Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Το λεξικό της διακόσμησης

Το σπίτι μας, ο προσωπικός μας χώρος είναι το καταφύγιό μας. Εκεί όπου ο καθένας από μας περνά χρόνο με την οικογένειά του και "γεμίζει" τις μπαταρίες του, για τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης. Είναι για όλους σημαντικό να είναι ευχάριστος λειτουργικός και να μπορεί να ανανεώνεται δίνοντάς μας έτσι ένα τόνο αισιοδοξίας. Αυτό δεν χρειάζεται απαραίτητα χρήματα για να γίνει. Πολλές φορές μια διαφορετική διάταξη των επίπλων ή των διακοσμητικών μας, μπορούν να αλλάξουν το κλίμα. Αν ρίξουμε μια ματιά σε περιοδικά διακόσμησης σπιτιού, θα διαπιστώσουμε πως εκτός από τις χρηστικές συμβουλές, που μας δίνουν, μιλούν για κατηγορίες στυλ οι οποίες δεν είναι γνωστές ή σαφείς σε όλους μας μόνο από το όνομά τους.  Εμείς βρήκαμε το "λεξικό" των στυλ διακόσμησης και τι αφορά το καθένα, έτσι ώστε να τα έχουμε ξεκάθαρα στο μυαλό μας και να ξέρουμε, σε τι αναφέρονται όσοι μιλούν γι' αυτά.






Έθνικ: Είναι το παραδοσιακό στιλ που χαρακτηρίζει κάθε χώρα και πολιτισμό. Έθνικ λοιπόν δεν είναι μόνο το ινδονησιακό, είναι και το ελληνικό νησιώτικο στιλ. Tα τελευταία χρόνια το έθνικ έχει γίνει πιο ευέλικτο και εμφανίζεται σε μια πιο σικ εκδοχή, αναπτύσσοντας παρακλάδια που προσδιορίζονται ως neoethnic και ethnic chic, ενδεικτικά του ότι οι νέες τάσεις εμπνέονται από την παράδοση. Γι' αυτό μην παραξενευτείτε αν δείτε ένα δερμάτινο ανατολίτικο πουφ σε μια νέον απόχρωση.
 






Art deco: Tο κίνημα που επηρέασε την αρχιτεκτονική, την τέχνη και το ντιζάιν μεταξύ 1925-1940. Πολυτέλεια, λάμψη και λειτουργικότητα είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν. Επανήλθε δριμύτερο στη δεκαετία του 1980 μέσω της γραφιστικής τέχνης. Γεωμετρικά σχήματα, λάκα, δέρμα, ανοξείδωτο ατσάλι και ξύλο είναι τα βασικά υλικά αυτής της τάσης.
 







Metropolitan: Ξεκίνησε από τα αστικά διαμερίσματα στο κέντρο των μεγαλουπόλεων. Πρόκειται για ένα λιτό, καθαρό στιλ, με στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τον τρόπο ζωής στο κέντρο κάθε πόλης.
 




Vintage: Kι όμως, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο ο όρος δεν προέρχεται από τη μόδα ή μια συγκεκριμένη εποχή, αλλά από... την οινοποιία! Επειδή λοιπόν ο όρος χαρακτηρίζει ένα καλό κρασί μιας συγκεκριμένης χρονιάς, τον χρησιμοποιούμε και στη διακόσμηση για οτιδήποτε παλιό επανέρχεται στη μόδα λόγω της ιδιαίτερης αξίας του.
 





Country: Ναι, σωστά πάει το μυαλό σας στα εξοχικά σπίτια της Αγγλίας. Ρομαντισμός, πατίνες, λευκά ξύλα και μοτίβα που «βγαίνουν» από τις πορσελάνες τσαγιού χαρακτηρίζουν το αξεπέραστο αυτό στιλ.
 




Colonial: Πήρε το όνομά του από τις αποικίες που είχαν κάποιες ευρωπαϊκές χώρες στην Αφρική και την Ασία τη χρονική περίοδο 1600-1850. Φανάρια, κολόνες και αίθρια, στοιχεία που έφεραν οι Eυρωπαίοι στις νέες αποικίες, ανακατεύτηκαν με τα εξωτικά ντόπια στοιχεία δημιουργώντας το αποικιακό στιλ.
 



Shabby σημαίνει ατημέλητο. Φθαρμένα έπιπλα, «περασμένα» με την πατίνα του χρόνου αλλά και με πολλές στρώσεις από χρώμα είναι τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου στιλ. Φλοράλ υφάσματα και έπιπλα και αντικείμενα παλιά ή ανακυκλωμένα προσδιορίζουν ένα στιλ που έχει επιρροές από το country.
 

Eclectic: Συγκεντρώνει διαφορετικά στοιχεία, εποχές και μόδες σε ένα στιλ, το οποίο δεν είναι άλλο από τον επονομαζόμενο εκλεκτικισμό. Εδώ όλα επιτρέπονται! H αλλαγή χρήσης των επίπλων και ο τρόπος έκθεσής τους οδηγούν σε ένα στιλ που αναδεικνύει όσο κανένα άλλο την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη.
 


Mπαρόκ: Tο χαρακτηρίζουν η μεγαλοπρέπεια, η λάμψη, τα περίτεχνα σκαλίσματα, η πολυτέλεια και ο μαξιμαλισμός. Εμπνευσμένο από το αυτοκρατορικό στιλ, χρονολογείται από τα τέλη του 16ου αιώνα έως τις αρχές του 18ου. Ένα στιλ που στοχεύει κυρίως στον εντυπωσιασμό και το οποίο έχει εξελιχθεί αρκετά από την εποχή του Λουδοβίκου, γοητεύοντας ακόμα και σήμερα στην πιο λάιτ εκδοχή του.
 
Pετρό: Σημαίνει επιστροφή, αναβίωση του παλιού και χαρακτηρίζεται από μια νότα νοσταλγίας.
Retrospective: Αφορά ουσιαστικά τη μεταπολεμική περίοδο 1940-1960. Πρόκειται για ένα νοσταλγικό στιλ που μας έχει αφήσει κληρονομιά σημαντικές επιρροές από την εποχή εκείνη.
 


Λοφτ: H τάση που διαμόρφωσε και ολόκληρο στιλ προέκυψε από τη μετατροπή βιομηχανικών χώρων σε κατοικίες. Tο πιο σημαντικό στοιχείο σε αυτό είναι ο ενιαίος χώρος. Λιτές επιφάνειες και υλικά όπως το μέταλλο, το γυαλί και το τσιμέντο παραπέμπουν στο industrial, που δανείζεται τα βιομηχανικά στοιχεία και υλικά ενός επαγγελματικού χώρου και μπορεί να ενσωματωθεί ως στιλ σε οποιονδήποτε χώρο. Τέτοια στοιχεία βλέπουμε σήμερα σε κάθε σπίτι, ακόμα και ο πάγκος εργασίας στην κουζίνα μας είναι εμπνευσμένος από αυτό το στιλ. 


Ο τρόπος που είναι διακοσμημένο ένα σπίτι, αντανακλά το προσωπικό γούστο του κάθε ιδιοκτήτη και την αισθητική του, πολλές φορές μάλιστα και το χαρακτήρα του.
Εμείς ανακαλύψαμε και μια ιστοσελίδα (sproost.com) όπου με ένα διασκεδαστικό τεστ μπορείτε να ανακαλύψετε το στυλ που σας αρέσει και σε ποια κατηγορία ανήκει. Δοκιμάστε το!

πηγή: e-go.gr

Τα αγαπημένα του μήνα

Μιχαήλ Λαβρόσφσκι-ο ζωντανός θρύλος του χορού που ήρθε στη χώρα μας

Μια μεγάλη επετειακή παράσταση πραγματοποιήθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου 2017 στο Θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκης και στις 20 & 21 Σεπτεμβρίου στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού στην Αθήνα αφιερωμένες από τα μπαλέτα Μπολσόι στα 75 χρόνια του ζωντανού θρύλου Μιχαήλ Λαμπρόφσκι ο οποίος μάλιστα συμπρωταγωνίστηκε με τον κορυφαίο χορευτή του κόσμου Ιβάν Βασίλιεφ. Η συνέντευξη που έδωσε στην Ελένη - Βασιλική Μπαμπαλιούτα για τα "Επίκαιρα" έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Πριν σας παραθέσουμε τη συνέντευξη, αξίζει να σημειώσουμε πως παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρώτη, κομμάτι από την όπερα μπαλέτο "Αμόκ", που έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί το 2018, σε σκηνοθεσία και χορογραφία του Λαβρόφσκι. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη παραγωγή των Μπολσόι στην οποία θα λάμψουν με τον Ιβάν Βασίλιεφ, τον Μιχαή Λαβρόφσκι, τη Νίνα Βινογκράντοβα και όλα τα άλλα υπέρλαμπρα αστέρια του χορευτικού σύμπαντος.


Είναι εκπληκτικό που σας έχουμε στην Ελλάδα και γιορτάζετε την απίστευτη σταδιοδρομία σας στο κλασσ…

Ο Οκτώβρης που αγαπώ...

Όταν αποφάσισα να φύγω από την Αθήνα για την εξοχή, ο κυριότερος λόγος ήταν η φύση. Μεγαλωμένη σε διάφορες επαρχιακές πόλεις, που τότε δε γνώριζαν καν τη λέξη «πολυκατοικία», ήξερα τις αυλές με τα οπωροφόρα και τα σπίτια με τα γεράνια στα παράθυρα. Έβλεπα τις εποχές να αλλάζουν και τα δέντρα να φορούν τα χρώματα και τα αρώματα του κάθε μήνα, πριν έρθει η στιγμή να αλλάξει η διακόσμηση στο σπίτι από καλοκαιρινή σε φθινοπωρινή όπως κάνουμε τώρα στις μεγαλουπόλεις…
Το χώμα μύριζε βροχή πολύ πριν οι στάλες της βρέξουν το μέτωπό μας παίζοντας κρυφτό στις αλάνες  και τα φύλλα που έπεφταν από τα δέντρα ήταν το φθινοπωρινό χαλί της αυλής μας και έκαναν τα πατήματά μας πάνω του, ηχηρά και αφράτα… Αυτά ξαναζώ στην εξοχή, νιώθοντας τυχερή και αρνούμενη να αποχωριστώ τις παιδικές αναμνήσεις… βλέπετε είμαι από κείνους που δεν μπορούν να ζουν σε ένα τόπο με μόνο μία ή έστω δύο εποχές… μ’ αρέσουν όλες, μ' αρέσει η εναλλαγή, ο ήλιος, η ζέστη, η βροχή, το κρύο και οι μυρωδιές που τα συνοδεύουν.
Γι’ α…

A Jewel Made in Greece στο Μουσείο Τέχνης της Ν. Υόρκης

Η έκθεση A Jewel Made in Greece μετά την επιτυχημένη πορεία της στην Ελλάδα, ανοίγει τα φτερά της για τη Ν. Υόρκη, παρουσιάζοντας το ελληνικό κόσμημα σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία τέχνης και desing του κόσμου.

Η κ. Μαίρη Σαμόλη που είναι η διοργανώτρια της έκθεσης το 2013 είχε την ιδέα να δημιουργήσει μια ευέλικτη και καλαίσθητη πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν να μετέχουν Έλληνες σχεδιαστές - παραγωγοί σύγχρονου κοσμήματος, αναπτύσσοντας έτσι ένα δημιουργικό διάλογο ανάμεσα στον πολιτισμό της σύγχρονης τέχνης και στον πολιτισμό της ιστορίας του Ελληνικού κοσμήματος, με σκοπό να παρουσιάσει το σύγχρονο ελληνικό κόσμημα τόσο στην Ελλάδα όσο και στον υπόλοιπο κόσμο. Το 2014 η ιδέα πήρε σάρκα και οστά ξεκινώντας την παρουσίαση στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων μια ομαδική έκθεση Σύγχρονου Δημιουργικό Κοσμήματος η οποία τέθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, του Νομισματικού Μουσείου και του Μουσείου Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη. Πολλά ακόμη ελλ…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...