Κώστας Γαβράς, o σκηνοθέτης του "Ζ", που δεν σταμάτησε να μετρά βραβεία!

Κώστας Γαβράς, o σκηνοθέτης του "Ζ", που δεν σταμάτησε να μετρά βραβεία!



Γεννημένος το Φεβρουάριο του 1933, ο Κώστας Γαβράς ξεκινά από τα Λουτρά Ηραίας για να κατακτήσει τον κόσμο.

Η στράτευση του πατέρα του κι οι αγώνες που έδωσε με τη συμμετοχή του στην Εθνική Αντίσταση, καθώς και η εκδίωξη ολόκληρης της οικογένειάς του με την απελευθέρωση, από τους νικητές του Εμφυλίου, επηρεάζουν βαθιά τον νεαρό Κώστα, ο οποίος αφού τελείωσε το Γυμνάσιο στην Αθήνα, θέλησε να φύγει στις ΗΠΑ, όμως δεν έγινε δεκτός.

Για το λόγο αυτό φεύγει για τη Γαλλία και γράφεται στο Πανεπιστήμιο της Σορβόνης στο Παρίσι, για να σπουδάσει Συγκριτική Φιλολογία.

Τις σπουδές του δεν θα τις ολοκληρώσει όμως, αφού λίγο αργότερα στράφηκε στον κινηματογράφο παρακολουθώντας το Institut de Hauntes Etudes Cinematographiques.

Δούλεψε σαν βοηθός σκηνοθέτη δίπλα στους Ρενέ Κλαιρ, Ιβ Αλεγκρέ, Ρενέ Κλεμάν, Χενρί Βερνέιγ, Μαρσέλ Οπιλς κ.α. Η πρώτη του ταινία ήταν το "Les Rates", το 1958.

Το 1965 θα κάνει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, η οποία ήταν ένα πολύ επιτυχημένο θρίλερ όπου πρωταγωνιστούσαν ο Υβ Μοντάν, η Σιμόν Σινιορέ, ο Ζακ Περέβ και ο Ζαν Λουϊ Τρεντινιάν. Τίτλος της "The Sleeping Car Murder" όπου εκτός από τη σκηνοθεσία, υπέγραφε και το σενάριο. Με αυτή κέρδισε το βραβείο Edgar Allen Poe, ενώ η ταινία θεωρείται σαν ένα από τα δέκα καλύτερα φιλμ της χρονιάς αυτής.

Τέσσερα χρόνια αργότερα το 1969 ο Κώστας Γαβράς θα σκηνοθετήσει την ταινία, που θα τον κάνει παγκοσμίως γνωστό, ακόμα και σε κείνους που δεν την έχουν δει. Ο λόγος για την ταινία "Ζ" με πρωταγωνιστές τον Υβ Μοντάν, τον Ζαν Λουί Τρεντινιάν και την Ειρήνη Παππά. Επρόκειτο για ένα πολιτικό και αντιφασιστικό φιλμ, στο οποίο ο Γαβράς χρησιμοποίησε τεχνικές θρίλερ για να αποδώσει το σκοτεινό πολιτικό σκηνικό που δημιούργησε και εξέτρεφε το δικτατορικό καθεστώς της Ελλάδας. Σ' αυτή την ταινία δεν ήταν μόνο σκηνοθέτης, αλλά και παραγωγός, ενώ συμμετείχε και στο σενάριο κερδίζοντας μια υποψηφιότητα για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας και βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών.

Στα χρόνια που ακολούθησαν έφτιαξε μια σειρά ταινιών, που δεν ήταν τίποτα λιγότερο από διαμαρτυρία και επίκριση στα καταπιεστικά καθεστώτα όπου αυτά υπήρχαν στον πλανήτη, χωρίς να κρύβει και μια έντονη αμφισβήτηση για τον Αμερικανικό παράγοντα.

Πρόκειται για τις ταινίες: "Κατάσταση Πολιορκίας" το 1973 με αναφορά στην Ουρουγουάη, "Ειδικό Δικαστήριο" το 1975, που του χαρίζει ένα ακόμα βραβείο Κριτικής Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών, ο "Αγνοούμενος" το 1982 με την οποία κερδίζει Όσκαρ διασκευασμένου σεναρίου, το Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ των Καννών και βραβείο BAFTA καλύτερης ταινίας. Πρωταγωνιστές της ταινίας ο Jack Lemmon και η Sissy Spacek. Το 1982 είναι η χρονιά που έγινε διευθυντής του Cinematheque Francais.

Το 1977 μια άλλη ταινία του χαρίζει ένα ακόμα Όσκαρ (ξένης ταινίας). Δεν είναι άλλη από το "Madame Rosa" όπου πρωταγωνιστούσε η Σιμόν Σινιορέ.

Το 1983 ταράζει πάλι τα νερά εξοργίζοντας πολλούς με την ταινία του "Χάνα Κ" η οποία εξέφραζε μια φιλο - παλαιστινιακή άποψη.

Ακολούθησαν οι ταινίες "Προδομένος" το 1988 και "Music Box" το 1990 με την οποία κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ του Βερολίνου και η "Μικρή Αποκάλυψη" το 1993. Το 2003 κερδίζει το βραβείο Cesar καλύτερου σεναρίου, για την ταινία "Αμήν" η οποία όπως και το "Music Box" αναφέρεται στα εγκλήματα του ναζισμού.

Πιο αναλυτικά, η φιλμογραφία του Κώστα Γαβρά έχει ως εξής:



Πηγές πληροφοριών:wikipedia.orgarcadians.gr

Κείμενο: to e-periodiko mas


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Με το βήμα της καρδιάς...

Με το βήμα της καρδιάς...



Πάλι τη βρήκε το χάραμα να σκέφτεται, όλα εκείνα που λαχταρούσε από παιδί…
Ονειρευόταν να κατακτήσει τον κόσμο, να γίνει μεγάλη και τρανή, να αποκτήσει χρήμα, δόξα, μεγάλο σπίτι, τραπεζικό λογαριασμό υπολογίσιμο. Είχε τις δυνατότητες, τα προσόντα, τις ευκαιρίες...

Κι όμως τα άφησε για ένα έρωτα, που της άλλαξε τη ζωή. Που την πήρε μαζί του σ’ ένα άλλο όνειρο, πιο μαγικό.
Εκείνος γλυκός, τρυφερός, ονειροπόλος με όψη αρχαίου Έλληνα θεού την παρέσυρε στα δικά του μονοπάτια, που ούτε φανταζόταν πως υπήρχαν. 

Μοναδική του έγνοια, το δικό της χαμόγελο, που τώρα άρχισε να γίνεται λιγάκι προσποιητό, αφού δεύτερες σκέψεις κυρίευαν το μυαλό της. Τα καλοκαίρια ζωγράφιζε τη φύση και το ηλιοβασίλεμα και τα πουλούσε στους τουρίστες και το χειμώνα, έκανε τον καφετζή στο μοναδικό παραδοσιακό καφενείο της πόλης. Ταξιδιάρικο πνεύμα, ανήσυχο, «αναρχικό»! Του αρκούσαν τα απαραίτητα με πρώτο και κύριο εκείνη!...

Ποτέ της δεν κατάλαβε πώς δεν αναζητά περισσότερα, αλλά οι σκέψεις της πάντα διακόπτονταν από μια του ματιά, από ένα του χάδι. Τώρα όμως η ξαφνική συνάντηση με τον παλιό συμφοιτητή με την υψηλή θέση, ήρθε να της θυμίσει όλα όσα είχε αφήσει πίσω....

Ξαφνικά, το παλιό σπίτι με τα ακροκέραμα που ζούσαν και τόσο θαύμασε από την πρώτη στιγμή, της φαινόταν μικρό. Τόσο μικρό, που κάποιες στιγμές ένιωθε να την πνίγει. Μοναδική της διέξοδος, στην προσπάθειά της να βάλει τις σκέψεις της σε τάξη, η βόλτα με το ποδήλατο, στα πλακόστρωτα δρομάκια και στο μεγάλο δρόμο που ένωνε την πόλη με τον υπόλοιπο κόσμο.

Λένε, πως τίποτα δεν μπορεί να νικήσει ένα μεγάλο έρωτα, κάποιες φορές όμως, τα ανεκπλήρωτα όνειρα, έρχονται να του δώσουν ένα δυνατό πλήγμα.
Δεν μπορούσε να συνεχίσει έτσι, άλλο. Η θέση που μια ζωή ονειρευόταν και την άφησε για χάρη του, ήταν διαθέσιμη κι εκείνη αποφάσισε να τη δεχθεί, αφήνοντας πίσω αυτή τη φορά, εκείνον…

Έτσι πέρασε ο καιρός και να, που τώρα πάλι βρισκόταν μπροστά από ένα τζάμι να κοιτά τα φώτα της πόλης να σβήνουν καθώς το χάραμα, την έβρισκε πάλι να παλεύει με τις σκέψεις.

Είχαν περάσει τρία χρόνια και ενώ είχε καταφέρει πολλά απ’ όσα ονειρευόταν, μέσα της το κενό όλο και μεγάλωνε. Τα μάτια, το χαμόγελό του και η ανεμελιά του, της έλειπαν κάθε μέρα και πιο πολύ, τόσο που ούτε που κατάλαβε πως τα βήματά της την οδήγησαν πίσω και βρισκόταν τώρα στην είσοδο της μικρής αυλής, που τα ξερά φύλλα, γέμιζαν με την παρουσία τους.

Συναντώντας ξανά το γελαστό του βλέμμα κατάλαβε, πως αυτό που ήθελε πάντα ήταν τελικά, η ασφάλεια που ένιωθε κοντά του!...

Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο "Παίζοντας με τις λέξεις" που οργάνωσε η Μαρία μέσα από το blog της mytripssonblog.blogspot.gr. Εκεί, θα δείτε και τη νικήτρια συμμετοχή, που είναι της Αριστέας μας, με την πολύ ενδιαφέρουσα "Νεφέλη" της που άγγιξε την ψυχή όλων!...

Μαρίνα
[ Διαβάστε περισσότερα ]
Marina
0 Σχόλια
Η Δημοκρατία, μας πέφτει βαριά;

Η Δημοκρατία, μας πέφτει βαριά;



Από την ώρα που ο πρωθυπουργός ανήγγειλε δημοψήφισμα, έγινε ο κακός χαμός!
Βροχή τα σχόλια και οι αντιδράσεις. Όχι πως δεν το περίμενα δηλαδή, αλλά πίστευα πως θα είναι περισσότερο μετριοπαθή από αυτά που άκουσα, στο δρόμο, στη γειτονιά μιλώντας με ανθρώπους της διπλανής πόρτας.

Ανθρώπους όμως που ψηφίζουν, είτε σκεπτόμενοι, είτε και όχι, βέβαια...
Δεν ξέρω τι γίνεται στη δική σας γειτονιά, στη δική μου πάντως οι αντιδράσεις για το δημοψήφισμα ήταν πολλές και τα επιχειρήματα λίγο πολύ ίδια.
Δεν θέλουν να πάρουν θέση!!!
Δεν θέλουν να αποφασίσουν οι ίδιοι για τις τύχες τους, θέλουν να πάρουν την απόφαση άλλοι. Αποποιούνται τις ευθύνες;...
Δεν ξέρω αν καν το συνειδητοποιούν!
Φοβούνται;...
Δεν ξέρω αν είναι φόβος ή η λογική του "μη χείρον βέλτιστον"!

Αυτό που ξέρω είναι η δική μου απορία. Όποια κι αν είναι η ερώτηση, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, το δημοψήφισμα γιατί είναι κακό;
Δεν είναι έκφραση Δημοκρατίας; Δεν είναι δικαίωμα του πολίτη να αποφασίζει;
Μας αρέσει να είμαστε λαός άβουλος και έρμαιο όσων θέλουν το θάνατό μας;

Ο Τουσκ απευθύνθηκε στον Αλέξη Τσίπρα, λέγοντάς του: "game is over". Εμείς δηλαδή βαλθήκαμε να του αποδείξουμε πως είμαστε τα πιονάκια στο παιχνίδι τους; Βαλθήκαμε να τους αποδείξουμε πως είμαστε χάρτινα ανθρωπάκια, που σκίζονται και πετιούνται στο καλάθι των αχρήστων κατά το δοκούν;

Τι είμαστε τελικά, πολίτες ή λαός; Άνθρωποι ή μαριονέτες;
Φοβόμαστε μη φύγουμε από την Ευρώπη, που μας ρουφά το αίμα και θέλει το θάνατό μας. Τι πάθαμε δηλαδή, το σύνδρομο της Στοκχόλμης, όπου το θύμα στο τέλος αγαπά και ταυτίζεται με το θύτη;
Δεν χορτάσαμε από τη "σωτηρία" τους;

Από τη στιγμή που οι εντός και εκτός της χώρας "σωτήρες" κατέστησαν την Οικονομία μας ασταθή, μας εμπαίζουν λέγοντάς μας, πέντε χρόνια τώρα, πως για να υπάρξουν επενδύσεις, θα πρέπει να σταθεροποιηθεί πρώτα, αυτή η έρμη η Οικονομία.
Ξέρετε με τι μοιάζει αυτό;

Είναι σαν ένα τραπέζι τεσσάρων ποδιών, που λείπει το ένα. Ζητάς να βάλει κάποιος το πόδι που λείπει για να σταθεί σωστά κι εκείνος απαντά, όχι, γιατί είναι ασταθές, κόψε και τα υπόλοιπα!!!...
Δεν είναι σχιζοφρενικό, ξέροντας μάλιστα, πως το πόδι που λείπει, κάποιοι "σωτήρες" το πριόνισαν και τώρα αρνούνται να το αποκαταστήσουν;

Μας θέλουν λέει, στο αεροσκάφος της Ευρώπης, γιατί αν ανοίξουμε την πόρτα, αυτό θα πέσει!...
Μας θέλουν όμως, σαν αποσκευές, όχι σαν επιβάτες!!!
Δεν βαρεθήκαμε να κάνουμε τις αποσκευές;

Ένα εκατομμύριο άνεργοι, τρία εκατομμύρια νεόπτωχοι (θεόφτωχοι θα πω εγώ) και περισσότεροι από 10.000 νεκροί, δεν είναι αρκετοί για να πάρουμε την τύχη μας στα χέρια μας;
Μας πέφτει, τόσο βαριά αυτή η τύχη, όσο και η Δημοκρατία;

Μαρίνα


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Δάκρυα ή δράση;...

Δάκρυα ή δράση;...



Δύο μέρες πριν, λάβαμε ένα ακόμα e-mail από τον avaaz.org που όπως το έλεγε και ο τίτλος του, μας έκανε να δακρύσουμε...
Όπως όλοι γνωρίζουμε τα δάκρυα δεν βοηθούν! Για το λόγο αυτό, σκεφτήκαμε να μοιραστούμε το μήνυμα με σας έτσι ακριβώς όπως το λάβαμε, όχι μόνο για να γνωρίζετε αλλά και για να βοηθήσετε, αν το κρίνετε απαραίτητο.


"Αγαπημένοι φίλοι και φίλες,

Χθες γνώρισα τον Elias που μόλις έφτασε με την 3χρονη κορούλα του και την γυναίκα του στη Λέρο. Ήταν σε κατάσταση σοκ, πριν λίγες μέρες έχασαν το 10 ημερών μωρό τους στον πόλεμο της Συρίας και στην πρώτη προσπάθειά τους να διασχίσουν το Αιγαίο κόντεψαν να πνιγούν 

Είναι μια απ΄τις εκατοντάδες οικογένειες που φτάνουν κάθε μέρα στα νησιά μας για να σωθούν απ’τον πόλεμο και την πείνα – 6 φορές περισσότεροι από πέρυσι. Η χώρα μας δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την προσφυγική κρίση μόνη της!

Αλλά τώρα έχουμε μια ευκαιρία να μοιράσουμε το βάρος και να βοηθήσουμε αυτές τις οικογένειες: σε 3 μέρες και για πρώτη φορά, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα ψηφίσουν ένα κατεπείγον ανθρωπιστικό σχέδιο για διάσωση και παροχή ασφαλούς καταφυγίου σε πρόσφυγες.

Όμως η Βρετανία, η Ισπανία και χώρες της Ανατολικής Ευρώπης απειλούν να το μπλοκάρουν – ισχυριζόμενες ότι εμείς οι πολίτες δεν το θέλουμε.

Έχουμε μια τελευταία ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα τεράστιο πανευρωπαϊκό ψήφισμα για να αποδείξουμε ότι ως πολίτες στηρίζουμε το σχέδιο -- το Avaaz θα παραδώσει τις φωνές μας κατευθείαν στη Συνάντηση Κορυφής. Υπόγραψε τώρα για να απαιτήσουμε απ’την Ευρώπη να αναλάβει τις ευθύνες της και να σταματήσει να παίζει με τις ζωές των πιο απελπισμένων ανθρώπων:

secure.avaaz.org

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη προσφυγική κρίση από τον Β’ Παγκόσμιο και η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο. Ήδη 48.000 πρόσφυγες έχουν φτάσει φέτος στη χώρα μας. Για τις οικογένειες όπως του Elias που έχουν βιώσει φρικτούς, ατελείωτους πολέμους, το να επιβιβαστούν σε ένα βαρκάκι είναι η μόνη επιλογή που έχουν. Αν όμως αυξήσουμε τις νόμιμες οδούς προς την ΕΕ μπορούμε να μειώσουμε τον αριθμό των ανθρώπων που διακινδυνεύουν τις ζωές τους στη Μεσόγειο και ταυτόχρονα να αποσυμφορήσουμε την Ελλάδα.

Και δεν ζητάμε πολλά! Ο Λίβανος, η Τουρκία και η Ιορδανία φιλοξενούν περισσότερους από 4.000.000 Σύριους πρόσφυγες, ενώ η Βρετανία έχει δεχτεί μόνο 200! Tο κατεπείγον σχέδιο προτείνει την ένταξη 20.000 ανθρώπων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες, την ενίσχυση των θαλάσσιων επιχειρήσεων διάσωσης, την ίση κατανομή του τεράστιου αριθμού αιτούντων άσυλο που καταφθάνουν στη Νότια Ευρώπη και την καταπολέμηση των διακινητών.

Παρόλο που αυτό το σχέδιο δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση ενός τόσο μεγάλου προβλήματος, είναι ένα σημαντικό βήμα που μπορεί να προσφέρει ανακούφιση στον πόνο πολλών συνανθρώπων μας. Πρόσθεσε το όνομα σου στην εκστρατεία – πηγές από μέσα λένε ότι για να περάσει το σχέδιο πρέπει να δείξουμε επειγόντως ότι υπάρχει τη μαζική στήριξη απ’τους πολίτες:

secure.avaaz.org
Το σαββατοκύριακο, μέλη του Avaaz και τοπικές ομάδες πολιτών διανέμαμε βοήθεια στους ανθρώπους που φτάνουν με βαρκάκια σε Λέρο και Κω. Αλλά αναμένεται να έρθουν χιλιάδες ακόμη οικογένειες όπως του Elias μέσα στο καλοκαίρι και οι ανάγκες είναι τεράστιες. Γι’αυτό ας ζητήσουμε απ΄την Ευρώπη να δείξει την ίδια αλληλεγγύη και αγάπη που έδειξε το κίνημά μας. Σε όλη την ιστορία οι άνθρωποι άνοιγαν τις πόρτες τους σε όσους έτρεχαν να γλιτώσουν από τον πόλεμο. Τώρα είναι η σειρά μας.

Με ελπίδα και αποφασιστικότητα,
Σπύρος, Alice, Bert, Luca, Marigona, Luis, Mélanie και όλη η ομάδα του Avaaz

Περισσότερες πληροφορίες: «Οδύσσεια» για τους πρόσφυγες και στη γη της Ευρώπης (Η Καθημερινή)
kathimerini.gr

Η Υ.Α. χαιρετίζει ως πρωτοποριακή την προτεινόμενη Ευρωπαϊκή Ατζέντα για τη Μετανάστευση και καλεί για την ταχεία υιοθέτησή της
unhcr.gr

Η νέα ευρωπαϊκή ατζέντα για τη μετανάστευση
euractiv.gr

Ικανοποίηση στην ηγεσία του υπ. Εσωτερικών για την Ευρωπαϊκή Ατζέντα για τη μετανάστευση
naftemporiki.gr

Τι κρύβεται πίσω από τα κύματα προσφύγων που διασχίζουν τη Μεσόγειο - What’s Behind the Surge in Refugees Crossing the Mediterranean Sea (NY Times)
nytimes.com

Ο αριθμός των προσφύγων σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ο μεγαλύτερος μετά τον Β’ Παγκόσμιο, σύμφωνα με τον ΟΗΕ - Global refugee figures highest since WW2, UN says (BBC)
bbc.com

Τα πρώτα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ατζέντας για τη Μετανάστευση: Ερωτήσεις και Απαντήσεις - First measures under the European Agenda on Migration: Questions and Answers (European Commission) europa.eu

Είναι το να αφήνουμε Σύριους πρόσφυγες να πνίγονται στη Μεσόγειο για να αποτρέπονται οι υπόλοιποι, η επίσημη πολιτική της Βρετανίας; - Is letting Syrian refugees drown in the Med to deter others now UK policy? (The Guardian)
theguardian.com

H Βρετανία απορρίπτει το σχέδιο ποσοστώσεων της EΕ για να αντιμετωπιστεί η προσφυγική κρίση - UK rejects EU quota plan to solve migrant crisis? (Euronews)
euronews.com

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες λένε “όχι” στις ποσοστώσεις για τη μετανάστευση - Many EU countries say “no” to immigration quotas (Euractiv)
euractiv.com 
"

Εσείς θα κρίνετε και θα αποφασίσετε!!
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Συζητώντας με food - bloggers #1

Συζητώντας με food - bloggers #1



Η τροφή δεν είναι μόνο θέμα επιβίωσης και καλής υγείας, αλλά και απόλαυσης. Θέλοντας να μάθουμε τις απόψεις και τις εμπειρίες των φίλων μας food - blogger, συζητάμε μαζί τους για διατροφή και άλλα γαστρονομικά κι εκείνες μας αφιερώνουν μια συνταγή τους...

Πρώτη καλεσμένη η Αθηνά από το CraftCookLove.gr, μια εργαζόμενη σύζυγος και μαμά μιας τετράχρονης κορούλας, που μαγειρεύει, διακοσμεί και οργανώνει τα πάρτι της μικρής της και όλα αυτά τα μοιράζεται μαζί μας στην ιστοσελίδα της.

Διαβάστε τι μου είπε...

Αθηνά, είσαι κατά βάση food blogger. Γιατί;
Ναι, έτσι είναι και ο λόγος είναι απλός. Το μαγείρεμα (φαγητό – γλυκό) είναι αυτό που πάντα προλαβαίνω να κάνω για την οικογένειά μου. Είναι η κύρια ασχολία μου μέσα στο σπίτι…
Μου αρέσει όλη η διαδικασία, που ξεκινά από την προετοιμασία, την εκτέλεση της συνταγής, τη φωτογράφιση. Επειδή αγαπώ πολύ και τη φωτογραφία, ο συνδυασμός αυτών των δύο είναι για μένα ιδανικός.

Γλυκό ή αλμυρό; Τι προτιμάς περισσότερο να φτιάχνεις;
Η αλήθεια είναι ότι περνάω από φάσεις. Φάσεις αλμυρού, φάσεις γλυκού… αν με ρωτάτε τι προτιμώ να τρώω θα σας πω πως λατρεύω τα γλυκά και μπορώ να ζήσω μόνο μ’ αυτά. Αλλά επειδή δεν είναι καθόλου υγιεινό αυτό, το ελέγχω και το μετριάζω. Στο blog προσπαθώ να κρατώ ισορροπίες, έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στους επισκέπτες, αλλά και την απαραίτητη ποικιλία.

Πόσο σημαντική είναι η διατροφή για σένα και την οικογένειά σου;
Είναι το πιο σημαντικό. Το φαγητό δεν είναι μόνο για να τραφούμε και να επιβιώσουμε. Το φαγητό είναι δημιουργία, αγάπη και ενώνει όλη την οικογένεια γύρω από το καθημερινό τραπέζι. Ξέρετε, μεγάλωσα σε ένα σπίτι όπου το σημείο συνάντησης ήταν το οικογενειακό τραπέζι και όλες οι παιδικές μου αναμνήσεις έχουν συνδεθεί με το σπιτικό φαγητό και την οικογένεια να το απολαμβάνει.

Ενδιαφέρει τον κόσμο η γαστρονομία σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που περνάμε; Ποια είναι η εικόνα που έχεις διαμορφώσει;
Θυμάμαι τα παιδικά μου χρόνια όπου οι κανόνες διατροφής της οικογένειας έλεγαν πως κάθε Τετάρτη θα είχαμε φακές και κάθε Παρασκευή φασολάκια για παράδειγμα. Με τα χρόνια όλα αυτά παραμερίστηκαν γιατί οι μαμάδες δούλευαν πολύ και ήταν δύσκολο να κρατήσουν ένα πρόγραμμα. Μπορώ να πω με σιγουριά πως τα πράγματα άλλαξαν και πως ο κόσμος ενδιαφέρεται ίσως και περισσότερο από πριν. Μπορεί να μεγαλώνουν με διαφορετικές συνθήκες τα παιδιά σήμερα, σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές, αλλά στην προσπάθειά τους οι άνθρωποι να φάνε ποιοτικό και υγιεινό φαγητό κάνοντας παράλληλα οικονομία, κάνει πολλούς να επιστρέφουν στις διατροφικές συνήθειες και κανόνες των παλιότερων και να αναζητούν ακόμα και παραδοσιακές συνταγές που δεν τις γνωρίζουν. Φυσικά υπάρχει ενδιαφέρον και σε οτιδήποτε νέο και gourmet παράλληλα.

Μπορεί κανείς να συνδυάσει οικονομικό και ταυτόχρονα ποιοτικό φαγητό και υγιεινό φαγητό για την οικογένειά του;
Φυσικά και μπορεί! Πολλές φορές ο παραγωγός που εμπιστευόμαστε στη λαϊκή, μας εξασφαλίζει την ποιότητα και την οικονομία που χρειαζόμαστε. Το ίδιο και ο κρεοπώλης της γειτονιάς μας, που τον ξέρουμε χρόνια και ξέρουμε την προέλευση των κρεάτων του. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν μπορούμε να βρούμε ποιοτικά φρούτα, λαχανικά ή κρέατα στα supermarkets. Το σημαντικό είναι τα υλικά να είναι φρέσκα.

Η ελληνική οικογένεια μαζεύεται γύρω από το τραπέζι;
Ναι, νομίζω πως μαζεύεται και μάλιστα περισσότερο από πριν. Η κρίση έκανε τους έλληνες να επιλέγουν να μαγειρέψουν για τους ανθρώπους της οικογένειας περισσότερο τώρα, που τα χρήματα περιορίστηκαν. Πρώτα η επιλογή ήταν να φάμε σε ένα εστιατόριο. Σήμερα, να μαγειρέψουμε για τους αγαπημένους μας.
Το ίδιο συμβαίνει και με τα delivery. Θα παραγγείλουν λιγότερο απ’ ότι πριν και προτιμούν σπιτικό σνακ ή φαγητό ακόμα και για τη δουλειά τους. Τα ταπεράκια βγήκαν στην επιφάνεια και τα σπιτικά σνακ κερδίζουν συνέχεια έδαφος, αφού είναι πιο υγιεινά και οικονομικά.

Σε μια μαμά, εργαζόμενη και blogger φθάνει το 24ωρο; Τι μένει σε δεύτερη μοίρα;
Όχι δεν φτάνει με τίποτα! Προσπαθώ να τα συνδυάζω όλα, έχοντας και την 4χρονη βοηθό μου (την κόρη μου) αλλά δεν είναι λίγες οι φορές, που κάτι θα μείνει πίσω. Συνήθως πίσω μένει η δική μου ξεκούραση όπως όταν ξυπνάω πολύ πρωί για να φωτογραφίσω. Οι φωτογραφίες ειδικά για το food blogging είναι το 80 – 85% της δουλειάς. Ασφαλώς και η συνταγή πρέπει να είναι καλή, αλλά αν η φωτογραφία δεν κερδίσει τον επισκέπτη, δεν θα μπει στη διαδικασία να διαβάσει ή να δοκιμάσει τη συνταγή. Ευτυχώς κάθε φορά μένει πίσω και κάτι άλλο κι έτσι ακόμα κι εκεί υπάρχει μια ισορροπία.

Οι τούρτες σου είναι το δικό μας αγαπημένο θέμα στο διάστημα που επισκεπτόμαστε το blog σου. Τις θεωρούμε γλυκά γλυπτά. Είναι όμως, όσο δύσκολες φαίνονται;
Δεν είναι το ευκολότερο που μπορεί να κάνει κανείς, αλλά όχι δεν είναι όσο δύσκολες φαίνονται. Αυτό που χρειάζεται είναι χρόνος (περισσότερος απ’ ότι χρειάζεται ένα άλλο γλυκό) και σωστή προετοιμασία και προγραμματισμός. Επίσης χρειάζεται να ξέρει κανείς πού θα προμηθευτεί τα υλικά που χρειάζονται, κάτι που εγώ δεν παραλείπω να αναφέρω σε κάθε συνταγή που έχει κάποιο ξεχωριστό υλικό. Όπως φροντίζω να πω και όλα τα μικρά μυστικά που θα εξασφαλίσουν την επιτυχία. Δεν σας κρύβω ότι ενθουσιάζομαι όταν οι επισκέπτες μου στέλνουν μηνύματα για συνταγές μου, που έχουν δοκιμάσει και με ρωτούν απορίες ή μου λένε τις εντυπώσεις τους.

Λένε πως η μαγειρική είναι ευκολότερη από τη ζαχαροπλαστική. Ισχύει;
Νομίζω πως ισχύει. Η μαγειρική είναι πιο ελεύθερη στο συνδυασμό υλικών και αν κάτι πάει στραβά υπάρχουν περισσότεροι τρόποι για να το «σώσει» κανείς. Η ζαχαροπλαστική απαιτεί συγκεκριμένες ποσότητες, συγκεκριμένα υλικά που πολλές φορές δεν μπορούν να αντικατασταθούν με άλλα και πειθαρχία. Όλα αυτά την κάνουν πιο δύσκολη.

Αν το «e – περιοδικό μας» ήταν έδεσμα, τι θα ήταν; Φαγητό, γλυκό και ποιο;
Επειδή αγαπώ τα γλυκά, θα πω ότι το «e – περιοδικό» θα ήταν γλυκό, θα ήταν τυραμισού. Το όνομα τυραμισού σημαίνει τράβα με ψηλά και το blog σας με την ενημέρωση και τα ποικίλα θέματα, μας τραβά ψηλά και επειδή είστε δύο τα δύο «χρώματα» του γλυκού αυτού, σας ταιριάζει απόλυτα!...

Ποια συνταγή σου θα μας αφιέρωνες;
Σας παρομοίασα με τυραμισού, έτσι δεν είναι; Ποια άλλη λοιπόν, από τυραμισού ατομικό και εύκολο!

Ατομικά βαζάκια τιραμισού στιγμής


Τα υλικά (για περίπου 5 μικρά ποτήρια)
2 δόσεις espresso lungo σε θερμοκρασία δωματίου
3 κ.σ. κονιάκ
250 γρ τυρί μασκαρπόνε σε θερμοκρασία δωματίου 
125 γρ ζάχαρη άχνη
10 μπισκότα σαβαγιάρ
3 κ.σ. κακάο




Η εκτέλεση 
Χτυπάμε στο μίξερ το μασκαρπόνε με τη ζάχαρη μέχρι να αφρατέψει και να διπλασιαστεί σχεδόν σε μέγεθος. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τον καφέ με το κονιάκ. Κόβουμε στα δύο ή ανάλογα με τα ποτηράκια μας τα σαβαγιάρ με ένα πολύ κοφτερό μαχαίρι. Τα βουτάμε μέχρι να μουλιάσουν στο μίγμα του καφέ/ κονιάκ και τα τοποθετούμε κάτω κάτω στο ποτηράκι. Προθέτουμε με μία σπάτουλα ή κουτάλι την κρέμα και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία μέχρι να φτάσουμε στο χείλος του ποητριού. Με ένα σουρωτήρι προσθέτουμε από περίπου μισή κουταλιά της σούπας κακάο σε κάθε ποτηράκι. Είμαστε έτοιμοι! 


Σημείωση: Το γλυκάκι μας καταναλώνεται αμέσως. Μπορείτε και να το ψύξετε απλά, έχετε κατά νου ότι λόγω της απουσίας αυγών ή κρέμα γάλακτος θα σκληρύνει αρκετά η κρέμα. 

Αθηνά, σ' ευχαριστώ πολύ, τόσο για τη συμμετοχή σου, όσο και για τα καλά σου λόγια και σου εύχομαι κάθε επιτυχία σε ό,τι κάνεις!



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Μηχανή ...φωτός!

Μηχανή ...φωτός!


mixani-fotos

Η σημερινή κατασκευή - μεταμόρφωση, ήρθε να καλύψει την ανάγκη ενός πορτατίφ, στο επίσης diy κομοδίνο.
Αφορμή στάθηκε η πρόσκληση - πρόκληση της φίλης Αριστέας, που μέσα από το blog της, "η ζωή είναι ωραία" ζητούσε από τους φίλους της να συμμετέχουν σε ένα διαγωνισμό "μεταμόρφωσης" αντικειμένων με τίτλο "Άλλαξέ το!"...

Έτσι άρχισα να κοιτάω γύρω μου τα αντικείμενα με ...άλλο μάτι και μόλις το βλέμμα σταμάτησε στην παλιά μηχανή του κιμά της γιαγιάς, που ήταν ξεχασμένη σε ένα ντουλάπι, η ιδέα να μετατραπεί σε μηχανή φωτός, ήρθε αστραπιαία!
Δεν ήταν καθόλου δύσκολο. Χρειάστηκαν τα υλικά για πορτατίφ (όλο το σετάκι που οι σύζυγοι συνήθως γνωρίζουν) και ένα spray χρυσής μπογιάς (έγινε τελικά αγαπημένο) για να "ανέβει" λιγάκι αισθητικά.
Δείτε πώς ξεκίνησαν όλα...


Το πρώτο που έγινε, ήταν να βαφτεί με το spray, που ευτυχώς στεγνώνει γρήγορα.Το χερούλι καλύφθηκε με χαρτοταινία για να διατηρηθεί στην αρχική του μορφή.

mixani-fotos

Στη συνέχεια έπρεπε να περαστεί το καλώδιο με το διακόπτη και το ντουί για τη λάμπα και φυσικά ο γλόμπος.
Δείτε τη τώρα και στο χώρο της στο κομοδίνο...

mixani-fotos

mixani-fotos


Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο "Άλλαξέ το!" της Αριστέας μας και οι φίλοι που ψήφισαν συγκρίνοντας το "πριν" με το "μετά", την ανέδειξαν σε νικήτρια γεμίζοντας με, με πολλή χαρά!
Θέλω να τους ευχαριστήσω μέσα απ΄ την καρδιά μου, γι' αυτό!


[ Διαβάστε περισσότερα ]
Marina
0 Σχόλια
"It could be Me - it could be You", για την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων

"It could be Me - it could be You", για την Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων


Με αφορμή την σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων, σας παρουσιάζουμε μια ομαδική εικαστική έκθεση που ξεκίνησε από τις 18 του μήνα και θα διαρκέσει ως τις 25 Ιουνίου, στην Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι.

Τίτλος της έκθεσης "It coulde be Me - It could be You".

Σ' ένα κόσμο όπου μαίνονται οι συγκρούσεις σε διάφορα μέρη και με αριθμό προσφύγων που ξεπερνά τα 50 εκατομμύρια παγκοσμίως, ενώ ξενοφοβία εξαπλώνεται δραματικά, η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, σε συνεργασία με τους καλλιτέχνες, που συμμετέχουν στην έκθεση, τιμούν τη δύναμη αλλά και το κουράγιο εκατομμυρίων ανθρώπων, που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τον τόπο τους, είτε λόγω του πολέμου, είτε λόγω παραβιάσεως των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η έκθεση αυτή και το μήνυμα, που δίνει με τον τίτλο της, μας καλεί να αναλογιστούμε και να συνειδητοποιήσουμε πως ο καθένας από μας, θα μπορούσε να βρεθεί στη θέση ενός πρόσφυγα. Βλέπετε η μόνη μας διαφορά από αυτούς τους ανθρώπους, είναι ο τόπος που ζούμε. Είναι άνθρωποι σαν όλους μας και το μόνο που ζητούν είναι ένα κομμάτι γης όπου δεν θα κινδυνεύουν εκείνοι και οι οικογένειές τους, κάτι που το δικαιούνται όλοι.

Τα έργα της έκθεσης είναι από καλλιτέχνες, που ζουν στην Ελλάδα και κάποιοι από αυτούς είναι και οι ίδιοι πρόσφυγες.

Τα έσοδα της έκθεσης (τα έργα πωλούνται) θα διατεθούν κατά τα 2/3 στη στήριξη των προσφύγων, από τους ίδιους τους καλλιτέχνες.

Η επιμέλεια της έκθεσης έγινε εθελοντικά από τον Χρήστο Τόλη.

Οι Καλλιτέχνες που συμμετέχουν είναι:

John Bicknell

EseK_One (Βασίλης Έσεκ)

Jamal Ahmed

Moiz Salman

Naimat Hassan

NAR

N_Grams

Serwan Sofi

Παναγιώτης Βελιανίτης - Χρήστος Τόλης

Έλλη Βέλλιου

Νίκος Γιαβρόπουλος

Νατάσσα Ιωάννου

Κώστας Λάβδας

Στεφανία Μιζάρα

Μαρίτα Νιάκαρου

Παντελής Τσομπάνογλου

Παναγής Χρυσοβέργης


Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Χώρος: Προαύλιο αίθουσας - Μηχανουργείο (Δ12)
Ώρες λειτουργίας: 17:00 - 22:00 καθημερινά

Για περισσότερες πληροφορίες, επικοινωνήστε με:Καίτη Κεχαγιόγλου, Υπεύθυνη Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, e-mail: kehayioy@unhcr.org


Οι πληροφορίες προέρχονται από τις ιστοσελίδες: unhcr.gr (Ελληνικά) / unhcr.org (Αγγλικά)
unhcr.gr/refugeestories / 1againstracism.gr / technopolis-athens.com


Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram