Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Το λεξικό της διακόσμησης

Το σπίτι μας, ο προσωπικός μας χώρος είναι το καταφύγιό μας. Εκεί όπου ο καθένας από μας περνά χρόνο με την οικογένειά του και "γεμίζει" τις μπαταρίες του, για τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης. Είναι για όλους σημαντικό να είναι ευχάριστος λειτουργικός και να μπορεί να ανανεώνεται δίνοντάς μας έτσι ένα τόνο αισιοδοξίας. Αυτό δεν χρειάζεται απαραίτητα χρήματα για να γίνει. Πολλές φορές μια διαφορετική διάταξη των επίπλων ή των διακοσμητικών μας, μπορούν να αλλάξουν το κλίμα. Αν ρίξουμε μια ματιά σε περιοδικά διακόσμησης σπιτιού, θα διαπιστώσουμε πως εκτός από τις χρηστικές συμβουλές, που μας δίνουν, μιλούν για κατηγορίες στυλ οι οποίες δεν είναι γνωστές ή σαφείς σε όλους μας μόνο από το όνομά τους.  Εμείς βρήκαμε το "λεξικό" των στυλ διακόσμησης και τι αφορά το καθένα, έτσι ώστε να τα έχουμε ξεκάθαρα στο μυαλό μας και να ξέρουμε, σε τι αναφέρονται όσοι μιλούν γι' αυτά.






Έθνικ: Είναι το παραδοσιακό στιλ που χαρακτηρίζει κάθε χώρα και πολιτισμό. Έθνικ λοιπόν δεν είναι μόνο το ινδονησιακό, είναι και το ελληνικό νησιώτικο στιλ. Tα τελευταία χρόνια το έθνικ έχει γίνει πιο ευέλικτο και εμφανίζεται σε μια πιο σικ εκδοχή, αναπτύσσοντας παρακλάδια που προσδιορίζονται ως neoethnic και ethnic chic, ενδεικτικά του ότι οι νέες τάσεις εμπνέονται από την παράδοση. Γι' αυτό μην παραξενευτείτε αν δείτε ένα δερμάτινο ανατολίτικο πουφ σε μια νέον απόχρωση.
 






Art deco: Tο κίνημα που επηρέασε την αρχιτεκτονική, την τέχνη και το ντιζάιν μεταξύ 1925-1940. Πολυτέλεια, λάμψη και λειτουργικότητα είναι τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν. Επανήλθε δριμύτερο στη δεκαετία του 1980 μέσω της γραφιστικής τέχνης. Γεωμετρικά σχήματα, λάκα, δέρμα, ανοξείδωτο ατσάλι και ξύλο είναι τα βασικά υλικά αυτής της τάσης.
 







Metropolitan: Ξεκίνησε από τα αστικά διαμερίσματα στο κέντρο των μεγαλουπόλεων. Πρόκειται για ένα λιτό, καθαρό στιλ, με στοιχεία που αντικατοπτρίζουν τον τρόπο ζωής στο κέντρο κάθε πόλης.
 




Vintage: Kι όμως, όσο κι αν σας φαίνεται περίεργο ο όρος δεν προέρχεται από τη μόδα ή μια συγκεκριμένη εποχή, αλλά από... την οινοποιία! Επειδή λοιπόν ο όρος χαρακτηρίζει ένα καλό κρασί μιας συγκεκριμένης χρονιάς, τον χρησιμοποιούμε και στη διακόσμηση για οτιδήποτε παλιό επανέρχεται στη μόδα λόγω της ιδιαίτερης αξίας του.
 





Country: Ναι, σωστά πάει το μυαλό σας στα εξοχικά σπίτια της Αγγλίας. Ρομαντισμός, πατίνες, λευκά ξύλα και μοτίβα που «βγαίνουν» από τις πορσελάνες τσαγιού χαρακτηρίζουν το αξεπέραστο αυτό στιλ.
 




Colonial: Πήρε το όνομά του από τις αποικίες που είχαν κάποιες ευρωπαϊκές χώρες στην Αφρική και την Ασία τη χρονική περίοδο 1600-1850. Φανάρια, κολόνες και αίθρια, στοιχεία που έφεραν οι Eυρωπαίοι στις νέες αποικίες, ανακατεύτηκαν με τα εξωτικά ντόπια στοιχεία δημιουργώντας το αποικιακό στιλ.
 



Shabby σημαίνει ατημέλητο. Φθαρμένα έπιπλα, «περασμένα» με την πατίνα του χρόνου αλλά και με πολλές στρώσεις από χρώμα είναι τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου στιλ. Φλοράλ υφάσματα και έπιπλα και αντικείμενα παλιά ή ανακυκλωμένα προσδιορίζουν ένα στιλ που έχει επιρροές από το country.
 

Eclectic: Συγκεντρώνει διαφορετικά στοιχεία, εποχές και μόδες σε ένα στιλ, το οποίο δεν είναι άλλο από τον επονομαζόμενο εκλεκτικισμό. Εδώ όλα επιτρέπονται! H αλλαγή χρήσης των επίπλων και ο τρόπος έκθεσής τους οδηγούν σε ένα στιλ που αναδεικνύει όσο κανένα άλλο την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη.
 


Mπαρόκ: Tο χαρακτηρίζουν η μεγαλοπρέπεια, η λάμψη, τα περίτεχνα σκαλίσματα, η πολυτέλεια και ο μαξιμαλισμός. Εμπνευσμένο από το αυτοκρατορικό στιλ, χρονολογείται από τα τέλη του 16ου αιώνα έως τις αρχές του 18ου. Ένα στιλ που στοχεύει κυρίως στον εντυπωσιασμό και το οποίο έχει εξελιχθεί αρκετά από την εποχή του Λουδοβίκου, γοητεύοντας ακόμα και σήμερα στην πιο λάιτ εκδοχή του.
 
Pετρό: Σημαίνει επιστροφή, αναβίωση του παλιού και χαρακτηρίζεται από μια νότα νοσταλγίας.
Retrospective: Αφορά ουσιαστικά τη μεταπολεμική περίοδο 1940-1960. Πρόκειται για ένα νοσταλγικό στιλ που μας έχει αφήσει κληρονομιά σημαντικές επιρροές από την εποχή εκείνη.
 


Λοφτ: H τάση που διαμόρφωσε και ολόκληρο στιλ προέκυψε από τη μετατροπή βιομηχανικών χώρων σε κατοικίες. Tο πιο σημαντικό στοιχείο σε αυτό είναι ο ενιαίος χώρος. Λιτές επιφάνειες και υλικά όπως το μέταλλο, το γυαλί και το τσιμέντο παραπέμπουν στο industrial, που δανείζεται τα βιομηχανικά στοιχεία και υλικά ενός επαγγελματικού χώρου και μπορεί να ενσωματωθεί ως στιλ σε οποιονδήποτε χώρο. Τέτοια στοιχεία βλέπουμε σήμερα σε κάθε σπίτι, ακόμα και ο πάγκος εργασίας στην κουζίνα μας είναι εμπνευσμένος από αυτό το στιλ. 


Ο τρόπος που είναι διακοσμημένο ένα σπίτι, αντανακλά το προσωπικό γούστο του κάθε ιδιοκτήτη και την αισθητική του, πολλές φορές μάλιστα και το χαρακτήρα του.
Εμείς ανακαλύψαμε και μια ιστοσελίδα (sproost.com) όπου με ένα διασκεδαστικό τεστ μπορείτε να ανακαλύψετε το στυλ που σας αρέσει και σε ποια κατηγορία ανήκει. Δοκιμάστε το!

πηγή: e-go.gr

Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...