Το ψυχολογικό τεστ με τις τέσσερεις πόρτες!...

Το ψυχολογικό τεστ με τις τέσσερεις πόρτες!...



Μπορεί το τραγούδι να λέει ..."δυο πόρτες έχει η ζωή..." αλλά το παρακάτω ψυχολογικό τεστ, έχει τέσσερις!...
Απαντήστε την ερώτηση κι ακολουθήστε τις οδηγίες. Σημειώστε τις απαντήσεις σ'ένα χαρτί κι έπειτα ανατρέξτε στην ερμηνεία. Θα εντυπωσιαστείτε με την ερμηνεία των αποτελεσμάτων! 
Βέβαια, μην ξεχνάτε πως πρόκειται μόνο για ένα απλό τεστ και μια προσπάθεια αποκρυπτογράφησης των συμβολισμών!​


Η ερώτηση είναι:
Μπαίνεις σε ένα δωμάτιο και γύρω σου υπάρχουν 4 πόρτες:
Μία Λευκή, μία Μαύρη, μία Μπλε και μια Ροζ
Με ποιά σειρά τις ανοίγεις και τι βλέπεις πίσω από αυτές τις πόρτες; 
Έχεις το δικαίωμα να μην ανοίξεις κάποια εάν δεν θέλεις.

Δώστε την απάντηση πριν δείτε τη ανάλυση
ΑΝΑΛΥΣΗ:
Λευκή: Η προσωπική ζωή
Μαύρη: Θάνατος
Μπλε: Επάγγελμα
Ροζ: Αγάπη
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Αν η πρώτη είναι 
η λευκή, το άτομο νοιάζεται επαρκώς για τον εαυτό του
η ροζ, το άτομο ή είναι ερωτευμένο ή αναζητά επειγόντως μια σχέση
η μπλε, το άτομο έχει θέσει σε απόλυτη προτεραιότητα την καριέρα του, πράγμα που σημαίνει οτι είτε έχει παραγκωνίσει τη ζωή για χάρη της καριέρας του, είτε καίγεται για χρήματα.
η μαύρη, το άτομο έχει έντονες τάσεις φυγής, βρίσκεται σε κατάθλιψη ή σε πλήρη εσωστρέφεια. Γενικά η επιλογή της μαύρης πόρτας δείχνει μια κακή ψυχολογία και κάποιες φορές μια πλήρη παραίτηση.

Αν η δεύτερη πόρτα είναι:
η λευκή, το άτομο έχει βάλει σε δεύτερη μοίρα τη ζωή του, αλλά ακόμα κι έτσι αγαπάει τον εαυτό του
η ροζ, ο άνθρωπος είναι σε συναισθηματική ισορροπία, είτε γιατί έχει μια ομαλή σχέση αγάπης, είτε γιατί απλά είναι ισορροπημένος μέσα του
η μπλε, το άτομο ξοδεύει αρκετό χρόνο στην εργασία του εις βάρος άλλων σημαντικότερων τομέων της ζωής του. Πολλές φορές αυτή η θέση δείχνει ένα άτομο το οποίο το έχει ρίξει απλά στη δουλειά για να καλύψει τα κενά της ζωής του.
η μαύρη, το άτομο έχει πάλι τάσεις φυγής, ίσως όχι τόσο έντονες όπως αν ήταν η πρώτη του επιλογή, αλλά και πάλι, οι τάσεις είναι έντονες. 
Πολλοί έφηβοι δίνουν αυτή τη πόρτα ως δεύτερη, και αυτό διότι συνήθως στην εφηβεία υπάρχουν ούτως η άλλως γενικότερες τάσεις φυγής. Πάλι όμως, το πρόβλημα είναι κι εδώ έντονο.

Αν η τρίτη πόρτα είναι
η λευκή, το άτομο φαίνεται να έχει παρατήσει τη ζωή του, δεν ενδιαφέρεται ιδιαίτερα. Συνήθως αυτά τα άτομα έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και ρέπουν στην απαισιοδοξία
η ροζ, το άτομο είτε βρίσκεται σε μια τελματωμένη σχέση, είτε έχει παραιτηθεί του δικαιώματος να αγαπά και να αγαπιέται.
η μπλε, το άτομο έχει μια καλή σχέση με την εργασία του, από την οποία φαίνεται να είναι ικανοποιημένος...
η μαύρη, το άτομο πάσχει σε κάποιον από τους υπόλοιπους τομείς. Για να δείτε σε ποιον τομέα πάσχει, αρκεί να δείτε ποια είναι η τέταρτη πόρτα. Δηλαδή εάν η μαύρη είναι τρίτη και μετά την μαύρη είναι οποιαδήποτε από τις άλλες τρεις, θα καταλάβετε ότι το πρόβλημα υπερτονίζεται στον τομέα που φαίνεται από την τελευταία πόρτα. Εδώ το άτομο νιώθει πως κάτι του λείπει από τη ζωή του και δεν νιώθει πλήρης.

Αν η τέταρτη πόρτα είναι
η λευκή, το άτομο έχει παραιτηθεί πλήρως από την προσωπική του ζωή. Πολλές φορές την απάντηση αυτή τη δίνουν γυναίκες οι οποίες έχουν παραδοθεί στις υποχρεώσεις του σπιτιού, του άνδρα, των παιδιών και των εγγονών τους. Όπως και να ‘χει όμως, δείχνει μια έντονα προβληματική κατάσταση.
η ροζ, το άτομο έχει παραιτηθεί πλήρως από το συναισθηματικό του κόσμο, είτε γιατί ζει σε μια πλήρως τελματωμένη σχέση, είτε γιατί το ίδιος έχει αποκλείσει αυτό το κομμάτι από τη ζωή του.
η μπλε, η εργασία δεν αρέσει στο άτομο. Την κάνει απλά για λόγους επιβίωσης
η μαύρη, το άτομο είναι υγιές, έχει επιθυμία για ζωή.

Τι βλέπει πίσω από την πόρτα;
1) Η σειρά που θα ανοίξει τις πόρτες έχει τη μεγαλύτερη σημασία
2) Ότι και να δει από πίσω είναι ένας απλός συμβολισμός. Συνήθως η πόρτα δείχνει τη συναισθηματική του στάση για τον κάθε τομέα.
Ελπίζουμε μόνο, μετά το τεστ να μη πείτε: "πού είναι η πόρτα, θόλωσα!".
Πηγή: star.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Το σπίρτο και η ιστορία του

Το σπίρτο και η ιστορία του



Τα σπίρτα, αν και έχουν σχεδόν  εκλείψει πια απ' τη ζωή μας κυκλοφορώντας κυρίως ως διαφημιστικά μέσα, έχουν μεγάλη ιστορία, άγνωστη για τους περισσότερους από μας...
Κάποιο είδος σπίρτου, το οποίο κατασκευάστηκε από μικρό ξυλάκι από πεύκο και ήταν διαποτισμένο με θείο, κατασκευάστηκε στην Κίνα το 577.
Το πρώτο σύγχρονο σπίρτο κατασκευάστηκε το 1805 από τον K. Σανσέλ, βοηθό του καθηγητή Λ. Ζ. Τενάρ στο Παρίσι. Η κεφαλή του σπίρτου αποτελείτο από μείγμα  χλωριούχου κάλιου, θείου, ζάχαρης, και ελαστικού. Άναβε με βύθιση της κεφαλής του σπίρτου σε μπουκάλι από αμίαντο που περιείχε θειικό οξύ. Αυτό το είδος σπίρτου είχε υψηλό κόστος κατασκευής και ήταν επικίνδυνο στη χρήση του. Έτσι τα σπίρτα του Σανσέλ δεν έγιναν ποτέ δημοφιλή.
Το πρώτο σπίρτο τριβής κατασκευάστηκε από τον Βρετανό Τζων Γουόκερ το 1827. Είχαν προηγηθεί οι προσπάθειες του Ρόμπερτ Μπόιλ γύρω στα 1680 με φωσφόρο και θείο, οι οποίες όμως δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα. Τα πρώτα σπίρτα είχαν διάφορα προβλήματα: η φλόγα δεν ήταν σταθερή και η αρχική αντίδραση ήταν αρκετά βίαιη· επιπλέον, η μυρωδιά που ανέδιδε το σπίρτο ήταν δυσάρεστη. Παρά τα προβλήματα αυτά, τα νέα σπίρτα συνέβαλαν σημαντικά στην αύξηση του αριθμού καπνιστών.
Το 1831 ο Γάλλος Σαρλ Σωριά πρόσθεσε λευκό φωσφόρο για να αφαιρέσει τη μυρωδιά. Αυτά τα νέα σπίρτα έπρεπε να φυλάσσονται σε αεροστεγώς κλειστά κουτιά, αλλά ήταν δημοφιλή. Δυστυχώς, όσοι ασχολήθηκαν με την κατασκευή τους επηρεάστηκαν από σοβαρές ασθένειες των οστών, ενώ σε κάθε πακέτο υπήρχε αρκετός λευκός φωσφόρος για να σκοτώσει έναν άνθρωπο. Όταν έγιναν γνωστοί οι κίνδυνοι των σπίρτων αυτών, έγινε μεγάλη εκστρατεία για την απαγόρευσή τους.
Το αθόρυβο σπίρτο κατασκευάστηκε το 1836 από τον Ούγγρο Γιάνος Ιρίνι, ο οποίος ήταν φοιτητής της χημείας. Το 1836 ένα ανεπιτυχές πείραμα του καθηγητή του, του Μάισνερ, έδωσε στον Ιρίνι την ιδέα να αντικαταστήσει το χλωριούχο κάλιο με διοξείδιο του μολύβδου στην κεφαλή του σπίρτου. Ο Ιρίνι εφηύρε το αθόρυβο σπίρτο ασφαλείας και πούλησε την πατέντα στον Ίστβαν Ρόμερ, κατασκευαστή σπίρτων. Ο Ρόμερ, πλούσιος Ούγγρος φαρμακοποιός που ζούσε στη Βιέννη, αγόρασε την εφεύρεση και τα δικαιώματα παραγωγής από τον Ιρίνι, ο οποίος ήταν ένας φτωχός φοιτητής, για 60 φιορίνια. Η παραγωγή σπίρτων ξεκίνησε για τα καλά. Ο Ίστβαν Ρόμερ πλούτισε από την εφεύρεση του Ιρίνι, ενώ ο ίδιος ο εφευρέτης πέθανε φτωχός και εγκαταλελειμμένος.
Τα πρώτα σπίρτα, συμπεριλαμβανομένου του αθόρυβου σπίρτου, ήταν επικίνδυνα τόσο για τους χρήστες, όσο και για τους κατασκευαστές τους, λόγω της παρουσίας του λευκού φωσφόρου. Σιγά σιγά, σε διάφορες χώρες απαγορεύτηκε η χρησιμοποίηση λευκού φωσφόρου στην κατασκευή σπίρτων. Έτσι τα πρώτα απαλλαγμένα από επικίνδυνα συστατικά σπίρτα ανέγραφαν στο κουτί τους τη φράση "Άνευ θείου και φωσφόρου" και άρχισαν να κυκλοφορούν ευρύτατα, με τη Σύμβαση της Βέρνης το 1906.
Τα σπίρτα ασφαλείας χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνα αντικείμενα. Η μεταφορά τους σε αεροπλάνο δεν απαγορεύεται, ωστόσο είναι υποχρεωτική η δήλωσή τους ως επικίνδυνα αντικείμενα.
πηγή: wikipedia.org
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η μόδα στα καπέλα & τις ομπρέλες το 1925 και οι αντιρρήσεις...

Η μόδα στα καπέλα & τις ομπρέλες το 1925 και οι αντιρρήσεις...



Δείτε τι έγραφε το περιοδικό "Θεατής" στη στήλη Γυναικεία Ζωή, τον Αύγουστο του 1925...
"Η μόδα περισσότερο παρά ποτέ εννοεί να μας αποδείξει ότι είναι ένα μεγάλο πεισματάρικο παιδί. Για τη μόδα των ημερών μας ο χειμώνας και το καλοκαίρι είναι λέξεις που είχαν απολύτως χάσει τον χαρακτήρα των.

Μια φορά κι έναν καιρό, ήξευρε κανείς ότι τον χειμώνα θα φορούσε χειμωνιάτικα και το καλοκαίρι καλοκαιρινά. Τώρα όμως φορούμε τις ψάθες τον χειμώνα και το καλοκαίρι τα φετρ. Πλην δε αυτών, η μεγάλη μόδα της εποχής είναι οι βελούδινες ομπβρέλλες και τα βελούδινα καπέλλα. Θα το εφαντάζεσθε ποτέ ότι μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού η μόδα θα μας επέβαλλε ένα παρόμοιο μαρτύριο; Αλλά τι είναι το μαρτύριο αυτό μπροστά στη γούνα που μας επέβαλε το περασμένο καλοκαίρι; Έπειτα ας μην ξεχνούμε τη λαϊκή παροιμία: Μπρος στα κάλλη τ' είν' ο πόνος! Πράγματι οι εύμορφες βελούδινες ομβρέλλες που η μόδα υποστηρίζει,είναι τόσο εύμορφες, τόσον συμπαθείς, ώστε αναγκαζόμεθα να τους συγχωρήσουμεν τα άλλα των μειονεκτήματα. Η ιδιοτροπία των ομβρελλών αυτών της τελευταίας μόδας, είναι να αναπαριστάνουν διάφορα άνθη. Βλέπομεν π.χ. μιαν ομβρέλλα κατά τοιούτον τρόπον κατασκευασμένην, ώστε να δίδη την εντύπωσιν ότι πρόκειται δι' ένα μεγάλο τριαντάφυλλο, διότι το βελούδο είναι κατά τέτοιο τρόπο τοποθετημένο, ώστε να σχηματίζει μεγάλα φύλλα. Όταν δε η ομβρέλλα είναι ανοιχτή, θα φαίνεται σαν ένα πελώριο τριαντάφυλλο με μαύρη καρδιά.
Κατά τον τρόπον αυτόν έχομεν και χίλιες δύο άλλες ομβρέλλες, την μιαν ωραιοτέραν της άλλης.
Όσον αφορά τα καπέλλα, συνηθίζονται όχι τόσον τα όλο βελούδινα καπέλλα, αλλά τα γαρνιρισμένα με βελούδινες κορδέλλες. Δια την εποχήν προτιμώνται τα μεγάλα κανοτιέ ή οι καπελλίνες. Η βελούδινη κορδέλλα έρχεται και δένει με αφέλειαν έναν έυμορφο φιόγκο ή συμπληρούται από εύμορφα βελούδινα άνθη".





Πηγή: περιοδικό Θεατής, στήλη Γυναικεία Ζωή, 8/1925
κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η μόδα τη δεκαετία του 1920

Η μόδα τη δεκαετία του 1920



Μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1920, η επανάσταση στη μόδα είχε εξισώσει τις απλές γυναίκες με τις κοσμικές κυρίες. Έκοψαν τα μαλλιά τους, φόρεσαν μοντέρνα ρούχα, βάφτηκαν και άλλαξαν την όψη των μεγάλων αστικών κέντρων και ιδιαίτερα της Αθήνας. 
Το 1915 έκαναν στην Αθήνα την εμφάνισή τους τα πρώτα μίνι και το θέαμα ήταν πολύ "σκανδαλιστικό" για εκείνη την εποχή. Ο "εκτραχηλισμός" των ηθών ανησύχησε ακόμα και την κυβέρνηση Βενιζέλου, που διόρισε διευθυντή της Αστυνομίας τον Εμμανουήλ Ζυμβρακάκη, γνωστό για την αυστηρότητά του... 

Οι εφημερίδες της εποχής τον χαρακτήριζαν ως άριστο αστυνομικό αλλά οπισθοδρομικό. Μάλιστα ο Γρηγόρης Ξενόπουλος σημείωνε σ' ένα χρονογράφημά του: "Οι χωροφύλακες θα συλλαμβάνουν κάθε ζευγάρι που θ' απαντούν εις τον δρόμον και θα το διαπομπεύουν; Αι κάπως παρδαλαί κυρίαι που γυρίζουν τώρα ελεύθερα εις τα κέντρα προσδίδουσαι εις τας Αθήνας κάποιαν όψιν Παρισιού θα περιορισθούν ως θηρία εις τα κλωβία των; Η κυβέρνηση έχει βέβαια περισσοτέραν ανάγκην ασφαλείας και τάξεως παρά ζωής από παρισιανιζούσης. Δια τούτο μου φαίνεται ότι η καλυτέρη λύσις θα ήτο να χωρισθεί η Αστυνομία Αθηνών εις Αστυνομίαν Ασφαλείας και Αστυνομίαν Ηθών".
Το 1927 μπορεί να χαρακτηριστεί ως ορόσημο "φθοράς" της αθηναϊκής κοινωνίας. Πάντα οι παλιοί γκρίνιαζαν και σχολίαζαν τους νέους, αλλά αυτή τη χρονιά τα πράγματα έγιναν χειρότερα.



Η βασικότερη αιτία ήταν η κοντή φούστα. Κορίτσια πολλών καλών οικογενειών είχαν συλληφθεί στο δρόμο, είχαν οδηγηθεί στο Πταισματοδικείο, είχαν διαπομπευθεί, γιουχαϊστεί, καταδικαστεί και φωτογραφηθεί για τις εφημερίδες για τις γυμνές τους γάμπες. Ένα μέτρο βάρβαρο, που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών, με αποτέλεσμα η Αστυνομία πολύ γρήγορα να το εγκαταλείψει. Οι αρμόδιοι μάλιστα, για να μην εκτεθούν, έβγαλαν ανακοίνωση στις εφημερίδες ότι η συγκεκριμένη αστυνομική διάταξη δεν ισχύει άλλο, αφοί οι γυναίκες συμμορφώθηκαν και έτσι ήταν περιττό το μέτρημα της φούστας στους δρόμους. Η αστυνομική διάταξη όριζε η απόσταση από το έδαφος μέχρι το κάτω μέρος της φούστας να είναι τουλάχιστον 35 πόντους!
Για τη μόδα στα μέσα της δεκαετίας του 1920, στο εβδομαδιαίο περιοδικό "Θεατής" (9 Μαΐου 1925) διαβάζουμε: "Εκείνο που κυρίως χαρακτηρίζει την σημερινή μόδα είναι η μεγάλη απλότης εις την γραμμήν και εις το γαρνίρισμα των φορεμάτων. Όλες οι τουαλέτες είναι η μία απλουστέρα της άλλης, πράγμα που δεν εμποδίζει να είναι χαριτωμένες και να προσδίδουν εις την γυναικείαν σιλουέταν μια εντελώς ιδιαιτέραν χάριν. Το μόνον γαρνίρισμα, που βλέπουμε να επαναλαμβάνεται σχεδόν εις όλες, είναι τα πλισέ, που γαρνίρουν άλλοτε τη φούστα, άλλοτε το κορσάζ, άλλοτε τα μανίκια και άλλοτε πάλιν όλο το φόρεμα καθ' ολοκληρίαν. Το πλισέ ενθουσιάζει την σημερινή γυναίκα. Και πολύ δικαίως, διότι πράγματι συντελεί κατά πολύ εις την κομψότητα της σιλουέτας. Χωρίς να απομακρύνεται από την ίσια γραμμή, αφήνει εν τούτοις εις τας κινήσεις απόλυτον ελευθερίαν".


Από το βιβλίο "η γειτονιά μας η παλιά"
κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Διαχρονικές απόψεις

Διαχρονικές απόψεις



"Δεν συμφωνώ με όσα υποστηρίζεις, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να διατυπώνεις ελεύθερα τις απόψεις σου".

"Όλοι οι άνθρωποι, είναι ίσοι. Δεν είναι η καταγωγή, αλλά η αρετή, που τους κάνει να διαφέρουν".


"Η κοινή γνώμη είναι τόσο πολύ η βασίλισσα του κόσμου, που όταν το δίκαιο θέλει να την πολεμήσει, σ' αυτή την περίπτωση καταδικάζεται σε θάνατο".

"Ο φόβος ακολουθεί το έγκλημα κι αυτή είναι η ποινή του".

"Ο χαρακτήρας του κοινού λαού μεταβάλλεται μέσα σε μια μόνο μέρα".

"Ονομάζω ελευθερία το να μπορώ ανεμπόδιστα να σκέπτομαι ή να μην σκέπτομαι για κάτι, να κινούμαι ή να στέκομαι, σύμφωνα με την εκλογή του πνεύματός μου".

"Το να εκδικείται κανείς, ακόμη και τον εχθρό του, είναι κακό. Το να μην εκδικείται κανένα είναι ανωτερότητα".
Βολταίρος




[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Μια ακόμα μέρα που συγκλόνισε την Ελλάδα..

Μια ακόμα μέρα που συγκλόνισε την Ελλάδα..


Μια στυγερή δολοφονία.
Δυο γονείς που έχασαν το παιδί τους.
Κι όλοι εμείς θεατές…
Δε φτάνει να θυμώνουμε,
Δε φτάνει να διαμαρτυρόμαστε,
Δε φτάνει να διαδηλώνουμε και να καταδικάζουμε!
Πρέπει να σκεφτούμε ειλικρινά, σοβαρά!
Όταν οι άνθρωποι αποκτούν ετικέτες, χάνουν τη μόνη ετικέτα που αξίζει και πρέπει να έχουν, αυτή του Ανθρώπου!
Ο φασισμός δεν αποτελεί λύση στα προβλήματά μας, ούτε οι νεοναζιστικές του εκφράσεις.
Όταν σκοτώνουν καθημερινά τη δημοκρατία, τότε η δολοφονία ενός πολίτη, που εκφράζει μέσα από την τέχνη του, την αντίθεσή του, ήταν θέμα χρόνου να συμβεί!…
Όταν χρησιμοποιούμε την ψήφο για να τιμωρήσουμε, αντί να τη χρησιμοποιούμε για να πάρουμε θέση, είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα την καπηλευτούν ή θα την αρπάξουν.
Τέλειωσαν προ πολλού τα ψέματα και οι δικαιολογίες. 
Γεννήσαμε τη Δημοκρατία και το ξεχάσαμε; 



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Κλαίει μόνη της 20 χρόνια...

Κλαίει μόνη της 20 χρόνια...



Την πιο μοναχική φάλαινα του πλανήτη θα ψάξουν τώρα το φθινόπωρο στον Βόρειο Ειρηνικό Ωκεανό επιστήμονες και παραγωγοί ντοκιμαντέρ.

Οι ερευνητές ακούν εδώ και 20 χρόνια την φάλαινα να κλαίει μόνη της σε ασυνήθιστα υψηλές συχνότητες, ωστόσο ποτέ μέχρι σήμερα δεν κατάφεραν να την δουν από κοντά.

Η άγνωστη φάλαινα έχει το παρατσούκλι«μοναχική», επειδή επικοινωνεί με συχνότητες που δεν χρησιμοποιεί καμιά άλλη φάλαινα στον Βόρειο Ειρηνικό και εκτιμάται ότι όλα αυτά τα χρόνια κανείς δεν απάντησε στο κλάμα της.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι πιθανότατα πρόκειται για πτεροφάλαινα ή μπλε φάλαινα, ή ενδεχομένως υβρίδιο και των δυο.

Το Αμερικανικό Ναυτικό παρέδωσε τις πρώτες ηχογραφήσεις με το τραγούδι του ζώου στους επιστήμονες στα τέλη του 1980, περίοδο κατά την οποία έψαχνε για υποβρύχια στον Βόρειο Ειρηνικό με το σύστημα ηχοεντοπισμού.

Το 1989 ο Δρ. William Watkins από το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας Woods Hole άρχισε να ξεσκαρτάρει τα αρχεία και παρατήρησε ότι μια φάλαινα τραγουδούσε σε πολύ υψηλότερες συχνότητες συγκριτικά με τις υπόλοιπες.

Οι περισσότερες αρσενικές μεγάπτερες και μπλε φάλαινες τραγουδούν σε συχνότητες 17 με 18 hertz, τις οποίες οι άνθρωποι είναι αδύνατο να αντιληφθούν, ωστόσο η «μοναχική» φάλαινα εκπέμπει ήχους σε συχνότητες 52 hertz.

Ο Δρ. Watkins ξεκίνησε έρευνα και εντόπισε τη θέση του μοναχικού ζώου στον ωκεανό κατά τη διάρκεια της περιόδου αναπαραγωγής, όταν οι φάλαινες βγάζουν περισσότερους ήχους.

Ο εντοπισμός μια φάλαινας μόνο από τους ήχους της, χωρίς οπτική επαφή, θεωρείται εξαιρετικά δύσκολος.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε το 2004 και κέρδισε την προσοχή των μέσων ενημέρωσης.

Έκτοτε ανεπίσημα η φάλαινα χαρακτηρίστηκε η πιο μοναχική στον πλανήτη, γιατί καμία άλλη δεν απαντά στο τραγούδι της.

Ο Δρ. Watkins πέθανε από καρκίνο πριν ολοκληρώσει την έρευνά του και το έργο του συνεχίζει η συνεργάτιδά του, Mary-Ann Daher.

Όπως δήλωσε, η κ. Daher η ερευνητική ομάδα δεν έχει δει ποτέ τη φάλαινα που μελετά και δεν γνωρίζει καν σε ποιο είδος ανήκει.

Η κατάσταση της υγείας της είναι άγνωστη, ωστόσο η φάλαινα δεν πρέπει να παρουσιάζει προβλήματα δεδομένου ότι ζει τουλάχιστον 20 χρόνια.

Οι επιστήμονες ελπίζουν να ανακαλύψουν περισσότερα στοιχεία για την μυστηριώδη φάλαινα κατά τη διάρκεια της αποστολής τους το φθινόπωρο.



Πηγή: econews.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Τα μεγάλα μου τα λάθη

Τα μεγάλα μου τα λάθη



Τα μεγάλα μου τα λάθη
θέλω ο κόσμος να τα μάθει
γιατί ό,τι τραγουδιέται
πρέπει να ξομολογιέται

Αγαπώ τους μερακλήδες
του λαού τους Ηρακλήδες
τους αυτόνομους φιλάθλους
που με γέλιο κάνουν άθλους


Δεν με κόφτει εμένα ο πλούτος

όπου Καίσαρας και Βρούτος
μα όποιος έχει το τιμόνι
να προσέχει τι σκοτώνει.

Έχω μπάρμπα στην Αυστράλια
και παππού απ' τα παράλια
μια φωνή μου λέει προχώρα
δεν τελειώνει εδώ η χώρα.

Πάντα το αίμα τούτο τ' άλικο
δρόμο απτάλικο γεννά
μπαγλαμά στο πανωφόρι
δώστε βάση δορυφόροι.

Τα μεγάλα μου τα λάθη 
θέλω ο κόσμος να τα μάθει
γιατί χάνω τα νερά μου
μακριά απ τα όνειρά μου.

Έχω ένα σεκλέτι μάγο
κι όπως παίρναμε τον πάγο
τυλιχτό σε μια λινάτσα
τη δροσιά του να 'χεις ράτσα.

Έχω μπάρμπα στην Αυστράλια
και παππού απ' τα παράλια
μια φωνή μου λέει προχώρα
δεν τελειώνει εδώ η χώρα.

Πάντα το αίμα τούτο τ άλικο
δρόμο απτάλικο γεννά
μπαγλαμά στο πανωφόρι
δώστε βάση δορυφόροι.

Μια φωνή μου λέει προχώρα
δεν τελειώνει εδώ η χώρα
ο πατέρας απ τον Πόντο
δεν τα λέω εγώ στο βρόντο.


Στίχοι: Λ. Νικολακοπούλου, μουσική: Γ. Σπάθας 
Εμείς το ακούσαμε τραγουδισμένο από το Βασίλη Λέκκα.

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Τα Παιδιά Μαθαίνουν Αυτό που Ζουν

Τα Παιδιά Μαθαίνουν Αυτό που Ζουν



Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην επίκριση, μαθαίνουν να αποδοκιμάζουν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην εχθρότητα, μαθαίνουν να είναι επιθετικά.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στο φόβο, μαθαίνουν να φοβούνται.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στον οίκτο, μαθαίνουν να λυπούνται τον εαυτό τους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στο χλευασμό, μαθαίνουν να είναι συνεσταλμένα.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στη ζήλια, μαθαίνουν να ζηλεύουν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στη ντροπή, μαθαίνουν να νιώθουν ένοχα.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ενθάρρυνση, μαθαίνουν να έχουν αυτοπεποίθηση.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ανεκτικότητα, μαθαίνουν να έχουν υπομονή.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στον έπαινο, μαθαίνουν να εκτιμούν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην αποδοχή, μαθαίνουν να αγαπούν.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην επιδοκιμασία, μαθαίνουν να αγαπούν τον εαυτό τους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην αναγνώριση, μαθαίνουν ότι είναι καλό να έχουν στόχους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην προσφορά, μαθαίνουν να είναι γενναιόδωρα.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ειλικρίνεια, μαθαίνουν να είναι φιλαλήθη.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στη δικαιοσύνη, μαθαίνουν να είναι δίκαια.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην καλοσύνη και το ενδιαφέρον, μαθαίνουν να δείχνουν σεβασμό.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην ασφάλεια, μαθαίνουν να έχουν πίστη στον εαυτό τους και τους γύρω τους.
Όταν τα παιδιά ζουν μέσα στην αποδοχή και τη φιλία, μαθαίνουν να βρίσκουν αγάπη μέσα στον κόσμο.

Δρ. Ντόροθυ Λο Νόλτε
ψυχοπαιδαγωγός





[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Σπιτική μάσκα μαλλιών με μπανάνα και γιαούρτι

Σπιτική μάσκα μαλλιών με μπανάνα και γιαούρτι



Φτιάξτε τη δική σας κρέμα μαλλιών από μπανάνα και γιαούρτι. Οι βιταμίνες A, B5, E και C που περιέχει το φρούτο σε συνδυασμό με οξέα του γιαουρτιού, θα βοηθήσουν τα μαλλιά σας να γίνουν πιο δυνατά, μαλακά και λαμπερά ενώ ταυτόχρονα θα δείχνουν πολύ πιο πλούσια.

Συστατικά που θα χρειαστείτε:
½ μπανάνα
¼ της κούπας, γιαούρτι πλήρες.

Πώς θα φτιάξετε τη μάσκα:
Βήμα 1ο: Λιώστε σε ένα μίξερ τη μπανάνα και το γιαούρτι, μέχρι να δημιουργηθεί ένα ομοιογενές μίγμα.
Βήμα 2ο: Έπειτα αλείψτε το μείγμα σε βρεγμένα μαλλιά. Σιγουρευτείτε ότι βάλατε τη μάσκα σε όλο το μήκος των μαλλιών, ξεκινώντας από τη ρίζα.
Βήμα 3ο: Τυλίξτε τα μαλλιά σας με μια υγρή πετσέτα και αφήστε τη μάσκα να απορροφηθεί για περίπου 10 λεπτά.
Βήμα 4ο: Ξεβγάλτε καλά τα μαλλιά σας με νερό και έπειτα λουστείτε κανονικά με το σαμπουάν σας.

Tip: Μπορείτε ακόμα, πριν βάλετε την υγρή πετσέτα στα μαλλιά σας, να προσθέστε σε αυτή μερικές σταγόνες από το αγαπημένο σας αιθέριο έλαιο (γιασεμί, λεβάντα, κανέλα).


ΠΗΓΗ:Fay'sbook.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Οι Μικρασιάτες σφραγίζουν την ελληνική μουσική

Οι Μικρασιάτες σφραγίζουν την ελληνική μουσική


Η μεγάλη διαφορά πολιτιστικής στάθμης των Ελλήνων της Ανατολής σε σχέση με τους ντόπιους έδωσε στους Μικρασιάτες μουσικούς την ευκαιρία να επιβάλουν το δικό τους τρόπο ζωής, κοινωνικής συμπεριφοράς, ψυχαγωγίας και μουσικών ακουσμάτων. Έτσι επηρέασαν καταλυτικά και την ελληνική δισκογραφία που άρχισε να αναπτύσσεται στην Ελλάδα μετά το 1924. Τη δεκαετία του 1920 ιδρύθηκαν οι πρώτες και πιο σημαντικές δισκογραφικές εταιρείες, όπως η γερμανική Odeon record στη Θεσσαλονίκη (1924), η αγγλική Grammophone record, με τα σήματα της Columbia και η His Master's Voice (1926-27) η γαλλική Pathe (1927) και οι γερμανικές Polydor και Homokorde-Electro (1928).


Οι Έλληνες της Σμύρνης, και όχι μόνο, είχαν αναπτύξει μεγάλο λαογραφικό πλούτο με έθιμα, παραδόσεις, θρύλους, παραμύθια αλλά και τραγούδια τα οποία απηχούσαν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μοναδικής αυτής πολιτείας της Ανατολής. Στη Σμύρνη και στην ευρύτερη περιοχή συνυπήρχαν χωρίς διακρίσεις τραγούδια διαφόρων ειδών: δημοτικά, αστικά, λαϊκά, τραγούδια του μουσικού θεάτρου, ευρωπαϊκές μελωδίες και οπερέτες αλλά και αμανέδες. Παραλλαγή και εξέλιξη του σμυρναίϊκου τραγουδιού ήταν και το ρεμπέτικο, του οποίου οι πραγματικές ρίζες ανάγονται στη βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική αλλά και στο δημοτικό τραγούδι του ελληνόφωνου πληθυσμού της Μικράς Ασίας και των νησιών του Αιγαίου, τραγούδια με ρίζες ανατολίτικες, ρωμέικη καρδιά, αστικό χαρακτήρα και χρώμα μάγκικο. Η μουσική και τα τραγούδια των Ελλήνων της Μικράς Ασίας έγιναν γνωστά στην Ελλάδα κυρίως μετά τη Μικρασιατική καταστροφή και λίγο πριν από τη δεκαετία του 1930 και υπήρξαν καταλυτικά ως προς τη διαμόρφωση και την εξέλιξη του ελληνικού τραγουδιού.
Τη δεκαετία αυτή σπουδαίοι συνθέτες πέρασαν στη δισκογραφία στο χώρο του ελαφρού τραγουδιού, της οπερέτας, του μελοδράματος και της επιθεώρησης. Ανάμεσά τους οι Διονύσης Λαυράγκας, Δημήτρης Ρόιδος, Μανώλης Καλομοίρης, Ναπολέων Λαμπελέτ, Θεόφραστος Σακελλαρίου, Σίμων Καρακάσης, Ιωάννης Κομνηνός, Νίκος Χατζηαποστόλου και Κλέων Τριανταφύλλου ή Αττίκ. Στα τέλη της δεκαετίας εμφανίζονται στη δισκογραφία και σπουδαίες λαϊκές φωνές, όπως οι Στελλάκης Περπινιάδης, Κώστας Ρούκουνας, Ρόζα Εσκενάζυ, Μαρίζα Φραντζεσκοπούλου ή Πολίτισσα, που θα κυριαρχήσουν την επόμενη δεκαετία.

Από το βιβλίο "η γειτονιά μας, η παλιά" εκδόσων Σαββάλα
Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
1 Σχόλια
Καθαρίστε τα νεφρά σας, με λιγότερο από 1 €!

Καθαρίστε τα νεφρά σας, με λιγότερο από 1 €!



Κατά τη γνώμη μας, καλύτερα θα ήταν να πάρετε βιολογικό μαϊντανό, εκτός αν έχετε στον κήπο ή τη γλάστρα.

Περνούν τα χρόνια και τα νεφρά μας φιλτράρουνε το αίμα αφαιρώντας άλατα, δηλητήρια και κάθε τι ανεπιθύμητο, που μπαίνει στο σώμα μας.
Με την πάροδο του χρόνου τα άλατα συσσωρεύονται και αυτό απαιτεί θεραπευτική αγωγή καθαρισμού.

Πως γίνεται αυτό ;

Είναι πολύ εύκολο. Πρώτα πάρε ένα μάτσο μαϊντανό και πλύνε το για να καθαρίσει.Ύστερα ψιλόκοψέ το και βάλτο σε μια κατσαρόλα, ρίξε καθαρό νερό,βράσε το για ένα δεκάλεπτο, άφησέ το να κρυώσει , κατόπιν φιλτράρισέ το, άδειασέ το σε ένα καθαρό μπουκάλι και βάλε το μέσα στο ψυγείο να κρυώσει.

Πίνε ένα ποτήρι την ημέρα και θα διαπιστώσεις πως όλα τα άλατα και άλλα δηλητήρια να φεύγουν από τα νεφρά σου.
Επίσης θα νοιώσεις την διαφορά που ποτέ πριν δεν είχες νοιώσει.

Ο μαϊντανός είναι γνωστός σαν το καλύτερο καθαρτικό για τα νεφρά και είναι φυσικό.



Από την κ. Ελισσάβετ Μπαλταρέτσου, ιατρό καρδιολόγο, Δ/ντρια του Κέντρου Υγείας Ν. Τήνου - Κυκλάδων

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ο ελληνικός κινηματογράφος στη δεκαετία του 1920

Ο ελληνικός κινηματογράφος στη δεκαετία του 1920


Η τρίτη δεκαετία του 20ου αιώνα, αρχίζει για τον ελληνικό κινηματογράφο με μια σημαδιακή καταγραφή συμβάντων. Πρόκειται για μικρής διάρκειας ταινίες της Μικρασιατικής εκστρατείας. Κύριοι πρωταγωνιστές του κατορθώματος λήψης σκηνών από τη μάχη με τα πενιχρά μέσα που διέθεταν τότε οι κινηματογραφιστές, ήταν οι αδελφοί Γαλιάδη, ο Χεπ και ο Γεώργιος Προκοπίου.

Ο Προκοπίου τράβηξε περίπου 14.000 μέτρα φιλμ, που διασώθηκε για να χρησιμεύσει ως υλικό αναφοράς για τις μετέπειτα ταινίες που είχαν ως θέμα την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας. Το Υπουργείο Εξωτερικών, προκειμένου να εκμεταλλευτεί αφενός τα ηρωικά κατορθώματα του ελληνικού στρατού και αφετέρου τις δυνατότητες του κινηματογράφου, ανέθεσε στο Δημήτρη Γαλιάδη το γύρισμα μιας επίκαιρης επικής ταινίας, με τίτλο "Το ελληνικό θαύμα", με Ρώσους πρωταγωνιστές.

Ο ελληνικός κινηματογράφος, έστω και ερασιτεχνικά, έχει βρει το δρόμο του. Μετά τον πόλεμο οι Μικρασιάτες που στοιβάζονται στις παράγκες θα αναζητήσουν μια φτηνή διασκέδαση για να ξεφύγουν από τα μεγάλα γεγονότα. Αυτό σημαίνει ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για μελόδραμα και ρωμέικη κωμωδία.

Στη δεκαετία του 1920 ο ελληνικός κινηματογράφος εμφανίζει δύο σπουδαίους κωμικούς. Ο ένας είναι ο Νίκος Σφακιανός, με το ψευδώνυμο Βιλάρ και ο άλλος είναι ο Μιχαήλ Μιχαήλ του Μιχαήλ. Ο Βιλάρ είχε ήδη μια πετυχημένη καριέρα στο μουσικό θέατρο. Την εποχή που ο Τσάπλιν γύριζε το "Ειδύλλιο στους αγρούς" και το "Μια μέρα χαράς" ο Βιλάρ σκηνοθετούσε τον εαυτό του στο έργο "Ο Βιλάρ στα γυναικεία λουτρά του Φαλήρου". Ερασιτεχνική παραγωγή αλλά πλούσιο ταλέντο, που τελείωσε άδοξα εξαιτίας των δύσκολων χρόνων της Μικρασιατικής καταστροφής.


Από το βιβλίο "η γειτονιά μας η παλιά"

Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Κτίρια που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα...

Κτίρια που ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα...


Δείτε τι μπορεί να κάνει η φαντασία και το ταλέντο κάποιων αρχιτεκτόνων...

Οικία μουσικόφιλου στην Κίνα

Torre Bicentenario – Μέξικο Σίτι, Μεξικό

Campus Center – Μαϊάμι, ΗΠΑ

The Cube – Ντουμπάι, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Γραφεία Longaberger Basket Company – ΗΠΑ 

Casa Minerva, Ολλανδία

Η βιβλιοθήκη του Κάνας, Μιζούρι - ΗΠΑ

Εθνικό Μουσείο Τσαγιού (Museum of Tea Culture), Κίνα



πηγή: google

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
 Ζωντανή πηγή αντιβιοτικών φαρμάκων, τα γιγάντια Πάντα!

Ζωντανή πηγή αντιβιοτικών φαρμάκων, τα γιγάντια Πάντα!


Τα γιγάντια Πάντα είναι μια πλούσια πηγή ισχυρών αντιβιοτικών ουσιών σύμφωνα με Κινέζους επιστήμονες, ιδιότητα που αποτελεί έναν ακόμα λόγο για τον οποίο τα συμπαθή θηλαστικά πρέπει να σωθούν από την εξαφάνιση.

Οι επιστήμονες βρήκαν ότι στο αίμα των γιγάντιων Πάντα, τα οποία αριθμούν μόλις 1600 “ελεύθερα” μέλη στη φύση, παράγεται ένα ισχυρό αντιβιοτικό που σκοτώνει βακτήρια και μύκητες.

Εκτιμούν δε ότι το αντιβιοτικό στα Πάντα μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων φαρμάκων εναντίον εξαιρετικά ανθεκτικών ιών και άλλων ασθενειών.

Η αντιβιοτική ουσία παράγεται από το ανοσοποιητικό σύστημα των Πάντα για να τα προστατεύει από μολύνσεις όταν ζουν στην άγρια φύση και ονομάζεται καθελισιδίνη-ΑΜ.

Η καθελισιδίνη φονεύει τα μη ιογενή παθογόνα, δημιουργώντας πόρους στις κυτταρικές μεμβράνες των βακτηριδίων.

Βέβαια, οι επιστήμονες δεν θα συλλέξουν την ουσία από τα Πάντα, καθώς είναι εις θέση να την παράξουν στο εργαστήριο.

Το αντιβιοτικό των Πάντα μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο σε μια εποχή που εμφανίζονται νέοι ιοί και βακτήρια που επιδεικνύουν ανθεκτικότητα στα συμβατικά φάρμακα, ενώ η δράση του είναι πολύ ταχύτερη από τα γνωστά αντιβιοτικά.

Τα Πάντα είναι είδος υπό εξαφάνιση καθώς οι βιότοποί τους, τα δάση μπαμπού της Κίνας και της νοτιοανατολικής Ασίας, καταστρέφονται με ταχύτατους ρυθμούς. Πρόβλημα επίσης αποτελεί, η σχετική τους αποστροφή στο ζευγάρωμα, ακόμα και στην άγρια φύση, με τα θηλυκά να έρχονται σε “περίοδο” μια φορά το έτος.

Η κατάσταση δεν βελτιώθηκε ούτε με την εφαρμογή ακριβών τεχνητών μεθόδων αναπαραγωγής.

Η ανακάλυψη των φαρμακευτικών ιδιοτήτων των γιγάντιων Πάντα ίσως συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση για τη διάσωση του είδους.

Την έρευνα διενήργησαν επιστήμονες του Τμήματος Επιστημών της Ζωής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου του Ναντζίνγκ της Κίνας.

ΠΗΓΗ: econews.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
1926, το αυτοκίνητο αντικαθιστά τον ίππο στην πρωτεύουσα

1926, το αυτοκίνητο αντικαθιστά τον ίππο στην πρωτεύουσα


Σε χρονογράφημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου στο περιοδικό "Νέα Εστία" αναφέρονται τα εξής: " Εξετοπίσθη βαθμηδόν ο ίππος εις τα Αθήνας όσον και η κοντσίνα υπό του πόκερ. Δεν θα υπάρχει μετ' ολίγον ούτε μόνιππον. Εμειώθη και αυτό το κάρρον, διότι μετακομίζεται πλέον και ο μούστος δι' αυτοκινήτων. Παραδόξως όμως, ενώ αχρηστεύθη ο ίππος εις την πρωτεύουσαν ανεπτύχθη τον τελευταίον καιρόν, ζωηρότατον ενδιαφέρον δι' αυτόν, εις τας ιπποδρομίας. Εγνώριζον ταύτας οι περισσότεροι κάτοικοι των Αθηνών και του Πειραιώς εξ ακοής...."

Το 1926, τα πρώτα συγκοινωνιακά προβλήματα άρχισαν να απασχολούν τους Αθηναίους. Λεωφορεία άρχισαν να εκτελούν τις συγκοινωνίες και σε ένα χρονογράφημά του ο Γρηγόριος Ξενόπουλος, γράφει πως είδε μια μέρα ένα λεωφορείο στην οδό Πατησίων να έχει το όνομα "Ιππονίκη". Ήταν πολύ πετυχημένη ονομασία, σχολιάζει, γιατί τα αυτοκίνητα είχαν ακριβώς εκείνη την εποχή νικήσει τους ίππους και μάλιστα οι αρμόδιοι συζητούσαν να καταργήσουν τα αμάξια με τα άλογα γιατί εμπόδιζαν τα αυτοκίνητα να κινηθούν με ταχύτητα. Οι εταιρείες που είχαν αναλάβει τις συγκοινωνίες προέτρεπαν τους αμαξάδες να γίνουν σωφέρ ή να πάρουν αποζημίωση παραδίδοντας την άμαξα και τα άλογα.

Από το βιβλίο "η γειτονιά μας η παλιά", των Ν & Γ Σαραντόπουλου
Κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η ιστορία ενός ...παραθυρόφυλλου

Η ιστορία ενός ...παραθυρόφυλλου


Αν έχετε αλλάξει εξωτερικά κουφώματα, σίγουρα θα έχετε αναρωτηθεί τι να κάνετε με τα παλιά, αν δεν τα πετάξετε.
Αυτό που εμείς θα προτείναμε είναι, όχι μόνο να μην τα πετάξετε, αλλά να τα μετατρέψετε σε κάτι χρήσιμο και ...χειροποίητο!...
Εμείς φτιάξαμε ένα μακρύ σκαμπό για να μπει στα πόδια του κρεβατιού.
Δείτε, πώς!...



Αυτό είναι το παραθυρόφυλλο που λέγαμε...
Θα χρειαστείτε επίσης τέσσερα καδρονάκια πάχους 5x5 cm, ύψους 40 cm, συντηρητικό ξύλου (για το παραθυρόφυλλο και τα πόδια), μαξιλάρια που δεν χρησιμοποιείτε πια για το κάθισμα και ένα ύφασμα της αρεσκείας σας για να ντύσετε το σκαμπό (εσωτερικά και εξωτερικά).
Αρχίζουμε...
Περνάμε με συντηρητικό ξύλου, το παραθυρόφυλλο και τα ποδαράκια και καρφώνουμε...



Τοποθετούμε πάνω τα μαξιλάρια και καρφώνουμε ένα ύφασμα για να τα συγκρατεί...
Έτσι, φτάνουμε στο στάδιο, όπου θα του τοποθετήσουμε το ύφασμα που ταιριάζει με το χώρο μας. Αυτό το ύφασμα, δεν θα είναι μόνιμο για να μπορεί να βγαίνει και να πλένεται...


Θυμηθείτε: Καλύτερα να "ανακυκλώνεις" παρά να πετάς!...
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Για σένα που φεύγεις...

Για σένα που φεύγεις...



Σε ξέρω από μωρό, μεγάλωσες μαζί μου, ένιωθα ό,τι ένιωθες και μοιραζόμουν τα όνειρα και τις αγωνίες σου...
Μεγάλωσες, σπούδασες, έπιασες δουλειά, βρήκες το ταίρι σου, έκανες σπιτικό...
Ξεκίνησες τη ζωή σου με όνειρα απλά, καθημερινά, ανθρώπινα. Μέχρι που ήρθε η κρίση, τα μνημόνια, η μαυρίλα...
Πάλεψες να σταθείς στα πόδια σου, να κρατήσεις τη δουλειά σου, τη ζωή σου. Δεν ήταν όμως αρκετό. Η ανεργία, έγινε ο τρίτος συγκάτοικος στο σπίτι σου. Έγινε ο βραχνάς σου!
Έτσι αποφάσισες να ακολουθήσεις το μόνο δρόμο που σου έμεινε ανοιχτός, αυτόν της φυγής, σε άλλη χώρα, άλλη ήπειρο, άλλο ημισφαίριο, μακριά από τους δικούς σου, την πατρίδα σου, όλα όσα μοιραζόμασταν. Σαν ένα φυντάνι που ξεραίνεται, αν δεν αλλάξει χώμα, γλάστρα, περιβάλλον.
Βάζεις τα όνειρα, τα νιάτα σου σε μια βαλίτσα κι ανοίγεις τα φτερά σου, γι' αλλού.
Η πατρίδα σου σε διώχνει, ανίκανη να σε θρέψει.
Δεν σου κακιώνω, δε σου θυμώνω, μα να θυμάσαι όπου να ΄σαι, πως είσαι Έλληνας κομμάτι μιας πολύπαθης προδομένης χώρας, που χωρίς εσένα γίνεται φτωχότερη, όπως εμείς που αγαπάς και μας αφήνεις πίσω αναγκαστικά.
Κράτα μας, στην καρδιά σου και μη ξεχάσεις να γυρίσεις...

Μαρίνα


[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Όταν οι γονείς χωρίζουν!...

Όταν οι γονείς χωρίζουν!...



Οι γάμοι σήμερα είναι καλύτεροι παρά ποτέ στην ιστορία της ανθρωπότητας. Οι σύντροφοι μπορούν να είναι φίλοι. Στο παρελθόν οι άντρες δεν εμπιστεύονταν τα σοβαρά θέματα στις γυναίκες, κι αυτές, αντίστοιχα, δεν εμπιστεύονταν την καρδιά τους ολόκληρη. Επίσης, σήμερα το σεξ μπορεί να αφορά και τους δύο κι όχι μόνο τον έναν.

Από την άλλη, έρευνες αναφέρουν ότι το 30% των γάμων καταλήγουν σε διαζύγιο. Με πιο απλά λόγια, από τους 10 γάμους, που θα πραγματοποιηθούν το προσεχές Σαββατοκύριακο… περίπου οι 3 θα διαλυθούν αργά ή γρήγορα. Τι συνεπάγεται αυτό για τους δύο (πρώην) συντρόφους και πώς βιώνουν σήμερα τον χωρισμό οι ίδιοι και τα παιδιά τους;

Ένα διαζύγιο κρύβει πάντα ματαίωση…
Ένα διαζύγιο είναι, εκ των πραγμάτων, ένας θάνατος αφού κρύβει μέσα του μία έντονη ματαίωση. Ας μη ξεχνάμε ότι για τους δυο ανθρώπους έχει συνήθως προηγηθεί μια περίοδος γοητείας, ένας έρωτας και μια πρόκληση, ότι η σχέση θα επιτύχει. Το ζευγάρι ξεκινά με την πεποίθηση, ότι θα είναι για πάντα μαζί, θα γεράσουν μαζί, θα μοιραστούν και θα δημιουργήσουν κοινά πράγματα. Προσδοκά ο ένας από τον άλλο να τον φροντίσει, να του χαρίσει αγάπη και αντ΄ αυτού βιώνουν και οι δύο με επώδυνο τρόπο μία περίοδο συγκρούσεων, πόνου, λύπης ή προσωπικών ανακατατάξεων, που καταλήγει στην πλήρη ρήξη, τον οριστικό χωρισμό. Οι δύο πρώην σύζυγοι πενθούν ή καλύτερα οφείλουν να πενθήσουν την απώλεια ενός σημαντικού μέρους της ζωής τους σε υπαρξιακό επίπεδο.

Συνεπώς δε νοείται ανώδυνο, ιδανικό κι ανέφελο διαζύγιο, ούτε για το ζευγάρι, ούτε ασφαλώς και για τα παιδιά.
Κάθε διαζύγιο κρύβει συνήθως για τους πρωταγωνιστές του έντονο θυμό. Το συναίσθημα του θυμού πάντοτε εκφράζει ανεκπλήρωτες επιθυμίες, κρυφά ή φανερά «θέλω», που δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν. Έτσι στο ζευγάρι, που χωρίζει, νιώθει θυμωμένος ο ένας για τον άλλο. Ο καθένας απαιτούσε από τον άλλο, με τρόπο ανώριμο κι άγαρμπό, να του χαριστεί ευτυχία, φροντίδα και χαρά. Και το αίσθημα της στέρησης κυριαρχούσε εντός του γάμου και διατηρείται και μετά τη διάλυσή του.

Τα παιδιά. Κι όχι μόνο…
Το διαζύγιο αφορά τους δύο συντρόφους, αφορά όμως εξίσου και τα παιδιά. Ο χωρισμός σηματοδοτεί τη διακοπή της συζυγίας, παύουν δύο άνθρωποι ουσιαστικά και τυπικά να είναι σύζυγοι. Γονείς δεν παύουν ποτέ να είναι.

Πολλά ζευγάρια αναβάλλουν ή επισπεύδουν τον χωρισμό για χάρη παιδιών. Τα ρωτούν ευθέως ή πλαγίως, προκειμένου να διώξουν τις ενοχές τους για την απόφασή τους να διαλύσουν το γάμο τους, «τόσο που τσακωνόμαστε με το μπαμπά, δεν είναι καλύτερα να χωρίσουμε;». Καλούνται δηλαδή τα παιδιά να φροντίσουν τους γονείς τους, να τους βγάλουν από τη δύσκολή θέση κι όχι το αντίστροφο.

Σε άλλες περιπτώσεις ο γάμος δε διαλύεται για να μην κλονιστεί τάχα η ψυχική ισορροπία των παιδιών. Κυριαρχεί μόνιμα ένα πολεμικό κλίμα μεταξύ των συντρόφων, οι γονείς τσακώνονται διαρκώς και η επιθετικότητα τους, καταστρέφει κάθε ευκαιρία χαράς και ευτυχίας εντός του σπιτιού. Δε διαλύουν το γάμο όμως για να μην ταράξουν τα παιδιά. Προφανώς και δε μένουν για χάρη των παιδιών σε τέτοιους γάμους. Μένουν γιατί τους κινητοποιεί η αυτοκαταστροφικότητα που κρύβουν μέσα τους.

Ωστόσο όπως ο γάμος είναι απόφαση των δύο συντρόφων, ομοίως και η διάλυση του παραμένει αποκλειστικά δική τους επιλογή κι ευθύνη.

Οφείλουν με τρόπο ώριμο και σταθερό να αποφασίσουν το χωρισμό τους και με αίσθημα προσωπικής ευθύνης να υπερασπιστούν την απόφασή τους. Ένα διαζύγιο σηματοδοτεί το τέλος μίας περιόδου σημαντικής και ως οριστικό τέλος οφείλει να καταγραφεί. Για το καλό των πρώην συζύγων, αλλά και για το συμφέρον των παιδιών, θα ήταν καλό να αποφεύγονται οι φιλικές σχέσεις μεταξύ των χωρισμένων γονέων και η αγωνία να δείξουν ότι όλα κυλούν ιδανικά μεταξύ τους μετά το διαζύγιο (κοινές διακοπές, κοινά γιορτινά γεύματα…). Κάτι τέτοιο μπερδεύει τα παιδιά. Αναρωτιούνται, γιατί χώρισαν οι γονείς τους, αφού συμφωνούν σε όλα και δε τσακώνονται πλέον. Φαντασιώνονται μία επανασύνδεση του γάμου κι επιστροφή σε οικογενειακές στιγμές του παρελθόντος.

Η ζωή ενός παιδιού αλλάζει ριζικά μετά από ένα διαζύγιο και η ευθύνη βαρύνει ολοκληρωτικά τους γονείς του. Οφείλουν, κατά συνέπεια, και οι δύο γονείς να μιλήσουν με απόλυτη ειλικρίνεια για την απόφασή τους να χωρίσουν και να απαντήσουν σε κάθε ερώτησή του. Να το διαβεβαιώσουν ότι δε φταίει εκείνο για την εξέλιξη αυτή στο γάμο τους και ότι θα είναι παρόντες στη ζωή του, ιδίως ο γονιός που αποχωρεί από το σπίτι. Είναι μύθος ότι τα παιδιά δεν πονούν, όταν οι γονείς χωρίζουν με τρόπο πολιτισμένο. Κάθε παιδί, όπως και κάθε γονιός άλλωστε, ταράζεται, θυμώνει, πενθεί μετά από ένα διαζύγιο. Ας μην ξεχνάμε, ότι τα συναισθήματα αυτά βασανίζουν την παιδική ψυχή ήδη πριν την ανακοίνωση του οριστικού χωρισμού, ήδη από την περίοδο, που ηχεί υπόκωφα ο επικείμενος χωρισμός, από τότε που κάτι δεν πήγαινε καλά με τους γονείς.

Αναζήτηση προσωπικής ευθύνης…
Ο άντρας και η γυναίκα που βγαίνουν από έναν αποτυχημένο γάμο και βιώνουν την επώδυνη διαδικασία του διαζυγίου θα πρέπει να έχουν ως πρώτη έγνοια την έξοδο από την οδύνη, που αυτό σηματοδοτεί. Κι αυτό πραγματώνεται μόνο μέσα από την αναζήτηση της προσωπικής ευθύνης του καθένα για την πορεία του γάμου, γεγονός που κρύβει γενναιότητα. Απαιτείται κινητοποίηση, ανάληψη προσωπικής ευθύνης και σταθερή προσπάθεια κατανόησης σε καθαρά προσωπικό – υπαρξιακό επίπεδο. Διαφορετικά η μετάβαση από τη σχέση στη μη σχέση, από την παρουσία στην απουσία, θα καταλήξει σε αδιέξοδη διαχείριση πόνου, σε ματαίωση και σε κενό.

Για παράδειγμα, κατά την χρονική περίοδο αμέσως μετά τον χωρισμό παρατηρείται το εξής παράδοξο. Οι πρώην σύζυγοι ξεκινούν ο καθένας ξεχωριστά να επιδεικνύουν εξαιρετική φροντίδα για τον εαυτό τους. Προσέχουν ιδιαιτέρως την εξωτερική τους εμφάνιση, αποκτούν ενδιαφέροντα κι ασχολίες, αναπτύσσουν περισσότερες κοινωνικές σχέσεις… Ξεκινούν με άλλα λόγια να φροντίζουν τον εαυτό τους όχι εντός του γάμου, αλλά μόλις αυτός διαλύεται. Ενώ κάτι τέτοιο είναι προφανώς θεμιτό για την μετάβαση στην φάση της μη σχέσης στην ζωή του ατόμου, ωστόσο πρέπει να μας κάνει να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας απέναντι στον εαυτό μας όταν είμαστε μέσα σε αυτήν.

Το διαζύγιο, ως απόφαση ζωής.
Τα αρνητικά συναισθήματα όλων, των πρώην συντρόφων και των παιδιών τους, θα πάρουν χρόνο για να μετατραπούν σε θετική εμπειρία και αυτογνωσία. Απαιτείται προσωπική προσπάθεια και κινητοποίηση. Απαιτείται μία βαθιά κατανόηση σε γεγονότα και συμπεριφορές. Απαιτείται μία μετάβαση από την απλή διαχείριση του πόνου και της οδύνης, λόγω της απώλειας, σε μία διαδικασία συγχώρεσης και ωρίμανσης, κάτι που χαρίζει δύναμη, αντοχή στην ματαίωση και ισχυρή αυτοπεποίθηση.

Η δυσκολία στη συνύπαρξη κρύβει μέσα της μία δυσκολία στην ίδια την ύπαρξη. Συνεπώς ένα διαζύγιο μπορεί να αποτελέσει τελικά μία κινητοποίηση τέτοια, που θα οδηγήσει σε καταπληκτικά αποτελέσματα. Μπορεί να αποδειχθεί απόφαση ζωής και να αποτελέσει πηγή δύναμης, δημιουργίας και υπαρξιακής ωρίμανσης.


ΠΗΓΗ: iatropedia.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Διδάσκονται ελληνικά, σε κατασκήνωση στην Ουκρανία

Διδάσκονται ελληνικά, σε κατασκήνωση στην Ουκρανία



«Αστεράκια Χερσονήσου», ονομάζεται το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατασκηνώσεων που εκπονεί από το 2002, στην Ουκρανία, ο μη κερδοσκοπικός Οργανισμός για την Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας (ΟΔΕΓ).

Το πρόγραμμα διοργανώνεται κάθε καλοκαίρι σε συνεργασία με τοπικούς φορείς στις εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων «ΩΜΕΓΑ», στην Σεβαστούπολη της Κριμαίας. Απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 10-16 ετών, που διακρίνονται στον Παν-κριμαϊκό και Παν-ουκρανικό Διαγωνισμό για την ελληνική γλώσσα, την ιστορία και τον πολιτισμό.

Οι μαθητές παρακολουθούν σειρά μαθημάτων ελληνικής γλώσσας, διαλέξεις ελληνικής ιστορίας και λογοτεχνίας, μαθήματα παραδοσιακών χορών και τραγουδιών, ζωγραφικής κ.ά.

Στόχος είναι η γνωριμία με την πνευματική κληρονομιά, τον πολιτισμό και τις παραδόσεις της Ελλάδας, ενώ ειδικοί επιστήμονες, ψυχολόγοι, δάσκαλοι, καθηγητές πανεπιστημίων της Κριμαίας και Ουκρανίας προσφέρουν τις γνώσεις τους για να ωφελήσουν τους μαθητές.

Ο ΟΔΕΓ υποστηρίζει οικονομικά το πρόγραμμα, με χρήματα που συγκεντρώνει από δωρεές ατόμων και χορηγίες φορέων.



ΠΗΓΗ:
ΑΠΕ-ΜΠΕ

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram