Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Ας μιλήσουμε για την Ακουοστήριξη...


Πολλοί συνάνθρωποί μας είναι κωφοί με προφορικό λόγο. Είναι δηλαδή, άνθρωποι που έχασαν την ακοή τους κατά τη διάρκεια της ζωής τους και δεν γνωρίζουν τη νοηματική γλώσσα. Η κίνηση "Ακουοστήριξη" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που προσπαθεί να αναδείξει τις ιδιαίτερες ανάγκες των κωφών και βαρήκοων και απαιτεί θεσμικά δικαιώματα προσβασιμότητας, τα οποία στη χώρα μας αγνοούνται. Να σημειώσουμε πως ο μεγαλύτερος αριθμός κωφών και βαρήκοων δεν γνωρίζει τη νοηματική.


Υπάρχει μεγάλο θεσμικό κενό σε ό,τι αφορά την αναγνώριση από την πολιτεία των διαφοροποιημένων αναγκών (σε σχέση με τους κωφάλαλους νοηματίζοντες) αυτών των ανθρώπων, παρά το γεγονός πως η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλοι διεθνείς φορείς υγεία και κοινωνικής πρόνοιας έχουν λύσεις προσβασιμότητας για κωφού με προφορικό λόγο και βαρήκοους. Η Ελλάδα όμως, κωφεύει!

Αυτά που ζητά η "Ακουοστήριξη" είναι τα ...αυτονόητα:
1. Άμεση μέριμνα για υποτιτλισμό τηλεοπτικού υλικού στα ελληνικά. Χρειάζεται να γίνει γενικευμένη εφαρμογή με προτεραιότητα στα ειδησεογραφικά προγράμματα, χωρίς φυσικά να καταργηθεί η νοηματική. Οι περισσότεροι άνθρωποι με προβλήματα ακοής είναι αδύνατο να παρακολουθήσουν ένα δελτίο ειδήσεων μη γνωρίζοντας τη νοηματική.

2. Εφαρμογή της τεχνολογίας/υπηρεσίας speech to text, της δυνατότητας δηλαδή επικοινωνίας με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού στενογραφικής ταχυπληκτρολόγησης, κάτι που εφαρμόζεται στο εξωτερικό σε πολλά πανεπιστήμια για την παρακολούθηση των διαλέξεων από κωφούς και βαρήκοους φοιτητές. Μάλιστα χρησιμοποιείται και στις δικαστικές αίθουσες.

3. Εφαρμογή τεχνολογιών λόγου και ακοής, που μετατρέπουν τον προφορικό λόγο σε γραπτό κείμενο.

4. Σύσταση υπηρεσίας χειλεοαναγνωστών διερμηνέων. Εκπαίδευση δηλαδή ατόμων που θα παρέχουν υπηρεσίες διερμηνείας σε κωφά και βαρήκοα άτομα που επικοινωνούν με την χειλεοανάγνωση.

5. Ενημέρωση του πληθυσμού για τη δυνατότητα βελτίωσης ή και αποκατάστασης της ακοής μέσω των κοχλιακών εμφυτευμάτων κυρίως στις ηλικίες 0 - 4 χρόνων με ταυτόχρονη λογοθεραπευτική μέριμνα.

6. Ενημέρωση για όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που υποβοηθούν την ακοή και το λόγο.

7. Σύσταση σχολών χειλεοανάγνωσης για οποιοδήποτε χάσει την ακοή του σε μεγάλη ηλικία, όπως γίνεται στο εξωτερικό.

8. Σήμερα τα παιδιά με πρόβλημα ακοής μπορούν να μάθουν να μιλούν αν συνδυαστεί η ιατρική με την τεχνολογία και τη λογοθεραπεία μπορεί ουσιαστικά να εξαφανιστεί η κώφωση.

Στο video που ακολουθεί η πρόεδρος της "Ακουοστήριξης" μιλά και εξηγεί...



Περισσότερα μπορείτε να μάθετε εδώ.

Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...