Γνωρίστε τη "Σχεδία" και τις δράσεις της


gnoriste-ti-sxedia-kai-tis-draseis-tis
Photo by Lauren Sauder on Unsplash - επεξεργασία από to e-periodiko mas

Το όνομά της μαρτυρά το όραμα ενός καλύτερου αύριο για πολλούς ανθρώπους που βρέθηκαν στο περιθώριο από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Η Σχεδία έγινε για να στηρίξει, να βοηθήσει, να συμπορευτεί με κάθε άστεγο, με κάθε άνθρωπο που χρειαζόταν ένα χέρι βοήθειας για να συνεχίσει να ζει και έγινε η αφορμή να δημιουργηθεί μια ολόκληρη ομάδα που με πείσμα, δουλειά και ιδέες πραγματοποιεί ένα ένα τους στόχους που θέτει.

Στη διασταύρωση των οδών Κολοκοτρώνη και Νικίου στο κέντρο της Αθήνας υπάρχει το κτίριο που η ομάδα ονομάζει "Σπίτι" της. Παλιότερα στο κατάστημα του ισογείου του υπέροχου αυτού νεοκλασικού, η ταμπέλα έγραφε "Δημήτρης Σταθόπουλος" και φιλοξενούσε κατάστημα που πουλούσε χειροποίητα μουσικά όργανα. Σήμερα γράφει "σχεδία Home" και φιλοξενεί την οργάνωση με κοινωνική δράση και σκοπό το σεβασμό στον άνθρωπο.

Το κτίριο παραχωρήθηκε από τον δισέγγονο του Δημήτρη Σταθόπουλου, ο οποίος όταν συνταξιοδοτήθηκε θέλησε με τον τρόπο αυτό να συμβάλει στο έργο της Σχεδίας, που είναι τόσο ουσιαστικό.

Στο ισόγειο του κτιρίου λειτουργούν καφέ, μπαρ και εστιατόριο τα οποία στήθηκαν με τη βοήθεια του βραβευμένου σεφ Λευτέρη Λαζάρου και του συνεργάτη του Γιάννη Υφαντίδη. Ο κ. Λαζάρου ασχολήθηκε παρά τον περιορισμένο χρόνο μου με όλες τις λεπτομέρειες που αφορούσαν όχι μόνο τη λειτουργία του εστιατορίου αλλά ακόμα και την κουζίνα του και την εκπαίδευση των ανθρώπων που θα εργάζονταν σ' αυτή.

Έτσι δημιουργήθηκε ένας φιλόξενος χώρος που προσφέρει φαγητό με αγάπη και αγνά υλικά που αξίζει να τον επισκεφθεί ο καθένας μας. 

Στο πατάρι του κτιρίου βρίσκονται τα εργαστήρια του προγράμματος "σχεδία αρτ" που είναι ένα κοινωνικό αλλά και περιβαλλοντικό πρόγραμμα όπου η αγάπη, η αλληλεγγύη, η κοινωνική (επαν)ένταξη συναντούν τη δημιουργία και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης. 

Χρησιμοποιώντας παλιά αδιάθετα τεύχη του περιοδικού του δρόμου "σχεδία" ως πρώτη ύλη με τις ιδέες και το μεράκι των ανθρώπων του εργαστηρίου μεταμορφώνονται σε έργα υψηλής αισθητικής για το σπίτι και το γραφείο και πωλούνται για την ενίσχυση των σκοπών της οργάνωσης.

Οι δράσεις πολλές και αξιόλογες, όλες με σεβασμό στον άνθρωπο και στόχο τη μη περιθωριοποίηση κανενός, ανεξάρτητα από φύλλο ή ηλικία ή την μόρφωσή του. Ενδεικτικά αναφέρω το περιοδικό δρόμου Σχεδία, την Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας  "Σχεδία", το ηλεκτρονικό Κατάστημα, το "Γκολ στη Φτώχεια" , πολλές εκδηλώσεις Τέχνης και Πολιτισμού και άλλα.

Περισσότερα θα μάθετε εδώ και εδώ.



to e-periodiko mas
5 Σχόλια

5 σχόλια:

  1. Πολύ καλό αφιέρωμα Μαρίνα μου για ένα έντυπο δημιούργημα που νομίζω ξεχωρίζει στο χώρο των περιοδικών. Έχω πολλές φορές αγοράσει τη "Σχεδία" από ανθρώπους στο δρόμο. Και έχω βρει ύλη που ξεχωρίζει και αξίζει την ανάγνωση. Αν δεν είχα οικονομικές δυσκολίες δεν θα έλειπε κάθε μήνα από τη βιβλιοθήκη μου καλή μου φίλη.
    Στέλνω την καλησπέρα μου με ευχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου!
      Αν σκεφτεί κανείς πόσοι άνθρωποι στηρίζονται με ουσιαστικό τρόπο και όχι με ελεημοσύνη από αυτή την προσπάθεια, θα είχαμε όλοι αγοράσει τουλάχιστον μια φορά τη "Σχεδία"...
      Πολλά φιλιά καλέ μου φίλε!
      Μ

      Διαγραφή
  2. Εχω ακούσει για την Σχεδία Μαρίνα μου, αλλά δεν ήξερα τόσες λεπτομέρειες...
    Ενα μεγάλο μπράβο για το έργο τους και μακάρι να βρίσκονται τέτοιοι άνθρωποι να δείχνουν έμπρακτα την αγάπη τους για τον συνάνθρωπό τους!!
    Μπράβο και σε σένα φιλη μου που το μοιράστηκες μαζί μας να έχεις ένα όμορφο καλοκαιράκι..φιλιααα!!🌞😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ωραίο και χρήσιμο αφιέρωμα Μαρίνα μου. Μακάρι αυτή η ΜΚΟ να συνεχίσει να παλεύει για τον άνθρωπο και να βοηθά αληθινά όχι με ελεημοσύνη όπως λέει αλλά με στήριξη για την επανένταξη των ανθρώπων.
    Σ'ευχαριστούμε γι αυτό
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραίο περιοδικό η Σχεδία Μαρίνα μου.
    Έχω αγοράσει πάρα πολλές φορές μπορώ να πω ανελλιπώς πριν την πανδημία.
    Μπράβο σε όλους όσους στηρίζουν την όλη προσπάθεια.
    Καλή εβδομάδα.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πείτε μου τη γνώμη σας αφού πρώτα διαβάσετε την "Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων" του blog, που θα βρείτε στην κορυφή της πλαϊνής μπάρας, αν μπαίνετε από υπολογιστή ή κάτω από τη φόρμα σχολίων, αν μπαίνετε από smartphone ή tablet. Ευχαριστώ!

find "to e-periodiko mas" on instagram