Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Είναι δυσλεξία;


Δυσλεξία αυτός ο εφιάλτης..

   Μου το είπε η φίλη μου, το διάβασα σ'ένα περιοδικό, το άκουσα στην τηλεόραση...
Αυτές είναι οι συνηθισμένες δηλώσεις της πανικοβλημένης μάνας που το ΄χει σιγουράκι ότι το καμάρι της είναι δυσλεξικό (κάτι σαν να έχει το μεταδοτικό νόσημα).
  Δεν μιλάει καλά , δεν προφέρει κάποια σύμφωνα, γράφει ανάποδα .Τι ανάγκη έχουμε περισσότερων αποδείξεων λοιπόν;
   Πώς θα σου φαινόταν αν σου έλεγα ότι όλα αυτά είναι εντελώς λάθος και ότι άδικα αγχώνεσαι;
Θες απόδειξη; Διάβασε  τότε...


- Η δυσλεξία περιλαμβάνεται στο γενικό όρο μαθησιακές δυσκολίες. Πρόκειται για ένα σύνολο πραγμάτων που όταν συνυπάρχουν κάνουν αυτό ακριβώς που λέει η λέξη. Δυσκολεύουν τον παιδί στον γραπτό λόγο του. Προσοχή,δεν χρειάζεται να τρέχετε στον παιδίατρο. Δεν θεραπεύεται με αντιβίωση και δεν κολλάει!!
Μπορεί όμως κάποιος στην οικογένεια να έχει αντιμετωπίσει μαθησιακές δυσκολίες και να μην το ξέρει. Αυτό που έλεγαν κάποτε.."δεν τα παίρνει τα γράμματα" σου φαίνεται γνώριμο;Το έλεγαν και για σένα μαμά ή μπαμπά;
- Η δυσλεξία περιλαμβάνει δυσκολία κυρίως στον γραπτό λόγο και  στα μαθηματικά αλλά μπορεί να δυσκολεύει και τα θεωρητικά μαθήματα. Για να την αντιληφθούμε όμως, πρέπει το παιδί να έχει μάθει να γράφει! Το πεντάχρονο παιδί σου, μπορεί να γράφει αλλά δεν κατέχει ακόμα τον γραπτό λόγο σε όλο του το εύρος. 


- Σε ένα δυσλεξικό παιδί μπορεί να παρατηρήσουμε ότι δυσκολεύεται να αφηγηθεί μια μικρή ιστορία που μόλις άκουσε ή διάβασε, δυσκολεύεται να ολοκληρώσει μόνο του και να κατανοήσει τι διάβασε, να ακολουθήσει απλές οδηγίες ειδικά αν πρέπει να τηρήσει συγκεκριμένη σειρά στην εκτέλεση τους, να απαντήσει σε ερωτήσεις που ζητούν να περιγράψει ένα γεγονός, δυσκολεύεται να κάνει απλές μαθηματικές πράξεις  και να ξεχωρίσει τα σύμβολα του γραπτού λόγου γράμματα - αριθμούς. 
Μπορεί να γράφει καθρεπτικά  αυτό που λέμε ανάποδα, να αντιστρέφει γράμματα, να παραλείπει γράμματα λέξεις ή ακόμα και φράσεις. Συνήθως συνυπάρχει δυσγραφία, δηλαδή πολύ ακατάστατος γραφικός χαρακτήρας. 

Να γράφει αρχίζοντας από οποιοδήποτε σημείο στο χαρτί, να δυσκολεύεται στην αντιγραφή και να μην μπορεί να αναγνωρίσει τα λάθη του.
Δυσκολεύεται να μάθει τους ορθογραφικούς κανόνες και κυρίως να τους εφαρμόσει, υποφέρει να θυμηθεί τον πίνακα του πολλαπλασιασμού και τη διαδικασία της διαίρεσης. 
Δυσκολεύεται στην ανάγνωση  και  ο εφιάλτης του είναι να του πεις: "διάβασε από μέσα σου τη σελίδα και πες μου τι κατάλαβες".
  Όμως όπως αντιλαμβάνεσαι όλα αυτά για τα διαπιστώσεις, το παιδί πρέπει να έχει τουλάχιστον ολοκληρώσει την πρώτη δημοτικού! 
Όλα αυτά και πολλά άλλα που δεν έχει νόημα να τα γράψω, μπορεί να τα παρατηρήσεις εσύ και η δασκάλα του δημοτικού και να μπουν υποψίες. Σ'αυτήν την περίπτωση θα σου ζητηθεί να πας το παιδί για κάποιες συνεδρίες σε κέντρο διάγνωσης . Μόνο αφού ολοκληρώσει τα τεστ του και το πόρισμα είναι θετικό, θα μπορείς να μιλάς για δυσλεξία. Ποτέ πριν!


-  Η δυσλεξία καμιά φορά  συνυπάρχει με  άλλες διαταραχές  όπως υπερκινητικότητα, ανωριμότητα, δυσκολίες στην άρθρωση, δυσκολίες στις δεξιότητες όπως η ισορροπία και η αμφιπλευρικότητα ακόμα και οριακή νοημοσύνη.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα παιδί με ανωριμότητα  (απόκλιση δηλαδή από  πραγματική ηλικία. Ενώ είναι πέντε χρονών, η ωριμότητα του είναι για τεσσάρων ή και πιο κάτω) είναι δυσλεξικό. Όμως σε δυσλεξικά παιδιά συμβαίνει  να παρατηρούνται επιπλέον κάποιες απ'αυτές τις δυσκολίες.
- Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να δημιουργήσουν και θέματα συμπεριφοράς μέσα στην τάξη. Μπορεί να σου λέει ο δάσκαλος ότι χαζεύει, δεν προσέχει, κάνει φασαρία. Αυτό είναι επακόλουθο όταν δυσκολεύεται να παρακολουθήσει το μάθημα.
- Στο νηπιαγωγείο η δασκάλα μπορεί  να αντιληφθεί κάποια απόκλιση στην ωριμότητα, δυσκολίες στις δεξιότητες, να διαπιστώσει ότι ένα παιδί μπορεί να γράφει και με τα δυο χέρια, σημάδι ότι δεν έχει ακόμα υπερισχύσει το ένα από τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου του, αλλά δεν μπορεί να σου μιλήσει για δυσλεξία. 

Οι λόγοι είναι δυο. Πρώτον γιατί είναι πολύ νωρίς και δεύτερον γιατί δεν είναι ειδική παιδαγωγός ή παιδοψυχολόγος και δεν έχει κάνει κανένα διαγνωστικό τεστ! Μπορεί όμως να της χτυπήσει ένα καμπανάκι και να σου ζητήσει ακόμα από τα πέντε του χρόνια να  απευθυνθείς σε κάποιο κέντρο διάγνωσης. Αυτό γίνεται γιατί όλες οι δυσκολίες ΔΕΝ είναι δυσλεξία! Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα εξίσου, αν όχι περισσότερο ενοχλητικά από τη δυσλεξία. Άκουσέ την και πήγαινε να δεις έναν ειδικό. Θα βοηθήσει κι εσένα να καταλάβεις το παιδί σου, κι εκείνη να διαχειριστεί σωστά την όποια δυσκολία. Θα σε απαλλάξει ακόμα από τις τύψεις που σίγουρα έχεις όταν ρίχνεις ευθύνες στον εαυτό σου για τις δυσκολίες του παιδιού σου.
- Στο νηπιαγωγείο η καθρεπτική γραφή είναι απολύτως φυσιολογική ακόμα και για ένα παιδί που από την αρχή που έπιασε στα χέρια του μολύβι γράφει ίσια.



- Και έρχεται το πόρισμα. Το παιδί έχει ανάγκη από βοήθεια. Μίλησε αμέσως στη δασκάλα του. Δεν έχει ντροπές εδώ. Οτιδήποτε κι αν είναι, μπορεί να αντιμετωπιστεί. Όσο νωρίτερα τόσο πιο αποτελεσματικά.
- Πάντα να θυμάσαι ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες  έχουν να αντιμετωπίσουν τον περίγυρο τους, που τα βλέπει ως τεμπέληδες, απρόσεκτους, χαζούς. Καταλαβαίνουν ότι υπολείπονται του μέσου συμμαθητή τους στις επιδόσεις οι οποίες είναι φτωχές σε σχέση με την προσπάθεια που καταβάλλουν. Η ταμπέλα "δεν είμαι καλός μαθητής" μπαίνει πολύ νωρίς από τα ίδια για τον εαυτό τους. Αργότερα συνοδεύεται από το " είμαι άχρηστος - η. Διαψεύδω τις προσδοκίες των γονιών μου"... Τα παιδιά αυτά χρειάζονται  βοήθεια για να μπορέσουν να αποδεχτούν τον εαυτό τους όπως είναι. Έχουν συχνά χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση , μπορεί να είναι δειλά και μαζεμένα ή φασαριόζικα ή ανυπάκουα και εριστικά. Αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή νιώθουν μειονεκτικά. Ειδικά, αν το περιβάλλον τους δεν έχει φροντίσει από νωρίς, να πάρουν τη βοήθεια που χρειάζονται. Όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα! 

- Το να έχεις ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις να ισορροπείς εσύ γονιέ! Πρόσεξε μην πας στην άλλη άκρη και το αντιμετωπίζεις σαν άρρωστο! Πρόσεξε μην αρχίσεις να δικαιολογείς τα πάντα στη συμπεριφορά του σε στυλ "το παιδί μου πρέπει να εξαιρείται γιατί έχει πρόβλημα".
- Τελικά μαζί με το παιδί σου πρέπει να μάθεις κι εσύ να ζεις με τις μαθησιακές του δυσκολίες. Μπορεί στην πορεία κι αν τις αντιμετωπίσεις, να βελτιωθούν θεαματικά τόσο που αν πεις σε κάποιον γι'αυτές να μη σε πιστεύει. Όμως θα είναι πάντα εκεί!
- Τέλος να έχεις υπόψη ότι για να καταφέρει το παιδί σου να βγει νικητής στον αγώνα του, πρέπει πρώτα εσύ να το αποδεχθείς. Όχι σαν προβληματικό,  ούτε σαν να μην συμβαίνει τίποτα
Αλλά σαν ένα ξεχωριστό, μοναδικό και ανεπανάληπτο παιδί  που δεν υπολείπεται σε τίποτα  από κανένα άλλο!!!





Σημείωση: Το κείμενο είναι από το blog μιας καλής φίλης νηπιαγωγού, που πλέον δυστυχώς, είναι κλειστό. Μας έδωσε όμως την άδεια να το δημοσιεύσουμε. 

Σχόλια

Τα αγαπημένα του μήνα

Όνειρα σε σακίδιο…

-Τι κάνεις ξύπνιος τέτοια ώρα;… ρώτησε ξέροντας μέσα της την απάντηση - Δεν μπορώ να κοιμηθώ, όλα γυρίζουν στο κεφάλι μου!
Συχνοί οι διάλογοι αυτοί, σχεδόν καθημερινοί επαναλαμβάνονταν λες και διάβαζαν κάποιο σενάριο. Τόσο ίδιοι, τόσο απελπιστικά ίδιοι! Εκείνη, άνεργη περισσότερο από δύο χρόνια και κείνος, με μειωμένο κάθε λίγο μισθό, έβλεπαν τη ζωή τους να χάνει κάθε προοπτική. Όλα τους τα όνειρα κλείστηκαν σ’ ένα άδειο βιβλιάριο Τραπέζης κι ας ήταν τόσο νέοι!  -Θα φτιάξω καφέ, μη σηκωθείς!... την καθησύχασε φιλώντας τη τρυφερά στο μέτωπο Δυο δόσεις καφέ έχει ακόμα, σκέφτηκε όπως έπινε την πρώτη γουλιά… δεν πάει άλλο, πρέπει να βρω μια λύση…
Παιδί ελλήνων μεταναστών γεννημένο σε μια πλούσια χώρα, ήρθε στην Ελλάδα πριν ακόμα πάει σχολείο, αφού οι γονείς του νοστάλγησαν την πατρίδα! Λίγα χρόνια αργότερα σκοτώθηκαν πιασμένοι χέρι - χέρι σ’ένα φοβερό δυστύχημα αφήνοντάς τον -παρηγοριά και ευθύνη - στον παππού και τη γιαγιά. Η πατρίδα των γονιών του έγινε πατρίδα του και το πονεμένο από το θάν…

Η εικονική πραγματικότητα ζωντανεύει την Ακρόπολη του 5ου πΧ αιώνα στον "Ελληνικό Κόσμο"

Μια νέα διαδραστική παραγωγή εικονικής πραγματικότητας, στην αίθουσα "Θόλος" του Κέντρου Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος", του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού, μας υπόσχεται ένα ταξίδι στο χώρο, το χρόνο και την ιστορία, παρουσιάζοντας την Ακρόπολη του Χρυσού Αιώνα του Περικλή, έτσι όπως ήταν όταν δημιουργήθηκε.


Μια μαγική περιήγηση - ξενάγηση, όπου ο επισκέπτης μπορεί να δει με κάθε λεπτομέρεια όλα τα κτίρια, που βρίσκονταν στον "Ιερό Βράχο" στις πραγματικές τους διαστάσεις και έχει την ευκαιρία να θαυμάσει τόσο τον Παρθενώνα, το Ερεχθείο, το Ναό της Απτέρου Νίκης, τα Προπύλαια, όσο και τα αγάλματα στα φυσικά τους χρώματα και όχι μόνο.


Με τη βοήθεια του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας Πάνου Βαλαβάνη, ομάδες ειδικών, ζωγράφοι 3Dmodelers, προγραμματιστές και αρχαιολόγοι δημιούργησαν ένα θέαμα μοναδικό που παρουσιάζει εκτός των παραπάνω, ναούς και αγάλματα που δεν διασώζονται ως τις μέρες μας, όπως το Αρρηφόριον, το Ιερό του Διός Πολιέως, το Ιερό της Αρτέμιδος Β…

8 τροφές επιβραδύνουν τη γήρανση

Όλοι επιζητούν υγεία αλλά και διατήρηση της νεότητας, υιοθετώντας διάφορους τρόπους για να το πετύχουν. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε, είναι πως η λύση βρίσκεται στην κουζίνα μας. Οι διατροφικές μας συνήθειες είναι αυτές, που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό, όχι μόνο το δείκτη της ζυγαριάς αλλά και την κατάσταση της υγείας και τη νεότητα της επιδερμίδας.

Για το λόγο αυτό καλό είναι να γνωρίζουμε και να καταναλώνουμε τις τροφές, που οι επιστημονικές έρευνες έχουν αποδείξει πως βοηθούν, όχι μόνο στη μακροζωία αλλά και στην αντιγήρανση.

Κράνπερι: Όλες οι έρευνες και οι μελέτες έδειξαν πως το εκχύλισμα από κράνμπερι χαρίζει περισσότερα χρόνια ζωής και μάλιστα κατά 25%.

Πράσινο τσάι: Έχει επίσης αποδειχθεί πως το πράσινο τσάι μειώνει κατά 26% τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου αλλά και καρδιοπάθειας, ενώ παράλληλα μειώνει (κατά το ίδιο ποσοστό) τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Ξηροί καρποί: Οι ξηροί καρποί αποτελούν το σνακ της μακροζωίας σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και προσ…

Η Κική Κωνσταντίνου δηλώνει «ΠΑΡΩΝ» στο e-περιοδικό μας!

Με την Κική Κωνσταντίνου συναντηθήκαμε στα διαδικτυακά μονοπάτια το 2012, που δημιουργήθηκε το e-periodiko mas. Από τότε επικοινωνούμε μέσα από την κοινή μας αγάπη για δημιουργία, παρακολουθώντας η μία την πορεία της άλλης. Για τη συνέντευξη που θα διαβάσετε αφορμή στάθηκε το τρίτο βιβλίο της Κικής, μια συλλογή από νουβέλες με το γενικό τίτλο "Η αγάπη δηλώνει Παρών", που κυκλοφόρησε πρόσφατα. Δεν θα σας πω άλλα, θα αφήσω τη φιλική μας κουβέντα να "μιλήσει" και να σας παρουσιάσει την Κική που γνωρίζω και αγαπώ ιδιαίτερα....


Μίλησέ μου λίγο για σένα έτσι ώστε για να σε γνωρίσουν καλύτερα και οι αναγνώστες του περιοδικού Θεωρώ πως είμαι από τουςλίγους ανθρώπους που δεν χρειάζεται να πω κάτι για τον εαυτό μου, μιας και αν κάποιος με παρακολουθήσει, ακόμη και για μικρό χρονικό διάστημα στο χώρο του διαδικτύου που κινούμαι καθημερινά και με μεγάλη θα έλεγα κινητικότητα, μπορεί εύκολα να σταθεί στην αυθεντικότητα του χαρακτήρα μου και χωρίς να πω λέξη για εμένα, να καταλάβε…

Πασχαλινή διακόσμηση με σπάγκο

Μια εύκολη πασχαλινή κατασκευή, που θα δώσει εορταστικό αέρα στη διακόσμηση του σπιτιού, σας προτείνω σήμερα. Με απλά υλικά, χωρίς ιδιαίτερα έξοδα και κόπο, μπορείτε να τη φτιάξετε γρήγορα και να αποτελέσει και ένα ξεχωριστό χειροποίητο δώρο, αν το επιθυμείτε.
Τα υλικά που χρειάζεστε είναι: Σπάγκος σε φυσικό και λευκό χρώμαΚόλλα κρυσταλλιζέ2 μπαλόνια και ψαλίδι Για τη διακόσμηση τους:
ΧόρτοΨεύτικα αυγουλάκια σε χρώμα της επιλογής σας
Πώς θα τη φτιάξετε
Φουσκώστε το μπαλόνι και στη συνέχεια βρέξτε το σπάγκο στην αραιωμένη κόλλα. Για να την αραιώσετε προσθέστε νερό, έτσι ώστε να γίνει αρκετά ρευστή για να μουλιάσει καλά ο σπάγκος. Καλύψτε με μεμβράνη το μπαλόνι και τυλίξτε το σπάγκο γύρω του φροντίζοντας να μοιραστεί ομοιόμορφα όπως κάνουμε με ένα κουβάρι. Αφήστε το να στεγνώσει καλά. 

Σπάστε το μπαλόνι και αφαιρέστε το από το εσωτερικό της μπάλας. Κόψτε με το ψαλίδι τη μπάλα σε σχήμα ζικ - ζακ για να θυμίζει σπασμένο αυγό. Γεμίστε το κάθε κομμάτι με το άχυρο και τα ψεύτικα αυγουλάκια κα…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...