Η Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου, για ένα ολόκληρο χρόνο



Με το σύνθημα "Βιβλία Παντού" η Αθήνα γιορτάζει από τον Απρίλιο του 2018 ως τον Απρίλιο του 2019 τη διάκριση της UNESCO, απευθύνοντας ανοιχτή πρόσκληση στους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες της πόλης να απολαύσουν τους λογοτεχνικούς θησαυρούς μέσα από δράσεις που γίνονται σε ινστιτούτα, βιβλιοθήκες, χώρους πολιτισμού αλλά και στις μικρές υπαίθριες γωνιές στις γειτονιές της.

Περισσότερες από 250 εκδηλώσεις πραγματοποιούνται το χρονικό αυτό διάστημα φέροντας την Αθήνα στο παγκόσμιο επίκεντρο στο χώρο του βιβλίου, συμμετέχοντας σε ένα θεσμό που ξεκίνησε από την UNESCO το 2001. Σκοπός της διοργάνωσης είναι η δημιουργία κινήτρων για ανάγνωση, φέρνοντας ξανά το βιβλίο στο προσκήνιο αναδεικνύοντας την καλλιέργεια και τον πολιτισμό μέσα από τη διαδικασία αυτή.

Έχοντας την πρόθεση να φτάσει το βιβλίο σε κάθε γειτονιά μια Κινητή Βιβλιοθήκη περιδιαβαίνει από το Μάιο του 2018 σε όλες τις γειτονιές της πόλης έτσι ώστε όταν δεν φτάνει ο αναγνώστης στο βιβλίο, να φτάσει το βιβλίο στον αναγνώστη.

Πολλά είναι και τα καλλιτεχνικά δρώμενα που πλαισιώνουν αυτή τη διοργάνωση, όπως θέατρο, χορός, performances και εικαστικά που εμπνέονται από το βιβλίο, καθώς και δημόσιες αναγνώσεις με ερμηνείες νέων καλλιτεχνών σε σημεία της καθημερινότητας.

Στη διοργάνωση συμμετέχουν μεγάλοι πολιτιστικοί οργανισμοί όπως το Εθνικό Θέατρο, η Εθνική Λυρική Σκηνή και το Μουσείο Μπενάκη, καθώς επίσης και δημιουργικές ομάδες και οργανώσεις με κοινωνικό έργο, ξένα ινστιτούτα, πρεσβείες, οργανισμοί του δήμου Αθηναίων, η Εθνική Βιβλιοθήκη Ελλάδας, η Γεννάδειος, Πανεπιστημιακές Βιβλιοθήκες και όλος ο κόσμος του βιβλίου, ενώ διακεκριμένοι συγγραφείς όπως η νομπελίστα Herta Mueller, o Ian McEwan, o George Saunders, o John Connolly κάνουν την επίσκεψή τους στη χώρα μας.

Μέσα από τις "Ανοιχτές Συλλογές" 30 ιδρύματα, ινστιτούτα, βιβλιοθήκες και μουσεία ανοίγουν τις πύλες τους στο κοινό και μέσα από εκδηλώσεις αποκαλύπτουν ένα αθέατο τμήμα από τις σημαντικές συλλογές τους, με δωρεάν είσοδο. Αυτή η "σκυταλοδρομία μοναδικών θησαυρών" έχει ήδη ξεκινήσει και θα διαρκέσει ως τον Απρίλιο του 2019 με στόχο να αποτελέσει θεσμό για την Αθήνα.

Από το δημαρχείο ξεκίνησε και η "Σκυταλοδρομία Λόγου" με τον ποιητή Τίτο Πατρίκιο. Ειδικό αφιέρωμα υπάρχει για τους νομπελίστες έλληνες ποιητές Γ. Σεφέρη και Ο. Ελύτη, ενώ Έλληνες συγγραφείς ξεναγούν στις γειτονιές της πόλης που αποτέλεσαν το σκηνικό των μυθιστορημάτων τους.

Σύμφωνα με το συντονιστή κ. Γ. Τροχόπουλο η διοργάνωση φιλοδοξεί να αγγίξει όλη την πόλη, όλες τις ηλικιακές ομάδες, όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα, όλες τις κοινωνικές κατηγορίες είτε είναι κάτοικοι, ντόπιοι, επισκέπτες, τουρίστες, πρόσφυγες ή μετανάστες και η ευχή που αβίαστα βγαίνει είναι να επιτευχθεί κάθε στόχος.

Για όλες τις εκδηλώσεις της διοργάνωσης ενημερωθείτε πατώντας εδώ.


to e-periodiko mas
16 Σχόλια

16 σχόλια:

  1. Ευχαριστούμε για την παρουσίαση. Αυτό ήταν κάτι που δε γνώριζα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για τη χρησιμότατη αυτή ανάρτηση, Μαρίνα μου. Πάω να δω τις εκδηλώσεις. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαράκι μου αγαπημένο, χαίρομαι πολύ που σου άρεσε! Εγώ σ' ευχαριστώ που πέρασες, φίλη!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  3. Τι όμορφα όλα αυτά!! Και το βιβλίο έχει αγαπηθεί και πρέπει ακόμη περισσότερο. Σ'ευχαριστούμε Μαρίνα μου
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια πολύ καλή αφορμή η συγκεκριμένη διοργάνωση και οι εκδηλώσεις που γίνονται Άννα μου! Εγώ σ' ευχαριστώ που πέρασες!!
      Πολλά φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  4. Μακάρι να το βάλουμε στις καθημερινές μας συνήθειες και να κυκλοφορούμε μ' ένα βιβλίο στην τσάντα μας. Τέτοιες πρωτοβουλίες πρέπει να υποστηρίζονται απ' όλους.
    Ευχαριστούμε για την ενημέρωση Μαρινάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ μαζί σου Μαρία μου!! Θα ήταν ό,τι καλύτερο να κυκλοφορούσαμε με ένα βιβλίο στην τσάντα μας.
      Σ' ευχαριστώ που πέρασες φίλη!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  5. Να και κάτι θετικό, όμορφο και δημιουργικό για την Αθήνα ! να λοιπόν εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες σημαντικές. Άραγε θα βρουν την ανταπόκριση που τους αξίζει ; για να δούμε.
    Μαρίνα μου, σε ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελπίζω να βρουν ανταπόκριση Γιάννη μου, γιατί μόνο κέρδος μπορούν να δώσουν σε όσους συμμετέχουν. Κέρδος καλλιέργειας, ευγένειας, πολιτισμού...
      Σ' ευχαριστώ εγώ, που πέρασες φίλε μου!

      Διαγραφή
  6. πολλά ωραία
    πολλά ενδιαφέρουσα δραστηριότητα , κάτι πολλά χρήσιμο το βιβλίο και το διάβασμα γενικά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι μια σπουδαία ευκαιρία να μπει το βιβλίο στην ζωή όλων Ειρήνη μου!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ, που πέρασες!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  7. ε τώρα ζήλεψα ρε κορίτσια, το καλό που σας θέλω να το απολαύσετε. Μεγεια και το blogooutit

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κάνε μια βόλτα προς τα κάτω βρε Χριστινιώ μου!! Να σε δούμε κι εμείς!!
    Ευχαριστούμε κοριτσάκι μου, φιλιά!!
    Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Παρα πολυ καλη κινηση αυτή Μαρίνα μου και ειναι πολύ ευχαριστο που εχουν δραστηριοποιηθεί τοσοι αξιολογοι ανθρωποι των γραμματων και τις τεχνης .. ευκαιρια να μαθουμε να διαβαζουνε και οσοι δεν τα πανε και τοσοσα καλα με το βιβλιο που πραγματικα ειναι ενα σταθερό μεσον να ανοιγουνε οι οριζοντες σου.. και να πλατιαζει η σκεψη σου...Και για μενα αυτος ο χρονος (σαν να το ηξερα) ηταν χρονος που το ειχα ριξει στο διαβασμα..λατρευω το διαβασμα... να αγγιζω το χαρτι και να μυριζω την μυρωδια του ..αλλο πραγμα η αναγνωση απο ενα βιβλιο..!!
    Σε ευχαριστουμε για την ενημερωση φιλη μου να εισαι καλα και να περνας ακομα καλύτερα.. καλο σου Σαββατοκυριακο φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου είναι πραγματικά πολύ ευχάριστο που συμβαίνουν τόσες εκδηλώσεις που έχουν στόχο τη διάδοση του βιβλίου, το οποίο αποτελεί τον καλύτερο φίλο και το ιδανικότερο μέσο καλλιέργειας και διεύρυνσης των οριζόντων όπως λες κι εσύ!
      Σ' ευχαριστώ που πέρασες φίλη μου!
      Καλό Σαββατοκύριακο
      Φιλιά πολλά με την αγάπη μου!
      Μ

      Διαγραφή

Πείτε μου τη γνώμη σας αφού πρώτα διαβάσετε την "Πολιτική Δημοσίευσης Σχολίων" του blog, που θα βρείτε στην κορυφή της πλαϊνής μπάρας, αν μπαίνετε από υπολογιστή ή κάτω από τη φόρμα σχολίων, αν μπαίνετε από smartphone ή tablet. Ευχαριστώ!

find "to e-periodiko mas" on instagram