Theme Layout

[Rightsidebar]

Boxed or Wide or Framed

[Wide]

Theme Translation

Display Featured Slider

Featured Slider Styles

[Fullwidth]

Display Grid Slider

No

Grid Slider Styles

[style3]

Display Trending Posts

No

Display Author Bio

No

Display Instagram Footer

Η γιορτή της μητέρας

Η γιορτή της μητέρας




     Από τότε που πήγαινα σχολείο, θυμάμαι τη γιορτή αυτή σαν μια ξεχωριστή αφορμή για να πω στη μαμά μου πόσο την αγαπώ. Μεγαλώνοντας και αφού έγινα και η ίδια μητέρα, αναρωτήθηκα πολλές φορές, πώς ξεκίνησε αυτός ο εορτασμός.
      Έτσι ξεκίνησα να μάθω τις λεπτομέρειες, που μοιράζομαι αυτή τη στιγμή μαζί σας.

    Στην Αρχαία Ελλάδα λοιπόν, βρίσκουμε την πρώτη «γιορτή της μητέρας». Τη γιορτή δηλαδή της άνοιξης, όπου η μητέρα Γη, η Γαία λατρευόταν ως μητέρα όλων των θεών και των ανθρώπων. Αργότερα αντικαταστάθηκε από την κόρη της Ρέα, θεά της γονιμότητας και μητέρα του Δία.
      Στα 1600 στην Αγγλία υπήρχε η «Mothering Sunday», Κυριακή της μητέρας, η οποία ήταν η 4η Κυριακή της Σαρακοστής, για να τιμήσουν όλες τις μητέρες της Αγγλίας. Τη μέρα αυτή μάλιστα οι υπηρέτες που έμεναν μέσα στα σπίτια των αφεντικών τους, έπαιρναν άδεια για να την περάσουν μαζί με τις μητέρες τους.
   Όταν ο Χριστιανισμός εξαπλώθηκε στην Ευρώπη, η γιορτή έγινε γιορτή της «Μητέρας Εκκλησίας» και ο κόσμος τιμούσε και τη μητέρα αλλά και την εκκλησία.
    Η δεύτερη Κυριακή του Μάη, καθιερώθηκε σαν γιορτή της μητέρας στις ΗΠΑ. Ήταν ιδέα μιας γυναίκας από τη Φιλαδέλφεια της Ana Jarvis, η οποία θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη της μητέρας της, ξεκίνησε ολόκληρη εκστρατεία για να καθιερωθεί μια μέρα ως επίσημη γιορτή της μητέρας, το 1907. Μια εκστρατεία που είχε ανταπόκριση, με αποτέλεσμα, να γίνει το 1914 επίσημη γιορτή των ΗΠΑ με προεδρικό διάταγμα, που όριζε μάλιστα τη δεύτερη Κυριακή του Μάη, ως ημέρα της γιορτής της μητέρας. Έτσι επικράτησε διεθνώς και η Ελλάδα, τιμά τη γιορτή της μητέρας κάθε χρόνο αυτή την Κυριακή, παρ’ όλο που διάφορες άλλες χώρες και ευρωπαϊκές έχουν καθιερώσει διαφορετική ημερομηνία.
Σύμφωνα με παλιά Ελληνική Παράδοση, η Γιορτή της Μητέρας, είναι στις 2 Φεβρουαρίου (Υπαπαντής) διότι αυτή τη μέρα, κλείνουν 40 μέρες από τα Χριστούγεννα και η Παναγία πήγε στην εκκλησία να "σαραντίσει".
    Εκείνο όμως που θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε, είναι πως η γιορτή δεν πρέπει να είναι μόνο αφορμή για να πούμε στη μητέρα μας, πόσο πολύ την αγαπούμε προσφέροντάς της ένα δωράκι ή ένα μπουκέτο λουλούδια, αλλά κυρίως για να στηρίξουμε τη μητρότητα, είτε σαν πολίτες, είτε σαν πολιτεία. 
  Οι ευχές και τα συναισθήματα είναι και όμορφα και απαραίτητα, αλλά αν δεν συνοδεύονται και από τη στήριξη που έχουν ανάγκη οι μητέρες, θα γίνονται όλο και λιγότερες όσο περνάνε τα χρόνια...


Όλγα

πηγή πληροφοριών: wikipedia.org

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
EΣΥ ψηφοφόρε...

EΣΥ ψηφοφόρε...


Κείμενο: Ιουλία Τζίβα

Λοιπόν επειδή βαρέθηκα αυτό που γίνεται τόσο καιρό μέχρι τις εκλογές και μετά από αυτές, θέλω απλά να γράψω λίγα πράγματα για θα βγάλω τον θυμό ή και την απογοήτευση που έχω.

Τόσο καιρό γράφουμε και λέμε που μας κατάντησαν τα μεγάλα κόμματα. Ότι δεν μπορούμε να τα βγάλουμε πέρα με τον μισθό που παίρνουμε. Ότι δεν έχουμε ένα πιάτο φαΐ να φάμε γιατί είμαστε άνεργοι. Είμαστε σε μια τραγική κατάσταση που ΑΥΤΟΙ μας την έφεραν χωρίς να μας ρωτήσουν.

ΕΣΥ ψηφοφόρε του ΠΑΣΟΚ δεν άκουσες κανέναν δικό άνθρωπο να κλαίει; να φωνάζει; να είναι σε αδιέξοδο; να είναι απελπισμένος γιατί δεν ξέρει τι τον περιμένει;

ΕΣΥ ψηφοφόρε της ΝΔ όταν άκουσες πως ένας παππούς στο Σύνταγμα έγινε αυτόχειρας γιατί δεν ήθελε να ζήσει αυτό που μας περιμένει αύριο... τι σκέφτηκες; δεν απογοητεύτηκες; δεν ντράπηκες; δεν θύμωσες; Πες μου γιατί... .αλήθεια το έχω απορία..

ΕΣΥ ψηφοφόρε του ΠΑΣΟΚ για πες μου. Εσένα δεν κατέβηκε ο μισθός σου 20-30-40% κάτω; σου αξίζει;

ΕΣΥ ψηφοφόρε της ΝΔ αυτό το μέλλον θέλεις για το παιδί σου;

ΕΣΥ ψηφοφόρε του ΠΑΣΟΚ αυτό το τέλος θέλεις για τον πατέρα σου;

ΕΣΥ ψηφοφόρε της ΝΔ είσαι ευτυχισμένος να βλέπεις τον άλλον δίπλα σου να ζητιανεύει;

ΕΣΥ ψηφοφόρε του ΠΑΣΟΚ κλείσε τα μάτια και κάνε όνειρα για το μέλλον σου; Τι βλέπεις;

ΕΣΥ ψηφοφόρε της ΝΔ κλείσε τα μάτια και κάνε όνειρα για το παιδί σου; ΤΙ βλέπεις;

ΕΣΥ ψηφοφόρε του ΠΑΣΟΚ αν αύριο πεινάσεις θα ζητήσεις ή θα απαιτήσεις την συγνώμη τους;

ΕΓΩ είμαι 23 χρονών και ψήφισα ένα κόμμα που δεν μπήκε καν στην βουλή.

Δεν θα ψήφιζα ποτέ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Εκείνοι ευθύνονται για τους ανθρώπους με τα θλιμμένα πρόσωπα.

Και δεν μπορώ να το συγχωρέσω..

ΕΓΩ είμαι 23 χρονών και έχω κάνει όνειρα για την ζωή μου....

Θέλω η Ελλάδα να είναι φωτισμένη από τα χαμόγελα μας!


Ιουλία
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η ζωή ενός άντρα μέχρι την σύνταξη

Η ζωή ενός άντρα μέχρι την σύνταξη


Κείμενο: Ιουλία Τζίβα

Γεννήθηκε το 50' σε ένα μικρό χωριό μέσα στην Ηλεία. Δεν τον βάφτισαν από την αρχή γιατί οι οικονομικές συνθήκες τότε, δεν το επέτρεπαν. Μέχρι να τον βαφτίσουν λοιπόν του έδωσαν το όνομα Μπέκος.
Σε ηλικία έντεκα χρονών έπρεπε να πάρει το ρόλο του άντρα στην οικογένεια καθώς ήταν ο μεγαλύτερος γιος από τα 6 αδέρφια. Έπρεπε να πάει στην Αθήνα να δουλέψει και να στέλνει λεφτά στους γονείς του και στα αδέρφια του. Έτσι λοιπόν ο Μπέκος με μεγάλο θάρρος και δύναμη ξεκίνησε με τα πόδια για την Αθήνα. Περπάταγε, έκανε ώτο στοπ και τα κατάφερε. Έφτασε στην Αθήνα.
Οι συνθήκες ήταν δύσκολες αλλά είχε όλη την δύναμη να παλέψει κόντρα στην αδυναμία της ψυχούλας του. Η πρώτη του δουλειά ήταν γεγονός. Μοίραζε γάλατα. Κοιμόταν στο πατάρι του μαγαζιού του αφεντικού του. Κρύωνε, πεινούσε αλλά μόλις πήρε τα πρώτα του χρήματα ένιωσε τόσο περήφανος και το είπε. "Είμαι άντρας πλέον. Θα ζήσω την οικογένεια μου. Θα βγάλω λεφτά, θα φτιάξω πολλά σπίτια και θα ζήσω ευτυχισμένος μέχρι να πεθάνω".

Πέρασαν μερικά χρόνια και άρχισε να δουλεύει και σε οικοδομή καθώς είχε ένα όνειρο. Να ανοίξει το δικό του μαγαζί. Να μην δουλεύει για κανέναν, μόνο για εκείνον και για την οικογένεια που ήθελε να κάνει. 
Συνέχισε, πάλεψε, έκανε οικογένεια. Δούλεψε σε οικοδομή, δούλεψε σε φορτηγά, δούλεψε με ταξί. Και τα κατάφερε. Άνοιξε το δικό του μαγαζί. 

Τα τελευταία 38 χρόνια δούλεψε στο δικό του μαγαζί. Αλλά ήρθε η ώρα. Τα πόδια δεν αντέχουν άλλο. Τα χέρια σκληρά πλέον, τα μάτια κουρασμένα. Ήρθε η ώρα, ήρθε η ώρα της σύνταξης... Μετά από 50 χρόνια δουλειά, μετά από τόσα χρόνια που πλήρωνε, ήρθε η ώρα της σύνταξης... Κατέθεσε τα χαρτιά του. Ήρθε η ώρα της ξεκούρασης είπε....


Μετά από περίπου δύο χρόνια ήρθε το χαρτί. Το άνοιξε. Πήρε την πρώτη του σύνταξη. Δεν χάρηκε για πολύ. Μείωση, ξανά μείωση, ξανά μείωση... Συγνώμη πατέρα. Συγνώμη....


Η κόρη σου...
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Βαρουφάκης Γιάνης - Ο Παγκόσμιος Μινώταυρος

Βαρουφάκης Γιάνης - Ο Παγκόσμιος Μινώταυρος



«Το βιβλίο αυτό είναι μια από εκείνες τις πολύ σπάνιες εκδόσεις για την οποία μπορεί κανείς να πει ότι είναι επείγουσα, έγκαιρη και απολύτως απαραίτητη». Terry Eagleton Τι έφταιξε τελικά; Η απληστία; Οι πολιτικοί; Οι τράπεζες; Εμείς οι ίδιοι;

Πολλά έφταιξαν και δύσκολα κάποιος μπορεί να πείσει ότι δεν προσέθεσε κι εκείνος το λιθαράκι του στο οικοδόμημα της Κρίσης. Όμως όλα αυτά είναι υποσημειώσεις σε ένα μεγαλοπρεπέστερο, σχεδόν μυθολογικό, δράμα. Ένα οικουμενικό έπος οι ρίζες του οποίου ξεκινούν στη Μεγάλη Ύφεση του 1929 προτού επεκταθούν στη δεκαετία του ’70. Τότε ήταν που, όπως οι Αθηναίοι είχαν αναγκαστεί να τρέφουν με απαίσιους «φόρους υποτέλειας» το έγκλειστο στο Λαβύρινθο κτήνος, έτσι κι ο υπόλοιπος κόσμος άρχισε να χρηματοδοτεί τον αδηφάγο Παγκόσμιο Μινώταυρο – τα αμερικανικά ελλείμματα. Τώρα, από τα ερημωμένα μαγαζιά στους δρόμους των ελληνικών πόλεων μέχρι τις μεγαλεπήβολες συζητήσεις στα κέντρα της αμήχανης διεθνούς εξουσίας, όπου και να κοιτάξουμε, βλέπουμε τις επιπτώσεις του θανάσιμου τραυματισμού, εν έτει 2008, του Παγκόσμιου Μινώταυρου. Ο Παγκόσμιος Μινώταυρος αφηγείται τα πραγματικά αίτια που επέβαλαν την Κρίση σε ολόκληρο τον πλανήτη και τα οποία, αν παραμείνουν κρυφά, ελαχιστοποιούν τις δυνατότητές μας ως Έλληνες, ως Ευρωπαίοι, να πάρουμε τις τύχες του τόπου στα χέρια μας. Το βιβλίο μας καλεί να σκεφτόμαστε οικουμενικά ώστε να μπορούμε να κρίνουμε τα της πολιτείας μας, να δρούμε τοπικά, να βελτιώνουμε ό,τι μπορούμε γύρω μας.

Βιογραφικό συγγραφέα
Ο Γιάνης Βαρουφάκης είναι καθηγητής οικονομικής θεωρίας στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Προηγουμένως δίδαξε στα πανεπιστήμια του Essex, East Anglia, Cambridge, Glasgow, Louvain και Sydney. Είναι παντρεμένος με τη Δανάη Στράτου και έχει μία κόρη, την Ξένια. Τα βιβλία του περιλαμβάνουν τα: Λεξιλόγιο Κρίσης: Οι οικονομικοί όροι που μας καταδυναστεύουν (Ποταμός, 2011), Modern Political Economics: Making sense of the post-2008 world (με τους J. Halevi και Ν. Θεοχαράκη, Routledge, 2011), Θεωρία Παιγνίων: Η θεωρία που φιλοδοξεί να ενοποιήσει τις κοινωνικές επιστήμες, (Gutenberg, 2007), Πολιτική Οικονομία: Η οικονομική θεωρία στο φως της κριτικής (Gutenberg, 2007), Game Theory: a critical text (με τον S. Hargreaves-Heap, Routledge, 2004), Foundations of Economics (Routledge, 1998) και Rational Conflict (Blackwell Publishers, 1991).

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«Ο Γιάνης είναι ένας από τους καλύτερους, ευφυέστερους και πιο καινοτόμους οικονομολόγους στον πλανήτη».
Steve Keen, συγγραφέας
του Debunking Economics

«Ο Γιάνης Βαρουφάκης είναι ένας σπάνιος οικονομολόγος: εξειδικευμένος στο να εξηγεί δύσκολες έννοιες, έτοιμος να συμμετέχει στο δημόσιο διάλογο, ικανός να θέτει την επιστήμη του στο ευρύτερο πλαίσιο.
Είτε συμφωνείτε είτε διαφωνείτε, σίγουρα θα ωφεληθείτε από την αφήγησή του των γεγονότων που οδήγησαν στην Κρίση».
Aditya Chakrabortty,
The Guardian

«Στον πιο ολοκληρωμένο οδηγό στο λαβύρινθο της σύγχρονης οικονομικής κρίσης που έχει γραφτεί ως τώρα, ο Γιάνης Βαρουφάκης σκιαγραφεί το μονοπάτι που οδήγησε από τη μεταπολεμική αμερικανική ηγεμονία στη σημερινή δυσπραγία. Το προκλητικό επιχείρημα του βιβλίου, γραμμένο σε πρόζα ζωντανή και γεμάτη πάθος, είναι ότι ούτε οι ΗΠΑ ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά ούτε και κάποια άλλη χώρα, δύνανται σήμερα να αποκαταστήσουν, από μόνες τους, τις συνθήκες εύρωστης διεθνούς ανάπτυξης. Είτε συμφωνείτε είτε διαφωνείτε, το βιβλίο αυτό θα κρατήσει σε εγρήγορση μέχρι και την τελευταία λέξη την ψυχή και το νου σας. Ο Παγκόσμιος Μινώταυρος είναι ένα αριστούργημα που θα καταδεικνύει για πάντα τις προκλήσεις της εποχής μας».
Gary Dymski, Πανεπιστήμιο
της California, Riverside

«Εάν θέλετε να μάθετε πόσο σοβαρή είναι η σημερινή Κρίση, διαβάστε αυτό το βιβλίο. Με μεγάλη ευγλωττία, ο Γιάνης Βαρουφάκης επιχειρηματολογεί ότι τα σύγχρονα οικονομικά προβλήματα σχετίζονται με αναδυόμενα ρήγματα στο διεθνές νομισματικό σύστημα. Οι ΗΠΑ (ο Μινώταυρος) κάποτε διαχειρίζονταν το διεθνές νομισματικό σύστημα. Όχι πια. Κι αυτό σημαίνει ότι δεν υφίσταται πλέον ένας μηχανισμός ανακύκλωσης πλεονασμάτων που να σταθεροποιεί την παγκόσμια οικονομία. Ο “ελέφαντας στο δωμάτιο”, να το πω έτσι, είναι ένας παραπαίων Μινώταυρος…»
Shaun Hargreaves-Heap,
Πανεπιστήμιο του East Anglia

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Μαγιάτικο στεφάνι

Μαγιάτικο στεφάνι


Το στεφάνι της Πρωτομαγιάς είναι ίσως το μοναδικό, που μας συνδέει άμεσα με την Πρωτομαγιά των παλαιότερων χρόνων αυτής της γιορτής της άνοιξης και της φύσης με τις πανάρχαιες ρίζες, θυμίζοντάς μας πως είμαστε στενά δεμένοι με τη φύση όσο και αν έχουμε απομακρυνθεί από αυτή ζώντας στις πόλεις, χωρίς τη παρουσία του απαραίτητου πράσινου.

Σύμφωνα με την διευθύντρια του κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, Αικατερίνη Καμηλάκη, το στεφάνι κατασκευαζόταν με βέργα από ανθεκτικό και ευλύγιστο ξύλο κλήματος ή άλλο και στολιζόταν με λουλούδια και κλαδάκια καρποφόρων δέντρων, όπως η αμυγδαλιά, η συκιά και η ροδιά. Επίσης το διακοσμούσαν με στάχυα από σιτάρι και κριθάρι με κρεμμύδι, αλλά και σκόρδο για το μάτι. Η χρησιμοποίηση πρασινάδας και όχι τόσο λουλουδιών με σκοπό τη μετάδοση της γονιμότητας τους ήταν το κύριο χαρακτηριστικό των μαγιάτικων συνηθειών.

Στον αγροτικό χώρο δεν ήταν καν απαραίτητο το στεφάνι. Αρκούσε η τοποθέτηση πάνω από την πόρτα του σπιτιού μιας δέσμης από χλωρά κλαδιά ελιάς, συκιάς, νεραντζιάς, πορτοκαλιάς και άλλα, μαζί με λουλούδια. Απαραίτητα ήταν βέβαια μαζί με αυτά και τα αποτρεπτικά του κακού φυτά, όπως το σκόρδο, η τσουκνίδα κ.α.

Σύμφωνα με κείμενο του καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, Μιχάλη Τιβέριου, το μαγιάτικο κλαδί ή το άνθινο στεφάνι, έχει κατά πάσα πιθανότητα τις ρίζες του στην αρχαιότητα, αφού έφτιαχναν στεφάνια και σχεδόν δεν έλειπαν από καμιά εκδήλωση δημόσιου, ιδιωτικού ή θρησκευτικού βίου.

Αν θέλετε να φτιάξετε κι εσείς ένα, δεν έχετε παρά να πάρετε:

2 με 3 ευλύγιστα κλαδιά, σε μήκος ανάλογο με το μέγεθος του στεφανιού που θέλετε να φτιάξετε, σπάγκο, ξερό χόρτο δεσίματος ή κλωστή και φυσικά, αγριολούλουδα.

Φτιάχνουμε πρώτα πρώτα το σκελετό από τα ευλύγιστα κλαδιά, που μπορεί να είναι από κλίμα ή λυγαριά ή από οποιοδήποτε κλαδί που λυγίζει χωρίς να σπάει.

Στη συνέχεια, ενώνουμε τις δύο άκρες του κλαδιού και στερεώνουμε με το σπάγκο. Το ίδιο επαναλαμβάνουμε με τα άλλα δύο κλαδιά, τα οποία στερεώνουμε πάνω στο πρώτο με το σπάγκο. Έχοντας έτοιμο το σκελετό, θα αρχίσουμε να τοποθετούμε τα αγριολούλουδα πάνω στον σκελετό, δένοντάς τα με την κλωστή ή το χόρτο δεσίματος.

Θυμηθείτε ότι η υπερβολή εδώ, επιβάλλεται! Όσο πιο πολλά λουλούδια βάλετε, τόσο πιο καλό θα είναι το αποτέλεσμα και για να μη φεύγουμε από την παράδοση, προσθέστε καλού κακού και σκόρδο ή τσουκνίδα, έτσι για την αποτροπή του κακού!...

ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ



πηγή πληροφοριών: valentine.gr




[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Εργατική Πρωτομαγιά

Εργατική Πρωτομαγιά



Ο Μάης δεν είναι μόνο ο μήνας που σφραγίζει την Άνοιξη. Είναι επίσης μήνας μνήμης και τιμής για τους αγώνες όσων έδωσαν το αίμα τους και θυσιάστηκαν διεκδικώντας το οκτάωρο και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.

Κι αυτοί είναι οι εργάτες του Σικάγο, το ματωμένο πουκάμισο των οποίων έγινε σύμβολο πάλης και θυσίας, κάνοντας από τότε τις Πρωτομαγιές «κόκκινες», καταλαμβάνοντας σημαντικότατη θέση στην καρδιά και τη ζωή των εργατών.

Η Πρωτομαγιά του 1886 έμελλε να σταθεί ορόσημο για τους αγώνες των εργατών παγκοσμίως, αφού ο ξεσηκωμός των εργατών πνίγηκε στο αίμα. Έτσι τρία χρόνια αργότερα στις 20 Ιουλίου του 1889 κατά τη διάρκεια του ιδρυτικού συνεδρίου της Δεύτερης Διεθνούς (Σοσιαλιστικής Διεθνούς) στο Παρίσι καθιερώθηκε ως εργατική γιορτή.

Στην Ελλάδα τα εργατικά κινήματα άρχισαν να δημιουργούνται ταυτόχρονα σχεδόν με την ανάπτυξη της καλλιέργειας καπνού τον 19ο αιώνα. Η πρώτη απεργία πραγματοποιήθηκε στον υπό οθωμανική διοίκηση ελλαδικό χώρο την Πρωτομαγιά του 1888 στη Δράμα, από τους καπνεργάτες με κύριο αίτημα τις 10 ώρες εργασίας.

Η πρώτη πρωτομαγιάτικη συγκέντρωση έγινε με πρωτοβουλία του Σταύρου Καλλέργη το 1893. Δύο χιλιάδες άτομα διαδήλωναν ζητώντας οχτάωρο, Κυριακή αργία και κρατική ασφάλιση στα θύματα των εργατικών ατυχημάτων. Η συγκέντρωση έγινε στο Παναθηναϊκό Στάδιο και ύστερα από την επιτυχία αυτής της πρώτης εργατικής Πρωτομαγιάς, το 1894 πάρθηκε η απόφαση να γιορταστεί ενωτικά απ’ όλες τις προοδευτικές δυνάμεις της εποχής. Ομιλητές ήταν οι Π. Δρακούλης, Στ. Καλλέργης, Ε. Μαυροκορδάτος και Δ. Γραμματικός.

Χρειάστηκε να περάσουν δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια για να ξαναγιορταστεί η εργατική Πρωτομαγιά. Το 1911 αποφασίστηκε να γιορταστεί στο Μετς με κεντρικό σύνθημα, 8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ανάπαυση, 8 ώρες ύπνος. Το 1912 γιορτάστηκε πάλι στο Μετς. Έξι χρόνια αργότερα το 1918 ιδρύθηκε η ΓΣΕΕ και αρκετά Εργατικά Κέντρα. Από τότε γιορτάζεται κάθε χρόνο σε διάφορες πόλεις πανελλαδικά.

Σ’ ένα όμως θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι ότι, ειδικά για τούτο το μικρό και βασανισμένο τόπο, όπως είναι η Ελλάδα, το μήνυμα της εργατικής Πρωτομαγιάς παίρνει μεγαλύτερη αξία και σημασία, στις μέρες μας, όταν όλα αυτά για τα οποία δεκαετίες αγωνίστηκαν οι εργαζόμενοι, χύνοντας αίμα, έγιναν ή τείνουν να γίνουν, παρελθόν με "ειδικά μέτρα" ...λόγω κρίσης και για χάρη της ...ανάπτυξης!

Ας αναλογιστούμε...



πηγή πληροφοριών: wikipedia.org
κείμενο: to e-periodiko mas
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Εξώσεις με ...συνοπτικές διαδικασίες!!!

Εξώσεις με ...συνοπτικές διαδικασίες!!!



Στο εξής λοιπόν, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να προβαίνουν σε εξώσεις ακόμη και χωρίς τη διεξαγωγή δίκης, με μια διαδικασία που μπορεί να ολοκληρώνεται σε 50 ημέρες, εφόσον ο ιδιοκτήτης προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.


Ειδικότερα, με το Ν. 4055/2012 η αποβολή του «δύστροπου» μισθωτή, δηλ. εκείνου που αρνείται να καταβάλει τα ενοίκια , επιτυγχάνεται πλέον χωρίς τη διεξαγωγή δίκης , ενώ με την ίδια διαδικασία θα μπορεί ο ιδιοκτήτης του ακινήτου να εισπράττει τα καθυστερούμενα ενοίκια. 


Οι νέες ρυθμίσεις αποσκοπούν στο να εισπραχθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από καθυστερούμενη καταβολή μισθωμάτων και προβλέπονται στον νέο νόμο του υπουργείου Δικαιοσύνης (άρθρο 15) για τη δίκαιη δίκη, η εφαρμογή του οποίου άρχισε στις 2 Απριλίου 2012.



Επιπλέον, με την ίδια δικαστική διαταγή, ο κακοπληρωτής ενοικιαστής καλείται να πληρώσει όχι μόνο τα καθυστερούμενα ενοίκια, αλλά και τα κοινόχρηστα, καθώς και τους λογαριασμούς οργανισμών κοινής ωφελείας (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κ.λπ.) που τυχόν δεν έχουν πληρωθεί.

  Για τα τελευταία επεμβαίνει το δικαστήριο εφόσον η οφειλή τους αποδεικνύεται από έγγραφα.

 Για να εκδοθούν αυτές οι αποφάσεις, θα πρέπει να υπάρχει καθυστέρηση καταβολής του μισθώματος, να κοινοποιηθεί εξώδικο στον ενοικιαστή μέσα σε 15 ημέρες και να κατατεθούν στο δικαστήριο τα απαραίτητα έγγραφα. 



πηγή: real.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η καλοσύνη είναι θέμα ...γονιδίων;

Η καλοσύνη είναι θέμα ...γονιδίων;




Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που δύο αδέλφια τα οποία μεγάλωσαν στο ίδιο οικογενειακό περιβάλλον αποδεικνύεται να είναι τα «άκρα αντίθετα» σε ό,τι αφορά τον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά τους: το ένα είναι καλοσυνάτο και γενναιόδωρο ενώ το δεύτερο μοχθηρό και «τσιγγούνικο» στα συναισθήματα. Τώρα μια νέα μελέτη δείχνει ότι για αυτές τις διαφορές πρέπει μάλλον να στραφούμε – και – στα γονίδια.



Οι μορφές των υποδοχέων
H ωκυτοκίνη και η αγγειοπιεσίνη, δύο ορμόνες οι οποίες όταν κατακλύζουν τον εγκέφαλο προκαλούν συναισθήματα αγάπης και γενναιοδωρίας, προσδένονται σε υποδοχείς των νευρώνων οι οποίοι έχουν διαφορετικές μορφές. Νέα μελέτη που διεξήχθη από ειδικούς του Πανεπιστημίου του Μπάφαλο με επικεφαλής τον ψυχολόγο Μισέλ Πουλέν, μαρτυρεί ότι το ποια μορφή ορμονικών υποδοχέων φέρει ένα άτομο παίζει ρόλο στο πόσο καλοσυνάτο είναι. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι ερευνητές σημειώνουν ότι τα γονίδια δρουν σε συνδυασμό με το εξωτερικό περιβάλλον και τις εμπειρίες ζωής προκειμένου να προσδιορίσουν την καλοσύνη και την κοινωνική συμπεριφορά του ανθρώπου.

Προκειμένου να καταλήξουν στα συμπεράσματά τους, τα οποία δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό «Psychological Science», οι ειδικοί μελέτησαν εκατοντάδες εθελοντές. Τους έθεσαν ερωτήματα σχετικά με το πόσο «επιμελείς» ήταν στα κοινωνικά τους καθήκοντα, σχετικά με τις αγαθοεργίες που έκαναν αλλά και την κοσμοθεωρία τους. 

  Μεταξύ των ερωτήσεων περιλαμβάνονταν για παράδειγμα το εάν το άτομο έχει υποχρέωση να αναφέρει τις περιπτώσεις καταπάτησης του νόμου και να πληρώνει φόρους. Οι εθελοντές ρωτήθηκαν επίσης σχετικά με το αν ασχολούνταν με τον εθελοντισμό, αν ήταν αιμοδότες καθώς και αν πίστευαν ότι ο κόσμος είναι στη βάση του καλός ή απειλητικός και επικίνδυνος. Από το σύνολο των συμμετεχόντων, 711 έδωσαν και δείγμα αίματος για ανάλυση DNA, προκειμένου να φανεί ποια «εκδοχή» υποδοχέων ωκυτοκίνης και αγγειοπιεσίνης διέθεταν.

Οι «καλοσυνάτες» εκδοχές γονιδίων

Όπως προέκυψε, ακόμη και όταν ένα άτομο έβλεπε τον κόσμο ως απειλητικό μέρος και τους ανθρώπους ως κακούς από τη φύση τους, το ίδιο ήταν καλοσυνάτο, φιλότιμο και γενναιόδωρο σε περίπτωση που διέθετε τα γονίδια-υποδοχείς που συνδέονται με την καλοσύνη. 

 
Σύμφωνα με τον δρα Πουλέν «αυτές οι ‘καλοσυνάτες’ εκδοχές των γονιδίων επιτρέπουν στο άτομο να ξεπερνά τα αρνητικά συναισθήματα που έχει για τον κόσμο και να βοηθά τους συνανθρώπους του παρά τις φοβίες του».Εάν ωστόσο ένα άτομο έφερε μια διαφορετική εκδοχή γονιδίων-υποδοχέων και είχε αρνητική κοσμοθεωρία, παρουσίαζε τελικώς αντικοινωνική συμπεριφορά.

   Είναι χαρακτηριστικό πως σε ό,τι αφορούσε συγκεκριμένα την ωκυτοκίνη η διαφορά μεταξύ του να φέρει ένα άτομο τον «καλοσυνάτο» υποδοχέα ή να μην τον φέρει βασιζόταν σε ένα και μόνο ζεύγος βάσεων που «κατοικεί» στο χρωμόσωμα 3. Όπως φάνηκε, εάν ένα άτομο είχε κληρονομήσει δύο ζεύγη βάσεων γουανίνης – ένα από κάθε γονέα – και διέθετε γονότυπο που αναπαριστάται με τα γράμματα GG, τα κύτταρά του δημιουργούσαν τον πιο «καλοσυνάτο» υποδοχέα. Εάν αντιθέτως είχε κληρονομήσει ένα ζεύγος βάσεων αδενίνης είτε από τον έναν είτε και από τους δύο γονείς (γονότυπος ΑΑ ή ΑG), τότε διέθετε έναν λιγότερο «καλοσυνάτο» υποδοχέα ωκυτοκίνης.

Διαφορές μεταξύ εθνικοτήτων

   Τα ποσοστά των ανθρώπων που διαθέτουν αυτούς τους διαφορετικούς γονότυπους δεν είναι τα ίδια μεταξύ διαφορετικών εθνικοτήτων. «Στα δείγματα Ευρωπαίων και Αμερικανών ο γονότυπος GG αφορά περίπου τα μισά άτομα. Εμείς ασχοληθήκαμε με αυτούς τους πληθυσμούς, ωστόσο άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι τα ποσοστά του γονότυπου GG είναι πολύ χαμηλότερα σε πληθυσμούς της Ανατολικής Ασίας». 

   Τα στοιχεία αυτά πυροδοτούν μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ ψυχολόγων σχετικά με τις ρίζες της κοινωνικής και μη συμπεριφοράς. «Γνωρίζουμε ότι οι κουλτούρες της Ανατολικής Ασίας είναι πολύ πιο συλλογικές από άλλες. Πώς μπορούμε λοιπόν να εξηγήσουμε αυτές τις διαφορές;» σημείωσε ο δρ Πουλέν. Προσέθεσε ότι πιθανότατα άλλα γονίδια ή άλλοι πολιτισμικοί παράγοντες παίζουν σημαντικότερο ρόλο στο να «σμιλεύσουν» τη συλλογική συμπεριφορά στα άτομα της Ανατολικής Ασίας σε σύγκριση με τους υποδοχείς ωκυτοκίνης τους.

  Σε κάθε περίπτωση πάντως ολοένα και περισσότερα ερευνητικά στοιχεία δείχνουν μεγαλύτερη επίδραση των γονιδίων στην καλοσύνη σε σύγκριση με ό,τι πιστεύαμε ως σήμερα. Για παράδειγμα μελέτη που διεξήχθη πέρυσι από ερευνητές του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου έδειξε ότι τα ταυτόσημα δίδυμα που μοιράζονται το 100% των γονιδίων τους εμφάνιζαν πολύ πιο κοινές συμπεριφορές σε ό,τι αφορούσε τα κοινωνικά καθήκοντα και τις αγαθοεργίες σε σύγκριση με τα διζυγωτικά δίδυμα, τα οποία παρότι μεγαλώνουν στο ίδιο οικογενειακό περιβάλλον μοιράζονται το 50% των γονιδίων τους.

   Πάντως ο δρ Πουλέν τονίζει ότι «δεν υποστηρίζουμε πως ανακαλύψαμε το γονίδιο της καλοσύνης. Ανακαλύψαμε όμως γενετικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην κοσμοθεωρία και στη συμπεριφορά του ατόμου». 



ΠΗΓΗ: tovima.gr 
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ο Δημήτρης Μητροπάνος... στα δικά μου μάτια...

Ο Δημήτρης Μητροπάνος... στα δικά μου μάτια...


Κείμενο: Ιουλία Τζίβα

Θυμάμαι όταν ήμουν μικρή που έπεσε στα χέρια μου ο δίσκος βινυλίου του Δημήτρη Μητροπάνου. Αν θυμάμαι καλά έχει μέσα τα "λαδάδικα" και το είχε κάνει δώρο ο πατέρας μου στην μητέρα μου στην επέτειο τους...

Πάντα στο σπίτι ακούγαμε Μητροπάνο. Έτσι τον γνώρισα, έτσι τον θυμάμαι. Μας χάριζε όμορφες οικογενειακές στιγμές.
 Αν κλείσω τώρα τα μάτια θα μου έρθει στο μυαλό η μητέρα μου που τραγουδούσε τα λαδάδικα.
Εγώ ήμουν μικρή και δεν καταλάβαινα τι εννοούσαν οι στίχοι και έτσι ρώταγα τον πατέρα μου συνέχεια.

Πάντα ευχόμουν να έρθει η στιγμή να πάω να τον ακούσω live. Και φέτος είμαι τυχερή γιατί πρόλαβα και πήγα. Τον άκουσα. Γνώρισα την ανάσα του. Τον κοίταξα στα μάτια και του είπα ευχαριστώ για ότι μας έχει προσφέρει τόσα χρόνια. Τα μάτια μου από την αρχή μέχρι το τέλος ήταν βουρκωμένα. Όταν χόρευε την Ρόζα τον είδα, ήταν ελεύθερος.. Μακάρι να "έφυγε" κι έτσι.... σαν πουλί που χορεύει ανάμεσα στα σύννεφα....

Η φωνή του πάντα χαραγμένη στις καρδιές μας και σίγουρα θα μας ταξιδεύει για πολλά πολλά χρόνια ακόμα.

Ένα ευχαριστώ που μας έμαθε τι είναι το καλό λαϊκό τραγούδι.. Στις μνήμες μας πάντα η Ρόζα του και το ζεϊμπέκικο του. 

Καλό ταξίδι δάσκαλε...... Ευχαριστούμε

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Ο Αρχάγγελος θα τραγουδά από ψηλά...

Ο Αρχάγγελος θα τραγουδά από ψηλά...



Ο Δημήτρης Μητροπάνος πέθανε σε ηλικία 64 ετών. Ο μεγάλος λαϊκός τραγουδιστής έπαθε έμφραγμα το πρωί και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Υγεία, όμως, τελικά «έφυγε» από πνευμονικό οίδημα.


Ο Δημήτρης Μητροπάνος γεννήθηκε στην Αγία Mονή, μια συνοικία έξω από τα Τρίκαλα -από την οποία καταγόταν η μητέρα του- στις 2 Απριλίου του 1948. Μεγάλωσε χωρίς τον πατέρα του, τον οποίο γνώρισε στα 29 του χρόνια. Μέχρι τα 16 του νόμιζε πως είχε σκοτωθεί στον ανταρτοπόλεμο, όταν ήρθε ένα γράμμα το οποίο έλεγε πως ζει στην Ρουμανία.


Ο πατέρας του καταγόταν από ένα χωριό της Καρδίτσας το Καππά. Από μικρός δούλευε τα καλοκαίρια για να βοηθήσει τα οικονομικά της οικογένειας του. Πρώτα σαν σερβιτόρος στην ταβέρνα του θείου του ύστερα στις κορδέλες κοπής ξύλων. Μετά την τρίτη γυμνασίου, το 1964, κατεβαίνει στην Αθήνα να ζήσει με τον θείο του στην οδό Aχαρνών. Προτού τελειώσει το γυμνάσιο άρχισε να δουλεύει σαν τραγουδιστής.
Το 1967, ο Μητροπάνος ηχογραφεί τον πρώτο του 45άρη δίσκο, με το τραγούδι "Θεσσαλονίκη". Είχε προηγηθεί η ηχογράφηση του τραγουδιού "Χαμένη Πασχαλιά", το οποίο όμως λογοκρίθηκε από τη Χούντα και δεν κυκλοφόρησε ποτέ.


Στην πορεία που χάραξε στο δρόμο του λαϊκού έντεχνου, το 1972 είναι ένας σημαντικός σταθμός: ο συνθέτης Δήμος Μούτσης και ο ποιητής-στιχουργός Μάνος Ελευθερίου κυκλοφορούν τον «Άγιο Φεβρουάριο», με ερμηνευτές τον Μητροπάνο και την Πετρή Σαλπέα, σηματοδοτώντας ένα σταθμό στην ελληνική μουσική. Τον Ιούλιο του 1999, ο Μητροπάνος και ο Μούτσης θα ξαναβρεθούν επί σκηνής στο Ηρώδειο με την Δήμητρα Γαλάνη και την σοπράνο Τζούλια Σουγλάκου για δυο μουσικές βραδιές στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών. Οι συναυλίες αυτές ηχογραφούνται ζωντανά και κυκλοφορούν σε διπλό CD δύο μήνες αργότερα. Ακολουθούν «Ο Δρόμος για τα Κύθηρα» του Γιώργου Κατσαρού και «Τα συναξάρια» του Γιώργου Χατζηνάσιου, έργα υψηλής ποιότητας αλλά και μεγάλης απήχησης στην ελληνική κοινωνία.



Στη μακρόχρονη πορεία του στο ελληνικό τραγούδι, ο Δημήτρης Μητροπάνος συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους δημιουργούς του λαϊκού αλλά και του έντεχνου τραγουδιού. Γιώργος Ζαμπέτας, Μίκης Θεοδωράκης, Δήμος Μούτσης, Απόστολος Καλδάρας, Τάκης Μουσαφίρης ("Εμείς οι δυο" κ.α.), Χρήστος Νικολόπουλος ("Πάρε Αποφάσεις" σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου), Γιάννης Σπανός ("Ο Μητροπάνος τραγουδάει Σπανό") ήταν οι συνθέτες με τους οποίους συνδέθηκε επαγγελματικά, χτίζοντας μια καριέρα συνυφασμένη με την ελληνική λαϊκή μουσική παράδοση, μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του '80.



Η συμμετοχή του σε δίσκους των Λάκη Παπαδόπουλου (με το τραγούδι "Για να σ' εκδικηθώ") και Νίκου Πορτοκάλογλου ("Κλείνω κι έρχομαι") αναδεικνύουν εκείνη την εποχή την ευρεία γκάμα της ερμηνείας του και προαναγγέλλουν μια στροφή στον τρόπο ερμηνείας του, που θα οδηγήσει σε μια σειρά από δίσκους που άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό την έννοια του καλού σύγχρονου λαϊκού τραγουδιού. Οι συνεργασίες με το Μάριο Τόκα και το Φίλιππο Γράψα ("Η εθνική μας μοναξιά" και "Παρέα με έναν ήλιο") συνδυάζουν τη λαϊκή υφή και συναίσθημα με τη πιο βαθιά έννοια στίχων και τη χρησιμοποίηση λέξεων πιο επιτηδευμένων. Παράλληλα, η απήχηση των τραγουδιών στην κοινωνία και η εμπορική επιτυχία αναδεικνύουν αυτές τις δημιουργίες ως εργαλεία αλλά και συμπτώματα της εξέλιξης της ελληνικής κοινωνίας.



Η πολύ σημαντική συνεργασία με τον Θάνο Μικρούτσικο με τον δίσκο «Στου Αιώνα την Παράγκα», σε στίχους Άλκη Αλκαίου, Κώστα Λαχά, Λίνας Νικολακοπούλου και Γιώργου Κακουλίδη, αποτελεί στροφή του ερμηνευτή σε ακόμα πιο "έντεχνες" διαδρομές, διατηρώντας και πάλι την ταυτότητα του λαϊκού.



Ο Μητροπάνος συνεχίζει στα ίδια μονοπάτια, με τραγούδια των Μικρούτσικου, Κορακάκη, Μουκίδη, Παπαδημητρίου κ.α. στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές του 2000. Από τις τελευταίες δουλειές του Θεσσαλού αοιδού, ξεχωρίζει το "Πες μου τ' άληθινά σου σε μουσική Στέφανου Κορκολή και στίχους Ελεάνας Βραχάλη και Νίκου Μωραΐτη, αλλά και η ζωντανή ηχογράφηση "Υπάρχει και το ζεϊμπέκικο", από το πρόγραμμα - ωδή στον εθνικό χορό της Ελλάδας μαζί με τους Θέμη Αδαμαντίδη και Δημήτρη Μπάση, καθώς επίσης και ο δίσκος "Στη Διαπασών", ο οποίος περιέχει 12 λαϊκά τραγούδια και μια μπλουζ μπαλάντα. Από τα τραγούδια του δίσκου ξεχωρίζει το τραγούδι "Η εκδρομή" του Γιάννη Μηλιώκα, το οποίο γράφτηκε για την επιστροφή του ερμηνευτή στη δισκογραφία μετά από ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας.



Η πιο πρόσφατη δισκογραφική δουλειά του Δημήτρη Μητροπάνου, είναι η ζωντανή ηχογράφηση της συναυλίας του στο Ηρώδειο (Σεπτέμβριος 2009), αποτελούμενη από 2 CD με τον τίτλο "Τα τραγούδια της ζωής μου".



Το μόνο που μας μένει να πούμε είναι: "Καλό ταξίδι Αρχάγγελε"! Η γειτονιά των Αγγέλων γίνεται πλουσιότερη και η γη μας ολοένα και φτωχότερη...

Θερμά συλλυπητήρια στην οικογένειά του.


H Δισκογραφία του Δ. Μητροπάνου
- 71 δίσκοι 45 στροφών
1970 Λαϊκή παρέλαση
1971 Δημήτρης Μητροπάνος Νο1
1972 Άγιος Φεβρουάριος
1973 Ο δρόμος για τα Κύθηρα
1974 Νεκρικοί Διάλογοι, Κυρά ζωή
1975 Σκόρπια φύλλα, Τσιμεντένια πρόσωπα
1976 Λαϊκά '76
1977 Τα παιδιά της πιάτσας, Ερωτικά λαϊκά
1978 Παράπονο
1979 14 Ζεϊμπέκικα
1980 Πορτραίτο, Λαϊκά του σήμερα
1981 Τα συναξάρια
1982 Τα λαϊκά της νύχτας
1982 Τα 14 χασάπικα
1983 Λαϊκές στιγμές
1984 Τα πικροσάββατα, Τα λαϊκά της νύχτας Νο 2, Όταν μιλούν τα τέλια, Ακόμα μια μέρα
1985 Τα νυχτέρια μας, Για τα παιδιά, 15 χρόνια Δημήτρης Μητροπάνος
1986 Τα ζημιάρικα, Αγάπη μου αγέννητη, Τ' ανάρπαχτα
1987 Ένας καινούριος άνθρωπος, 16 από τα ωραιότερα τραγούδια μου, Το δικό μας τραγούδι
1988 Καινούρια χρώματα
1989 Μια νύχτα στον παράδεισο, Εμείς οι δυο, Οι μεγαλύτερες επιτυχίες του, Πριν τελειώσει η νύχτα
1990 20 μεγάλες επιτυχίες, Εσύ λέγε με έρωτα
1991 Στα ξενυχτάδικα της αγκαλιάς σου, Μια νύχτα στο Λυκαβηττό, Πάρε αποφάσεις
1992 Οι μεγάλες επιτυχίες
1993 Ο Μητροπάνος τραγουδάει Σπανό
1994 Η εθνική μας μοναξιά, 24 Ζεϊμπέκικα, Παρέα μ' έναν ήλιο
1995 Τα 45άρια του Δημήτρη Μητροπάνου
1996 30 χρόνια Δ. Μητροπάνος, τα λαϊκά μιας ζωής, ΖΟΟΜ '96, 16 χασάπικα, Τα ερωτικά, Τα πρώτα μου τραγούδια/1967-1975, Στου αιώνα την παράγκα
1997 Ψάξε στ' όνειρό μας
1998 Τα μεγάλα λαϊκά, Του έρωτα & της φυγής
1999 Εντελβάις
2001 Στης ψυχής το παρακάτω
2003 Θα είμαι εδώ
2004 Υπάρχει και το ζεϊμπέκικο
2005 Πες μου τ' αληθινά σου
2007 Για την καρδιά ενός αγγέλου
2008 Στη Διαπασών
2009 Τα τραγούδια της ζωής μου

πηγή: gazzetta.gr
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η μαγειρίτσα της μαμάς

Η μαγειρίτσα της μαμάς


Υλικά που θα χρειαστείτε:
  • 1 συκωταριά
  • έντερα 
  • 1 φλιτζάνι λάδι 
  • 2 μαρούλια ψιλοκομμένα
  • 10 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα 
  • 1 φλιτζάνι ρύζι 
  • 2 αυγά 
  • 2 λεμόνια 
  • Άνηθος
  • Αλάτι - πιπέρι

Πλένουμε πολύ προσεκτικά τα έντερα και την συκωταριά τα ζεματίζουμε σε καυτό νερό και αφού βράσουν τα ψιλοκόβουμε σε πολύ μικρά κομμάτια.

Σε κατσαρόλα με καυτό λάδι τσιγαρίζουμε τα κρεμμυδάκια και στην συνέχεια προσθέτουμε τα κομμάτια της συκωταριάς και τα έντερα.

Στη συνέχεια προσθέτουμε τα μαρούλια και τον άνηθο, αλάτι και πιπέρι. Αφήνουμε να σιγοβράσει σε χαμηλή φωτιά προσθέτοντας 4 φλιτζάνια νερό. Μόλις βράσουν προσθέτουμε το ρύζι. Αφού βράσει και ετοιμασθεί το μείγμα, σβήνουμε τη φωτιά.

Χτυπάμε τα αυγά και προσθέτουμε σιγά σιγά τα στυμμένα λεμόνια. Στη συνέχεια λίγο λίγο προσθέτουμε το ζουμί από την μαγειριτσα χτυπώντας γρήγορα και συνεχώς για να μην κόψει. Αφού έχει προστεθεί αρκετό για να ζεσταθεί το μείγμα ρίχνουμε το αυγολέμονο στην κατσαρόλα, ανακατεύοντας ελαφρά το μείγμα για να πάει το αυγολέμονο παντού.



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Πασχαλινό ψωμί

Πασχαλινό ψωμί


Υλικά:
  • 1200 γρ. αλεύρι άσπρο
  • 2 φακελάκια μαγιά
  • 2 ½ κουταλάκια αλάτι
  • 4 κουταλιές ζάχαρη
  • 4 αυγά
  • ½ φλιτζάνι βούτυρο χλιαρό
  • 1 φλιτζάνι ανθότυρο τριμμένο
  • 1 φλιτζάνι αμύγδαλα ασπρισμένα και τριμμένα
  • Ξύσμα από 2 πορτοκάλια
  • Ξύσμα από 1 λεμόνι 2 βανίλιες
  • Υλικά για την επιφάνεια του ψωμιού:
  • 1 αυγό και 2 κουταλιές γάλα
Διαδικασία:


Σ’ ένα μικρό λεκανάκι βάζετε το γάλα, ρίχνετε τη μαγιά και την αφήνετε 5 λεπτά χωρίς να ανακατεύετε. Προσθέτετε τη ζάχαρη και 2 κουταλιές αλεύρι και το ανακατεύετε. Το σκεπάζετε για 20 – 30 λεπτά, για να αφρίσει.

Αδειάζετε την αφρισμένη μαγιά στη λεκάνη του ζυμώματος και προσθέτετε όλα τα υλικά εκτός από το βούτυρο. Αρχίστε να ζυμώνετε προσθέτοντας – αν χρειαστεί – και λίγο νερό. Όταν αρχίσει να σχηματίζεται ζύμη, ενσωματώνετε το βούτυρο λίγο – λίγο ζυμώνοντας.

Σκεπάστε τη ζύμη όταν είναι έτοιμη και αφήστε τη, για 30 λεπτά να αναπαυτεί. Μετά πλάστε τη σε δύο ταψάκια (ή σε ένα μεγάλο) και σκεπάστε να φουσκώσουν. Αλείψτε τα με αυγό χτυπημένο με 2 κουταλιές γάλα και ψήστε στους 200ο C για 20 λεπτά και μετά χαμηλώστε τη θερμοκρασία στους 170ο C, συνεχίζοντας το ψήσιμο (γύρω στα 40 λεπτά).

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Η πολύτιμη συμμαχία ...ασπιρίνης - οργανισμού!

Η πολύτιμη συμμαχία ...ασπιρίνης - οργανισμού!





Η καθημερινή λήψη ασπιρίνης για διάστημα μόνο τριών ετών μπορεί να μειώσει σημαντικά, κατά ένα τέταρτο περίπου, τον κίνδυνο του καρκίνου, σύμφωνα με τρεις νέες επιστημονικές έρευνες, που δείχνουν ότι αρκεί μια χαμηλή δόση ασπιρίνης κάθε μέρα για να προλάβει την εμφάνιση καρκίνου ή ακόμα να εμποδίσει την εξάπλωσή του.



Οι μελέτες, με επικεφαλής τον καθηγητή κλινικής νευρολογίας Πίτερ Ρόθγουελ του πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που έκαναν τις σχετικές δημοσιεύσεις στα ιατρικά περιοδικά "The Lancet" και "The Lancet Oncology", σύμφωνα με το BBC, τη Γκάρντιαν και τους Τάιμς της Ν.Υόρκης, επιβεβαιώνουν ότι η ασπιρίνη αποτελεί ισχυρό, αν και παραγνωρισμένο, όπλο κατά του καρκίνου.

Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι η μακροπρόθεσμη χρήση ασπιρίνης, για περίπου δέκα χρόνια, μειώνει τον κίνδυνο διαφόρων μορφών καρκίνου, ιδίως του εντέρου, αλλά είχαν εκφραστεί ανησυχίες για τις πιθανές παρενέργειες από την τόσο μακρόχρονη κατανάλωση ασπιρίνης (π.χ. αιμορραγία στομάχου ή του εγκεφάλου).

Όμως, οι νέες έρευνες δείχνουν ότι η ευεργετική δράση της ασπιρίνης ισχύει τόσο για μικρές δόσεις (75 έως 300 mg), όσο και για πολύ μικρότερο διάστημα, μόλις τριών ετών. Συγκεκριμένα, η καθημερινή λήψη ασπιρίνης για τρία χρόνια φάνηκε να μειώνει κατά μέσο όρο κατά 23% τον κίνδυνο καρκίνου στους άνδρες και κατά 25% στις γυναίκες.

  
 πηγή: ΑΜΠΕ (amna.gr

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Παιδιά, συγγνώμη!

Παιδιά, συγγνώμη!



Συγγνώμη που δεν παίζουμε μαζί σας παιχνίδια
και παίξαμε στα ζάρια το μέλλον σας.


Συγγνώμη που δεν μαθαίνουμε από σας
και θέλουμε να σας κάνουμε σαν κι εμάς.

Συγγνώμη που φτιάξαμε έτσι το σχολείο
και θέλουμε να σας κάνουμε παπαγαλάκια.

Συγγνώμη που σας κρύβουμε την Ελλάδα
και σας κλείσαμε στα διαμερίσματα.

Σας κλέβουμε τα ελληνικά, τον πολιτισμό, τη σοφία, την παράδοση,
την κληρονομιά, τη θάλασσα, τον ουρανό, τη φύση μας.

Κι εμποδίζουμε την ανάπτυξη της δικιάς σας φύσης.

Μην είστε υπάκουα, μη μας ακούτε.

Μη μας πιστεύετε, εμείς πουλήσαμε την ψυχή μας,
τη μάνα μας, τον πατέρα μας, τον παππού και τη γιαγιά μας.

Δεν αλλάξαμε τίποτα, μας άλλαξαν.

Μη μας αναγνωρίζετε, δεν αξίζουμε, χάσαμε τη μορφή μας, το πρόσωπό μας,
την προσωπικότητά μας, τα πρότυπά μας.
Γίναμε παρουσιαστές, παρουσιάζουμε τη ζωή από την τηλεόραση με μακιγιάζ στο πρόσωπο,
στο σώμα, στο στόμα, στην ψυχή, στην καρδιά.

Γίναμε μοντέλα
Γίναμε μαϊμούδες
και είστε ακόμα ΑΝΘΡΩΠΟΙ.

Αντιδράστε στην έλλειψη της δράσης μας, επαναστατήστε στην αδράνειά μας, πολεμήστε την ψευτοειρήνη μας,
μην πιστεύετε στη δημοκρατία μας, στους ψευτοηγέτες μας, που χρόνια επιλέγουμε.

Μην παρασύρεστε άλλο από μας, τους υπαλλήλους των κομμάτων
και του Δημοσίου που δεν υπηρέτησε ποτέ κανέναν βίο.

Παιδιά, βοήθεια. Μόνο εσείς θα μας σώσετε.
Γιάννης Ζουγανέλης


Το διαβάσαμε στη Realnews και το μοιραζόμαστε μαζί σας!...
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
"Δεν είμαι τέρας, σου λέω!"

"Δεν είμαι τέρας, σου λέω!"



Το βιβλίο αυτό έπεσε στα χέρια μου, σχεδόν κατά λάθος. Ήταν ένα καλοκαιρινό πρωϊνό, όταν χτύπησε το τηλέφωνο και η φίλη μου η Όλγα με κάλεσε στην παρουσίαση ενός παιδικού βιβλίου!

Ξέρει την τρέλα μου με τα βιβλία σκέφτηκα και με καλεί και για ένα ...παιδικό! Χωρίς να το σκεφτώ καθόλου, πήγα παρόλο που η κόρη μου, είχε κατά πολύ περάσει την ηλικία στην οποία απευθύνεται το βιβλίο.

Κόσμος πολύς έξω από το χώρο του βιβλιοπωλείου και μέσα, ένα τσούρμο παιδιών που άκουγαν και συμμετείχαν στην παρουσίαση της Παναγιώτας! Έμεινα έκπληκτη πώς την παρακολουθούσαν τα παιδιά! Κι εκείνη, σχεδόν ένα μαζί τους έμοιαζε να απολαμβάνει την όλη διαδικασία. Κάθισα σε μια άκρη περιμένοντας να τελειώσει και ξεφυλλίζοντας το βιβλίο της. Μέχρι να τελειώσει είχα διαβάσει όσο χρειαζόμουν για να μπω στο νόημά του και να δω την καταπληκτική δουλειά που είχε κάνει. Στο τέλος, την πλησίασα και της ζήτησα να μου το υπογράψει για να θυμάμαι ότι τη γνώρισα και της έσφιξα το χέρι με ευχαρίστηση και θαυμασμό γι' αυτή τη σπουδαία προσπάθεια!

Πρόσφατα, μάθαμε ότι το βιβλίο της μπήκε στην

ΒΡΑΧΕΙΑ ΛΙΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 

ΜΕ ΕΚΤΕΝΕΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ Ή ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

και θελήσαμε να το μοιραστούμε μαζί σας, γιατί τα καλά πρέπει να λέγονται!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΛΗΣΗ

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΤΕΡΑΣ, ΣΟΥ ΛΕΩ!

«Μπορείς, σε παρακαλώ, να κρατήσεις τον Αγάπιο για είκοσι μέρες;» μου είπε ο γείτονάς μου ο Λάζαρος. «Να και οι οδηγίες». Πήρα τις οδηγίες και τις έβαλα στην τσέπη του τζιν μου. «Θέλω οδηγίες για να προσέξω ένα παιδί;» είπα από μέσα μου.

Αυτή είναι η αρχή της ιστορίας ενός ιδιαίτερου παιδιού, του Αγάπιου. Στον Αγάπιο δεν αρέσουν οι εκπλήξεις, η φασαρία. Τον ενοχλούν ορισμένοι ήχοι και μπορεί το ρύζι που του μαγείρεψες να του μυρίζει ψάρι. Μπορεί να αλλάξει θέση γιατί μια αχτίνα του ήλιου πέφτει στα μάτια του. Δεν του αρέσει ο πολύς κόσμος, προτιμά να παίζει μόνος στο δωμάτιό του και θυμώνει συχνά όταν κάτι αλλάξει στο πρόγραμμά του. Δε σε καταλαβαίνει όταν μιλάς με μεταφορές. Ξέρει όλους τους φίλους του μπαμπά του, αλλά αυτός δεν έχει φίλους, μιλάει ασταμάτητα, του αρέσει η τακτοποίηση, γνωρίζει πολλά πράγματα, και κάτι που ίσως οι περισσότεροι δε γνωρίζουν, πως «ο δενδρόβιος μυρμηγκοφάγος ονομάζεται και ταμάντουα η τετραδάχτυλος!».

Ένα βιβλίο που εισάγει τον αναγνώστη στον κόσμο των παιδιών με σύνδρομο Άσπεργκερ.

«Είναι εξαιρετικό βοήθημα για την ευαισθητοποίηση των παιδιών στις ατομικές διαφορές και στη σημασία τους στις διαπροσωπικές σχέσεις».

Βάγια Α. Παπαγεωργίου
Παιδοψυχίατρος
Ειδικός TEACCH-Σύμβουλος Αυτισμού

Τι είναι το σύνδρομο Άσπεργκερ;
Εντάσσεται στην κατηγορία των αναπτυξιακών διαταραχών.
Συχνά χαρακτηρίζεται ως αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας και τα αίτιά του είναι νευροβιολογικά.
Ανάμεσα στους ενήλικες μ' αυτό το σύνδρομο, συναντάμε επιστήμονες, καθηγητές πανεπιστημίων, κατόχους Νόμπελ. Σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα, ο Νεύτων, ο Albert Einstein, ο Βill Gates και ο Steven Spielberg είναι κάποιοι από αυτούς.

για παιδιά από 9 ετών αλλά και για γονείς και για εκπαιδευτικούς

Η Παναγιώτα Πλησή άρχισε να μασάει τσίχλες στην Κύπρο σε ηλικία πέντε ετών. Στην ηλικία των εφτά έκανε την πρώτη της τσιχλόφουσκα και στην ηλικία των εννέα – στην Αθήνα πια – την πρώτη της διπλή τσιχλόφουσκα. Στην ηλικία των δώδεκα έπαψε να κάνει τσιχλόφουσκες.

Σήμερα, απλά μασάει τσίχλες, διδάσκει, γράφει και ονειρεύεται με τα μάτια ανοιχτά.

Έργα της από τις εκδόσεις KEΔPOΣ:
Κλέφτης ονείρων, Κρατικό Βραβείο Παιδικής Λογοτεχνίας Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου, 2004
Η τεμπελοπόλη Πόλη-Πόλη, 2006
Δεν είμαι τέρας, σου λέω!, 2011
To βιβλίο έχει και ιστολόγιο!
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Tι γνώμη έχουν για το ψέμα μερικοί  ξεχωριστοί άνθρωποι!

Tι γνώμη έχουν για το ψέμα μερικοί ξεχωριστοί άνθρωποι!



Α. ΚΑΜΥ: Ελεύθερος είναι εκείνος που μπορεί να ζει, χωρίς να λέει ψέματα.

Β.ΓΚΖΕΓΚΟΡΤΣΙΚ : Δυο αλήθειες που μισούν η μία την άλλη, είναι ικανές να γεννήσουν χιλίων ειδών ψέματα.

Γ.ΜΠΡΑΚΟΥΕ: Η αλήθεια υπάρχει. Το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί.

Γ.ΤΡΟΕΠΟΛΣΚΙ: Και το ψέμα μερικές φορές είναι ιερό, σαν την αλήθεια: όταν η μητέρα τραγουδάει ένα χαρούμενο τραγούδι και χαμογελάει στο παιδί της που έχει ανίατη αρρώστια.

Ι. ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ: Το ψέμα τρώγεται καλομαγειρεμένο, η αλήθεια ωμή .

ΝΤΕΝΙ ΝΤΙΝΤΕΡΟ: . Καταπίνουμε με απληστία κάθε ψέμα που μας κολακεύει , αλλά την αλήθεια που μας φαίνεται πικρή, τη ρουφάμε γουλίτσα – γουλίτσα.

ΣΟΦΟΚΛΗΣ: Το ψέμα ποτέ δε ζει για να γεράσει.


Λ.ΤΟΛΣΤΟΪ: Το πιο πιστό γνώρισμα της αλήθειας είναι η απλότητα και η σαφήνεια. Το ψέμα πάντα είναι περίπλοκο, πολύλογο και έχει εξεζητημένο ύφος.

ΟΥΙΝΣΤΟΝ ΤΣΩΡΤΣΙΛ: Ένα ψέμα έχει κάνει το γύρο του μισού πλανήτη, προτού η αλήθεια προλάβει να φορέσει το παντελόνι της .

MARK TWAIN: Yπάρχουν ψέματα, μεγάλα ψέματα και στατιστικές

Μικρά ή μεγάλα τα ψέματα της Πρωταπριλιάς, είναι ίσως τα μόνα, που μας δίνουν διασκέδαση και ευφορία, ακόμα κι αν πέσουμε «θύματά» τους….


Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΓΝΩΜΗ: Μη πιστεύετε τους πολιτικούς. Αυτοί έχουν πάντα πρωταπριλιά!!!

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
1 Σχόλια
Προσοχή!!! ....Πρωταπριλιά

Προσοχή!!! ....Πρωταπριλιά


Πώς γεννήθηκε το έθιμο των ψεμάτων


Η 1η Απριλίου, είναι εθιμοτυπικά τουλάχιστον, συνδεδεμένη με τα μικρά αθώα ψεματάκια, που λέγονται για να αστειευτούμε μεταξύ μας. Όλοι, αυτή τη μέρα, δικαιούνται να πουν ένα μικρό ψέμα, χωρίς να παρεξηγηθούν ακόμα και οι ...πολιτικοί. Τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου, καλό είναι να αποφεύγονται απ’ όλους....

Το έθιμο του πρωταπριλιάτικου ψέματος μας έρχεται από την Ευρώπη. Διάφορες είναι οι εκδοχές, για το πότε και πώς γεννήθηκε αυτό το έθιμο, αλλά δύο είναι οι πιο διαδεδομένες.

Η πρώτη, θέλει το έθιμο να ξεκινά από τους Κέλτες, λαός της βορειοδυτικής Ευρώπης και εξαιρετικοί ψαράδες. Η εποχή του ψαρέματος γι’ αυτούς, ξεκινούσε πάντα την πρώτη Απριλίου. Ήταν δύσκολο όμως, όσο καλοί ψαράδες κι αν ήταν, αυτή την εποχή, να πιάσουν ψάρια. Έτσι κι αυτοί, μη θέλοντας να διακινδυνεύσουν το καλή τους φήμη, έλεγαν ψέματα για την ψαριά τους. Μ’ αυτό αφορμή, η συνήθεια των ψαράδων, κατέληξε να γίνει έθιμο για την πρώτη μέρα του Απρίλη.

Σύμφωνα με τη δεύτερη εκδοχή, το έθιμο αυτό, γεννήθηκε στη Γαλλία τον 16ο αιώνα. Ως το 1564 η Πρωτοχρονιά των Γάλλων, ήταν η 1η Απριλίου. Ο Κάρολος ο 9ος όμως, τη χρονιά αυτή, άλλαξε τον εορτασμό της πρώτης μέρας του χρόνου, από την 1η Απριλίου, στην 1η Ιανουαρίου. Ήταν κάτι που δεν άρεσε από την αρχή σε όλους τους πολίτες. Εκείνοι που διαφωνούσαν, συνέχιζαν να γιορτάζουν την Πρωτοχρονιά στην 1η Απριλίου και οι υπόλοιποι τους έστελναν πρωτοχρονιάτικα δώρα για να τους κοροϊδέψουν. Το πείραγμα λοιπόν αυτό, κατέληξε να γίνει έθιμο με το πέρασμα του χρόνου.

Όποια κι αν είναι η προέλευσή του βέβαια, το έθιμο έφτασε και στην Ελλάδα όπου διαφοροποιημένο αποκτά ελληνική «ταυτότητα». Στην Ελλάδα δηλαδή, λέμε αθώα ψέματα, αλλά με σκοπό να ξεγελάσουμε τους άλλους. Μάλιστα σε μερικές περιοχές, πιστεύουν πως εκείνος που θα καταφέρει να ξεγελάσει τους άλλους την Πρωταπριλιά, θα έχει τύχη για όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Σε άλλες, πάλι πιστεύουν πως θα έχει καλή σοδειά στις καλλιέργειές του, σε αντίθεση με το θύμα, που πιστεύεται πως θα έχει γουρσουζιά τον υπόλοιπο χρόνο. Στη Θράκη μάλιστα, πιστεύουν πως η βροχή της Πρωταπριλιάς φέρνει τύχη και είναι θεραπευτική, γι’ αυτό μαζεύουν βρόχινο νερό σε ένα μπουκάλι και το φυλάνε να το πιει όποιος είναι άρρωστος. Στην Κομοτηνή, την εποχή που εξέτρεφαν μεταξοσκώληκες, το είχαν σε καλό να γελούν την Πρωταπριλιά για να «γίνουν τα κουκούλια» τους και στην ανατολική Θράκη, για να κάνουν καρπούς τα δέντρα τους. Στην Άνδρο όμως, λένε ψέματα την πρώτη μέρα του Μάρτη.


πηγή: wikipedia.org

[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram