στίγματα" της ανθρώπινης ψυχής, το πάθος του ανθρώπου απέναντι στην κτητικότητα.

Ο συγγραφέας στήνει αριστοτεχνικά ένα παιχνίδι φαρσοκωμωδίας, το οποίο όπως εξελίσσεται, αφήνει να διατυπωθούν οι πιο σκληρές αλήθειες για την απληστία, την ευμετάβλητη ψυχοσύνθεση, τη βαθύτερη συνείδηση και την αλαζονεία του ανθρώπου.

Οι έντονες κωμικές καταστάσεις δεν εμποδίσουν να φανεί μια διαφορετική οπτική στην πορεία του έργου αφήνοντας το θεατή να διακρίνει το βαθύτερο νόημα της αγωνιώδους κραυγής του ανθρώπου απέναντι στα πάθη, τα κτηνώδη ένστικτα και τις αδυναμίες.

Ο Γκόγκολ δεν είναι πεσιμιστής ούτε μηδενιστής. Προσπαθεί απλά να καταδείξει με τον πιο περιγραφικό τρόπο την τυφλή ορμή και το αδιέξοδο των παθών και των ενστίκτων της ανθρώπινης συνείδησης, μιας συνείδησης που έχει οδηγηθεί στην σήψη, την φθορά και τις ψευδεπίγραφες ελπίδες που προσφέρει στον άνθρωπο η κτητικότητα, η αλαζονεία, που έρχεται συνήθως να καλύψει το ανεκπλήρωτο κενό μέσα του, στο κοινωνικό του περιβάλλον και στις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Όλα αυτά με έναν κωμικοτραγικό τρόπο, με ρεαλισμό και αλήθεια, ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και το τραγικό, το ζωώδες και το μεταφυσικό, το λογικό και το υπέρλογο.

Το έργο «Οι παίκτες», αποτελεί ένα εύστοχο σχόλιο του συγγραφέα πάνω στη διαφθορά, την απάτη, την αλαζονεία και τελικά την φθορά της συνειδήσεως.

Ο Γκόγκολ εμβαθύνει μ’ εντυπωσιακό τρόπο στην ψυχολογία των παικτών, σε ένα παιχνίδι που δεν έχει τέλος ούτε αρχή, στο οποίο είναι αποφασισμένος να εξαπατήσει και να εξαπατηθεί όπως καλείται να παίξει, είναι αποφασισμένος να παραδοθεί στο τυφλό πάθος της αλαζονείας του όποιος αποφασίσει να το ζήσει μέχρι το τέλος, να βυθιστεί μέσα σε μια ορμή ενστίκτων και τυφλών παρορμήσεων, ένα παιχνίδι που είναι και η ίδια η ζωή, αφού όπως χαρακτηριστικά επαναλάμβανε ο ίδιος: «Αμέτρητα όπως οι κόκκοι της άμμου, είναι τα πάθη του ανθρώπου, έτσι Ότι και να πείτε, το σώμα θα βασίζεται πάντα στην ψυχή», καθιστώντας τον, με το συνολικό του έργο, ένα αιώνιο σύμβολο και σημείο αναφοράς, τόσο για τη ρωσική όσο και για την παγκόσμια λογοτεχνία.

to-theatro-alkmini-ipodechete-tous-paiktes-tou-gogol

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου:
Σ’ένα μικρό πανδοχείο μιας επαρχίας, ένας ικανός χαρτοπαίκτης με ειδίκευση στις απάτες της τράπουλας έρχεται με σκοπό να αλιεύσει τα ανυποψίαστα θύματα του. Στο ίδιο πανδοχείο, όμως, γνωρίζεται με μια μικρή συμμορία ομοίων του χαρτοπαικτών, οι οποίοι ετοιμάζουν στημένες απάτες με σκοπό να αποσπάσουν χρήματα από τους ανυποψίαστους περαστικούς. Οι τρείς θαμώνες, απατεώνες – επαγγελματίες χαρτοπαίχτες θα συναντηθούν, έτσι το παιχνίδι θα εξελιχτεί από μια απλή χαρτοπαικτική παρτίδα σε μια κωμικοτραγική φάρσα με απρόσμενες συνέπειες. Η αγωνία, το πάθος και η αλαζονεία, παρασέρνει τους παίκτες σε ένα παιχνίδι χωρίς επιστροφή. 

to-theatro-alkmini-ipodechete-tous-paiktes-tou-gogol

Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Μανώλης Βαζαίος, Ερνέστος Βουτσινός, Νίκος Μαυρουδής και Ηλίας Κούτλας.

Τη σκηνοθεσία ανέλαβαν ο Μάνος Καβίδας και ο Μανώλης Βαζαίος, με βοηθό Σκηνοθέτη: τη Μαίρη Άσπρου.Την επιμέλεια της κίνησης έχει η Άννα Αναστασιάδου ενώ η Μουσική Επιμέλεια και οι Φωτισμοί είναι του Μάνου Καβίδα.

VIDEO EDITING – ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΦΙΣΑΣ: Ειρήνη Ζγούρη

ΠΑΡΑΓΩΓΗ - ΣΚΗΝΙΚΑ: Atermono. Creative. Cine. Art.

Διάρκεια: 70′

Είδος: Κωμωδία

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ: 10 κανονικό, 8 ανέργων/φοιτητικό, 5 Ατέλειες (Δημοσιογραφικό/Ηθοποιών).

Λίγα λόγια για τους συντελεστές της παράστασης:

ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΝΙΚΟΣ:
Απόφοιτος δραματικής Άροδο του Άκη Δαβή.
Συμμετοχή στα studio της κας Ρ. Πατεράκη για 3 έτη και σε σεμινάριο κινηματογράφου των Κ. Ξυκομνηνού και Γ.Οικονομίδη.
Έλαβε μέρος σε δεκάδες θεατρικές παραστάσεις μεταξύ των οποίων:
Hamlet That Punk σκην. Μαίρη Μαραγκουδάκη, Το Φως Που Πάντα Καίει σκην. Βασίλης Κολοβός (Ελλάδα και Αυστραλία), Φακλαιφσταιλ σκην. Μαίρη Μαραγκουδάκη, Escorial σκην. Δεμερτζή Ελένη, Ανάθεση σκην. Μανώλη Ιωνάς, Η Μνηστή σκην. Εύα Κουκούτση, Pizza Mercedes σκην. Γιώργος Λιβανός, Κατά Φαντασία Ασθενή σκην. Α. Παρζακώνη, Ένας Επικίνδυνος Υπάλληλος, Ένας Γαλιλαίος σκην. Α. Παρζακώνη, Αρκούδα (του Τσέχωφ) σκην. Α. Παρζακώνη, Ιστορία του ελληνικού θεάτρου (παιδική σκηνή) κ.α
Από το 2010 αποτελεί έχει μόνιμη συνεργασία με το studio Μελενίκου. Έλαβε μέρος στην ταινία μεγάλου μήκους του Μανούσου Μανουσάκη «Ουζερί Τσιτσάνης», στην «Εξιλέωση» του Φ. Μπόργη και στην «Πτώση του Αδάμ» του Ιωάννη Φασούλα. Καθώς και στις ταινίες μικρού μήκους, Πούλησε Το του Ορφέα Περετζή και Ραπαμύθι του Ν. Τσατσάνη, Cure σκην. Ιφιγένεια Δημητρίου κ.α. Τέλος, συμμετείχε στις τηλεοπτικές σειρές Μπαμπά Μην Τρέχεις, Άγρια Παιδία, Κούκλες όπως και σε διαφημιστικά spots Ελλάδα και εξωτερικό και video clips.

ΒΟΥΤΣΙΝΟΣ ΕΡΝΕΣΤΟΣ:
Γεννήθηκε το 1976 στον Κορυδαλλό.
Σπούδασε δημοσιογραφία στη σχολή Antenna και το 2005 αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή Γ. Θεοδοσιάδη.
Το 2005 αναλαμβάνει το ρόλο του Πυροσβέστη στην παράσταση «Η Φαλακρή τραγουδίστρια» του Ευγ. Ιονέσκο, στα θέατρα «Επί Κολωνώ» (2005-2006) & «Βικτώρια» (2006-2007) σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού. Από το 2007 έως το 2016 συμμετέχει σε παραστάσεις υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Κάρμεν Ρουγγέρη (2007-2008), της Σοφίας Φιλιππίδου (2011-2012), των Κώστα Καζανά/Σοφίας Παναηλίδου (2016), του Αυγουστίνου Ρεμούνδου (2016-2017) και του Μάνου Αντωνίου (2018-2019). Τη θεατρική περίοδο 2015-2016 παίζει και πάλι σε σκηνοθεσία Δημήτρη Κομνηνού στη σατιρική κωμωδία θρησκευτικών ηθών «Αμήν» της Αλκυόνης Βαλσάρη στο θέατρο "Vault". Το 2016-2017 η παράσταση «Οι Σιδεράδες» του Μίλος Νίκολιτς, στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα», σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου, στην οποία συμμετέχει, τιμάται με έπαινο από την Unesco για τον αντιπολεμικό της χαρακτήρα. Το 2018 σκηνοθετεί και παίζει στο "El Convento Del Arte" τη σουρεαλιστική κοινωνική κωμωδία "Μπαρ Σε Καλό Μας" και στη συνέχεια αναλαμβάνει το ρόλο του Dr. Coppelius στο εύθυμο μπαλέτο για παιδιά "La Coppelia" το οποίο κάνει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.
Ο Ερνέστος Βουτσίνος έχει συμμετάσχει σε δύο κινηματογραφικές ταινίες, στην «Ψυχή στο στόμα» του Γιάννη Οικονομίδη (2006) και «Στο βάθος κήπος» του Κλεάνθη Δανόπουλου (2010), ενώ έχουν ανέβει και τέσσερα θεατρικά του έργα, τα «Κύματα Τεστοστερόνης/Ο Καλύτερος Φίλος Του Άνδρα» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Πιατά στο θέατρο «Πολύτεχνο» (2001), το «2 Και Να Λένε» σε σκηνοθεσία του ιδίου και του Γιώργου Κατινά στο φουαγιέ του θεάτρου «Βικτώρια» (2004-2005), η «Τραγωδία Εν Κρανίω» σε σκηνοθεσία Πέμης Ζούνη στο θέατρο «Προσκήνιο» (2007) και το «Μπαρ Σε Καλό Μας» σε σκηνοθεσία του ιδίου στο θέατρο «Eliart» (2013) και στο "El Convento Del Arte" (2018), το οποίο απέσπασε και το 1ο βραβείο στο Φεστιβάλ Κωμωδίας του «Eliart» το 2013.

ΒΑΖΑΙΟΣ ΜΑΝΩΛΗΣ:
Ο Μανώλης Βαζαίος γεννήθηκε το 1985 στο Κερατσίνι. Είναι απόφοιτος της σχολής θεάτρου του Άκη Δαβή, το 2009. Από τότε εργάζεται ως ηθοποιός στο θέατρο και στον κινηματογράφο, ως σκηνοθέτης και ως καθηγητής αυτοσχεδιασμού- υποκριτικής.

Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις μεταξύ των οποίων είναι ο Πλούτος του Αριστοφάνη της Ηλέκτρας Παροίκου, το Ιονέσκο remixed του Γιάννη Κουρκουμέλη, η Δωδέκατη Νύχτα του Νότη Παρασκευόπουλου, η Ρέπλικα της Στέλλας Μαρή, οι Πολιτικά Καθιστοί και η Ζωή 15 ιντσών του Αλέξανδρου Πασπαρδάνη, ο Ηamlet that punk και Σκοτεινή Καρέκλα της Μαίρης Μαραγκουδάκη, το Όποιος προλάβει του Γιώργου Δουργούτη, ο Δον Ζουάν του Νικόλα Σπανού, Ο βασιλιάς Ληρ του Γιώργου Βούρου, Ο καπετάν Μιχάλης του Γιώργου Κουσκουλή κ.ά, καθώς και παραστάσεις παιδικού θεάτρου.
Επίσης έχει συμμετάσχει σε 3 ταινίες μεγάλου μήκους και περίπου 30 μικρού μήκους. Έχει σκηνοθετήσει με την ομάδα του, τους Νταντάδες του Σκούρτη το 2012, το Διαχειριστή της Σπηλιώτη το 2013 και έχει αναλάβει την θεατρική σκηνοθεσία σε ταινίες μικρού μήκους.
Από το 2014 είναι καθηγητής αυτοσχεδιασμού στο θεατρικό εργαστήρι του Studio Μελενίκου.

ΚΑΒΙΔΑΣ ΜΑΝΟΣ:
Ο Μάνος Καβίδας γεννήθηκε το 1984 στον Πειραιά. Σπούδασε Υποκριτική στη Σχολή Δραματική Τέχνης του Άκη Δαβή και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Θεατρολογία στο τμήμα Θεατρικών σπουδών της σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ναυπλίου, με κατεύθυνση Παραστατικών Τεχνών – Θεατρικής Πρακτικής και Σκηνοθεσίας. Είναι Τακτικό Μέλος: Σ.Ε.Η (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών) και ιδρυτικό Μέλος της Εταιρείας Παραγωγής Οπτικοακουστικού Έργου: Atermono (Atermono. Creative. Cine. Art).

Έχει εργαστεί στο Θέατρο ως Ηθοποιός, Σκηνοθέτης και Βοηθός Σκηνοθέτη σε Θεατρικές Παραστάσεις, μεταξύ των οποίων: (2017) ΄΄Χριστουγεννιάτικη Ιστορία΄΄, του Καρόλου Ντίκενς, Διασκευή-Σκηνοθεσία: Ζγούρη Ειρήνη, Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάνος Καβίδας, «Θέατρο Τεχνών» Λάρισα, Παραγωγή Εταιρείας: Atermono. (2017) ΄΄Senso, Το κρυφό Σημειωματάριο της Κόμισσας Λίβια΄΄, Σκηνοθεσία: Μάνος Καβίδας, «Θέατρο Τεχνών» Λάρισα, Παραγωγή Εταιρείας: Atermono. (2015) Hamlet that Punk, (Βασισμένο στον Άμλετ του Σαίξπηρ), σκην. Μαίρη Μαραγκουδάκη, Θέατρο: βαφείο, Φεστιβάλ Βριλησσίων, Πολυχώρος Αθηναίδα. (στο ρόλο του Πολώνιου), ομάδα ''Modus facienti''. (2012) Οι Νταντάδες, του Γ. Σκούρτη, Studio της Οδού Πλαταιών, σκην. Α. Αντωνιάδης, Μ. Βαζαίος, Μ. Καβίδας (στο ρόλο του Παύλου), ομάδα ''Modus Faciendi''. (2010) Η Σκοτεινή καρέκλα, (βασισμένο στον ''Μάκβεθ'' του Σαίξπηρ), σκην. Μαίρη Μαραγκουδάκη, ομάδα ''Modus Faciendi''. (2010) Δίκη των στρατηγών, σκην. Αντώνης Ξεπαπαδάκος, θίασος ''Ελληνική Αυλαία''. 
Επίσης, έχει επιμεληθεί την επεξεργασία οπτικοακουστικού υλικού και έχει συμμετάσχει ως φροντιστής σκηνής, στις εξής Θεατρικές Παραστάσεις:
Σχεδιασμός & Επιμέλεια Ήχου και Φώτα στην Θεατρική Παράσταση: «ο Διαχειριστής», στο Θέατρο: Beton7, στα πλαίσια της οργάνωσης συγγραφικού έργου από Χρύσα Σπηλιώτη. Σχεδιασμός & Επιμέλεια Ήχου και Φώτα στην Θεατρική Παράσταση: «Ηγιασμένον Κομβολόγιον», αφιέρωμα στον Αλ. Παπαδιαμάντη, σύνθεση – συρραφή διηγημάτων, Σκηνοθεσία Γιάννης Τσιάτσιος, Θεατρική Σκηνή Λάρισας. Φροντιστής Σκηνής στην Θεατρική παράσταση «Puerto Grande», στο Χώρο Ιστορικής Μνήμης, σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη. Σχεδιασμός & Επιμέλεια Ήχου και Φώτα στην Θεατρική Παράσταση: «Οικία Φρίκη», Σκηνοθεσία Ζγούρη Ειρήνη, στο ΄΄Θέατρο Τεχνών΄΄, Λάρισα.

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ ΑΝΝΑ:
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι ηθοποιός, χορογράφος και Σκηνοθέτης. Αποφοίτησε από το Εργαστήρι Δραματικής τέχνης του Άκη Δαβή το 2006. Έχει δίπλωμα διδασκαλίας latin και Ευρωπαϊκών χορών και έχει παρακολουθήσει μαθήματα ψυχολογίας - κοινωνιολογίας στο Αμερικάνικο κολλέγιο Deree, καθώς και πληθώρα επιμορφωτικών σεμιναρίων θεάτρου, χορού, σωματικού θεάτρου και ραδιοφώνου. Από το 2005 έως σήμερα έχει συμμετάσχει σε αρκετές παραστάσεις Θεάτρου Ενηλίκων, Παιδικού Θεάτρου, Χοροθεάτρου, Playback theatre και στα πλαίσια της μόνιμης συνεργασίας της με το μουσικό συγκρότημα ENCARDIA (ως χορεύτρια και ηθοποιός), σε αμέτρητες συναυλίες σε όλη την Ελλάδα.

Επίσης, έχει επιμεληθεί την κίνηση σε θεατρικές παραστάσεις. Το 2016 έκανε την πρώτη της σκηνοθεσία (πολυμελής χοροθεατρική παράσταση με ζωντανή μουσική), στην οποία και συμμετείχε και ως ηθοποιός/χορεύτρια. Στο παρελθόν έχει διδάξει Latin και Ευρωπαϊκούς χορούς σε σχολές της Αθήνας και στο παρόν διδάσκει παραδοσιακούς χορούς των Ελληνόφωνων χωριών της Κάτω Ιταλίας (Tarantella pizzica και Tammuriata) και ασκείται στον στροβιλισμό. Έχει ασχοληθεί με το ραδιόφωνο για δύο χρόνια ως ραδιοφωνική παραγωγός.

ΚΟΥΤΛΑΣ ΗΛΙΑΣ:
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987. Είναι απόφοιτος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης «Αρχή» της Νέλλης Καρρά και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους σκηνοθέτες Θ. Γκόνη, Α. Ρέτσο, Γ. Βούρο, Μ. Πανάγου, Γ. Καφετζόπουλο κ.α. σε θεατρικές παραστάσεις καθώς και κινηματογραφικές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους.

ΖΓΟΥΡΗ ΕΙΡΗΝΗ:
Είναι ηθοποιός, Σκηνοθέτης, θεατρολόγος, Σεναριογράφος και ασχολείται με τον κινηματογράφο και το θέατρο. ΜΕΛΟΣ Σ.Ε.Η (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών) και ιδρυτικό Μέλος της Εταιρείας Παραγωγής Οπτικοακουστικού Έργου: Atermono (ATERMONO. Creative. Cine. Art).
Σπούδασε: Τμήμα θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Θεατρικό Εργαστήρι "Άκης Δαβης", Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης "Αρχή", Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης "Μοντέρνοι Καιροί", Σχολή Κινηματογράφου & Τηλεόρασης "Λυκούργου Σταυράκου" τμήμα Σκηνοθεσίας,
Συμμετείχε σε πολλές θεατρικές παραστάσεις όπως: 2011 ΄΄Κοκκινοσκουφίτσα΄΄, ΄΄Παπουτσομένος γάτος΄΄ ομάδα ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ. 2012 ΄΄Χριστουγεννιάτικη Ιστορία΄΄, σκην. Βασίλης Μαυρογεωργίου, Ίδρυμα Κακογιάννη. 2016 ΄΄Κατά φαντασίαν ασθενής΄΄, σκην. Γιώργος Βούτος, θέατρο Αλκμήνη κ.α.
Σκηνοθεσία Ταινιών Μικρού Μήκους:
2010 Donor (Δότης), 2013 vengeance, 2015 Vlachs Ducumentary (Βλάχοι), 1015 Περιμένοντας τον Γκοντό, 2012 ΑΠΟΣΙΩΠΗ, 2016 Video dance “GONE BYONDE”, 2016 Video dance “RHYTHM”, 2016 ΣυνΤέλεια.
Συγγραφικό Έργο:
2014 Συγγραφή σεναρίου για μεγάλου μήκους ταινία: στα πλαίσια του πρώτου διαγωνισμού συγγραφής σεναρίου της Ε.Σ.Ε., με τίτλο: «Εφιάλτης πρίν την αυγή». Παιδικά παραμύθια : «Το βρεγμένο Πεύκο», «Το μικρό μυρμήγκι που ήθελε να γίνει αστέρι», «ΓΗΗΓ». 2017 Ποιητική συλλογή ΄΄Λευκή Άνοιξη΄΄ εκδόσεις Ελίκρανον.

ΑΣΠΡΟΥ ΜΑΙΡΗ:
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, με κατεύθυνση Ψυχολογία, του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, της Σχολής Υποκριτικής Τέχνης του Άκη Δαβή κι αριστούχος απόφοιτος του τμήματος Θεατρολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στις εξής παραστάσεις: ''Κεκλεισμενων των θυρών''[Θέατρο ''Αλκμήνη'', σκηνοθεσία Άκης Δαβής], ''Τα μαγικά Χριστούγεννα των παραμυθιών''[Δήμος Αθηναίων, σκηνοθεσία Μαγικές Σβούρες], ''Να σας ρωτήσω κάτι?''[Βρυσάκι, στα πλαίσια συμμετοχής Fringe Festival, Vault, στα πλαίσια συμμετοχής Open September Festival και Χώρος Τέχνης 92Αrt], ''O ψαράς κι η ψύχη του''[Θέατρο ''Rabbithole'' σκηνοθεσία Γιώργος Σιμώνας] κ.α.
Έχει επίσης, διδάξει θεατρικό παιχνίδι σε παιδία δημοτικού κι εχει διδάξει υποκριτική σε εφήβους.

Θέατρο «Αλκμήνη» - Αλκμήνης 8, κάτω Πετράλωνα 

Από 04/05 έως 02/06/2019 

Κάθε Σάββατο στις 21:30 

Και Κυριακή στις 19:00 

Τηλ. Κρατήσεων: 210-3428650


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
4 Σχόλια
Νηστίσιμη Lemon pie με γάλα αμυγδάλου

Νηστίσιμη Lemon pie με γάλα αμυγδάλου


nistisimi-lemon-pie-me-gala-amigdalou

Μια εύκολη Lemon pie που μπορείτε να απολαύσετε όλο το χρόνο, κατάλληλη και για τη νηστεία, θα σας παρουσιάσω σήμερα. Τα υλικά της είναι απλά, το ίδιο και η παρασκευή της. Η γεύση της απίθανη, λαχταριστή δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την κλασσική lemon pie που γνωρίζετε.

Ας δούμε τα βήματα αναλυτικά

Για τη βάση
Υλικά:
  • 250 γρ. αλεύρι μαλακό
  • 10 γρ. baking powder
  • 100 γρ. νερό
  • 50 γρ. ελαιόλαδο
  • 50 γρ. φυτικό βούτυρο
  • 50 γρ. ζάχαρη
  • λίγο αλάτι
Η ζύμη είναι αρκετή για μια ταρτιέρα 28εκ. Αν την κάνετε λεπτή, περισσεύει για 2 μικρά ταρτάκια ή απλώνεται με τον πλάστη και κόβεται σε σχήματα με κουπ πατ.

Προθερμάνετε τον φούρνο στους 180 βαθμούς, αντιστάσεις πάνω κάτω.

Βάλτε σε κατσαρόλα να βράσει το νερό, λάδι, βούτυρο. Θέλει 2'.

Κοσκινίστε το αλεύρι με το baking (προσθέστε αλάτι και ζάχαρη αναλόγως), σβήστε τη φωτιά και ρίξτε τα στέρεα υλικά μέσα στα υγρά. Ανακατέψτε με ένα κουτάλι. Η ζύμη ενώνεται πολύ εύκολα και φουσκώνει στα χέρια σας γιατί το baking ενεργοποιείται με τη ζέστη.

Βγάλτε από την κατσαρόλα στον πάγκο και ενώστε την καλύτερα. Δεν χρειάζεται να την κάνετε ομοιογενή όπως κάνουμε στη ζύμη μπριζέ. Απλώστε τη ζύμη σε ταρτιέρα ή σε ταψάκι, πιέζοντας με τα δάχτυλά σας. Η ζύμη υπακούει σε όποιο σχήμα της δώσετε. Αν θέλετε μπορείτε να τσιμπήσετε τα πλαϊνά για να κάνετε διακοσμητικά σχέδια.

Τρυπήστε τη βάση πολλές φορές με ένα πηρούνι.

Απλώστε αντικολλητικό χαρτί που να καλύπτει και τα πλαϊνά και γεμίστε με ξερά φασόλια. Θέλουμε βάρος για να μην φουσκώσει η βάση και να έχουμε χώρο για τη γέμιση. Βάλτε να ψηθεί, πρώτη σχάρα από κάτω για 15λεπτά.

Θα πρέπει να σας πω ότι είναι η καλύτερη συνταγή βάσης τάρτας (αλμυρής ή γλυκιάς) που έχω δοκιμάσει και θα τη βρείτε και στην αλμυρή της εκδοχή στο tastefull.gr

Ακολουθήστε τα βήματα κατά γράμμα και θα με θυμηθείτε!

Για τη γέμιση, θα χρειαστείτε:

  • 2 λεμόνια 
  • 70 γρ. ζάχαρη
  • 1 φακελάκι άνθος αραβοσίτου Γιώτης με γεύση λεμόνι ή βανίλια
  • 660 γρ. γάλα αμυγδάλου
Ξεφλουδίστε τα λεμόνια και κόψτε τα στα δύο για να αφαιρεθούν εύκολα τα κουκούτσια. Βάλτε τα στο μούλτι για να πολτοποιηθούν και στη συνέχεια βάλτε τα σε μια μικρή κατσαρόλα με τη ζάχαρη να βράσουν. Σε 20 λεπτά θα έχετε μια όμορφη σάλτσα λεμονιού, που θα την αφήσετε στην άκρη να κρυώσει.
Ακολουθήστε τις οδηγίες του φακέλου για την κρέμα άνθους αραβοσίτου και μόλις είναι έτοιμη, προσθέστε τη σάλτσα λεμονιού ανακατεύοντας απαλά για να ομογενοποιηθούν τα υλικά.

Επικάλυψη
Για την κορυφή χρησιμοποίησα 1 φακελάκι Γιώτης Garnie βανίλια. Προσθέστε γάλα αμυγδάλου και ακολουθήστε τις οδηγίες για να έχετε μια πλούσια κρέμα σαντιγί, που θα βάλετε στο ψυγείο για λίγη ώρα, πριν τη χρησιμοποιήσετε. Με αυτή, θα καλύψετε το γλυκό κάνοντας με το κορνέ σχέδια της αρεσκείας σας και η lemon pie σας, είναι έτοιμη!

Δοκιμάστε τη, είναι εύκολη και θα τη λατρέψουν όλοι!!





[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
8 Σχόλια
Karl Lagerfeld, ο συνεχιστής του οράματος της Chanel

Karl Lagerfeld, ο συνεχιστής του οράματος της Chanel


karl-lagerfeld-o-sinexistis-tou-oramatos-tis-chanel

Γνωστός ως «ο Κάιζερ της Μόδας» ο Karl Otto Lagerfeld υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής, σχεδιαστής μόδας, καλλιτέχνης και φωτογράφος. Ο άνθρωπος που καθόταν στο τιμόνι του οίκου Chanel ως δημιουργικός διευθυντής, από το 1983 μέχρι το θάνατό του, ήταν επίσης δημιουργικός διευθυντής του οίκου Fendi σε ό,τι αφορά τη γούνα και τα δερμάτινα είδη του brand, ενώ είχε συνεργαστεί σε ποικίλα έργα σχετιζόμενα με τη μόδα και την τέχνη.

Χαρακτηριστική η φιγούρα του με τα λευκά μαλλιά, τα μαύρα γυαλιά ηλίου, τα λευκά πουκάμισα με τους υψηλούς γιακάδες και τα γάντια χωρίς δάχτυλα ο Lagerfeld αγαπά τις αντιθέσεις, τους ασπρόμαυρους συνδυασμούς και δημιουργεί μόδα με βάση τον εαυτό του και όχι τα "θέλω" των άλλων, όπως και η Coco Chanel.


O Karl Otto Lagerfeld χαρακτηρίστηκε και ως ο «αυτοκράτορας» της μόδας αφού υπήρξε σχεδιαστής και καλλιτεχνικός διευθυντής σε δύο από τους μεγαλύτερους οίκους μόδας του κόσμου, όπως ο οίκος Chanel και ο οίκος Fendi αλλά και ανεξάρτητος σχεδιαστή για τους Chloé, Charles Jourdan, Krizia και Valentino.

Γόνος εύπορης οικογένειας γεννήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου του 1933 στο Αμβούργο και από παιδί δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον για τις εικαστικές τέχνες. Οι συμμαθητές του τον θυμούνται να κάνει σκίτσα συνεχώς, ακόμα και την ώρα του μαθήματος. Ο ίδιος δήλωσε πως έμαθε πολλά περισσότερα πράγματα από τις συνεχείς επισκέψεις του στο μουσείο Kunsthalle του Αμβούργου, παρά στις σχολικές αίθουσες. Ωστόσο συνεχίζει το σχολείο στο Παρίσι και ειδικεύεται στο σχέδιο και την Ιστορία. Ο ίδιος αμφισβήτησε πολλές φορές την χρονολογία γεννήσεώς του δίνοντας τροφή για σχόλια, μέχρι τη στιγμή που βγήκε στη δημοσιότητα το πιστοποιητικό βάφτισής του, από το οποίο προκύπτει ως χρονολογία γεννήσεως το 1933.


Το 1955 κερδίζει τον διαγωνισμό σχεδίου παλτό (Secretariat International de la Laine), γίνεται φίλος με τον Yves Saint Laurent και προσλαμβάνεται από τον Pierre Balmain. Εργάστηκε στο πλευρό του ως βοηθός και αργότερα μαθητευόμενος για τρία χρόνια. Το 1958 γίνεται καλλιτεχνικός διευθυντής του Jean Patou και λίγα χρόνια αργότερα (1964) πηγαίνει στη Ρώμη για να μελετήσει την Ιστορία της Τέχνης και να δουλέψει για τον Tiziano. Σύντομα σχεδιάζει ως ανεξάρτητος σχεδιαστής για πολλούς οίκους όπως οι Chloé, Charles Jourdan, Krizia και Valentino.

Τρία χρόνια μετά (1967) προσλαμβάνεται από τον οίκο Fendi για να εκσυγχρονίσει τη γραμμή της γούνας, κάτι που αποδείχθηκε πρωτοποριακό και παρέμεινε στον Fendi μέχρι το θάνατό του.


Στη δεκαετία του 1980 προσλαμβάνεται από τον οίκο Chanel που θεωρούνταν εκείνη την περίοδο ως «σχεδόν νεκρή μάρκα» αφού ο θάνατος τη Coco, δέκα χρόνια πριν, είχε σημαδέψει τον οίκο. Ο Lagerfeld καταφέρνει να φέρει ξανά στο προσκήνιο το όνομα Chanel χρησιμοποιώντας κατά κόρον το λογότυπο «CC» και ανανεώνοντας τη γραμμή των ρούχων, τόσο στο πρετ α πορτέ, όσο και στην υψηλή ραπτική. Σχεδόν παράλληλα (1984) ξεκινά συλλογή ρούχων με τη δική του επωνυμία, που χτίστηκε γύρω από την ιδέα που περιέγραψε ως «πνευματική σεξουαλικότητα». Με τα χρόνια, η μάρκα έχει αναπτύξει μια φήμη για την ποιότητα εφαρμογής περιλαμβάνοντας τολμηρά, έτοιμα προς χρήση κομμάτια, όπως σακάκια και ζακέτες σε έντονα χρώματα. Το 2005 ο Lagerfeld πώλησε την ετικέτα στον Tommy Hilfiger.

Δημιουργίες του παρουσιάστηκαν στο μουσείο Τέχνης της Βόννης, το 2015, όπου ο επισκέπτης μπορούσε  να δει και πολλές από τις αφίσες των επιδείξεών του.





Πολυπράγμων και δημιουργικός, δεν περιορίζεται στη μόδα. Βλέποντας τα πάντα ως μορφή τέχνης ασχολείται και με τη φωτογραφία, ενώ το 2011 σχεδιάζει μια σειρά γυαλιών για τη σουηδική εταιρεία Orrefors και υπογράφει τη νέα συλλογή ειδών ένδυσης για τη Macy’s. Το 2015 ανοίγει το πρώτο κατάστημα Karl Lagerfeld στη Ντόχα του Κατάρ.


Δεν έκρυψε ποτέ την ομοφυλοφιλία του, έχοντας στο πλευρό του την οικογένειά του. Η μητέρα του, ρωτώντας τη στα 11 του χρόνια (για την ομοφυλοφιλία) του απάντησε: «Δεν είναι κάτι το σημαντικό. Είναι σαν το χρώμα των μαλλιών, κάποιοι είναι ξανθοί και κάποιοι άλλοι μελαχρινοί» Μετά το θάνατο του επί εννέα χρόνια συντρόφου του Ζακ ντε Μπασιέ δύο πλάσματα είχαν πρωταρχική θέση στην καρδιά του. Η πανέμορφη γάτα του η Σουπέτ που αποτελούσε και πηγή έμπνευσης για κείνον και ο βαφτισιμιός του Χάντσον.


Καλλιεργημένος, πολλές φορές προκλητικός, τολμούσε να πάει πέρα από την ευγένεια και να πει τη γνώμη του χωρίς δισταγμό ακόμα κι αν ήταν προσβλητική για κάποιους, αληθινός καλλιτέχνης, είχε σαν μότο του τη φράση: «Μια μικρή αίσθηση του χιούμορ και λίγη ασέβεια. Αυτά χρειάζεται ένας θρύλος για να επιβιώσει», η οποία δεν φαίνεται να τον διέψευσε…

Έφυγε από τη ζωή στις 19 Φεβρουαρίου 2019 σε ηλικία 85 χρονών.

Πηγές πληροφοριών: wikipedia.orgbiography.com
Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
4 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram