Είναι δυσλεξία;

Είναι δυσλεξία;



Δυσλεξία αυτός ο εφιάλτης..

   Μου το είπε η φίλη μου, το διάβασα σ'ένα περιοδικό, το άκουσα στην τηλεόραση...
Αυτές είναι οι συνηθισμένες δηλώσεις της πανικοβλημένης μάνας που το ΄χει σιγουράκι ότι το καμάρι της είναι δυσλεξικό (κάτι σαν να έχει το μεταδοτικό νόσημα).
  Δεν μιλάει καλά , δεν προφέρει κάποια σύμφωνα, γράφει ανάποδα .Τι ανάγκη έχουμε περισσότερων αποδείξεων λοιπόν;
   Πώς θα σου φαινόταν αν σου έλεγα ότι όλα αυτά είναι εντελώς λάθος και ότι άδικα αγχώνεσαι;
Θες απόδειξη; Διάβασε  τότε...

- Η δυσλεξία περιλαμβάνεται στο γενικό όρο μαθησιακές δυσκολίες. Πρόκειται για ένα σύνολο πραγμάτων που όταν συνυπάρχουν κάνουν αυτό ακριβώς που λέει η λέξη. Δυσκολεύουν τον παιδί στον γραπτό λόγο του. Προσοχή,δεν χρειάζεται να τρέχετε στον παιδίατρο. Δεν θεραπεύεται με αντιβίωση και δεν κολλάει!!
Μπορεί όμως κάποιος στην οικογένεια να έχει αντιμετωπίσει μαθησιακές δυσκολίες και να μην το ξέρει. Αυτό που έλεγαν κάποτε.."δεν τα παίρνει τα γράμματα" σου φαίνεται γνώριμο;Το έλεγαν και για σένα μαμά ή μπαμπά;
- Η δυσλεξία περιλαμβάνει δυσκολία κυρίως στον γραπτό λόγο και  στα μαθηματικά αλλά μπορεί να δυσκολεύει και τα θεωρητικά μαθήματα. Για να την αντιληφθούμε όμως, πρέπει το παιδί να έχει μάθει να γράφει! Το πεντάχρονο παιδί σου, μπορεί να γράφει αλλά δεν κατέχει ακόμα τον γραπτό λόγο σε όλο του το εύρος. 


- Σε ένα δυσλεξικό παιδί μπορεί να παρατηρήσουμε ότι δυσκολεύεται να αφηγηθεί μια μικρή ιστορία που μόλις άκουσε ή διάβασε, δυσκολεύεται να ολοκληρώσει μόνο του και να κατανοήσει τι διάβασε, να ακολουθήσει απλές οδηγίες ειδικά αν πρέπει να τηρήσει συγκεκριμένη σειρά στην εκτέλεση τους, να απαντήσει σε ερωτήσεις που ζητούν να περιγράψει ένα γεγονός, δυσκολεύεται να κάνει απλές μαθηματικές πράξεις  και να ξεχωρίσει τα σύμβολα του γραπτού λόγου γράμματα - αριθμούς. 
Μπορεί να γράφει καθρεπτικά  αυτό που λέμε ανάποδα, να αντιστρέφει γράμματα, να παραλείπει γράμματα λέξεις ή ακόμα και φράσεις. Συνήθως συνυπάρχει δυσγραφία, δηλαδή πολύ ακατάστατος γραφικός χαρακτήρας. 

Να γράφει αρχίζοντας από οποιοδήποτε σημείο στο χαρτί, να δυσκολεύεται στην αντιγραφή και να μην μπορεί να αναγνωρίσει τα λάθη του.
Δυσκολεύεται να μάθει τους ορθογραφικούς κανόνες και κυρίως να τους εφαρμόσει, υποφέρει να θυμηθεί τον πίνακα του πολλαπλασιασμού και τη διαδικασία της διαίρεσης. 
Δυσκολεύεται στην ανάγνωση  και  ο εφιάλτης του είναι να του πεις: "διάβασε από μέσα σου τη σελίδα και πες μου τι κατάλαβες".
  Όμως όπως αντιλαμβάνεσαι όλα αυτά για τα διαπιστώσεις, το παιδί πρέπει να έχει τουλάχιστον ολοκληρώσει την πρώτη δημοτικού! 
Όλα αυτά και πολλά άλλα που δεν έχει νόημα να τα γράψω, μπορεί να τα παρατηρήσεις εσύ και η δασκάλα του δημοτικού και να μπουν υποψίες. Σ'αυτήν την περίπτωση θα σου ζητηθεί να πας το παιδί για κάποιες συνεδρίες σε κέντρο διάγνωσης . Μόνο αφού ολοκληρώσει τα τεστ του και το πόρισμα είναι θετικό, θα μπορείς να μιλάς για δυσλεξία. Ποτέ πριν!


-  Η δυσλεξία καμιά φορά  συνυπάρχει με  άλλες διαταραχές  όπως υπερκινητικότητα, ανωριμότητα, δυσκολίες στην άρθρωση, δυσκολίες στις δεξιότητες όπως η ισορροπία και η αμφιπλευρικότητα ακόμα και οριακή νοημοσύνη.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα παιδί με ανωριμότητα  (απόκλιση δηλαδή από  πραγματική ηλικία. Ενώ είναι πέντε χρονών, η ωριμότητα του είναι για τεσσάρων ή και πιο κάτω) είναι δυσλεξικό. Όμως σε δυσλεξικά παιδιά συμβαίνει  να παρατηρούνται επιπλέον κάποιες απ'αυτές τις δυσκολίες.
- Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να δημιουργήσουν και θέματα συμπεριφοράς μέσα στην τάξη. Μπορεί να σου λέει ο δάσκαλος ότι χαζεύει, δεν προσέχει, κάνει φασαρία. Αυτό είναι επακόλουθο όταν δυσκολεύεται να παρακολουθήσει το μάθημα.
- Στο νηπιαγωγείο η δασκάλα μπορεί  να αντιληφθεί κάποια απόκλιση στην ωριμότητα, δυσκολίες στις δεξιότητες, να διαπιστώσει ότι ένα παιδί μπορεί να γράφει και με τα δυο χέρια, σημάδι ότι δεν έχει ακόμα υπερισχύσει το ένα από τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου του, αλλά δεν μπορεί να σου μιλήσει για δυσλεξία. 

Οι λόγοι είναι δυο. Πρώτον γιατί είναι πολύ νωρίς και δεύτερον γιατί δεν είναι ειδική παιδαγωγός ή παιδοψυχολόγος και δεν έχει κάνει κανένα διαγνωστικό τεστ! Μπορεί όμως να της χτυπήσει ένα καμπανάκι και να σου ζητήσει ακόμα από τα πέντε του χρόνια να  απευθυνθείς σε κάποιο κέντρο διάγνωσης. Αυτό γίνεται γιατί όλες οι δυσκολίες ΔΕΝ είναι δυσλεξία! Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα εξίσου, αν όχι περισσότερο ενοχλητικά από τη δυσλεξία. Άκουσέ την και πήγαινε να δεις έναν ειδικό. Θα βοηθήσει κι εσένα να καταλάβεις το παιδί σου, κι εκείνη να διαχειριστεί σωστά την όποια δυσκολία. Θα σε απαλλάξει ακόμα από τις τύψεις που σίγουρα έχεις όταν ρίχνεις ευθύνες στον εαυτό σου για τις δυσκολίες του παιδιού σου.
- Στο νηπιαγωγείο η καθρεπτική γραφή είναι απολύτως φυσιολογική ακόμα και για ένα παιδί που από την αρχή που έπιασε στα χέρια του μολύβι γράφει ίσια.



- Και έρχεται το πόρισμα. Το παιδί έχει ανάγκη από βοήθεια. Μίλησε αμέσως στη δασκάλα του. Δεν έχει ντροπές εδώ. Οτιδήποτε κι αν είναι, μπορεί να αντιμετωπιστεί. Όσο νωρίτερα τόσο πιο αποτελεσματικά.
- Πάντα να θυμάσαι ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες  έχουν να αντιμετωπίσουν τον περίγυρο τους, που τα βλέπει ως τεμπέληδες, απρόσεκτους, χαζούς. Καταλαβαίνουν ότι υπολείπονται του μέσου συμμαθητή τους στις επιδόσεις οι οποίες είναι φτωχές σε σχέση με την προσπάθεια που καταβάλλουν. Η ταμπέλα "δεν είμαι καλός μαθητής" μπαίνει πολύ νωρίς από τα ίδια για τον εαυτό τους. Αργότερα συνοδεύεται από το " είμαι άχρηστος - η. Διαψεύδω τις προσδοκίες των γονιών μου"... Τα παιδιά αυτά χρειάζονται  βοήθεια για να μπορέσουν να αποδεχτούν τον εαυτό τους όπως είναι. Έχουν συχνά χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση , μπορεί να είναι δειλά και μαζεμένα ή φασαριόζικα ή ανυπάκουα και εριστικά. Αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή νιώθουν μειονεκτικά. Ειδικά, αν το περιβάλλον τους δεν έχει φροντίσει από νωρίς, να πάρουν τη βοήθεια που χρειάζονται. Όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα! 

- Το να έχεις ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις να ισορροπείς εσύ γονιέ! Πρόσεξε μην πας στην άλλη άκρη και το αντιμετωπίζεις σαν άρρωστο! Πρόσεξε μην αρχίσεις να δικαιολογείς τα πάντα στη συμπεριφορά του σε στυλ "το παιδί μου πρέπει να εξαιρείται γιατί έχει πρόβλημα".
- Τελικά μαζί με το παιδί σου πρέπει να μάθεις κι εσύ να ζεις με τις μαθησιακές του δυσκολίες. Μπορεί στην πορεία κι αν τις αντιμετωπίσεις, να βελτιωθούν θεαματικά τόσο που αν πεις σε κάποιον γι'αυτές να μη σε πιστεύει. Όμως θα είναι πάντα εκεί!
- Τέλος να έχεις υπόψη ότι για να καταφέρει το παιδί σου να βγει νικητής στον αγώνα του, πρέπει πρώτα εσύ να το αποδεχθείς. Όχι σαν προβληματικό,  ούτε σαν να μην συμβαίνει τίποτα
Αλλά σαν ένα ξεχωριστό, μοναδικό και ανεπανάληπτο παιδί  που δεν υπολείπεται σε τίποτα  από κανένα άλλο!!!





Σημείωση: Το κείμενο είναι από το blog μιας καλής φίλης νηπιαγωγού, που πλέον δυστυχώς, είναι κλειστό. Μας έδωσε όμως την άδεια να το δημοσιεύσουμε. 
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Graffiti: μια αμφισβητούμενη τέχνη, με δυνατά μηνύματα

Graffiti: μια αμφισβητούμενη τέχνη, με δυνατά μηνύματα




Το γκράφιτι η τέχνη του δρόμου, όπως είναι το περιγραφικό της όνομα, αμφισβητήθηκε, προκάλεσε, κατηγορήθηκε, κυνηγήθηκε. Αναμφισβήτητα όμως είναι μια τέχνη ζωντανή, με δυνατά μηνύματα, που άλλοτε περιγράφει μια πραγματικότητα και άλλοτε μεταμορφώνει γκρίζα και απρόσωπα κτίρια σε έργα τέχνης.

Έχει χαρακτηριστεί παράνομη δεν παύει όμως να είναι η καλλιτεχνική έκφραση πολλών νεαρών κυρίως ανθρώπων. Μπορεί το γκράφιτι να υπάρχει από την προϊστορική εποχή, όμως εμείς το γνωρίσαμε ως μια δυνατή μορφή τέχνης των νεαρών της αστικής κοινωνίας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν πως απειλεί την καθαρότητα μιας πόλης, αλλά αν ρίξουμε μια ματιά στα κτίρια που "φιλοξενούν" εικόνες γκράφιτι, μάλλον θα βεβαιώσουμε το αντίθετο.


Ξεκίνησε από την Ν. Υόρκη και είναι συνδεδεμένη με το μουσικό - πολιτισμικό κίνημα του hip- hop. Χρησιμοποιώντας το γκράφιτι οι νέοι εκφράζουν τη δική τους διαφορετική οπτική σε όσα ζουν ή πιστεύουν, περνώντας συχνά μηνύματα τόσο δυνατά, που να επιβεβαιώνεται το ρητό: "Μια εικόνα, χίλιες λέξεις".


Τις τελευταίες δεκαετίες το γνωρίσαμε και στην Ελλάδα και μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως σε πολλές γειτονιές έδωσε χρώμα, ομορφιά, ζωντάνια μετατρέποντας παρατημένα κτίρια σε έργα εικαστικής έκφρασης.


Δεν είναι τυχαίο πως οι New York Times ασχολήθηκαν εκτεταμένα με το ελληνικό γκράφιτι τους δρόμους της Αθήνας της κρίσης. Δεκάδες εικόνες μεταδίδουν το πιο δυνατό μήνυμα περιγράφοντας με σαφήνεια την πίεση, που δέχονται οι έλληνες πολίτες σε μια χώρα που ταλανίζεται από βαθιά φτώχεια και αδιέξοδα, με μια εξαφανισμένη μεσαία τάξη και την εργατική να στενάζει από την ανεργία και την ανασφάλεια.


Όπου το μήνυμα δεν αφορά την καθημερινότητα, οι εικόνες του γκράφιτι επιβλητικές και ευφάνταστες δίνουν νέα μορφή σε τοίχους βρώμικους, εγκαταλελειμμένους και σκυθρωπούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κτίριο στη συμβολή των οδών Κων/νου Παλαιολόγου και Σάμου στο Μεταξουργείο, φτιαγμένο από τον street artist WD, στο πλαίσιο του φεστιβάλ "Το μικρό Παρίσι των Αθηνών", που διοργάνωσαν ο Δ. Αθηναίων και η Περιφέρεια Αττικής με την υποστήριξη της γαλλικής πρεσβείας στην Ελλάδα.


Για το τέλος αφήσαμε τα εκπληκτικά graffiti που βρίσκονται στη Γλυφάδα Μεσσηνίας, μετά από προτροπή της καλής μας φίλης Μαρίας-Νικόλ Λιακοπούλου. Αν βρεθείτε στη Μεσσηνία αξίζει τον κόπο να επισκεφθείτε τη Γλυφάδα για να τα δείτε από κοντά. Διαφορετικά, επισκεφτείτε το oria.gr



Πηγή φωτογραφιών: google και oria.gr

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Διακοσμήστε τα ...καλάθια

Διακοσμήστε τα ...καλάθια



Μπαίνοντας ο Νοέμβρης, ο καιρός αγριεύει και το σπίτι γίνεται η φωλιά μας, που θέλουμε να είναι ζεστή και φιλόξενη. Ένας τρόπος να την ανανεώσουμε με ελάχιστα ή και καθόλου χρήματα, είναι να αξιοποιήσουμε τα καλάθια, που κατά καιρούς ήρθαν στα χέρια μας και βρέθηκαν στη συνέχεια σε μια γωνιά της αποθήκης σκονισμένα και ξεχασμένα.

Πάρτε ιδέες, που γίνονται εύκολα και δημιουργήστε τη δική σας ξεχωριστή διακόσμηση, η οποία μάλιστα με μια μικρή προσθήκη, μετατρέπεται και σε χριστουγεννιάτικη, αν το θελήσετε...

Τα υλικά είναι απλά και σίγουρα θα τα θυμάστε και από προηγούμενη ανάρτηση. Φύλλα, αποξηραμένα φρούτα, κεριά, λεβάντες, μπάλες από σχοινί ακόμα και κουκουνάρια... τι πειράζει αν τα βάλουμε στο καλάθι;

to e-periodiko mas

Το πετστετάκι της γιαγιάς μπορεί εδώ να βρει τη θέση του δίνοντας έμφαση στη σύνθεση...

to e-periodiko mas

Και για να γίνουν χριστουγεννιάτικα, δεν έχετε παρά να προσθέσετε φωτάκια! Θα δώσουν ζέστη στο χώρο και γιορτινή διάθεση...

to e-periodiko mas

Εσείς τι θα βάζατε στο καλάθι;

Καλό σας μήνα!


[ Διαβάστε περισσότερα ]
Marina
0 Σχόλια
Το χρονικό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου

Το χρονικό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου



Με αφορμή την εθνική μας επέτειο, θελήσαμε να κάνουμε μια μικρή ανασκόπηση του φοβερότερου πολέμου που γνώρισε η ανθρωπότητα, του Β' Παγκόσμιου Πόλεμου. Ξεκίνησε την 1η Σεπτέμβρη του 1938 και τέλειωσε στις 2 Σεπτέμβρη του 1945, αφήνοντας πίσω του περισσότερους από 60 εκατ. νεκρούς.

Σύμφωνα με πολλούς ιστορικούς, ο Β' Παγκόσμιος πόλεμος θεωρείται συνέχεια του Α', αφού η Γερμανία είναι ήδη καταρρακωμένη (από τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο) και τους επαχθείς όρους που της επιβλήθηκαν και ο Α. Χίτλερ που την κυβερνούσε από το 1933, ήθελε να αποκαταστήσει το γόητρο της χώρας του και να εκδικηθεί Αγγλία και Γαλλία για την ήττα της Γερμανίας στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην Ιταλία οι φασίστες του Μουσολίνι είναι ήδη στην εξουσία, ενώ η Ιαπωνία είχε ξεκινήσει μια επεκτατική πολιτική που ονόμαζε "Μεγάλη Σφαίρα Ευημερίας της Ανατολής".


Αφορμή για την έναρξη του πολέμου στάθηκε η απαίτηση της Γερμανίας να αποκατασταθεί η γερμανική κυριαρχία στην πόλη του Νταντσιχ (το σημερινό Γκντανσκ της Πολωνίας) και να της δοθούν περισσότερες δυνατότητες επικοινωνίας με την Ανατολική Πρωσία. Με άλλα λόγια, ο Χίτλερ βρήκε το κατάλληλο πρόσχημα για να επιτεθεί στην Πολωνία, την οποία και κατέλαβε, αφού όμως πρώτα, με την υπογραφή του "Συμφώνου Μη Επιθέσεως" (Αύγουστος 1938), εξασφάλισε τη συγκατάθεση της Σοβιετικής Ένωσης. Το σύμφωνο αυτό δεν ήταν τίποτα άλλο, από ένα μυστικό πρωτόκολλο που προέβλεπε το διαμελισμό της Πολωνίας αρχικά και στη συνέχεια υπολογίζοντας πως Βρετανοί και Γάλλοι δεν θα βοηθήσουν τους Πολωνούς (όπως όφειλαν βάσει συνθηκών), έδινε διαταγή επίθεσης κατά της Πολωνίας.

Οι Γερμανοί εφαρμόζοντας το δόγμα του "αστραπιαίου πολέμου" κατέλαβαν το μεγαλύτερο μέρος της Πολωνίας σε λιγότερο από ένα μήνα. Την υπόλοιποι κατέλαβαν οι Σοβιετικοί. Στη συνέχεια η Γερμανία στράφηκε προς τη δύση και μέχρι το τέλους του Ιουλίου του 1940 είχε καταλάβει τη Δανία, τη Νορβηγία, το Βέλγιο, την Ολλανδία, το Λουξεμβούργο, με τελευταία τη Γαλλία. Επόμενος σταθμός της γερμανικής επέλασης ήταν η Βρετανία, όμως οι βομβαρδισμοί της "Λουφτβάφε" που προετοίμαζαν την απόβαση δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα και ο Χίτλερ ματαίωσε το σχέδιο κατάληψης των βρετανικών νησιών στο τέλος του 1940.


Η Ιταλία μπήκε στον πόλεμο στις 10 Ιουνίου του ίδιου χρόνου πραγματοποιώντας επιθέσεις στις βρετανικές βάσεις στη Β. Αφρική. Στις 28 Οκτωβρίου, επιτίθενται στην Ελλάδα και ο ελληνικός στρατός δίνει σκληρές και γενναίες μάχες στα βουνά της Πίνδου. Σε μικρό χρονικό διάστημα περιορίζει τους Ιταλούς στο Αλβανικό έδαφος και απελευθερώνει πόλεις και χωριά της Β. Ηπείρου. Η επίθεση των Ιταλών το Μάρτη του 1941 αποτυγχάνει και η Γερμανία έρχεται να κηρύξει τον πόλεμο κατά της Ελλάδας, προσπαθώντας να σώσει ένα μέλος του άξονα από τον πλήρη εξευτελισμό. Τον Απρίλη του 1941 οι Γερμανοί μπαίνουν στην Αθήνα και στα τέλη του Μάη καταλαμβάνουν την Κρήτη. Ως το Σεπτέμβρη του 1943 η Ελλάδα βρίσκεται υπό τριπλή ουσιαστικά κατοχή, Γερμανών, Ιταλών και Βουλγάρων, ενώ μετά τη συνθηκολόγηση της Ιταλίας (Οκτώβρης του 1944) είναι υπό γερμανοβουλγαρική κατοχή. 

Τον Ιούνιο του '41 η Γερμανία επιτίθεται ανατολικά κατά της Σοβιετικής Ένωσης η οποία εντάσσεται στο Συμμαχικό στρατόπεδο, ενώ ο ιαπωνικός στόλος το Δεκέμβρη του ίδιου χρόνου χτυπά ξαφνικά το στόλο των ΗΠΑ. στο Περλ-Χάρμπορ της Χαβάης. Έτσι, ο πρόεδρος Ρούσβελτ με τη σύμφωνη γνώμη του Κογκρέσου κηρύσσει τον πόλεμο στον Άξονα και στέκεται στο πλευρό των Συμμάχων.


Το Νοέμβρη του '42 τα βρετανικά στρατεύματα με αρχηγό τον στρατηγό Μοντγκόμερι κερδίζουν έδαφος στο μέτωπο της Β. Αφρικής μετά τη δεύτερη μάχη του Ελ Αλαμέιν. Ανατολικά, η Γερμανία προχωρά σχεδόν μέχρι τη Μόσχα κυριεύοντας την Κριμαία και φθάνοντας στον Καύκασο όπου πολιορκούν το Στάλινγκραντ. Χρειάστηκαν περίπου δύο μήνες (Φεβρουάριος του '43) για να ανατρέψει τη γερμανική επίθεση ο Κόκκινος Στρατός και περίπου έξι (Ιούλιος '43) για να κάνουν τα συμμαχικά στρατεύματα απόβαση στη Σικελία. 

Η πτώση του Μουσολίνι ήταν πια αναπόφευκτη και ο διάδοχός του στην εξουσία, στρατάρχης Πιέτρο Μπαντόλιο, θα υπογράψει ανακωχή με τους Συμμάχους στις 3 Σεπτεμβρίου του 1943. Στο μεταξύ οι Σοβιετικοί απωθούν τους Γερμανούς από τα εδάφη τους και απελευθερώνουν σταδιακά τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Έτσι ο γερμανικός στρατός αποχωρεί πια από την Ελλάδα τον Οκτώβρη του 1944.


Λίγους μήνες νωρίτερα η απόβαση στη Νορμανδία (Ιούνης του '44) απελευθερώνει τις χώρες της Δ. Ευρώπης. Τον Απρίλη του 1945 οι αγγλικές, γαλλικές και αμερικανικές δυνάμεις ενώνονται στον ποταμό Έλβα με τον Κόκκινο Στρατό  και το Μάη καταλαμβάνουν το Βερολίνο. Λίγες μέρες νωρίτερα έχει αυτοκτονήσει ο Χίτλερ και έχει εκτελεστεί από τους παρτιζάνους ο Μουσολίνι. Στις 7 Μαΐου του 1945 η Γερμανία παραδίδεται άνευ όρων στους Συμμάχους και ο πόλεμος τελειώνει.

Αυτό βέβαια, δεν εμποδίζει την Ιαπωνία να συνεχίσει και τον Αύγουστο του '45 οι Αμερικανοί ρίχνουν την πρώτη ατομική βόμβα στη Χιροσίμα και τρεις μέρες αργότερα άλλη μία στο Ναγκασάκι. Την Ιαπωνία θα αναγκάσουν να συνθηκολογήσει οι σοβιετικές επιθέσεις στη Μαντζουρία γράφοντας τον επίλογο του πολέμου με την επίσημη τελετή παράδοσης της Ιαπωνίας πάνω στο αμερικανικό πολεμικό πλοίο "Μιζούρι", στον κόλπο του Τόκιο. Ήταν πια Σεπτέμβρης του 1945.


Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος άφησε πίσω τους φοβερές απώλειες. Πάνω από 60 εκ. άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους συνολικά. Χιλιάδες Εβραίοι, πέθαναν στα φοβερά χιτλερικά στρατόπεδα συγκέντρωσης, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες υπήρξαν και οι αγνοούμενοι, καθώς και αυτοί που πέθαναν από την πείνα, με τις ζημιές να ξεπερνούν το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια της εποχής εκείνης.



Πηγές πληροφοριών: wikipedia.orgsansimera.grhistoryreport.gr
Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Σφαγή φαλαινών

Σφαγή φαλαινών



Θα γνωρίζετε πως η φαλαινοθηρία έχει απαγορευτεί διεθνώς. Η Ιαπωνία όμως συνεχίζει, αδιαφορώντας τόσο για τους διεθνείς κανονισμούς, όσο και για τη ζημιά που προκαλεί στο οικοσύστημα, από αυτή της την ενέργεια. Το μήνυμα, που λάβαμε από το Avaaz μας εξηγεί και το παραθέτουμε αυτούσιο...

"Αγαπημένοι φίλοι και φίλες,

Επί 30 χρόνια, η Ιαπωνία κατασφάζει χιλιάδες πανέμορφες φάλαινες παρά τη διεθνή απαγόρευση, αλλά τώρα μπορούμε επιτέλους να τη σταματήσουμε.

Αυτήν τη στιγμή, σε μια ιστορική παγκόσμια διάσκεψη για τη φαλαινοθηρία, η Αυστραλία ηγείται μιας συμμαχίας χωρών για να κλείσει το παράλογο νομικό κενό που επιτρέπει στην Ιαπωνία να συνεχίσει τη φαλαινοθηρία, ισχυριζόμενη ότι το κάνει για «επιστημονικούς σκοπούς»!

Μία-δύο ψήφοι μπορούν να καθορίσουν το αποτέλεσμα. Αν πιέσουμε τώρα μερικές από τις χώρες-κλειδιά και παραδώσουμε 1 εκατ. υπογραφές στους εκπροσώπους τους λίγο πριν την ψηφοφορία –δηλαδή σε μερικές ώρες– μπορούμε να σταματήσουμε οριστικά τη σφαγή φαλαινών!

avaaz.org

Η κατάσταση έχει ξεφύγει τόσο πολύ που η Ιαπωνία πρόσφατα δολοφόνησε 200 έγκυες φάλαινες, ενώ εντοπίστηκε ιαπωνική ιστοσελίδα που πουλούσε παράνομα κρέας φάλαινας στο εξωτερικό!

Η αρχική απαγόρευση της εμπορικής φαλαινοθηρίας επιτρέπει στην Ιαπωνία να σκοτώνει κάθε χρόνο έναν μικρό αριθμό φαλαινών για επιστημονικούς σκοπούς. Όμως, στην πραγματικότητα αυτό έχει μετατραπεί σε ένα παραθυράκι που εκμεταλλεύονται γιαπωνέζικοι στόλοι φαλαινοθηρικών για να βγαίνουν κάθε χρόνο για κυνήγι.

Ακόμη και ένα διεθνές δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η φαλαινοθηρία της Ιαπωνίας δεν έχει καμία σχέση με την επιστημονική έρευνα και είναι εντελώς παράνομη. Τώρα, η Διεθνής Επιτροπή Φαλαινοθηρίας (IWC) έχει όλα τα μέσα που χρειάζεται για να τους σταματήσει, ενώ η Βραζιλία προτείνει τη δημιουργία ενός καταφυγίου που θα επιτρέψει στις φάλαινες να πολλαπλασιαστούν και να επιβιώσουν ως είδος. Οι κυβερνήσεις συναντιούνται αυτήν τη στιγμή. Ας αναλάβουμε δράση:

secure.avaaz.org

Το κίνημά μας έχει μια μακρά και σημαντική ιστορία στην προστασία των θαλασσών μας και των εκπληκτικών θαλάσσιων οργανισμών που εξαρτώνται από αυτούς. Σε κρίσιμες στιγμές, έχουμε επέμβει και έχουμε χρησιμοποιήσει τη δύναμη των πολιτών για να ταράξουμε τα νερά. Ας δώσουμε άλλη μία μάχη!

Με ελπίδα,

Luca, Nic, Lisa, Danny, Carol, Ricken και όλη η ομάδα του Avaaz

Περισσότερες πληροφορίες:

Ιαπωνία: Σφάζουν και ξεκοιλιάζουν φάλαινες στο βωμό της επιστήμης (Πρώτο Θέμα)
protothema.gr

Γιατί οι Ιάπωνες σκοτώνουν ακατάπαυστα φάλαινες, αψηφώντας ΟΗΕ και Διεθνή Δικαστήρια (iefimerida)
iefimerida.gr

Η Ιαπωνία θα αντιμετωπίσει κριτική στη σύνοδο κορυφής για περιφρόνηση της απόφασης για τη φαλαινοθηρία (στα Αγγλικά) – The Guardian
theguardian.com

Η Αυστραλία θέλει να σταματήσει την «επιστημονική φαλαινοθηρία» (στα Αγγλικά) – SBS
sbs.com

Η αλήθεια για την «επιστημονική» φαλαινοθηρία (στα Αγγλικά) – IFAW
ifaw.org

Η Ιαπωνία σκότωσε 200 ​​έγκυους ρυγχοφάλαινες (στα Αγγλικά) – National Geographic
news.nationalgeographic.com"

Θεωρούμε χρέος μας να σας ενημερώσουμε για να αποφασίσετε, αν θα πάρετε θέση. Σε περίπτωση που θέλετε να ενώσετε τη φωνή σας με όσους προσπαθούν να σταματήσουν τη σφαγή, πατήστε εδώ.



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Inzpire για όλους τους blogger...

Inzpire για όλους τους blogger...



Για όλους εμάς που έχουμε blog, ο διαδικτυακός αυτός χώρος, είναι κάτι σαν το σπίτι μας. Είναι μέσο έκφρασης, δημιουργίας, επικοινωνίας. Για κάποιους από μας μπορεί να είναι ή να γίνει και ένα μέσο για να βγάλουν χρήματα.

Αν θέλετε να ασχοληθείτε με κάτι τέτοιο, επισκεφθείτε το Inzpire.me. Το inzspire.me είναι ένας διαδικτυακός χώρος όπου τα εμπορικά σήματα μπορούν να συνδεθούν μέσω πολλαπλών καναλιών, τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα Instagram, Facebook, Youtube, Twitter και blogs. Έτσι (τα εμπορικά σήματα) είναι ευκολότερο να σας ανακαλύψουν και να σας ζητήσουν να δημιουργήσετε και να δημοσιεύσετε άρθρα, που θα τους προβάλλουν.Εσείς διατηρείτε την ευχέρεια να αποδεχθείτε ή και να απορρίψετε την πρόταση αλλά και να ορίσετε την αμοιβή σας.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε, είναι να βρείτε λίγο χρόνο για να περιηγηθείτε στο inspire.me και να ανακαλύψετε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται. Αν λοιπόν σας αρέσει η ιδέα, κάντε κλικ εδώ.
...

For all of us who have a blog, this web site is something like our home. Its a mean of expression, creation and communication. For some of us may be or become a mean to make money.

If you want to occupy whith this, visit the Inzspire.me. It's a web site where brands can connect through multipe channels, which include among others, Instagram, Facebook, Youtube, Twitter and website blogs. So it's much easier to discover you and ask you to create and puplish articles with ... ispritation.

All you need to do is find some time to visit the Inzpire.me and discover opportunities. So if you like the idea, clik here.



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Το ταγκό του έρωτα

Το ταγκό του έρωτα



Βουβή περπατώ στο γκρίζο ορίζοντα
οι σκέψεις, χρώματα ανακατεμένα σε λευκό καμβά.
Το άρωμά σου τυλίγει το είναι μου
και η απουσία σου πονά...

 Κόκκινα βήματα χρωματίζουν το διάβα μου
αναζητώντας τα δικά σου
κι εκεί ανάμεσα στα πυκνά δέντρα του ατέλειωτου κόσμου
πυξίδα τα μάτια σου με φέρνουν κοντά σου.

Μου απλώνεις το χέρι και μ' αγκαλιάζεις
κι εγώ σ' ακολουθώ.
Εισβάλλεις στο μυαλό μου και το αδειάζεις
μαζί σου μόνο ζω.

Βήμα το βήμα μαζί χορεύουμε
παραδομένοι  στη μουσική
ο κόσμος όλος έγινε διάφανος
για μένα υπάρχεις μόνο εσύ.

Χόρεψέ με ως την άκρη της ζωής
ταξίδεψέ με ως τα πέρατα της γης
Ανάσα γίνε απ' την ανάσα μου
και ήλιος γίνε μέσα απ' τα μάτια μου.

Κι όταν τελειώσει η μουσική
κι αέρας γίνει κάθε πνοή
μαζί θα ανοίξουμε γι' αλλού πανιά
με τρεχαντήρι στ' ουρανού την αγκαλιά.

...

Αυτή ήταν η συμμετοχή μου στο "πολύχρωμο" 13ο Συμπόσιο Ποίησης της αγαπημένης μου φίλης Αριστέας 
και του blog της "Η ζωή είναι ωραία".

Η υποχρεωτική λέξη, ήταν χρώματα, χρωματίζω
 και με την ευκαιρία, θέλω να ευχαριστή θερμά όσους φίλους και φίλες ξεχώρισαν και βαθμολόγησαν το ποίημα αυτό.


[ Διαβάστε περισσότερα ]
Marina
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram