Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Powered By | blogger widgets

Είναι δυσλεξία;


Δυσλεξία αυτός ο εφιάλτης..

   Μου το είπε η φίλη μου, το διάβασα σ'ένα περιοδικό, το άκουσα στην τηλεόραση...
Αυτές είναι οι συνηθισμένες δηλώσεις της πανικοβλημένης μάνας που το ΄χει σιγουράκι ότι το καμάρι της είναι δυσλεξικό (κάτι σαν να έχει το μεταδοτικό νόσημα).
  Δεν μιλάει καλά , δεν προφέρει κάποια σύμφωνα, γράφει ανάποδα .Τι ανάγκη έχουμε περισσότερων αποδείξεων λοιπόν;
   Πώς θα σου φαινόταν αν σου έλεγα ότι όλα αυτά είναι εντελώς λάθος και ότι άδικα αγχώνεσαι;
Θες απόδειξη; Διάβασε  τότε...


- Η δυσλεξία περιλαμβάνεται στο γενικό όρο μαθησιακές δυσκολίες. Πρόκειται για ένα σύνολο πραγμάτων που όταν συνυπάρχουν κάνουν αυτό ακριβώς που λέει η λέξη. Δυσκολεύουν τον παιδί στον γραπτό λόγο του. Προσοχή,δεν χρειάζεται να τρέχετε στον παιδίατρο. Δεν θεραπεύεται με αντιβίωση και δεν κολλάει!!
Μπορεί όμως κάποιος στην οικογένεια να έχει αντιμετωπίσει μαθησιακές δυσκολίες και να μην το ξέρει. Αυτό που έλεγαν κάποτε.."δεν τα παίρνει τα γράμματα" σου φαίνεται γνώριμο;Το έλεγαν και για σένα μαμά ή μπαμπά;
- Η δυσλεξία περιλαμβάνει δυσκολία κυρίως στον γραπτό λόγο και  στα μαθηματικά αλλά μπορεί να δυσκολεύει και τα θεωρητικά μαθήματα. Για να την αντιληφθούμε όμως, πρέπει το παιδί να έχει μάθει να γράφει! Το πεντάχρονο παιδί σου, μπορεί να γράφει αλλά δεν κατέχει ακόμα τον γραπτό λόγο σε όλο του το εύρος. 


- Σε ένα δυσλεξικό παιδί μπορεί να παρατηρήσουμε ότι δυσκολεύεται να αφηγηθεί μια μικρή ιστορία που μόλις άκουσε ή διάβασε, δυσκολεύεται να ολοκληρώσει μόνο του και να κατανοήσει τι διάβασε, να ακολουθήσει απλές οδηγίες ειδικά αν πρέπει να τηρήσει συγκεκριμένη σειρά στην εκτέλεση τους, να απαντήσει σε ερωτήσεις που ζητούν να περιγράψει ένα γεγονός, δυσκολεύεται να κάνει απλές μαθηματικές πράξεις  και να ξεχωρίσει τα σύμβολα του γραπτού λόγου γράμματα - αριθμούς. 
Μπορεί να γράφει καθρεπτικά  αυτό που λέμε ανάποδα, να αντιστρέφει γράμματα, να παραλείπει γράμματα λέξεις ή ακόμα και φράσεις. Συνήθως συνυπάρχει δυσγραφία, δηλαδή πολύ ακατάστατος γραφικός χαρακτήρας. 

Να γράφει αρχίζοντας από οποιοδήποτε σημείο στο χαρτί, να δυσκολεύεται στην αντιγραφή και να μην μπορεί να αναγνωρίσει τα λάθη του.
Δυσκολεύεται να μάθει τους ορθογραφικούς κανόνες και κυρίως να τους εφαρμόσει, υποφέρει να θυμηθεί τον πίνακα του πολλαπλασιασμού και τη διαδικασία της διαίρεσης. 
Δυσκολεύεται στην ανάγνωση  και  ο εφιάλτης του είναι να του πεις: "διάβασε από μέσα σου τη σελίδα και πες μου τι κατάλαβες".
  Όμως όπως αντιλαμβάνεσαι όλα αυτά για τα διαπιστώσεις, το παιδί πρέπει να έχει τουλάχιστον ολοκληρώσει την πρώτη δημοτικού! 
Όλα αυτά και πολλά άλλα που δεν έχει νόημα να τα γράψω, μπορεί να τα παρατηρήσεις εσύ και η δασκάλα του δημοτικού και να μπουν υποψίες. Σ'αυτήν την περίπτωση θα σου ζητηθεί να πας το παιδί για κάποιες συνεδρίες σε κέντρο διάγνωσης . Μόνο αφού ολοκληρώσει τα τεστ του και το πόρισμα είναι θετικό, θα μπορείς να μιλάς για δυσλεξία. Ποτέ πριν!


-  Η δυσλεξία καμιά φορά  συνυπάρχει με  άλλες διαταραχές  όπως υπερκινητικότητα, ανωριμότητα, δυσκολίες στην άρθρωση, δυσκολίες στις δεξιότητες όπως η ισορροπία και η αμφιπλευρικότητα ακόμα και οριακή νοημοσύνη.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα παιδί με ανωριμότητα  (απόκλιση δηλαδή από  πραγματική ηλικία. Ενώ είναι πέντε χρονών, η ωριμότητα του είναι για τεσσάρων ή και πιο κάτω) είναι δυσλεξικό. Όμως σε δυσλεξικά παιδιά συμβαίνει  να παρατηρούνται επιπλέον κάποιες απ'αυτές τις δυσκολίες.
- Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να δημιουργήσουν και θέματα συμπεριφοράς μέσα στην τάξη. Μπορεί να σου λέει ο δάσκαλος ότι χαζεύει, δεν προσέχει, κάνει φασαρία. Αυτό είναι επακόλουθο όταν δυσκολεύεται να παρακολουθήσει το μάθημα.
- Στο νηπιαγωγείο η δασκάλα μπορεί  να αντιληφθεί κάποια απόκλιση στην ωριμότητα, δυσκολίες στις δεξιότητες, να διαπιστώσει ότι ένα παιδί μπορεί να γράφει και με τα δυο χέρια, σημάδι ότι δεν έχει ακόμα υπερισχύσει το ένα από τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου του, αλλά δεν μπορεί να σου μιλήσει για δυσλεξία. 

Οι λόγοι είναι δυο. Πρώτον γιατί είναι πολύ νωρίς και δεύτερον γιατί δεν είναι ειδική παιδαγωγός ή παιδοψυχολόγος και δεν έχει κάνει κανένα διαγνωστικό τεστ! Μπορεί όμως να της χτυπήσει ένα καμπανάκι και να σου ζητήσει ακόμα από τα πέντε του χρόνια να  απευθυνθείς σε κάποιο κέντρο διάγνωσης. Αυτό γίνεται γιατί όλες οι δυσκολίες ΔΕΝ είναι δυσλεξία! Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα εξίσου, αν όχι περισσότερο ενοχλητικά από τη δυσλεξία. Άκουσέ την και πήγαινε να δεις έναν ειδικό. Θα βοηθήσει κι εσένα να καταλάβεις το παιδί σου, κι εκείνη να διαχειριστεί σωστά την όποια δυσκολία. Θα σε απαλλάξει ακόμα από τις τύψεις που σίγουρα έχεις όταν ρίχνεις ευθύνες στον εαυτό σου για τις δυσκολίες του παιδιού σου.
- Στο νηπιαγωγείο η καθρεπτική γραφή είναι απολύτως φυσιολογική ακόμα και για ένα παιδί που από την αρχή που έπιασε στα χέρια του μολύβι γράφει ίσια.



- Και έρχεται το πόρισμα. Το παιδί έχει ανάγκη από βοήθεια. Μίλησε αμέσως στη δασκάλα του. Δεν έχει ντροπές εδώ. Οτιδήποτε κι αν είναι, μπορεί να αντιμετωπιστεί. Όσο νωρίτερα τόσο πιο αποτελεσματικά.
- Πάντα να θυμάσαι ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες  έχουν να αντιμετωπίσουν τον περίγυρο τους, που τα βλέπει ως τεμπέληδες, απρόσεκτους, χαζούς. Καταλαβαίνουν ότι υπολείπονται του μέσου συμμαθητή τους στις επιδόσεις οι οποίες είναι φτωχές σε σχέση με την προσπάθεια που καταβάλλουν. Η ταμπέλα "δεν είμαι καλός μαθητής" μπαίνει πολύ νωρίς από τα ίδια για τον εαυτό τους. Αργότερα συνοδεύεται από το " είμαι άχρηστος - η. Διαψεύδω τις προσδοκίες των γονιών μου"... Τα παιδιά αυτά χρειάζονται  βοήθεια για να μπορέσουν να αποδεχτούν τον εαυτό τους όπως είναι. Έχουν συχνά χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση , μπορεί να είναι δειλά και μαζεμένα ή φασαριόζικα ή ανυπάκουα και εριστικά. Αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή νιώθουν μειονεκτικά. Ειδικά, αν το περιβάλλον τους δεν έχει φροντίσει από νωρίς, να πάρουν τη βοήθεια που χρειάζονται. Όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα! 

- Το να έχεις ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις να ισορροπείς εσύ γονιέ! Πρόσεξε μην πας στην άλλη άκρη και το αντιμετωπίζεις σαν άρρωστο! Πρόσεξε μην αρχίσεις να δικαιολογείς τα πάντα στη συμπεριφορά του σε στυλ "το παιδί μου πρέπει να εξαιρείται γιατί έχει πρόβλημα".
- Τελικά μαζί με το παιδί σου πρέπει να μάθεις κι εσύ να ζεις με τις μαθησιακές του δυσκολίες. Μπορεί στην πορεία κι αν τις αντιμετωπίσεις, να βελτιωθούν θεαματικά τόσο που αν πεις σε κάποιον γι'αυτές να μη σε πιστεύει. Όμως θα είναι πάντα εκεί!
- Τέλος να έχεις υπόψη ότι για να καταφέρει το παιδί σου να βγει νικητής στον αγώνα του, πρέπει πρώτα εσύ να το αποδεχθείς. Όχι σαν προβληματικό,  ούτε σαν να μην συμβαίνει τίποτα
Αλλά σαν ένα ξεχωριστό, μοναδικό και ανεπανάληπτο παιδί  που δεν υπολείπεται σε τίποτα  από κανένα άλλο!!!





Σημείωση: Το κείμενο είναι από το blog μιας καλής φίλης νηπιαγωγού, που πλέον δυστυχώς, είναι κλειστό. Μας έδωσε όμως την άδεια να το δημοσιεύσουμε. 

Τα αγαπημένα του μήνα

Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;

Βραδιά πανσέληνου και μια χούφτα ασήμι σκορπά στον ορίζοντα λούζει τα πλακόστρωτα, τις μικρές αυλές τα λαξεμένα χωριά, που σκαρφαλώνουν στα βραχώδη νησάκια  των Κυκλάδων και της άγονης γραμμής
Ανάμεσα στις βουκαμβύλιες και στα ασβεστωμένα παρτέρια ξεπηδούν βήματα που μετρούν τη γοητεία τόπων μαγικών κι εκεί παρέα με το θαλασσινό αγέρι όρκους δίνουν έρωτα σε τρυφερά χείλη
Στην άμμο, κοχύλια ασημόχρυσα πολύτιμα πετράδια γίνονται κι αποθέτονται μ’ ευλάβεια σε κοριτσίστικους λαιμούς Φιλιά και όνειρα σκορπίζονται στη γλυκιά νύχτα μαζί με τους ήχους του παφλασμού
Μετρά το κύμα καλοκαίρια και κορμιά εικόνες που μπλέκονται στο χώρο και στο χρόνο κι αφήνουν αποτύπωμα βαθύ σε καρδιές αλώβητες μοναχικές Ήταν πανσέληνος, θυμάσαι;
Χορεύουν ανέμελα οι φλόγες της φωτιάς κι εγώ κουρνιάζω ξανά στην αγκαλιά σου Ο ήχος των ονείρων μας μου λέει ψιθυριστά Ήταν πανσέληνος, δε ξέχασα, γι’ αυτό θα είμαι πάντα κοντά σου…



Καφές φραπέ, μια ελληνική ιστορία 60 χρόνων...

Συνηθίζουμε να λέμε ελληνικό τον καφέ που γίνεται στο μπρίκι, με το μερακλίδικο καϊμάκι και το εκπληκτικό άρωμα. Ελληνικός όμως είναι και ο φραπέ, αφού έλληνας τον επινόησε, εδώ και 60 χρόνια.

Η ιστορία ξεκινά από την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης όπου γεννήθηκε τυχαία το 1957, ο φραπέ από τον Δημήτρη Βακόνδιο. Ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρείας Νεστλέ στην Ελλάδα Γιάννης Δρίτσας, παρουσίασε ένα νέο προϊόν για παιδιά στη ΔΕΘ. Ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία αναμιγνύοντας το με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ. Προϊόν της ίδιας εταιρίας ήταν και ο στιγμιαίος καφές nescafe, που ήταν ο αγαπημένος του Δημήτρη Βισκόνδιου και συνήθιζε να τον πίνει μέχρι τότε ζεστό. παρασκευασμένο με βραστό νερό και ζάχαρη. Στο διάλειμμα του στη ΔΕΘ, επειδή δεν έβρισκε βραστό νερό, σκέφτηκε να βάλει στο σέικερ το στιγμιαίο καφέ, τη ζάχαρη και κρύο νερό, δημιουργώντας έτσι τον πρώτο φραπέ της ιστορίας.

Από τότε, υπήρξαν διάφορες παραλλαγές με τα βασικά στοιχεία το στιγμιαίο καφέ, το κρύο…

Κρέμες προσώπου από 6 έως 20 ευρώ

Ποιος είπε ότι οι κρέμες προσώπου, πρέπει να είναι ακριβές για να είναι καλές; Είναι ένας μύθος που έχει προ πολλού καταριφθεί κι ας φοβόμαστε να το παραδεχθούμε…

Στα ράφια των selfservice, μπορούμε να βρούμε κρέμες προσώπου που θα περιποιηθούν το δέρμα μας, χωρίς να αδειάσουν το ήδη …ταλαιπωρημένο πορτοφόλι μας. Κρέμες που η τιμή τους ξεκινά από 6 ευρώ και δεν ξεπερνά τα 20 στην ακριβότερη εκδοχή τους.

Ισχυρός συναισθηματικά, άνθρωπος

Πόσο εύκολα θα μπορούσε να περιγράψει κανείς ένα άνθρωπο, που είναι συναισθηματικά ισχυρός; Είναι διαφορετικός από τους άλλους στην όψη, στην περπατησιά, στην ομιλία;... Δεν είναι δυνατόν να προσδιοριστεί τόσο εύκολα. Σίγουρα όμως δεν κυκλοφορεί με ταμπελίτσα στο μέτωπο, ούτε έχει πράσινο δέρμα...Δεν μπορούμε να σας πούμε τι ακριβώς κάνει, μπορούμε όμως να σας πούμε τι δεν κάνει!!!

Η μόδα στη δεκαετία του 1930

Όπως όλοι γνωρίζουμε η μόδα δεν εκφράζει μόνο την ανάγκη ανανέωσης της εξωτερικής εμφάνισης ανά εποχή. Επηρεάζεται άμεσα και από τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες που επικρατούν. Έτσι, η οικονομική κρίση του 1929 είναι φυσικό να επηρεάσει και τη μόδα.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...